Har sannsynlig innbrenning på min KRP-500M - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    eller man er uheldig å skur av ting som orbiter og kun ser på en kanal i ett par uker eller måneder alt ettersom .
    Skrur man av orbiter får man et statisk bilde...?

Hvor skal man ikke bruke plasma.?
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lækkert! :lol:

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Det har vel aldri blitt lagt skjul på at det forekommer innbrenning på plasma, men problemet i dag er nesten ikke eksisterende.

Og dette er jo det man kan kalle ett "ekstrem" tilfelle, sitert fra Vallhall's eget utsagn i 1st post : "Da jeg har brukt min KRP-500M ekstremt my til PC, ser det nå ut som jeg har fått innbrenning øverst på skjermen"

Og hvem vet om f.eks orbitern har vært på ? det er mye som kan ha skjedd her....

Er egentlig ikke noe og henge seg opp i, men syns bare det var ett litt pussig innlegg, endelig, etter lang venting, så kom det endelig en som hadde fått innbrenning på plasman sin
    Kjøp LCD for her er det EN som har fått innbrenning !

Næh, syns du kunne spart deg for den der, men jeg prøver selvfølgelig bare og dysse det ned
    Jeg mener ikke at problemet er nesten ikke-eksisterende. Jeg har sett et utall plasmaer med innbrenning, spesielt på steder (plattformer, heliporter) hvor skjermene blir hyppig brukt, og tildels med statiske bilder over lengre perioder. Innbrente logoer osv er tilnærmet obligatorisk!

Så konklusjonen min er. Jeg synes det blir for dumt at man ikke skal kunne bruke et produkt uten å være engstelig for innbrenning, selv ved noe statiske bilder. Selv bruker jeg datamaskinen ganske hyppig i stuen, og kunne ikke tenkt meg å måtte tenke på innbrenning, noe jeg heller ikke gjør!

Tolk innlegget mitt som du vil. Jeg anbefaler gjerne kjøp av plasma jeg, til sitt bruk og ved et begrenset budsjett.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Dette må vel nesten ses på som i slite ut Kuro'n sin før tida :cry: .
    Tvert imot. Ved å kjøre en plasma skikkelig inn i 150t, nazi-style, sikrer man både god bildekvalitet, farger, og at den blir meget motstandsdyktig mot innbrenning.

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min KRP-600A i 1 år nå. Har sett på alle slags TV sendinger og aldri tenkt over hverken stillbilder eller hvor lenge den har hatt samme kanal.
    Aldri problemer med retention engang....
    (Har aldri brukt den til PC da....har ikke behov for det )
    Har hatt kontrast på 1/3 hele tiden uten andre former for innkjøring...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    Tvert imot. Ved å kjøre en plasma skikkelig inn i 150t, nazi-style, sikrer man både god bildekvalitet, farger, og at den blir meget motstandsdyktig mot innbrenning.
    Å - det må du forklare nærmere ?

Så vidt jeg vet er Plasma noe mer utsatt for innbrenning i starten samt at TV'n bør brukes en stund, ca 200 t , slik at den har satt seg før den kalibreres. Videre skal den kjøres pent i starten - lav kontrast og lys.

Det du gjør er stikk motsatt og at den skal bli bedre av dette i billedkvalitete og motstand mot innbrenning stiller jeg meg tvilende til.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kjører den hardt for at det skal sette seg raskere. Det er ikke fare for innbrenning da disseinnkjøringsbildene består av en uniform farge. Når du kjører den hardt i begynnelsen (som kan sammenlignes med *******suka) vil de vanlige bildene du kommer til å bruke mot den til daglig bruk fortone seg som søndagsskole.

og: Hvis du skal male en vegg helt blå, og kun blå, så bruker du ikke pensel..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma er ikke egnet for PC bruk... slik er det med den saken, det er en TV, hvor man kan se på "moving pictures" eller spille spill . Det er der LCD har overtaket, som faktisk begynte som PC skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Plasma er ikke egnet for PC bruk... slik er det med den saken, det er en TV, hvor man kan se på "moving pictures" eller spille spill . Det er der LCD har overtaket, som faktisk begynte som PC skjerm.
    De fleste bruker jo PC-en til å se mer enn bare stillbilder og til slikt fungerer jo LCD overhodet ikke - hvis vi skal følge din tankegang.

Utrolig kjedelig for dem som opplever å ha fått innbrenning på skjermen sin, men som nevnt tidligere i tråden har nyere plasma en pixel-shift/orbiter-funksjon som skal forhindre nettopp dette. Har man en eldre plasma eller ønsker en mer justerbar antiinnbrenningsfunksjon kan man benytte Powerstrip (som mer enn sannsynlig ville ha forhindret resultatet i det flyplassbildet).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Det med å vise sne hadde også vært ønskelig å prøve, men da jeg er koblet opp på parabol blir det vel vanskelig, da jeg ennå ikke har kommet over noen kanaler som "viser sne"
    Parabol via dekoder? Bruker vel AV kanal for den i såfall..? Trykk på 1 på fjernkontrollen til TV`en..

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det ikke meningen å legg opp til noen plasma/lcd "krig"!.

Jeg skulle kanskje endret emetittelen til "mulig innbrenning på PC monitor", fordi denne TVn utelukkende mest har vært brukt til PC og ikke TV bruk siden jeg fikk den, så om det er innbrenning er det vel ikke rart.

Men som sagt så skal jeg prøve alt som er i min makt for å få bort "ondet".

Har parabol via decoder, men får bare svart skjerm når jeg trykker 1 på TV kontrollen

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare takke dere for alle gode råd folkens.

Har latt TV stå på nesten natt å dag med mest tegnefilmer, og kan gladelig si at problemet så å si nesten er borte. Det er nok ingen andre som har kunnet legge merke til innbrenningen enn meg selv da jeg vet det er der, men nå må jeg faktisk se svært godt etter i lyse partier som himmel for å se om det er der.

Er ganske sikker på at dette vil forsvinne helt, noe jeg er svært glad for

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare takke dere for alle gode råd folkens.

Har latt TV stå på nesten natt å dag med mest tegnefilmer, og kan gladelig si at problemet så å si nesten er borte. Det er nok ingen andre som har kunnet legge merke til innbrenningen enn meg selv da jeg vet det er der, men nå må jeg faktisk se svært godt etter i lyse partier som himmel for å se om det er der.

Supert - godt å vite for andre KRP eiere 8) ...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre. :-D

Og takk for tilbakemeldingen på hvordan det går,
    vi blir jo litt nysgjerrig på om det har virket bra for deg.
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I et program på TV som kalles "Hvordan det Lages" så kan jeg konstantere at moderne produsenter lar Plasmaskjermen brenne seg inn på fabrikken i et par Dag(er) før de blir sendt ut av lageret.

Det phenomenet burde ikke være noe problem lenger...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shelfen
    I et program på TV som kalles "Hvordan det Lages" så kan jeg konstantere at moderne produsenter lar Plasmaskjermen brenne seg inn på fabrikken i en hel uke før de blir sendt ut av lageret.

Det phenomenet skal ikke være noe problem lenger...
    Ok, det har jeg hørt rykter om men ikke fått bekreftet... Det har tidligere vært oppe bl.a. for KRP-skjermene der det ble sagt at de kom ferdig innkjørt. Da stemmer det gjerne da..

Er det serien på Discovery du sikter til - når går/gikk denne episoden ? Har sett litt på det men synes de som oftest bare viser veldig banale ting som hvordan lages som en gitar, padleåre etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    How Plasma TVs are made. • VideoSift: Online Video *Quality Control
    Her har du Programmet
    Mye bra informasjon her!
    Men jeg tok litt feil med en hel uke, hehe. Sikkert 1-2dager max. (Videoen er tross alt et par år gammel)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shelfen
    How Plasma TVs are made. • VideoSift: Online Video *Quality Control
    Her har du Programmet
    Mye bra informasjon her!
    Men jeg tok litt feil med en hel uke, hehe. Sikkert 1-2dager max. (Videoen er tross alt et par år gammel)
    Supert ! Meget lærerikt ! Selv om jeg trodde jeg visste en del om plasma lærte jeg en hel det, spesielt om prisippet det baserer seg på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsom video det der ja! Tøft å se så mye robotteknologi også. TV-ene inneholdt uvanlig mye kretskort og styringselektronikk for å være moderne TV-er, men det er vel noe av forskjellen mellom plasma og lcd også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Plasma er ikke egnet for PC bruk... slik er det med den saken.
    Steike, det var da voldsomt bastant. Hm, da får jeg nesten kvitte meg med plasmaen min da. Veldig synd egentlig, fordi det er den suverent beste pc-skjermen jeg noengang har hatt...:grin:

Det er facinerende hvordan enkelte myter om plasmaskjermer fortsatt lever videre.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •