SAMSUNG UE46C6715 LCD TV erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SAMSUNG UE46C6715 LCD TV erfaringer?

Noen som har noen erfaringer med SAMSUNG UE46C6715 LCD TV finner ikke noe om dette tv på samsung sine sider..

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen har noen erfaringer med denne, da den ikke er i salg ennå. Ankommer månedsskiftet mai/april.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nære å kjøpe denne selv for bruk i rom med myyye vinduer. Vil brukes til tv og film primært. Muligens noe gaming.

Erfraringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 46c6715 i stue med mye lys,ikke noe problem med det.Er meget fornøid med
    bildekvalitet,betrakningsvinkel og design.Har hatt den i ca 1mnd.Noe clouding i helt mørkt rom,men det kan kalibreres bort.Bruker også internet@tv og de innebygde motagerne for bakkenett og satelitt i tillegg til hd-pvr CD,meget fornøid.Paneltype er SQ02,tror det er gjengs for hele 67 serien i norden.
    Kan være en god ide å handle tv fra noen med 30dg retur,f eks elkjøp i tilfelle for mye gjenskinn etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for at du delte erfaringene dine. D ligger an til kjøp i morgen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpte 6715

og er godt fornøyd. Har ikke allverdens sammenlikningsgrunnlag, men er ikke sjenert av clouding og Bluray gir fantastisk bilde.

Likevel må jeg innrømme at den hvite rammen sammen med det slanke designet nok var de viktigste argumentene for valget denne gang (bluss). Se vedlagt bilde.

Håkon

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du er fornøyd,ser utrolig lekkert ut på bildet ditt

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for tilbakemelding, Lars :)

Til info så er høyttalerne Dali Mentor LCR. De låter bra til å være vegghøyttalere, om enn noe hardt priset (ca NOK 12000 for et par).

H

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flott du deler erfaringer.. sitter her og "teller" på knappene om jeg skal gå for en 6005 eller den du har..
    Rent bortsett fra designet, har du noen formeninger om hva som er forskjellen på de to tvene?
    reinert

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Clouding på Samsung c6715

Jeg kjøpte en Samsung ue46c6715 i begynnelsen av februar og er veldig i tvil om jeg skal beholde den.

Jeg gikk fra en solid Panasonic 28`` billedrørs-tv fra tidlig 90-tall og trodde ikke jeg skulle være særlig opptatt av clouding. Men allerede etter ca 20 minutters TV-titting (merk: uten særskilt kalibrering), så jeg fire store hvite felter i øverste venstre del av skjermen, spesielt i mørke scener. Jeg kalibrerte TV-en etter Samsungs instrukser på Hvorfor kan jeg se lyse flekker/felt pÃ¥ min LED-TV? uten at dette hjalp. Jeg benyttet meg derfor av 30 dagers åpent kjøp hos Expert, og fikk byttet TV-en i en ny, samme modell. ”Problemet” med denne TV-en er at når du først har fått den i hus, så kan jeg garantere at enhver kvinnelige beboer ikke vil skifte ut denne TV-en i noen andre sorte eller søvlmetallic TV-er – Uavhengig av billedkvalitet. Til min store fortvilelse er det også noe clouding (på samme plass!) på det nye eksemplaret, og jeg vurderer å skuffe min samboer stort ved å bytte ut den hvite skjønnheten med en annen modell.

I august i fjor la jeg inn bestilling på en LG 55LE8500 55" på Dustinhome LG 55LE8500 55" LED-TV FULL-HD - Full LED i superslank design - Produktinformasjon Til slutt ga jeg bare opp å få denne TV-en fra Dustin, og som det fremgår av hjemmesiden har de den ikke på lager ennå, over ½ år etter at jeg bestilte den! Stakk derfor innom Expert, kastet alle spesifikasjonskrav over bord, og endte opp med designperlen Samsung6715.

Jeg lurer på følgende:

1. Finnes det andre hvite LED-TV er på markedet (46-55``) med bakgrunnsLED og i en noe høyere prisklasse enn 6715 som ikke har samme cluodingproblematikk?

2. Jeg har GET HD PVR dekoder og mottar sendinger i kun 60Hz ennå TV yter 100Hz. Noen som vet hvorfor. Vil økning til 100 Hz kunne redusere cloudingen?

3. Jeg kjører analog lyd gjennom GET dekoderen da TV-en kun har digital audio ut :-( , og det fungerer OK når jeg ser på TV. Kan jeg kjøre lyden gjennom dekoderen også når jeg benytter PS3 til spill/Bluray?

Basert på mine erfaringer vil jeg ikke anbefale å kjøpe denne TV-en uten muligheter for retur/bytte dersom du blir plaget av clouding.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fargefeil på 6715

Jeg har 46" 6715. Den er skarp og fin. Ikke noe å si på det. Clouding er til å leve med og kommer helst i mørke partier som litt støy. Det verste med denne tvn er at der er en rosarødfarge som virker til å være bakgrunnslyset som gjør at bildene blir veldig kalde. Det går ikke å kalibrere dette bort i hvitbalansen. Fullstendig feil fargetemperatur på mye HD materiale. Hudfargen blir da blålig og den bli rosa så fort man kommer litt ut til siden. Faren min har 46" 6005 (altså en billigere modell som kostet 4000 kr. mindre med akkurat samme panel). Denne er like skarp, men har naturlige farger ogogså mindre clouding. Dvs. at brunt blir brunt og ikke grelt. Har forsøkt å bytte tvn, men Samsung sier at det ikke er en FEIL. Sukk. Dersom jeg prøver meg på clouding får jeg samme svar. Serviceverkstedet bare sender tvn i retur til meg selv om de er enige i at det er grelle farger. Men, når Samsung sier det ikke er en feil med grelle farger så er det ikke en feil. Basta. Jeg lurer på om ikke denne tvn er solgt med "Asia-farger" altså at den ikke er for det Nordiske markedet? Derfor er heller ikke denne spesielle modellen å finne på Samsungs sider i Norge/Norden. I så fall antar jeg det vil hjelpe å skifte panel. Tv n går på nytt inn til service. Noen som vet noe mer?

Sitat Opprinnelig postet av haakon1970
    og er godt fornøyd. Har ikke allverdens sammenlikningsgrunnlag, men er ikke sjenert av clouding og Bluray gir fantastisk bilde.

Likevel må jeg innrømme at den hvite rammen sammen med det slanke designet nok var de viktigste argumentene for valget denne gang (bluss). Se vedlagt bilde.

Håkon

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •