Hjelp til kjøp av 46" tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av 46" tv

Er ny her på forumet. Er det noen som kan hjelpe meg eller gi meg tips på hvilken tv eg skal velge Skal vær en 46" til mellom 10-15 tusen, LED eller LCD eller Plasma, spiller ingen rolle Skal bruke skjermen hovedsakelig til å se på film, å kanskje koble til en PC. Har ellers en DM 800, som skal kobles til. Mottar innspill og annbefalinger med STOOOR takk

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her har du den beste tven du kan få for den prisen SAMSUNG UE46C6005 LCD TV | Hi-Fi Klubben
    har selv 7 serie 55", helt rå tv siden du kansje vil bruke pc så gå for led eller lcd, plasma er fyfy på pc og spill

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis formålet hovedsaklig er film er det ingen tvil - plasma er best pga mer naturlig og mer dybde i bilde. Velge en Pansonic eller LG.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic G20 46" er en klar killer, knall tv uten tvil.

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er heldig finner du Sharp 46LE705, som har LED-matrise bak LCD, til ~11k.

Handla meg akkurat en slik fra NetShop, men det ser ikke ut som de har fler igjen. Lefdal har også denne til ~11k og har sagt at de har bestilt fler.

Test av samme TV i 40".

Det jeg mener er verdt å merke seg her er sortnivået, som er det samme som hos Panasonic V10. Fordelen er at Sharpen bruker en fjerdedel av strømmen Panasonicen bruker (~50 vs ~200 W).

Jeg ser at du spør etter LED eller LCD (eller plasma, men det er uviktig for poenget mitt). Denne artikkelen gir en grei oversikt over hva det som kalles LED-TV egentlig er (LCD med LED-belysning (dioder) istedenfor CCFL-belysning (lysrør)). Hvis du vil se en ekte LED-skjerm i praksis, ta en titt på det svære beistet som henger over hovedinngangen til Oslo City.

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hvis formålet hovedsaklig er film er det ingen tvil - plasma er best pga mer naturlig og mer dybde i bilde. Velge en Pansonic eller LG.
    klart ser man kun film å har et mørkt rom så er plasma greit det, men at det er mer naturlig od mer dybde er det nok ikke for et vanlig mennesklig øye, får man kalibrert tv greit så har man kommet langt, husk å at fosfor fryser ved ca -10 grader en kammerat av meg fant utav det etter 14 dager i syden å glemmte stuevinduet oppe med 19- ute

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TageMathiassen
    klart ser man kun film å har et mørkt rom så er plasma greit det, men at det er mer naturlig od mer dybde er det nok ikke for et vanlig mennesklig øye, får man kalibrert tv greit så har man kommet langt, husk å at fosfor fryser ved ca -10 grader en kammerat av meg fant utav det etter 14 dager i syden å glemmte stuevinduet oppe med 19- ute
    Øynene mine ser det i alle fall. Har hatt noen LCD på prøve men greier det bare ikke, LCD bildet altså. Til PC er at LCD er best da det tegner et skarpere bilde, men i mine øyne blir det for skarpt til å se naturlig ut ved TV og film.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    smaken er som baken den er delt :P

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TageMathiassen
    smaken er som baken den er delt :P
    Jepp 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •