Samsung 7070 har floppet totalt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 7070 har floppet totalt

Hei alle sammen her på forumet.
    Ser det er mange som plages med clouding og vurderer å levere inn tv for reperasjon eller ny tv.
    VELG for all del ikke en ny tv eller få den reparert. Hev kjøpet om mulig!!!!

Har nå hatt 2 samsung 46" 7070 og begge hadde clouding, den siste tv skiftet de panelet på men tror du f.. ikke det var clouding på den også.

Dette vil si 3 paneler til samsung på rad som har clouding........

Dette beviser bare at disse tvène ikke holder mål og er et gjennomgående stort problem som samsung burde ha ryddet opp i. Prisen på 15000 +- er den iallefall ikke verd.

Mvh Jævlig frustrert samsung telefunken eier

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel et resultat av kampen om å få den slankeste TV'n. Med kantmonterte led sier det seg nesten selv at lysfordelingen ikke kan ble optimal og problemet blir vel ikke bedre med størrelsen.

Enten må man leve med det eller kjøpe en TV med bakmontert LED/lysrør eller aller helst plasma.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Krishaug
    Hei alle sammen her på forumet.
    Ser det er mange som plages med clouding og vurderer å levere inn tv for reperasjon eller ny tv.
    VELG for all del ikke en ny tv eller få den reparert. Hev kjøpet om mulig!!!!

Har nå hatt 2 samsung 46" 7070 og begge hadde clouding, den siste tv skiftet de panelet på men tror du f.. ikke det var clouding på den også.

Dette vil si 3 paneler til samsung på rad som har clouding........

Dette beviser bare at disse tvène ikke holder mål og er et gjennomgående stort problem som samsung burde ha ryddet opp i. Prisen på 15000 +- er den iallefall ikke verd.

Mvh Jævlig frustrert samsung telefunken eier
    Høres ut som at du har vært veldig uheldig. Jeg har vært borti ett par 7070 modeller i størrelsen 55", der fungerte det bra å bytte panelet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg aldri hatt et Samsung-produkt som ikke har hatt feil eller kort levetid...

Samsung-TVer er typiske testvinnere. Men det var kanskje en idé for de som tester AV-produkter, også å se litt på produsentens historie, byggekvalitet og feilprosent?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg hatt, og fremdeles har Samsung TV, men jeg har også hatt 3stk LE557070 i hus på et noen mnd mellomrom, og alle hadde problemer i noen grad, alle hadde ujevnt baklys, spesielt i mørke scener, og måtte ha lysstyrke fra TV veldig lavt for at det i det hele tatt var håp!
    i tillegg hadde alle TVene flere små "bulker" i rammen, som jeg rett og slett mener at INGEN nye produkter skal ha..

fikk beskjed fra Samsung at alle LED har disse pga LED rammene blir tilskrudd litt for hardt, og har derfor i større eller mindre grad "bulker" i rammen hvor skruene sitter på baksiden..

ikke VELDIG tydelig, men når TVen for gjenskinn i seg, så sees det veldig lett, og MANGE kommenterte dette.. og dette til en TV som er helt ny, og i tillegg ikke akkurat billig..

nei, jeg byttet til Panasonic Plasma, har IKKE angret på det, BEDRE bilde, jevnere bilde, bedre sortnivå, bedre bevegelse og ikke minst billigere var den å!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal på ingen måte ta denne kampen for Samsung- Men dette er ikke ett typisk samsung problem- Det er ett typisk Edge-led problem.
    Enten det skal være clouding eller halo effekter. Jeg har selv samsung tv og er fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Samsung-TVer er typiske testvinnere. Men det var kanskje en idé for de som tester AV-produkter, også å se litt på produsentens historie, byggekvalitet og feilprosent?
    Helt enig. Ser frem til neste samletest i Lyd&Bilde med overskriften "Denne TV-en kan du ha i 20 år".

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    nei, jeg byttet til Panasonic Plasma, har IKKE angret på det, BEDRE bilde, jevnere bilde, bedre sortnivå, bedre bevegelse og ikke minst billigere var den å!
    Jeg mener Samsung bør roe tempoet litt og skjerpe seg.
    Med Buzz-problematikken fra 09-modellene, og alle disse clouding-tendensen bør de få tilbake kvalitet og kvalitetssjekk i systemet sitt igjen.
    De er i ferd med å skyte seg selv i foten.
    Husker for 3 måneder siden var jeg så klar for å få en 58" Samsung Plasma i hus.
    Pengene var klar og bestillingen nært forestående. Så kom jeg over Buzz-problemet.
    Og glad er jeg for at jeg hoppet over Samsung i denne omgang.
    Jeg har lest om utallige kunder som har kjøpt Samsung etter at jeg la modellen på hyllen, og de har fått buzz-apparater og cloud-makers.

Hadde til og med en LG 50PS8000 innom her som raskt ble benyttet angreretten på. Den svarte ikke til de forventningene jeg hadde, og kunne ikke hamle om med et SD-bilde som våres gode gamle Pana 42PV60 klarer.

Så det blir Panasonic på oss igjen, og en VT20 skal i hus så snart sommeren er forbi.

Men på den annen side så er jeg også litt skeptisk til Pana akkurat nå.
    For jeg har jo lest om tap av sortnivå på deres nye modeller.

Jeg for 5-8 år siden hadde jeg dyre gode kvalitets tv-er med billedrør.
    Når flatskjermene kom, og ALLE skulle ha FLATSKJERM, var jeg overhodet ikke imponert. Ingen flatskjermer kunne hamle opp med billedrørstvene, og det tok lang tid før de nærmet seg.
    Nå ser jeg at trenden er at denne FLATSKJERMEN skal være så inni hampen FLAT. Og dermed får vi nye problemer.
    Bare fordi at tv-en helst skal være tynnere enn 10mm, ja helst maks 3mm, så får vi buzz, clounding, Edge-LED med for stramme/ujevne skruer.

Altså vi tar 2 skritt frem og ett tilbake, hele tiden.
    Er det nå så utrolig forskjell om tv-en er 15mm eller kun 3mm.
    Jeg ser ikke det praktiske eller estetiske i det om den er så tynn.
    En tv på 15 mm er da falt nok vel?
    Min 42PV60 var jo flatskjerm den gang jeg kjøpte den. Og den er jo en del cm tykk. Er det ikke flatskjerm jeg har likevel da?

(Havnet sikker langt OT nå, men jeg er litt frustrert på bransjen som fortiden ser ut til å senke kvalitetsstandarden og bare pumpe ut tynne tv-er med diverse feil og skavanker i brukeropplevelsen.)

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Med Buzz-problematikken fra 09-modellene, og alle disse clouding-tendensen bør de få tilbake kvalitet og kvalitetssjekk i systemet sitt igjen.
    Husker for 3 måneder siden var jeg så klar for å få en 58" Samsung Plasma i hus.
    Pengene var klar og bestillingen nært forestående. Så kom jeg over Buzz-problemet.
    Jeg har lest om utallige kunder som har kjøpt Samsung etter at jeg la modellen på hyllen, og de har fått buzz-apparater og cloud-makers.

Hadde til og med en LG 50PS8000 innom her som raskt ble benyttet angreretten på. Den svarte ikke til de forventningene jeg hadde, og kunne ikke hamle om med et SD-bilde som våres gode gamle Pana 42PV60 klarer.

Så det blir Panasonic på oss igjen, og en VT20 skal i hus så snart sommeren er forbi.

Når flatskjermene kom, og ALLE skulle ha FLATSKJERM, var jeg overhodet ikke imponert. Ingen flatskjermer kunne hamle opp med billedrørstvene, og det tok lang tid før de nærmet seg.
    Nå ser jeg at trenden er at denne FLATSKJERMEN skal være så inni hampen FLAT. Og dermed får vi nye problemer.
    Bare fordi at tv-en helst skal være tynnere enn 10mm, ja helst maks 3mm, så får vi buzz, clounding, Edge-LED med for stramme/ujevne skruer.

Min 42PV60 var jo flatskjerm den gang jeg kjøpte den. Og den er jo en del cm tykk. Er det ikke flatskjerm jeg har likevel da?

(Havnet sikker langt OT nå, men jeg er litt frustrert på bransjen som fortiden ser ut til å senke kvalitetsstandarden og bare pumpe ut tynne tv-er med diverse feil og skavanker i brukeropplevelsen.)
    +1

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er veldig enig i ditt innlegg her.
    Har selv hatt toshiba LCD 42", panasonic 37pv50, samsung m87 50" og nå pioneer 508XD.
    Og kan si at pioneer er av en annen verden, knuser ennå fleste tv'er på markedet. Ja, den er tykk og tung, men hvem ser vel på tykkelsen på TV'n fremfor bildekvaliteten?

Samsungen slet med blåskjær, lag, lyslekkasje og software bugs.
    Ser for meg at samsung lager halv-ferdige produkter, deretter lage en ny modell. Som du sier, burde de roe ned litt, og legge mer krefter i hvert produkt, slik som panasonic og, da, pioneer..

Panasonicen var en konge på SD signaler og lyd
    Skal jeg kjøpe ny TV idag, noe jeg ikke vurderer, ville jeg valgt en panasonic, fordi jeg vet hva jeg får, og jeg vet hvor god plasma er, kontra alt som begynner på L og slutter på D.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er vel for å tilfredsstille den i huset som går med skjørt 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det ikke mye bra om Samsung...

Jeg har hatt UE55B7070 i 3 mnd nå, og merker ikke noen problemer.
    Har ikke skaffet meg HD tuner enda, så kvaliteten på TV'n er vel kanskje ikke det beste, men regner med at det hadde vært det samme på andre.

Har prøvd litt xbox 360 og nå med mediastreamer Asus O!play. Synes alt fungerer bra.
    Men jeg er ikke så oppmerksom på sånt kanskje (eller sær).

Det jeg lurer på er råd på hvordan jeg skal få testet TV for det som dere er meget misfornøyde på.
    Finnes det noen "best practice" på teste dette. Altså clouding og alt det?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slå av lyset i rommet, og sett på en film med mye mørke scener, da vil du normalt vil kunne se at hjørnene på TV lyser opp og skaper disse "skyene" av lys.. skru ned lysstyrke hjelper mye, men har du først lagt merke til det, så merker man det uansett! mitt tips er; hvis du er fornøyd - dropp dett, du blir trolig bare misfornøyd i ettertid uansett..

jeg var egentlig kjempe fornøyd helt til jeg kom over første filmene hvor cloudingen ble tydelig, etter det var det ingen vei tilbake, i tillegg, når jeg kjøpte, kostet TVen over 30 000kr, og når jeg fikk i hus hadde alle bulker i rammen, som hvertfall jeg synes er uholdbart, ettersom den er helt ny, og skal jo tross alt se prikkfri ut når du mottar den, etter det er det bruken som avgjør..

nei, en god TV er det, men uten tvil kunne det vært så mye mye bedre.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    Panasonicen var en konge på SD signaler og lyd
    Skal jeg kjøpe ny TV idag, noe jeg ikke vurderer, ville jeg valgt en panasonic, fordi jeg vet hva jeg får, og jeg vet hvor god plasma er, kontra alt som begynner på L og slutter på D.
    Vår 42" PV60 er jo konge på SD.
    Og etter et kort besøk av en LG 50" PS8000, bestemte vi oss for å forsatt satse på Panasonic i fremtiden.
    Men etter problemstillingen med tap av sortnivå, og Panasonic sin totale likegyldighet til problemet, er jeg jaggu med usikker på om Panasonic er på vei inn på min nei-liste de også.

Respekt til alle som fikk jeg seg en Pioner Kuroskjerm.
    Jeg tror det er en skjerm verdt å beholde og nyte de neste 5-10 årene.
    For det vi får på markedet nå fortiden av produsentene ser ut til å være beta-modeller og apparater som ikke er grundig testet før produksjon og salg.

Jeg tenker bare på slikt som firmware.
    Hvor mange firmware-oppdateringer har det ikke kommet til Samsungskjermene. Til diverse nyere forsterkere og Blu-Rayspillere.
    Synes det kommer et par firmwares pr halvår pr nyere enhet her i huset.
    Slik var det ikke før. Da var produktet kvalitet, testet og solid når det kom.
    Nå er det mye "halvfabrikater" på markedet som skal inn på verksted til servicebulletiner, firmwareoppdateres og generelt ha sin halvårlige service.

Nei, jeg håper virkelig Samsung og Panasonic tar seg grundig sammen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •