LG LH4000 vs Samsung LE40A656

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG LH4000 vs Samsung LE40A656

Det har seg sånn at jeg har vurdert å kjøpe LG 42LH4000 veldig lenge nå, idag fikk jeg endelig bekreftelse av fattern at det var OK.
    et par timer før det sjekket jeg ut demovarer på MPX.no
    Jeg fant da samsung LE40A656, jeg så at det var veldig like specs på TV'ene og at samungen var 500kr billigere.
    Men i og med at LG sin skjerm er litt nyere og litt større (42") så valgte jeg til slutt å gå for den.

Jeg hadde dog to faner oppe og den ene med handlekurven med LG sin skjerm og den andre med samsungen sin skjerm fordi jeg sjekket frakt kostnader.

da jeg bestillte LG skjermen fikk jeg bekreftelse på mail at samsung skjermen var kjøpt!

Jeg er 100% sikker på at dette ikke var min egen feil i og med at jeg leste grundig gjennom navnet på modellen før jeg bekreftet kjøpet for å være helt sikker på at det var riktig modell.

Nå sitter jeg her da, jeg vurderer faktiskt om jeg enten skal prøve å avbestille, eller om jeg skal beholde samsung skjermen.

Noen som har noen innspill på hvilken skjerm som er best?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dropp begge synes jeg. LH4000 er en svært begrenset tv, med fryktelig sortnivå. Samsungen er utdatert, nesten 2 generasjoner gammel. Skal du ha en bra tv i denne prisklassen hos MPX, bør du gå for denne:

Panasonic 37" LCD-TV TX-L37S10E
    1920 x 1080 Full-HD, 3xHDMI, 24p, DVB-T/C MPEG4

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rikkmund
    Dropp begge synes jeg. LH4000 er en svært begrenset tv, med fryktelig sortnivå. Samsungen er utdatert, nesten 2 generasjoner gammel. Skal du ha en bra tv i denne prisklassen hos MPX, bør du gå for denne:

Bare fordi TV'ene er gamle det ikke at dem er dårlige, begge TV'ene virker bedre enn panasonicen som du har nevnt. Panasonicen har heller ikke 100HZ noe jeg prioriterer høyt. samsungen og LG'n har begge fått gode karakterer og har imponert på tester, selvom testene på samsungen er relative gamle.

Jeg mener selv at det er vanskelig å få tak i noen bedre TV'r til 6000-6500 kr enn de to førstnevnte.

Noen andre som kan si meg hvilken TV jeg bør gå for?

Jeg må si jeg vipper mest på LG'n pga den er litt større, miljøvennlig (sparer mye strøm) og liker bedre designet og den er nyere..

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rikkmund

så på ironman på blu ray idag og kan si at under de fleste scener så er det ingenting galt med sortnivået og det fremstår som veldig stabilt og bra til denne prisen! spesielt til å være lcd! men under noen, og da mener jeg et par 2-3 scener bare kunne man se at her trengs det tv med skikkelig sortnivå! du kanke forvente allverdens av en budsjett lcd, men til prisen mener jeg at den kan konkurrere i 12-13.000kr klassen på sortnivå! den er ikke en pioneer plasma akkurat! men veldig god allround tv nonetheless!

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    42LH4000 er et kanonkjøp. Bygdedyret om at LG har dårlig sortnivå osv lever fortsatt ser jeg.....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreldrene mine har den Samsung-modellen (men i 32"-versjon) og den har meget godt bilde i mine øyne.

Kjenner også en med LH4000, og han er svært godt fornøyd med sin.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at LG 4000 er en veldig bra TV, de to siste ukene har jeg ikke gjort annet enn å finne meg en flatskjerm.

og med LG sin prislapp på 6000 kr er det ikke noe annet som jeg tror er i nærheten av et røverkjøp.

utenom eventuelle TV'r som selges som demovarer eller brukt, in that case samsungen som jeg kjøpte med et uhell på MPX sine hjemmesider.

nå vurderer jeg om jeg enten skal ta imot den, teste den ut og se om jeg vil beholde den.

levere den tilbake på angrefrist og betale 500kr på frakt, med en gang den ankommer.

Jeg har også forsøkt og sendt mail til MPX og forklart hvordan jeg klarte å kjøpe feil TV og om dem kunne betale frakt tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg benyttet meg av angrefristen og allerede bestilt en LG, som er på vei

Fikk til og med betalt frakt tilbake

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •