Ny Plasma Flat-TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Plasma Flat-TV

Har bestemt meg for å kjøpe ein plasma flat-tv. Eg har veld meg ut nokre modeller som eg får for ca samme prisen.

Panasonic:
    TX-P50S10E

Samsung:
    PS50B551
    PS50B650 (Ca 1k dyrare enn PS50B551)

LG:
    50PS8000
    50PK550
    50PK760 (Får ikkje den før i slutten av April/starten av Mai - ca 1k dyrare enn dei andre utvalde LG tvane - betyr at eg blir uten TV i eit par måneder, lurer på om den er verdt det eller ikkje?)
    50PK750 (samme problem som 50PK760, tar nok eit par måneder før eg kan kjøpe den.)

Kjem i hovudsak til å bruke tven til filmsjåing, har Pioneer BDP 51 blu ray spiller. TVen må ha optisk lydutgang. Kjem til å koble den opp i mot ein MacBook, ein Xbox 360, Pioneer BDP51, og ein Cambridge Azur receiver. (Macbooken, og blu-ray spilleren er koblet til receiveren direkte, men xboxen må kobles til TVen, så då må TVen sende lydsignalet videre gjennom optisk kabel til receiver).

Hovudprioriteten er som sagt filmsjåing, men kjem for det meste til å sjå film gjennom macbooken. Derfor er det viktig at skjermoppløsninga blir skikkelig, sånn at eg ikkje må "overzoome" sånn som ein må gjer på nokre TVer. (Veit dette ikkje er nokre problem på LG sine plasmaer). Det som gjer at eg kvir meg med å kjøpe 50PS8000 er innbrenningsproblema, blir nok av og til te at eg sitter å surfer nokre timer på TVen. Ellers så finn eg heller lite info om Panasonic tven TX-P50S10E. Panasonic har null problem med innbrenning, og det er grunnen til at eg har teke den med i det heile tatt.

Det står nok mest sannsynlig mellom 50PS8000 og PS50B551, med mindre det er verdt å vente på PK serien til LG. Veit berre ikkje så stor forskjell det er på eventuelt 50PK750/50PK760 og 50PS8000. Har lest at innbrenninga ikkje er nevneverdig betre på PK serien, men svartfargen har visstnok blitt oppgradert ein god del.

Nokon som kan hjelpa meg/har nokre meininger om dette?

Newcomer Rocker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell...jeg kjøpte LG 50PS8000 for et par uker siden og jeg er superfornøyd med tv.
    Brukte instillingene som ligger her på forumet og det fungerer perfekt her.
    Har den kobla opp mot htpc-en min og bruker PoweDVD10 til å se film osv....
    Jeg har eid noen tv-er opp gjennom årene, men denne slår alt jeg har sett og hatt i hus.
    T.o.m på filmer fra nettet blir bildet nesten 3D, så jeg kan anbefale skjermen (+ PowerDVD 10)på det sterkeste(til godt under 10k)8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rocker
    T.o.m på filmer fra nettet blir bildet nesten 3D
    Hva er det du snakker om? :roll:

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror du...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...at dette ikke er i nærheten av ordentlig 3D-visning, og kan mer eller mindre defineres som en gimmick.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste tver sender ikke videre 5.1 lyd ut fra den optiske når den kommer fra xbox360 via hdmi til tven.
    det er noe tull i hardwaren der.

bruk optisk rett til forsterker fra xboxen.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apwr
    ...at dette ikke er i nærheten av ordentlig 3D-visning, og kan mer eller mindre defineres som en gimmick.
    SA jeg det var 3D???
    Var jo ikke det som var poenget i det hele tatt da, men la nå bare det ligge...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rocker
    SA jeg det var 3D???
    Var jo ikke det som var poenget i det hele tatt da, men la nå bare det ligge...
    Kan ikke la ebn slik sak ligge vet du,he he. Tipper du syntes DYBDEN i bildet var så bra at det kunne MINNE om 3D. Med et godt sortnivå og detaljering så kan det føles slik av og til selv om det ikke blir som den ekte varianten.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp edguy..var AKKURAT det jeg mente

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil fraråde trådstarter å velge LG PS8000, nettopp på grunn av et svakt sortnivå.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dette vet du fordi.....???
    Og da foreslår du.....???

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette vet jeg på bakgrunn av hovedsaklig to grunner:
    - Jeg har sett TV'en selv i både lyse og mørke omgivelser
    - Jeg har lest en rekke TV-tester som alle påpeker svakt sortnivå

LG PS8000 er dessuten svak når det kommer til behandling av SD-signaler.
    Dagens LG'er sliter også mye med såkalte midlertidige innbrenninger, men det gjør også visse TV'er fra andre produsenter.

Jeg foreslår at trådstarter venter en stund med å bestemme seg mtp. TV-modell. En rekke nyheter er rett rundt hjørnet, og dersom trådstarter makter å utsette TV-kjøpet noen uker, vil han nok dra fordeler av det.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell...jeg vet ikke hvor du har sett på denne tv-en, og jeg gidder ikke diskutere dette noe mere heller, så jeg henviser bare til denne tråden her på forumet: http://avforum.no/forum/tv-apparater...ekslinger.html

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg støtter apwr.
    Vi gikk fra våres Panasonic 42" HD ready PV60 til LG 50PS8000.
    Og etter 3 dager med kalibrering tweaking og justering gikk LG i retur.
    Og ja, vår gode gamle Panasonic 42" HD-ready troner fortsatt i stuen.

Det som jeg vi var misfornøyd med LG-en var.
    -Ikke så bra sortnivå som forventet. Vår gamle tv hamler fint opp med LG-en der.
    -Shitty på SD signaler. Våre gamle TV er milevis skarpere og har mye bedre SD-bilde. (Dette var hovedgrunnen til at vi sendte LG i retur.
    -UTROLIG treg på kanalskifte. Var ikke snakk om å surfe på kanaler på LG. Det gikk jo et sted mellom 4-6 sekunder å skifte opp til neste kanal.
    -IR merkbart mye mere fremtredende på LG enn vår gamle tv.
    -Lysstyrken på LG var en del svakere enn vår gamle tv.

Hadde nå alle våres tv-kanaler vært HD, og vi kun så HD-materiale i hverdagen hadde vi nok beholdt LG-en. Men når vi er ærlige med oss selv har vi kun 2-3 HD-kanaler, ser Blu-Ray en til to ganger i uken, og spiller noen timer pr uke.
    Resten er SD SD SD. SD kanaler, gode "gamle" dvd-er. Og for ikke å nevne å se downloadede serier i SD-signal.
    Og LG floppet fullstendig på SD.

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan,

Kjøpte en Samsung 551 i går. Liker den litt "overdimensjonerte" fargekarakteren Samsung's TV'er vanligvis har. Fant også en egen tråd hvor 551'en nærmest ble lovprist, og for 8000 ink frakt er det ikke rare gambelen :-D

ADVARSEL OT
    P.S.
    Kjører Tollpost Globe ut ting nå i påsken??
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lg Ps 8000.

Vil anbefale trådstarter å kjøpe Lg`n......har nå selv hatt denne i ca 10mnd nå og er storfornøyd

Har Canal Digital Pvr og bildekvaliteten er upåklagelig , både på "vanlige" sendinger men er så klart spesielt bra på Hd materiale.
    Ser er del Blu Ray og dette må bare oppleves når filmen er av ordentlig Blu Ray kvalitet.....helt konge 8)

Jeg har lagt inn mine bildeinnstillinger på side 1 i denne tråd http://avforum.no/forum/tv-apparater...ekslinger.html og de funker meget bra!

Meget bra sortnivå / farger.
    Ellers kan jeg nevne at den er meget stille , ikke noe buzzing her i gården som et visst annet merke sliter med.
    Løp og kjøp :wink:

Her er en test:

LG 50PS8000 - Test plasma-tv: LG svartare Àn någonsin - Prylportalen

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og gjorde den feilen å kun lese omtaler som roste PS8000 opp i skyene før jeg kjøpte den.
    Etter å har returnert den, kjenner jeg meg igjen i det de litt mere jordnære omtalene skriver.

Despite its grand-sounding 600Hz motion control and THX Certification, the large LG does show imaging problems: juddering action, greyish shadows and persistent colour casts. Standard definition broadcasts are especially painful to view. And by tucking the stereo speakers out of sight, LG has sacrificed a thump or two of bass.
    However, even the 50PS8000's reams of features can't make its pictures as good overall as those found on the best Samsung, Pioneer and Panasonic plasmas, especially if you spend most of your time watching standard definition.
    Edges are pleasingly sharp throughout, but it's fair to say that the set doesn't have the fine-detail recovery of the best.

It doesn't quite have the purity of whites to make those genetically modified sheep really stand out, either, and you'll find deeper blacks elsewhere.

Pictures look a little soft.
    These traits are amplified by DVD. Our copy of He's Just Not That Into You looks a little soft and lacking in contrast compared with the very best...

That's this set summed-up, really: it's watchable and enjoyable, but it doesn't have the ability to stun.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke dumt å tenke litt produksjonskvalitet og holdbarhet også, da. Koreanerne Samsung og LG har ikke verdens beste rykte for slikt -- mens Panasonic (i likhet med de fleste japanske produsenter) har levert bunnsolide produkter i mange år.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestemt meg for å vente på PK serien til LG. PK serien har visstnok vesentlig betre svartnivå enn PS serien, i tilegg til det skal den vera litt betre på innbrenning, men det er ikkje snakk om noko revolusjonerende for å sei da sånn.

TX serien til panasonic er ikkje noko særlig å skryte av, og alt i alt gir nok både PK og PS serien til LG meir for pengane enn samsung plasmaene eg tenkte på.

Men eg er ikkje heilt sikker på om eg har nok tålmod, ein måned utan tv kan raskt bli hardt :-|

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •