HDTV for pure gaming. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rupbert
    Er kalibrering noe mer enn det her?
    TweakTV | Panasonic TC-P42G10*-*TweakTV
    Det er nok en god start hvis du ikke har nødvendige måleinstrumenter, eller i det minste en referanse DVD/BD og gode øyne, selv.

Som de selv sier:
    Sitat Opprinnelig postet av TweakTV
    THIS IS IN NO WAY THE EQUAL OF AN ACTUAL PROFESSIONAL CALIBRATION AND IS ALSO NOT INTENDED TO REPLACE AN IN-HOME PROFESSIONAL CALIBRATION.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Fin tråd.

Takk til trådstarter og svar.:wink:

Spiller selv endel fps og var på utkikk etter en tv som var fin til dette.

Jeg hadde faktisk sett meg ut G10 fra panasonic som et alternativ og det ble ikke akkurat svakere etter denne tråden..

Det jeg lurer på er om panasonic X10 vil være god nok da jeg har hørt at de fleste spill på xbox fortsatt "bare" er 720p oppskalert..?
    (Filmene jeg ser er også kun 720p):roll:

Pris....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cheeba
    Takk til trådstarter og svar.:wink:
    Det jeg lurer på er om panasonic X10 vil være god nok da jeg har hørt at de fleste spill på xbox fortsatt "bare" er 720p oppskalert..?
    (Filmene jeg ser er også kun 720p):roll:

Pris....
    du kan da vel gå for X20 som er årets modell og til samme pris.

ser ut som X10 ikke er på lager heller. bortsett fra elkjøp og expert da. Expert har sikket 3 år gamle modeller du kan få for dobbel pris (ironi mot expert)

Newcomer calla1983 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

G20 eller Samsung B 850/55 eller annet?

Takk til trådstarter. Jeg er også så heldig at jeg er i tv-markedet om dagen og har ca 14000 å svi av.

Tv'en skal i en mørk kjellerstue. Jeg har derfor på bakgrunn av mye lesing rundt om kring slått meg til ro med at plasma trolig er best til mitt bruk.

Hovedgeskjeften for tv'en vil være tv og ps3 med en og annen film en gang i blant.

Per nå så står valgets kval mellom Samsung b850 og Panasonic g 20, begge i 50".

Samsung er jo i utgangspunktet en mer high-end modell (såvidt jeg har forstått) men er ett år eldre og har følgelig sunket en del i pris, men teknologien er da heller ikke helt ny. Samsungene vet jeg har "gaming" funksjon som skal fungere godt.

Panasonic g20 er jo en helt ny modell med ny teknologi, men er ikke noen toppmodell. Jeg vet ikke om denne har "gaming" funksjon. Noen som vet?

Generelle tanker om 1 år gammel toppmodell mot ny mid-range modell samt spesifikke tanker om b850 kontra g20 mottas med takk. Forskjeller i input lag er også viktig.

Det er ikke til å stikke under en stol at samsungen ser vesentlig bedre ut, så dersom de er like kvalitetsmessig er samsungen å foretrekke.

Takk for all hjelp!

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å bruke masse penger på et tv som skal brukes primært til tv-spill og endel film/tv bruk er ikke noe vits.

En Samsung 50" Plasma TV PS50B535 fks til 6990,- vil være bra nok i haugesvis for dem aller fleste.

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til dere som bruker TVen til spill

Finnes det en TV man får kjøpt ny i dag som fungerer bra i kjappe/responsive skytespill som Modern Warfare 2?

Rundt omkring 50 ms input lag i game mode syns jeg ikke er godt nok.

Det er ganske håpløst at utviklingen går feil vei på dette punktet. Jeg syns det burde ringe ei bjelle hos de som lager elektronikken når 2010-modellen er tregere (høyere input lag) enn 2009-modellen. Med andre ord er den da mindre god til gaming.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Å bruke masse penger på et tv som skal brukes primært til tv-spill og endel film/tv bruk er ikke noe vits.

En Samsung 50" Plasma TV PS50B535 fks til 6990,- vil være bra nok i haugesvis for dem aller fleste.

Skal ikke si at billig er dårlig , men hvorfor i all verden sier du at det ikke er noe vits og kjøpe et tv som koster f.eks 12000kr ? Tv-spill , film og tv generelt er jo alt man nesten bruker en tv til.
    Hva man ønsker og invistere i tv er opp til hvor mye man bruker det. er det en full hobby så vil man kanskje ha det litt mer lekre og siste. men selvsagt finnes det mye bra til billigere priser.
    Har selv sett en G20 av Panasonic til 9990kr på Hifiklubben (merk deg 46" versionen) som har fått en del skrytt rundt forbi.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •