LG's 2010 plasma toppmodell. Første test ute

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 51
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG's 2010 plasma toppmodell. Første test ute

LG PK950 test/anmeldelse - FlatpanelsDK

LG 50PK950

Tenkte jeg bare måtte poste denne, da LG tydeligvis har truffet på sortnivå i år og er på nivå med Panasonic G20. Og denne kommer faktisk til en meget gunstig pris... Meget spennende modell m.a.o!

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken pris snakker vi?

Kommer den i større størelser?

Geir Arne

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50 og 60"

Mener å huske at prisen skulle ligge på 11995 eller 12995, men mulig jeg tar feil her... Skal sjekke det opp.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor 20 minutter fra Tyskergrensen og kjøper mye elektronikk derfra.
    Ser 50" LG PK950 er priset til 12.075,- NOK der nede. Så det gir en viss pekepinn.
    Kommer nok hurtig til å krype ned mot 10.000,- mot sommeren vil jeg tro.

50" er priset til 13.650,- NOK her i Danmark
    60" er priset til 21.500,- NOK her i Danmark

Newcomer Multitoy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Jeg bor 20 minutter fra Tyskergrensen og kjøper mye elektronikk derfra.
    Ser 50" LG PK950 er priset til 12.075,- NOK der nede. Så det gir en viss pekepinn.
    Kommer nok hurtig til å krype ned mot 10.000,- mot sommeren vil jeg tro.

50" er priset til 13.650,- NOK her i Danmark
    60" er priset til 21.500,- NOK her i Danmark

50" er priset til 12995,- på elkjøp, bra pris på en bra tv med lekkert design

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Multitoy
    50" er priset til 12995,- på elkjøp, bra pris på en bra tv med lekkert design
    Jeg syns "alle" ser veldig lyst på nye modeller fra LG hver gang det er nytt derfra, men ender opp skuffet til slutt...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok sannhet idet, og de har visst implementert en slags "sharpening" greie som ødelegger bildet noe, men vi får håpe LG fikser dette snarest...

Nye og dyre LED toppmodellen (LE850 tror jeg) deres fikk foresten veldig bra kritikk hos CNET med sortnivå på nivå med Samsung UExxB8500....

men vi får se. Skal hvertfall sjekke ut PK950 men blir nok til en Panasonic i år da det virker som Samsung har driti helt på draget i år med plasmaskjermene sine... (dette kan dog taes med en klype salt da jeg kun har lest på avsforum.com)

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Jeg syns "alle" ser veldig lyst på nye modeller fra LG hver gang det er nytt derfra, men ender opp skuffet til slutt...
    Har heldigvis ikke opplevd dette,leste mye om min plasma tv nr 2 ( Lg begge 2 8) ) og fikk positiv inntrykk av denne.

Leste både norske og utenlandske nettsider og den gjorde det meget bra på tester så dermed var valget enkelt.
    Har nå hatt den i ca 1 år og den har fungert utmerket,knall bilde og et flott utseende.

Hilsen en meget fornøyd LG 50 PS8000 eier :-D

Newcomer Necman sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei er det noen som har fått seg denna tv`n enda?(pk950n 60")
    Lurer på om jeg skal ut i morra å bestille den. Men elkjop fikk den ikke inn før tidlig juli

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 60" 950 på vei fra Netonnet som skulle vært sendt 21. mai. Den er ikke lastet enda pga. transportstreiken, men jeg håper å få den i løpet av noen dager.

Newcomer Necman sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende du får skrive noen ord om den når du får den da.
    Var på elkjøp i sta å bestillte 60", skulle komme 2 juli. Så blir noen lange uker nå

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min blir sendt i slutten av uken, så jeg har den vel ikke før i neste uke. Ikke hyggelig lesning i den løpende testen du linket til, MaW. Netonnet har forøvrig LGs pikselgaranti, men jeg satser på å få en fullstendig strøken utgave, og med max sortnivå

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Foreløpige inntrykk av 60PK950N

Bildet virker bra/veldig bra på TV-signaler via Lyses HD-boks (SD-sendinger, jeg ser ikke HD-sendinger pga. hakking :-(), og helt supert på Blu-ray.

Det er verken Infinite Black eller TruBlack, men sort nok for meg, og sortere en Panasonic TH-46PZ85 som jeg hadde tidligere. Jeg har dog ikke fått brukt det så mye på kveldstid pga. husmaling etc.

Jeg har bare kalibrert det på øyemål nå, men bildet ser veldig bra ut så langt, og når jeg har tid skal jeg benytte meg av kalibreringsmulighetene. Her er det såvidt jeg kan se full CMS, og uendelig mye flere kalibreringsmuligheter enn på mine tidligere Panasonicer.

Etter å ha brukt litt mer tid og blant annet lekt med DVE- og HCFR-diskene, kan jeg rapportere følgende:

1. Jeg får ikke whitecrush uansett hvor høy kontrast jeg setter.
    2. Det ser ut til at det ikke blir noen endring i hvitnivå fra IRE 70 og oppover.
    3. Jeg opplever av og til ekstrem "buzz" på lyse scener. Dersom jeg klemmer TV-skjermen mot chassiset reduseres dette betydelig og forsvinner av og til helt. Er dette en reklamasjonssak, mon tro?
    4. Jeg fortsatt veldig fornøyd med den opplevde bildekvaliteten.
    5. Målinger er ikke utført enda.
    6. Jeg har ingen døde eller svake pixler :-D
    7. Refleksjoner fra skjermen oppleves ikke som noe problem.
    8. Det er en slags plastfilm på skjermen som det er et svakt bølgemønster i (ikke et "fysisk" bølgemønster som en ville fått hvis det var limt på på en dårlig måte). Dette er veldig irriterende. Jeg skal få tatt noen bilder en gang for å illustrere både dette og punkt 7.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    At en er tålelig fornøyd med bildekvaliteten rett etter oppakning er gjerne noe som ikke trenger å holde hvis det er nok irriasjonsmomenter å henge seg opp i...

At du ikke ser nyanser i hvitt fra 70IRE og opp er jo ikke spesielt bra da, prøv å juster ned kontrast og brightness for å se om det hjelper (men da dreper du selvsagt også mye av dynamikken i bildet, men greit å vite uansett), sjekk at kilde / TV er justert inn korrekt mht RGB-variant (fra 16, ikke 0 osv.)....

Hvordan er TVen på ghosting da? Tidligere LG-plasmaer har jo hatt tydelig ghosting, så er litt spent på hvordan siste generasjon oppfører seg.

Når det gjelder CMS-systemet trenger ikke det å nødvendigvis virke selv om du har det tilgjengelig, har sett flere tilfeller der systemet kun funker på kalibrert nivå, men er helt off på alle andre nivåer (altså, f.eks. bra på 75IRE, men feil på alt annet)... Systemet bør derfor testes, fungerer det er jo det svært positivt selvsagt, men jeg må jo ærlig innrømme at der har jeg mine tvil basert på min erfaring med LG på den arenaen så langt.

Er for øvrig ikke meningen å virke negativ, bruker selv for tiden en LG 50PG5000-TV, som ikke nødvendigvis er noe "booster" hva angår å styrke mitt inntrykk av LG (ghosting, helt på trynet farger, elendig sort, elendig prosessering, feil på lyden i mitt TV, buzzing, whitecrush uansett hvordan en justerer osv osv)... Nå skal det jo imidlertid sies at dette er et to år gammelt TV, ting har garantert skjedd siden den tid!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    At en er tålelig fornøyd med bildekvaliteten rett etter oppakning er gjerne noe som ikke trenger å holde hvis det er nok irriasjonsmomenter å henge seg opp i...
    Enig, men jeg baserer meg ikke på "novelty value" men en (subjektiv) vurdering av bildekvaliteten.

At du ikke ser nyanser i hvitt fra 70IRE og opp er jo ikke spesielt bra da, prøv å juster ned kontrast og brightness for å se om det hjelper (men da dreper du selvsagt også mye av dynamikken i bildet, men greit å vite uansett), sjekk at kilde / TV er justert inn korrekt mht RGB-variant (fra 16, ikke 0 osv.)....
    Skal se på det.

Hvordan er TVen på ghosting da? Tidligere LG-plasmaer har jo hatt tydelig ghosting, så er litt spent på hvordan siste generasjon oppfører seg.
    Litt midlertidig retention er det (Disney Channel logo, anyone?), men det ser ut til at det vaskes bort i løpet av et par frames ved skifte av kanal, så dette er uproblematisk. Jeg kjører forøvrig "Orbiter", fordi jeg ikke har hatt slikt verktøy før.

Når det gjelder CMS-systemet trenger ikke det å nødvendigvis virke selv om du har det tilgjengelig, har sett flere tilfeller der systemet kun funker på kalibrert nivå, men er helt off på alle andre nivåer (altså, f.eks. bra på 75IRE, men feil på alt annet)... Systemet bør derfor testes, fungerer det er jo det svært positivt selvsagt, men jeg må jo ærlig innrømme at der har jeg mine tvil basert på min erfaring med LG på den arenaen så langt.
    Spørs om jeg får tid til å bruke det med det første, og i så fall kun på http://avforum.no/forum/kalibrering-...m-du-tror.html -nivå.

Forøvrig har jeg da ikke whitecrush uansett nivå på kontrast, sort er bra nok, prosesseringen (ihvertfall oppskalering) ser ut til å være bedre enn den i Denon AVR-4308, fargene er "bra".

Jeg har ingen plasmagrønnfarge på lave IRE, det er jo forfriskende for en som kommer fra Panasonics Matrix-verden :-)

Og buzzingen reduseres betydelig/forsvinner om jeg klemmer litt på chassiset

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest testen....ser også at mitt problem fra forgjengeren er tilstede ennå

Sitat "LG har gennem nogle år haft lidt problemer med retention på deres plasma-Tv. Retention er midlertidig burn-in, hvor dele af billedet - f.eks. et kanallogo - brænder sig fast på Tv'et i kort tid, men forsvinder igen lidt tid efter.
    Jeg oplevede desværre også retention på PK950, og LG har stadig ikke fået bugt med dette. Jeg oplevede f.eks. at menuer kunne sidde fast, og herunder ses et status-indikator fra PlayStation 3, når der afspilles musik.
    "Sitat slutt

Jeg har dessverre en kanal logo permanent fast i min PS8000, og LG har ikke fikset dette ennå. hvorfor kjøpe dårlig kvalitet når en får god kvalitet til nesten samme pris??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Fikk min 60PK950 for et par uker siden og kan ikke si annet enn at jeg er veldig fornøyd med den. Hadde tidligere en Samsung 58" 855 som jeg måtte returnere etter utallige forsøk med å fikse buzzeproblemet. På LGen er det ingen buzzing å spore annet enn vanlig plasmabrumming når man legger øret inntil bakpanelet. Ser også at mange (spesielt på flatpanels.dk) har plager med pixelfeil på tv'en. På min er det ingen pixelfeil overhodet (kjøpte den på netonnet.no). Bildekvaliteten er upåklagelig. Har sett VM kamper i HD fra TV2 og Viasat, spilt spill på PS3, PC bruk etc og er i bunn og grunn veldig fornøyd! Designmessig er også TVen etter mitt skjønn mye finere å se på sammenlignet med Samsungen. Den har en smalere ramme samt en heldekkende glassplate i front kontra den "tradisjonelle" rammen på Samsung. TVen ser rett og slett lekker ut!

Men det er en ting som irriterer meg litt:

Når jeg bruker den til PC hvor jeg feks maksimerer et explorer vindu med hvit bakgrunn dimmer TVen automatisk ned hvitfargen slik at den fremstår som mer grålig. Jeg har sjekket iforhold til ulike strømsparingsmoduser og dynamiske kontraster, men finner ingenting som fikser dette.

Noen andre som har erfaring med dette fra tilsvarende eller andre LG TVer?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har opplevd LG TVer som demper lysstyrken automatisk iforhold til hvor mye hvit farge som vises på TVen? Når jeg har et hvit vindu som dekker 1/4 av skjermen er hvit fargen mye klarere/lysere enn når jeg maksimerer vinduet til full størrelse som dekker hele skjermen.

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å slå av den energy saving på bildeinnstillingene, jeg opplevde vel noe dimming av hvitfargen når denne stod på

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •