LG's 2010 plasma toppmodell. Første test ute - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dbygnes
    Jeg har forresten sendt inn en forespørsel til LG på dette. Oppdaterer når jeg får svar fra dem.
    Hei, har du høyrt noko om dette frå dei?

Eg er svært fornøgd med TVen og ser ingenting til IR. Men at lysstyrker justerer seg basert på kor kvitt det er på skjermen er litt irriterandes.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Bildet virker bra/veldig bra på TV-signaler via Lyses HD-boks (SD-sendinger, jeg ser ikke HD-sendinger pga. hakking :-(), og helt supert på Blu-ray.

Det er verken Infinite Black eller TruBlack, men sort nok for meg, og sortere en Panasonic TH-46PZ85 som jeg hadde tidligere. Jeg har dog ikke fått brukt det så mye på kveldstid pga. husmaling etc.

Jeg har bare kalibrert det på øyemål nå, men bildet ser veldig bra ut så langt, og når jeg har tid skal jeg benytte meg av kalibreringsmulighetene. Her er det såvidt jeg kan se full CMS, og uendelig mye flere kalibreringsmuligheter enn på mine tidligere Panasonicer.

Etter å ha brukt litt mer tid og blant annet lekt med DVE- og HCFR-diskene, kan jeg rapportere følgende:

1. Jeg får ikke whitecrush uansett hvor høy kontrast jeg setter.
    2. Det ser ut til at det ikke blir noen endring i hvitnivå fra IRE 70 og oppover.
    3. Jeg opplever av og til ekstrem "buzz" på lyse scener. Dersom jeg klemmer TV-skjermen mot chassiset reduseres dette betydelig og forsvinner av og til helt. Er dette en reklamasjonssak, mon tro?
    4. Jeg fortsatt veldig fornøyd med den opplevde bildekvaliteten.
    5. Målinger er ikke utført enda.
    6. Jeg har ingen døde eller svake pixler :-D
    7. Refleksjoner fra skjermen oppleves ikke som noe problem.
    8. Det er en slags plastfilm på skjermen som det er et svakt bølgemønster i (ikke et "fysisk" bølgemønster som en ville fått hvis det var limt på på en dårlig måte). Dette er veldig irriterende. Jeg skal få tatt noen bilder en gang for å illustrere både dette og punkt 7.
    Hei!Jeg opplever ogsaa meget sjenerende buzzing fra min 60pk950 - kontaktet derfor Elkjoep og fikk sendt skjermen til Info Care..har naa faatt skjermen i retur,men buzzinga er fortsatt der..I rapporten sto det at hoeyttaleren ble reparert, men den har ikke noe med buzzinga aa gjoere..Skal kontakte Elkjoep igjen i morgen..Har du ogsaa fortsatt buzzing paa din skjerm?Sitter 5-6meter fra skjermen,men ved dialog paa en film saa overdoever den buzzing alt...Den forandrer karakter og dels forsvinner naar jeg presser div plasser paa chassiet silk som du beskrev...Skal jo ikke vaere saann!!!!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The Godfather
    Sitter 5-6meter fra skjermen,men ved dialog paa en film saa overdoever den buzzing alt...
    Så ille er det ikke hos meg, men jeg har buzz fra tid til annen.

Den forandrer karakter og dels forsvinner naar jeg presser div plasser paa chassiet silk som du beskrev...Skal jo ikke vaere saann!!!!
    Det burde ikke være sånn, men nå er det slik, og jeg kan leve med det. Bortsett fra et par klem på chassiset fra tid til annen er dette en kjempebra TV. Jeg føler jeg har fått mye for pengene :-)

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!Jeg opplever ogsaa meget sjenerende buzzing fra min 60pk950 - kontaktet derfor Elkjoep og fikk sendt skjermen til Info Care..har naa faatt skjermen i retur,men buzzinga er fortsatt der..I rapporten sto det at hoeyttaleren ble reparert, men den har ikke noe med buzzinga aa gjoere..Skal kontakte Elkjoep igjen i morgen..Har du ogsaa fortsatt buzzing paa din skjerm?Sitter 5-6meter fra skjermen,men ved dialog paa en film saa overdoever den buzzing alt...Den forandrer karakter og dels forsvinner naar jeg presser div plasser paa chassiet silk som du beskrev...Skal jo ikke vaere saann!!!!

Har 60pk950 selv og ingen problemer med høylydt buzzing.
    Ved helt hvit skjerm lager panelet noe lyd (som alle andre plasmaer) men ved normalt bruk merker jeg ingenting.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer denne tv'en (60 tommeren), men er veldig skeptisk til LG pga refleksjonsproblemer. Noen som kan si noen ord om dette? Jeg har nemlig ett stort vindu rett bak meg når jeg ser TV, så om det er mye refleksjoner på denne vil dette definitivt være ett problem. Var og så på LG 850 (LED TV'en med lokal dimming) og det var jo som å sitte og se på en speiel. Fantastisk bilde men alikelvel så ubrukelig...
    Så hvis det er samme problem med plasma utgaven så utgår den dessverre for min del.... Noen erfaringer?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PK950 har ikke i nærheten av så mye refleksjoner som LE850 og LX950
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    PK950 har ikke i nærheten av så mye refleksjoner som LE850 og LX950
    Interessant. Er dette en av de plasma skjermene som skal testes i neste nr av hjemmekino? Mener å huske at det stod noe i forrige blad om at nye samsung og LG plasma skulle testes. Jeg vurderer og litt Samsung PS58C6505 i tillegg til denne LG'en. Så håper disse 2 testes mot hverandre

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nettopp testen av 60PK950 i nyeste hjemmekino der den fikk terningkast 5. Ser ut til å virkelig være en interessant TV. Den er heller ikke fysisk større enn Samsung sin 58" da LG'en har tynnere ramme. Det jeg fremdeles er bekymret for er refleksjonene... I testen står det at de er mindre enn på LG sine LCD tv'er, men det sier egentlig ikke så mye da de TV'ene har ekstremt mye refleksjoner etter min mening. Er det noen som har noen erfaring med denne TV'en og kan si noe om refleksjonene (tenker da på i en stue med lys og vinduer). Jeg har ett stort 3 meter høyt vindu bak ryggen min når jeg ser på TV, derfor jeg er litt opptatt av dette.

Evt noen som vet om noen butikker i stavanger/sandnes området som har denne inne slik at jeg kan ta en tur og ta en titt selv?

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innstillinger.

Slenger meg på denne gamle tråden.

Har nå fått meg en Lg 60 PK950 og lurer på om noen har noen innstillinger dere vil dele med meg :-D

Jeg synes THX modusene blir for varme/gule og jeg er også klar over at Flatpanels Dk har lagt ut sine anbefalinger på innstillinger på 50t av denne tv.

Ser at mange er bekymret for gjennskinn og støy men jeg har ikkke sett / hørt noe til dette......bruker rullgardin på vindu bak sofa 8) og den er også foreløpig støyfri.

Har nå oppdatert min hjemmekino med nye bilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er svært plaget av gjennskinn med denne modellen.. Kjøpte den rett etter at den kom ut og vurderer å bytte den ut allerede. :|

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ikkje aleine om det. Eg kjøpte denne for snart eit år sidan, og nå som sola er tilbake så ser eg bare meg sjølv istadenfor bilder på tven. Ack

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •