Ny Tv 5000-7000kr.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Tv 5000-7000kr.

Hei, skal bestille meg et nytt TV ASAP.

Har kommet opp med flere gode skjermer, men før jeg bestemmer meg vil jeg få noen tips og råd, av noen "eksperter"8-)

Det kommer trolig til å havne på LCD, men plasma er ikke helt utelukket. har funnet en model om virker interisant dog ikke har Full HD, som de andre modellene.

Elkjøp - Panasonic 42" LCD-TV

Elkjøp - Panasonic 42" plasma-TV (bra bilde,ikke Full HD)

Elkjøp - Sony 40" LCD-TV ( virker meget bra, men umulig å finne tester av den, bare tester på tysk)

Elkjøp - Samsung 40" LCD-TV ( fikk 5'r av Dinside.no)

Panasonic TX-P42X10Y 42" Plasma TV 100Hz - Panasonic - Plasma - Panasonic TX-P42X10Y 42" Plasma TV 100Hz - Netshop.no - pc data foto minne digital ( skal være ganske lik, om ikke bedre enn den andre versjonen lengre oppe ifølge panasonic)

Kom gjerne med nye forslag, trenger virkelig hjelp. eventuelle tester hadde vært veldig flottt.
    Takk

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortenminstemann
    Hei, skal bestille meg et nytt TV ASAP.

Har kommet opp med flere gode skjermer, men før jeg bestemmer meg vil jeg få noen tips og råd, av noen "eksperter"8-)

Det kommer trolig til å havne på LCD, men plasma er ikke helt utelukket. har funnet en model om virker interisant dog ikke har Full HD, som de andre modellene.

Elkjøp - Panasonic 42" LCD-TV

Elkjøp - Panasonic 42" plasma-TV (bra bilde,ikke Full HD)

Elkjøp - Sony 40" LCD-TV ( virker meget bra, men umulig å finne tester av den, bare tester på tysk)

Elkjøp - Samsung 40" LCD-TV ( fikk 5'r av Dinside.no)

Panasonic TX-P42X10Y 42" Plasma TV 100Hz - Panasonic - Plasma - Panasonic TX-P42X10Y 42" Plasma TV 100Hz - Netshop.no - pc data foto minne digital ( skal være ganske lik, om ikke bedre enn den andre versjonen lengre oppe ifølge panasonic)

Kom gjerne med nye forslag, trenger virkelig hjelp. eventuelle tester hadde vært veldig flottt.
    Takk

gå opp en tusen lapp og bestill LG 47LH4000! bedre tv til prisen eksisterer ikke, 100 hz full hd, 24p real cinema, usb inngang! 3 hdmi kontakter! en utrolig rask tv med RÅTT svartnivå til prisen! Anbefaler sterkt å IKKE kjøpe fra elkjøp, da du kan få tver fra komplett/netshop til minus 1-3000kr.

om 47 blir for stor bestill gjerne i 42 kjøpte denne tven for en uke siden og har netopp blitt ferdig med testinger kalibrering osv!.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung LE40B550 (555) 40" LCD-TV FullHD - Samsung - LCD-TV 40-49" - Samsung LE40B550 (555) 40" LCD-TV FullHD - Netshop.no - pc data foto minne digital

Må si denne TV'n virker meget bra, på tester og alt. Hva er det som gjør LG bedre utenom 100HZ? og er det verdt 1000 lappen? Takk for svar btw :-D
    [url=http://www.netshop.no

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=mortenminstemann]Samsung LE40B550 (555) 40" LCD-TV FullHD - Samsung - LCD-TV 40-49" - Samsung LE40B550 (555) 40" LCD-TV FullHD - Netshop.no - pc data foto minne digital

Må si denne TV'n virker meget bra, på tester og alt. Hva er det som gjør LG bedre utenom 100HZ? og er det verdt 1000 lappen? Takk for svar btw :-D
    [url=http://www.netshop.no[/QUOTE]

Den tven er ekstremt populær og jeg har sett den hengende i alle el butikker:P jeg har derimot ikke fått testet den hjemme på hverken blu ray eller spill så vet ikke hvor rask den er, men det er ikke stort å forvente på sortnivå og raskhet, da du kan få tv med 100hz i denne prisklassen er det bedre å kjøpe en med 100hz eller en uten, bare for å sikre seg en mer fremtidsrettet tv, bildekvaliteten er ganske bra, de kjørte ol på elkjøp med riks tv hd og det var ganske bra å se på, tven er forholdsvis billig så den har f.eks ikke støtte for 24p real cinema, som betyr at tven støtter filmer som blir avspilt i 24 frames per second i stedet for 23, 24 er standarden der filmer blir innspilt = smoothere, raskere og ikke minst ORIGINAL hastighet på filmen. lgen har generelt mye bedre bildekvalitet (synes jeg, da jeg har sett begget tvene) og lgen har scoret høyt på tester i tilegg.

Merk at jeg gjorde 2 måneders research før jeg kjøpte tv, og da stod det mellom denne lgen og en 50 tommers samsung plasma med akkurat samme specs:P

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortenminstemann
    Samsung LE40B550 (555) 40" LCD-TV FullHD - Samsung - LCD-TV 40-49" - Samsung LE40B550 (555) 40" LCD-TV FullHD - Netshop.no - pc data foto minne digital

Jeg bestilte denne på Netshop i går, og skal plukke den opp i dag. Så blir det testing av Blu-Ray og PS3 spilling. Kan poste mine erfaringer i kveld eller i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært fint om du hadde postet hva du syns om skjermen ja, jeg kommer trolig til å kjøpe enten LG eller Samsung, LG virker som en bedre TV. om det er verdt 1000 lappen er jeg ikke helt sikker på, men tror jeg kommer til å satse på den, liker også designen bedre og etter 12 timer med reaserch så er jeg sikker på at begge tv'ene er et bra kjøp!

Er det noen som vet hvor LG skjermen selges billigst,med frakt?

EDIT:
    Elprice er det billigste jeg fant: 6700kr frakt ink.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet to, veldig forskjellige tester:
    LG 42 LH 4000 42 Inch Flat-panel LCD TV Review 6/10

og

LG 42LH4000 42in LCD TV Review - TV Reviews - TrustedReviews 8/10

må si jeg ble mer usikker nå..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er LE40B550 i hus og testet.

For å gå rett på det negative... ja det er noe mindre "hakking" når landskap panoreres. Det sier også testene. Men dette er noe man fort glemmer når filmen kommer i gang.

Det positive: Bra sortnivå. Gode farger. Veldig bra HD, FullHD og PS3. Jeg tror absolutt det er en bra TV til den prisen (5.000,-) og tror jeg kommer til å beholde den.

Hvis du derimot henger deg opp i slike ting som mindre hakking ved panorering av f.eks. landskap, og noe mindre flimring ved gitter og slike ting, så bruk mer penger. Jeg vet ikke hvor mye mer man må legge til for å kvitte seg med dette. Jeg tittet virkelig etter slike små ting som kan virke irriterende, og det er sikkert ikke du bryr deg om det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DramaKing
    Da er LE40B550 i hus og testet.

For å gå rett på det negative... ja det er noe mindre "hakking" når landskap panoreres. Det sier også testene. Men dette er noe man fort glemmer når filmen kommer i gang.

Det positive: Bra sortnivå. Gode farger. Veldig bra HD, FullHD og PS3. Jeg tror absolutt det er en bra TV til den prisen (5.000,-) og tror jeg kommer til å beholde den.

Hvis du derimot henger deg opp i slike ting som mindre hakking ved panorering av f.eks. landskap, og noe mindre flimring ved gitter og slike ting, så bruk mer penger. Jeg vet ikke hvor mye mer man må legge til for å kvitte seg med dette. Jeg tittet virkelig etter slike små ting som kan virke irriterende, og det er sikkert ikke du bryr deg om det.
    Ja, akkurat derfor har jeg tenkt å kjøpe LG4000, glimrende TV iforhold til pris. Den har 100HZ som gjør susen på "problemet" ditt. Om du skulle være misfornøyd ville jeg anbefalt deg å tatt en kikk på denne. eller om det blir for dyrt hva med LG42LH3000.
    Begge bra TV'r.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •