Returnere TV etter 5 måneder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Returnere TV etter 5 måneder

Hei.

Jeg kjøpte en Panasonic TX-P50G10E her for en 4-5 måneder siden, men har ett problem med den.

Jeg er en av de få personene som er veldig følsom på ujevnt bilde (såkalt "motion judder").

Det vil si altså at bilde ser ut til å hakke noe jævlig når kameraet filmer sidelengs. Det var ikke merkbart når jeg fikk TV'n, men over tid så har det blitt såpass merkbart for meg at jeg nesten ikke klarer å se på skjermen uten at det irriterer meg.

Er det håp å få byttet skjermen på grunnlag av dette? Skjermen var altså ikke sånn når jeg kjøpte den.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Babel
    Hei.

Jeg kjøpte en Panasonic TX-P50G10E her for en 4-5 måneder siden, men har ett problem med den.

Jeg er en av de få personene som er veldig følsom på ujevnt bilde (såkalt "motion judder").

Det vil si altså at bilde ser ut til å hakke noe jævlig når kameraet filmer sidelengs. Det var ikke merkbart når jeg fikk TV'n, men over tid så har det blitt såpass merkbart for meg at jeg nesten ikke klarer å se på skjermen uten at det irriterer meg.

Er det håp å få byttet skjermen på grunnlag av dette? Skjermen var altså ikke sånn når jeg kjøpte den.
    Det er bare å kontakte butikken der du kjøpte den og la dem ta saken videre, du har krav på reperasjon så det er vel egentlig ikke noe big deal. Fikset blir den på garantien.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er bare å kontakte butikken der du kjøpte den og la dem ta saken videre, du har krav på reperasjon så det er vel egentlig ikke noe big deal. Fikset blir den på garantien.
    Tingen er også at jeg bestilte denne tv'n på nett så ting vil ta enormt lang tid før det skjer noe. Hjelper også lite at man bor helt opp i øst-finnmark.

Tror aldri jeg skal bestille en TV flere gang. Veldig dumt hvis man ikke er helt fornøyd med den. Det er ikke tilfelle her da. Er superfornøyd med tv'n ved tanke på bildekvalitet, sort nivå å farger/kontrast. Eneste som har blitt ett problem er denne "hakkingen" i bildet.

Forresten, fungerer det sånn at man kan låne en tv med seg hjem fra en lokal butikk å prøve den i hjemmet før man bestemmer seg om man skal ha den eller ikke?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tingen er også at jeg bestilte denne tv'n på nett så ting vil ta enormt lang tid før det skjer noe. Hjelper også lite at man bor helt opp i øst-finnmark.
    Da får du sende mail og be om service på tven, etter det så bærer det til postkontoret for sending. Det tar tid men kontakt nettbutikken så ser du hva dem kan tilby av tjenester.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, fungerer det sånn at man kan låne en tv med seg hjem fra en lokal butikk å prøve den i hjemmet før man bestemmer seg om man skal ha den eller ikke?
    Du får ikke låne, men du kan kjøpe og bruke 30 dagers returrett (som Elkjøp og Lefdal har) hvis du ikke er fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tingen med dette problemet er også at ikke alle kan se denne hakkingen i bildet. Det gjør det veldig vanskelig å få igjen på garantien. Jeg er meget sikker på at jeg får tv'n tilbake igjen i samme tilstand fordi de som er satt til å "reparere" den ikke kan se problemet.

Er det jeg frykter.

Newcomer kjalvard sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den frykten hadde jeg hatt også. Men tror det viktigste er å komme i ordentlig dialog med butikken/nettstedet der du kjøpte den. Snakk med dem om mulige ordninger.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror aldri jeg skal bestille en TV flere gang. Veldig dumt hvis man ikke er helt fornøyd med den. Det er ikke tilfelle her da. Er superfornøyd med tv'n ved tanke på bildekvalitet, sort nivå å farger/kontrast. Eneste som har blitt ett problem er denne "hakkingen" i bildet.

skulle hatt 100 hz

Newcomer Tannoy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å være 100 % sikker, har man ikke krav på service på stedet dersom produktet er over en viss størrelse? Dersom man har en 50", kan man ikke kreve å få TV reparert på stedet, eller at en servicemann kommer hjem til deg...bare lurer...

Hadde en servicesak med en oppvaskmaskin i fjor sommer hvor servicemannen kom hjem til meg og det endte opp med at han tok med seg apparatet da det trengtes omfattende feilsøking. Maskinen ble pent levert tilbake etter ei ukes tid...
    Servicemannen var uavhengig i forhold til oppvaskmaskinmerke, men hadde serviceavtale med Siemens.

Kanskje du kan alt. kontakte Panasonic direkte dersom ikke nettbutikken ikke går din vei, og forhøre deg om de kan sende en lokal servicemann?

I følge lovverket står produsent også ansvarlig i forhold til garanti/reklamasjon, men det anbefales å kontakte selger i første omgang.

Koster lite å prøve ihvertfall....

Lykke til!

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    skulle hatt 100 hz
    G10 har vel "600" hz.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du siste firmware (1215)du finner den på flatpanels.dk,slike feil skal være rettet i siste firmware,ser ingen antydning på min 46g10.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Synes det er merkelig at en skjerm skal forandre seg på dette området.

et er ikke noen innstillinger i kilden du viser på skjermen som er skyld i dette da?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    G10 har vel "600" hz.
    Den skal ha det, men den virker ikke i G10.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal ha det, men den virker ikke i G10.
    Kjære min tid. Dette har ikke noe med oppfriskningsfrekvens å gjøre, men med slags interpolering. Panelene er så vidt jeg vet inndelt i 10 "sub-fields". Hvert av disse "feltene" blir oppfrisket i en frekvens på 60Hz(10 x 60 = 600).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Kjære min tid. Dette har ikke noe med oppfriskningsfrekvens å gjøre, men med slags interpolering. Panelene er så vidt jeg vet inndelt i 10 "sub-fields". Hvert av disse "feltene" blir oppfrisket i en frekvens på 60Hz(10 x 60 = 600).
    Jeg er fullt klar over dette. Poenget mitt er at den funker ikke på min G10.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fullt klar over dette. Poenget mitt er at den funker ikke på min G10.
    OK. Men noen reagerer negativt på denne måten å lage bildet på, målt mot det de gamle Panasonic plasma-panelene gjorde (bruk av Subfields er billigere å produsere og mer strømgunstig).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    OK. Men noen reagerer negativt på denne måten å lage bildet på, målt mot det de gamle Panasonic plasma-panelene gjorde (bruk av Subfields er billigere å produsere og mer strømgunstig).
    Vet at folk flest ikke liker denne teknologien, men jeg ser heller på et tvbilde som går litt raskere en normalt enn at jeg ser hakking i bildet.

Vil tro at mangelen på IFC er grunn nok til å få refundert tv'n itanke på at det var en av grunnene til at jeg valgte akkurat denne modellen.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke IFC virker på tven så er det jo en garantisak,merker litt hakking på rulletekster på min når IFC er avslått,men går glatt når IFC er aktivert.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjalle
    Hvis ikke IFC virker på tven så er det jo en garantisak,merker litt hakking på rulletekster på min når IFC er avslått,men går glatt når IFC er aktivert.
    Bryr meg pent lite om rulleteksten går glatt over skjermen. Er bildet som skal gli pent.

Panorering scener som er helt for jævli. Eneste kilden jeg får helt glatt bilde er fra Discovery HD Showcase kanalen. Ikke på andre SD/HD sendinger og dvd/bluray.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •