Returnere TV etter 5 måneder - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    G10 har vel "600" hz.
    de 600hz ene går på en annen teknologi enn 100hz motion flow, du ser at det står både 600hz og 100hz på noen skjermer, to forskjellige ting mener jeg å si, men skal ikke det bidra til å eliminere hakking:S?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Babel
    Hei.

Jeg kjøpte en Panasonic TX-P50G10E her for en 4-5 måneder siden, men har ett problem med den.

Jeg er en av de få personene som er veldig følsom på ujevnt bilde (såkalt "motion judder").

Det vil si altså at bilde ser ut til å hakke noe jævlig når kameraet filmer sidelengs. Det var ikke merkbart når jeg fikk TV'n, men over tid så har det blitt såpass merkbart for meg at jeg nesten ikke klarer å se på skjermen uten at det irriterer meg.

Er det håp å få byttet skjermen på grunnlag av dette? Skjermen var altså ikke sånn når jeg kjøpte den.
    Hvilke kilder er det som gjør dette? Tv signaler eller DVD/BluRay?
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Hvilke kilder er det som gjør dette? Tv signaler eller DVD/BluRay?
    Både og.

Men det er mest merkbart på tv sendinger.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Både og.

Men det er mest merkbart på tv sendinger.
    Som du får fra??? RiksTv, parabol, kabel?
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du får fra??? RiksTv, parabol, kabel?
    Parabol. Canal Digital. HD dekoder.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Parabol. Canal Digital. HD dekoder.
    Jeg har jo også det...2 stk HDPVR...og bildet er klart bedre på en PVR boks enn en vanlig Hd dekoder....mine er koblet gjennom min HK AVR 460 med 1080i ut og gjort om til 1080p inn i min TV som er 2008 toppmodellen til Panasonic...aldri noe problemer...

Hva slags HDMI kabel bruker du?

og har du alle korrigeringskretsene på full guffe, eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo også det...2 stk HDPVR...og bildet er klart bedre på en PVR boks enn en vanlig Hd dekoder....mine er koblet gjennom min HK AVR 460 med 1080i ut og gjort om til 1080p inn i min TV som er 2008 toppmodellen til Panasonic...aldri noe problemer...

Hva slags HDMI kabel bruker du?

og har du alle korrigeringskretsene på full guffe, eller?
    Jeg tror jeg har en gammel skrell HD dekoder fra de. Den ser ikke like fancy ut som den som er på nettsiden deres. Billigplast å veldig firkantig. Bruker HD kabeln som fulgte med dekodern. kjører den gjennon min Onkyo TX-SR607 forsterker å igjen HD kabel fra forsterkern til tv'n. Den kabeln som går fra forsterkern til tv'n er av en dyrere type. Dyre hdmi kabler vs billige har ikke noe kvalitetsforskjell på bildet å lyden. Har stilt dekodern inn på 1080i som da igjen blir konvertert til 1080p av skjermen regner jeg med?

Hva mener du med korrigeringskretser? Hvis du mener alle ekstra funksjonene på tv'n som f.eks eco, x.v color, å sånne ting så er alt skrudd av.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg tror jeg har en gammel skrell HD dekoder fra de. Den ser ikke like fancy ut som den som er på nettsiden deres. Billigplast å veldig firkantig. Bruker HD kabeln som fulgte med dekodern. kjører den gjennon min Onkyo TX-SR607 forsterker å igjen HD kabel fra forsterkern til tv'n. Den kabeln som går fra forsterkern til tv'n er av en dyrere type. Dyre hdmi kabler vs billige har ikke noe kvalitetsforskjell på bildet å lyden. Har stilt dekodern inn på 1080i som da igjen blir konvertert til 1080p av skjermen regner jeg med?

Hva mener du med korrigeringskretser? Hvis du mener alle ekstra funksjonene på tv'n som f.eks eco, x.v color, å sånne ting så er alt skrudd av.
    Ok...noen mener at man skal skru av alle sånne kretser....jeg mener de bør stå på, men da helst så lite som mulig...har du prøvd det?
    Og hvordan e HD sendinger kontra SD? særlig på NRK1HD nå, som de oppskalerer alt...
    Og hvordan er bildt hvis du hopper over Onkyoen din? og kjører bildet rett inn Tv'en....og Tv'en din har vel innebygget tuner for det digitale bakkenettet...du får jo inn NRK 1+2+3 bare ved å koble til en innendørs antenne...dt kan jo være verdt å sjekke...
    Det bildet burde være bedre enn det fra din gamle dekoder...
    På den annen side så kan det jo være en feil med din tv...har du søkt på nettet...eller sjekket på det engelske AVS forum?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    de 600hz ene går på en annen teknologi enn 100hz motion flow, du ser at det står både 600hz og 100hz på noen skjermer, to forskjellige ting mener jeg å si, men skal ikke det bidra til å eliminere hakking:S?
    Jo, hvis faktisk det hadde funket på denne TV'n.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis ifc på tv'et ditt ikke funker mer så er det garantisak. men du kan nok glemme å få byttet inn tv'et ditt.
    på samsung heter det motion pluss og jeg for min del bruker bare dette hvis det er f.eks fotball. blir sjøsyk av for jevne bevegelser pluss at det oppstår feil i bildet uansett hvor mange hertz skjermen er på. anbefalingene er å kjøre uten bildekorrigering.
    bluray er 24 bilder i sekundet og det er klart det hakker men det er slik filmene blir laget og da er det også meningen.
    tror ikke du har noen sterk sak der desverre..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chris.Conix
    hvis ifc på tv'et ditt ikke funker mer så er det garantisak. men du kan nok glemme å få byttet inn tv'et ditt.
    på samsung heter det motion pluss og jeg for min del bruker bare dette hvis det er f.eks fotball. blir sjøsyk av for jevne bevegelser pluss at det oppstår feil i bildet uansett hvor mange hertz skjermen er på. anbefalingene er å kjøre uten bildekorrigering.
    bluray er 24 bilder i sekundet og det er klart det hakker men det er slik filmene blir laget og da er det også meningen.
    tror ikke du har noen sterk sak der desverre..

Jaha ja. Forklar meg hvorfor TV sendinger og Bluray filmer har mye bedre motion handling (hakkfrie) bilder på enkelte TV'er i butikken?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jaha ja. Forklar meg hvorfor TV sendinger og Bluray filmer har mye bedre motion handling (hakkfrie) bilder på enkelte TV'er i butikken?
    Tv'en din støtter 24P.....det skal du lett se når du spiller BluRay....
    hva slags BluRay spiller har du?
    Og har du prøvd det digitale bakkenettet på tv'en din?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv'en din støtter 24P.....det skal du lett se når du spiller BluRay....
    hva slags BluRay spiller har du?
    Og har du prøvd det digitale bakkenettet på tv'en din?
    Har ikke prøvd det digitale bakkenettet, har ikke antenne for det heller.
    Discovery HD Showcase kanalen ser bra ut på tv'n men resten av HD og SD kanalene har veldig merkbart hakking i bildet.

Har en PS3 som Bluray spiller.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Har ikke prøvd det digitale bakkenettet, har ikke antenne for det heller.
    Discovery HD Showcase kanalen ser bra ut på tv'n men resten av HD og SD kanalene har veldig merkbart hakking i bildet.

Har en PS3 som Bluray spiller.
    En hvilken som helst inneantenne bør duge, den jeg bruker kostet 400 ca på Elkjøp...og tror vel ikke at den gamle PS3 støtter 24 P...
    Da spiller du vel en del...hvordan fungerer det?

Enten så er tv'en din ikke helt god....og det kan jo hende...men tror heller det er en mismatch ett eller annet sted i oppsettet ditt...du får bare forsøke div varianter.... du kjenner ingen som har en nyere HD box?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En hvilken som helst inneantenne bør duge, den jeg bruker kostet 400 ca på Elkjøp...og tror vel ikke at den gamle PS3 støtter 24 P...
    Da spiller du vel en del...hvordan fungerer det?

Enten så er tv'en din ikke helt god....og det kan jo hende...men tror heller det er en mismatch ett eller annet sted i oppsettet ditt...du får bare forsøke div varianter.... du kjenner ingen som har en nyere HD box?
    Har den nye slim varianten av PS3 å den støtter 24p. Kjenner ingen som har en nyere HD boks nei. Har også prøved å kjøre dekodern rett inn i tv'n.. same shit.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Har den nye slim varianten av PS3 å den støtter 24p. Kjenner ingen som har en nyere HD boks nei. Har også prøved å kjøre dekodern rett inn i tv'n.. same shit.
    Ok, men når du ser på BluRay, hakker det da også? og hvis du trykker på en eller annen display knapp, så skal det komme frem at du "ser" på 24 P..
    Du kan jo prøve å sende en mail til Panasonic ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men når du ser på BluRay, hakker det da også? og hvis du trykker på en eller annen display knapp, så skal det komme frem at du "ser" på 24 P..
    Du kan jo prøve å sende en mail til Panasonic ?
    Har sendt mail til panasonic.. De skal sende meg siste firmware som jeg allerede har installert

bortsett fra det så sa de ikke noe mer.

display knappen på tv kontrollern vise bare oppløsningen.

Har seriøst lyst på ny tv.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •