Samsung LED tv er ubrukelig til spill

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LED tv er ubrukelig til spill

:evil: Har en LED fra Samsung UE 32B7070 som er en bra tv, men dårlig lyd og viktist av alt, for mange: Den er ubrukelig til spill ! Vår erfaring hjemme med Playstation 3 og div spill (har en 16 åring i hus) når dette brukes sammen med LED tv er at den har en altfor dårlig responstid, 30ms mot 3til 6 ms på helt vanlige LCD skjermer, bla. fra LG som er lysår foran når det gjelder hvor bra skjermen fungerer hvis man skal spille. Når man skal bevege sticken og flytte på f.eks. gevær (skytespill) går det veldig tregt og er ikke moro i det hele tatt. Egentlig ubrukelig til spill. Har også en Samsung 40A786 (se egen tråd om den som også er en LED TV men første generasjon og ikke av den tynne LED typen) og den (786) har responstid 5 og er perfekt til spill pga responstiden i motsetning til LED tvene som selges nå som man underslår alle steder: IKKE KAN BRUKES TIL SPILL HVIS MAN LIKER Å VÆRE RASK !! :evil:

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info, kjekt å vite!

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du skrudd av alle systemer under bilde - bildealternativer? slik som 100hz, noise cancelling, satt format fra 16:9 til skjermtilpass?

Da får du både mindre "lagg" og bedre bilde

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Responstid har ikke noe direkte med hvor lang tid det tar fra du trykker på en knapp til det vises på skjermen. Responstid handler om hvor lang tid det tar før det som vises på skjermen et øyeblikk har forsvunnet igjen. Høy responstid kan dermed gi grøtete bilder ved raske bevegelser, men det kan fint hende at bildene kommer tidsnok opp på skjermen.

Men jeg skjønner hva du mener.

Har du prøvd "game mode" på den TV-en og sett om det hjelper? Det gjør det nemlig ofte.

Og er du sikker på at responstiden er 30 ms? Jeg synes det høres litt mye ut...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjorde samme erfaring med B6050. Jeg sitter nå med en G10.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Input-lag

Det er vel dette de kaller for input lag?

Hadde samme problemet med min A786 intill jeg satt den i game mode. Og da funket den fint.

En kamerat har UE46B7070 som han også bruker litt til spilling. Her også ble det opplevd stor forskjell med og uten game mode.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel? Har selv ingen problemer med å spille på min 55b7070. FPS spiller jeg på PC så ser ikke helt behovet for 0 ms input lag på TV. Til alle andre typer spill er Game Mode mer enn bra nok. Responsen føles så og si umiddelbar. Kommer vel ann på hva man spiller vil jeg si. Spiller man fighting og FPS i turneringer eller lignende bør man kanskje vurdere en annen skjerm, men til alle andre spillopplevelser er skjermen rimelig perfekt, spør du meg.

Har rimelig mye erfaring med konsollspilling, da jeg har alle "store" konsoller som har kommet ut siden NES. Så jeg vet hva lag er for noe.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har merket dette på Killzone 2, men ingen andre spill.
    Jeg er aktiv Guitar Hero spiller, og her er det ekstremt viktig, men fungerer helt topp med min Samsung 46B6050
    MW2 fungerer også fint.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Input lag er riktig betegnelse. Samsungene er målt med "høy" input lag. Men oppfattelse av input lag er veldig subjektiv igjen. Jeg syntes B6050 var akkurat ikke levelig. Ja, jeg testet game mode og en haug av forskjellige innstillinger.

Jeg kjører PCen på TVen så da jeg merket at musepekeren hang litt på slep så ble det jo klart at det ikke var aktuelt å beholde TVen.

Differansen mellom G10 som jeg nå har og B7020 er omtrentlig 40ms. HDTVtest.co.uk måler input lag. Elsker dem for det

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    Jeg har merket dette på Killzone 2, men ingen andre spill.
    Jeg er aktiv Guitar Hero spiller, og her er det ekstremt viktig, men fungerer helt topp med min Samsung 46B6050
    MW2 fungerer også fint.
    Ved PS3 spilling merket jeg mindre til input laggen. Guitar Hero kalibrerer bort laggen da, så det er ikke noe godt argument.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freonor
    Ved PS3 spilling merket jeg mindre til input laggen. Guitar Hero kalibrerer bort laggen da, så det er ikke noe godt argument.
    rettelse: på Guitar Hero har du muligheten å kalibrere bort laggen. Jeg kalibrerte og fikk 0ms input lag... det er et godt argument.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis gæveret beveger seg tregt på skjermen, så er det kanskje lurt å skru opp sensiviteten fra sticken f.eks i MW2? Husk også å skru på "Game Mode" på tven når du spiller.

LED skjermene til Samsung har relativt høy input lag, men er ikke sååå ille. Dessuten har ikke responstid noe med input lag å gjøre. Si at LED skjermene til Samsung har 6 ms responstid, så går det kun på etterslep i bildet. (6 ms har knapt merkbart etterslep uansett så dette er egentlig ikke så mye å bry seg om). Input lag er hvor lang det tid det tar fra signalet kommer inn i kontakten til bildet vises på skjermen. Enkelte testsider på nett regner ut input lag og vanlig input lag ligger vel på 20-50 ms, 50 ms selvfølgelig meget høyt og da er ikke tven egnet til spilling. Produsentene oppgir ikke dette...

correct me if im wrong...

UE32B7070 har IKKE 30 ms responstid. Den ligger vel på 4-6 ms etter det jeg har fått med meg...Som nevnt, responstid har INGENTING med input lag å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Hvis gæveret beveger seg tregt på skjermen, så er det kanskje lurt å skru opp sensiviteten fra sticken f.eks i MW2? Husk også å skru på "Game Mode" på tven når du spiller.

LED skjermene til Samsung har relativt høy input lag, men er ikke sååå ille. Dessuten har ikke responstid noe med input lag å gjøre. Si at LED skjermene til Samsung har 6 ms responstid, så går det kun på etterslep i bildet. (6 ms har knapt merkbart etterslep uansett så dette er egentlig ikke så mye å bry seg om). Input lag er hvor lang det tid det tar fra signalet kommer inn i kontakten til bildet vises på skjermen. Enkelte testsider på nett regner ut input lag og vanlig input lag ligger vel på 20-50 ms, 50 ms selvfølgelig meget høyt og da er ikke tven egnet til spilling. Produsentene oppgir ikke dette...

correct me if im wrong...

UE32B7070 har IKKE 30 ms responstid. Den ligger vel på 4-6 ms etter det jeg har fått med meg...Som nevnt, responstid har INGENTING med input lag å gjøre.
    Med responstid mente så klart de ovenforstående posterne input lag. Trodde det gikk frem av kontekst...

Newcomer Bumblebee sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lysår er for øvrig avstand, og ikke tid...
    Cambridge Azur 751BD | Cambridge Azur 851A | Monitor Audio RS6
    Cambridge DacMagic Plus | Mac Mini | ADB 5720CDX | Samsung UE55F8005

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe nytt at det er MYE høyere input lag på LED skjermer i forhold til LCD/Plasma. Er bare å ta noen kjappe søk på google så finner man mange tester som bekrefter dette. LED er meget bra på veldig mye, men er også etter min mening totalt ubrukelig til fps-spilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At man må bruke håndkontroller istedenfor mus gjør TV-er ubrukelige til FPS uansett. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bumblebee
    lysår er for øvrig avstand, og ikke tid...
    Hva var galt med å si at LG ligger langt foran (avstand)...

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Det er ikke noe nytt at det er MYE høyere input lag på LED skjermer i forhold til LCD/Plasma. Er bare å ta noen kjappe søk på google så finner man mange tester som bekrefter dette. LED er meget bra på veldig mye, men er også etter min mening totalt ubrukelig til fps-spilling.
    Så vidt jeg veit finnes det ikke LED-skjermer til hjemmebruk, så argumentet ditt faller bort. En TV får ikke mer input lag når man endrer belysningen av panelet (fra CCFL til LED, for eksempel).

Det som derimot gir input lag er fancy behandling av bilde. 100Hz, 200Hz, noise reduction og så videre er eksempler på dette. Å deaktivere ekstra signalbehandling kan betydelig redusere input lag. I mange TVer finnes det en rask måte å gjøre dette på og kalles gjerne Game Mode eller liknende.

Er enig i at noen Samsunger har for høy input lag, men kun når diverse bildebehandlingsfunksjoner er aktivert.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slå av alt av "bildemanipulerende" finesser så går det helt fint å spille på samsung led tv, du bør slå det av for å se blu-ray og, kjør med så "rent" bilde som mulig8)
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil igjen presisere at opplevd input lag er forskjellig fra person til person. Jeg hadde TVen noen uker og returnerte den grunnet for høy input lag. Jeg skrudde på game mode og skrudde av 100hz og alt annet jeg kunne finne. Prøvde masse kombinasjoner, men den var fortsatt litt for treg.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •