Hvilken oppløsning på samsung HD-Ready?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken oppløsning på samsung HD-Ready?

Har nett formatert stuepcen her i hus, og sliter da med hvilken oppløsning jeg skal velge på mitt tv.

Er ett samsung 40" lcd tv som er HD-Ready, så lurer da på hvilken oppløsning jeg må kjøre for å få 720p eller 1080i.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør en rask kalibrering... frem med blu-ray med got bilde... sett deg og skifte mellom 1080i - 720p - 1080p og bruk øynene hva som gir beste bildet :-D

Har selv Panasonic HD ready (720p) som jeg kjører 1080p på... bare fordi jeg syns det ble best.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1280x720 og 1920x1080 er "korrekte" oppløsninger å bruke. I Nvidias "Control Panel" og i ATIs "Catalyst Control Center" står disse i en egen liste "HDTV" under Desktop Properties eller screen resolution. Det kan også hende du må slå av underscan/overscan under display configuration for å få bildet til å dekke hele skjermen.

Hvilken du velger må du bedømme selv, ved avspilling av dvd eller 720p materiale fra htpc kan det være en fordel å bruke 1280x720, mens ved avspilling av full-HD får du ofte best bilde ved å la tv-en ta seg av nedskaleringen. Dersom du også bruker htpc'en til surfing er det også ofte enklest med 720 oppløsning.

Jeg bruker selv 1920x1080 (1080p) 60hz på min Panasonic plasma med paneloppløsning 1024x768, men jeg synes bildet er like bra med 1280x720 ved avspilling av både 720 og 1080 materiale.

Håper noe av dette gir svar på det du lurer på.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for svar.

Etter at jeg gikk over til windows 7 x64 så får jeg ikke opp HDTV valget i ati kontrollpanel. Tidligere var de som du sier under de andre oppløsningsvalgene.

Får satt rett innstilling, men problemet er at jeg ikke får juster over-underscan slik at bildet passer helt til tv.

Noen tips her?

Har prøvd med nyeste ati drivere, og er tilkoblet via hdmi.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel native oppløsning på skjermen 1360x768. Det bruker jeg på en 40" Samsung HD-ready.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå bruker jeg 1280x720, men skal prøve ut med annen oppløsning og se om det har noe for seg.

Fant ut problemet med overscan og mangel på oppløsning av HDTV i driverne. Var fjernet i nyere versjoner fra ati, så å bruke en eldre driver virket det fint.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •