Ny 32" widescreen TV.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny 32" widescreen TV.

Etter å ha surfet webben og sjekket modeller på alle de store elkjedene sine sider, ble jeg dypt forvirret. Er jo 1000 forskjellige modeller.
    Så fant jeg dette forumet og fikk litt innblikk på hvilke tv'er som er bra til en ikke så altfor dyr penge (ca. 8-12k). Og har funnet ut å dra til en forhandler og spørre om hjelp ikke nytter. Jeg bruker tv'en til alt egentlig, spilling, dvd, og ser vanlig tv-titting. Må bare si at det er bilde som er viktigst, ikke lyd.

De modellene jeg kom fram til som kunne være en mulighet er:

Panasonic TX-32PX10F (hørt no fusk med vertikal justering, men har det så forbanna mye å si?)
    Philips 32PW8844 (hvor får man kjøpt denne online? Og er den samme modell som 8858 som de har på best-buy med orig. tv-bord til en rimelig penge. Kan man jo evt. kjøpe 8858 visst man ikke finner 8844).
    Sony KV-32FQ70

Og i forhold til dagens teknologi er de enda bra?
    Så hvilke anbefaler dere?
    Visst jeg bestiller over internett blir det dyr porto da? Er jo ganske tunge de tv'ene.
    Og en siste ting, hvor får man kjøpt stilfulle enkle tv bord i sølv som ikke er way to dyr?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Mange gode apparater du nevner her. Desverre så er min favoritt 8844 omtrent umulig å få tak i da den er utgående. Eneste forskjellen på 8858 og 8844 er fjernkontroll som er en del bedre på 8844. (følger med en programmerbar i tillegg)

PX10 fra Panasonic er en knall TV, men som du nevner så kan man ikke juster vertikalt slik at man blir tvunget til å se letterbox sendinger fra NRK med sorte striper over og under. (grunnet tekstplassering hos NRK)

FQ70 er den TV'n jeg selv har hatt frem til i dag da jeg byttet til FQ86. FQ70 kan desverre ikke konkurrere med TV kvalitet når man sammenligner mot PX10 og spesielt 8844. Grunnen til at jeg valgte FQ70 er forkjærlighet for Sony + at jeg syns at DVD bilde omtrent er like bra som sine konkurrenter. Grunnen til at jeg byttet til FQ86 er ganske enkelt når man ser hvordan den ser ut:
    https://hotline.sony.dk/productimage.../KV-32FQ86.jpg

ENDELIG EN SORT TV. (hele bakparten er sort)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Tror jeg skal gå får 8858 siden 8844 er tung å skaffe, men lurer enda på noen ting. På best-buy sine sider finner jeg ikke ut om 8858 har Natural Motion, så lurer på om den har det eller ikke. Så er du 100% sikker på at det er akkurat samme tv? Untatt det med fjernkontrollen. Leste noen plasser at det var no trøbbel og stille den inn, men vet ikke (kantene ble ikke rett). Og er denne et bra kjøp får 12k med tv-bord?
    Dulta borti 8608 på elkjøp sine sider, er den noe?

Men som sagt, tror jeg går for 8858 med orginalt tv bord. Ett av de bedre tvbordene jeg har sett, skal bare ha forsterker og dvd-spiller på det så. Passer perfekt.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://tuotteet.expert.fi/product.php?id=301

Som du ser så er 8858 en Expert modell av 8818.

8844 er en Elkjøp modell av samme apparatet.(men med ekstra fjernkontroll)

Siste tiden så kostet 8844 under 9k

8608 er en helt grei TV, men uten natural motion.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å så på 8858 hos en forhandler idag, må si jeg likte den (men de sku ha 13k for den, og da var det enda en utstillingsmodell. Og det er litt dyrt i mine øyne).
    Men så dro jeg til en annen forhandler, og der hadde de FQ86 på kampanje til 10k, og er jo en extremt fin tv, med orginalt tv-bord som tilbehør. Hvordan funker denne tv'en? Hvordan er den i forhold til 8858?

Nå står det seriøst mellom disse 2 modellene.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er vel jeg rette mannen til å svare.

Jeg har selv kjøpt FQ86 i går. (byttet fra FQ70) Jeg byttet i hovedsak fordi den er sinnsyk fin. Skal legge ut bilde av hvordan det ble straks.

FQ86 har en slags pixel plus funksjon som øker skarpheten på det du ser på. Funker fint på TV sendinger. Hvordan man liker det på film er en annen sak. jeg har enda ikke bestemt meg om jeg liker det eller ikke. (den er ikke like gal som Pixel Plus). Sony kaller det for DRC.

Den har også advanced digital motion som er en etterligning av natural motion til Philips. Den fungerte overraskende bra. (testet med åpningscenen til to tårn) Funksjonsmessig så har den litt mer stasj enn Philips. (PAP, men desverre ikke PIP som på FQ70)

Bildekvaliten på TV sendinger er nok litt dårligere enn 8858/8844/8818.
    Litt mer grums. DVD kvaliteten er omtrent det samme, eller bedre hvis man liker slike skarphetsfunksjoner.

13.000 for 8858 er alt for dyrt.

Med andre ord:
    Er TV kvaliten viktigst kjøp Philips.
    Har du sans for design og har en forkjærlighet for Sony som meg så kjøper du Sony.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arf, er veldig usikker nå altså.

Går det ann å slå av den pixel pluss funksjonen?

Hvordan funker PAP? Og hva er forskjell på PAP og PIP?

TV-kvaliteten er jo viktig, men er det så _veldig_ mye forskjell? Eller må man studere nøye får å se det?
    Fungerte Advanced Digital Motion bedre enn Philips sin Natural Digital Motion?

Og er 10k for FQ86 et bra kjøp?

Nå begynner dette virkelig å haste, tilbudet varer til fredag tror jeg. Og jeg er ikke en kløpper på tv'er, så svir.
    Gleder meg til å se hvordan det ser ut.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var jo lekker Bra at sort ramme og utstyr kommer tilbake. Mye mer behagelig å se på.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen på FQ86 er vanvittig lav. Veil fra Sony er 14k (men la oss ikke gjøre dette om til en prisjakt :-))

Det går desverre ikke ann å slå av DRC funksjonen.

PAP betyr at du får 2 like store bilder. Genialt det, men av og til så kunne jeg tenkt meg pip som gir et lite bilde i et av hjørnene.

Advanced Motion er nok ikke like bra som Digital Natural Motion, men nesten.

Menyene er forresten bedre på Sony.

Forskjellene i bildekvalitet ligger nok i hvor godt signalet er. Jo bedre signal, jo mindre forskjell.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Den var jo lekker Bra at sort ramme og utstyr kommer tilbake. Mye mer behagelig å se på.
    Det merkelige er at TV virker så utrolig mye mindre romstor i forhold til FQ70 (som er samme kabinett, men i sølv). Liker også at Sort er på vei tilbake hos enkelte leverandører. Har aldri vært noen sølv mann (som du ser av kompnenetene)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig fet tv da!

Men tror jeg skal gå for Philips pga bedre bildekvalitet, er usikker. Må tenke på det.

Er litt morsomt, var innom Elkjøp idag og spurte en som jobber der, som er en kompis av meg om hvordan farge det var bak på FQ86'en. Jeg sa den var svart, og han var fast bestemt på at den var sølv. Så fant vi ut at vi kunne vedde 100kr om det, så ringte han til Sony og de sa at den var sølv, ganske utrolig. Jeg stod selv å så på at han ringte å hørte at han prata med de. Og nå ser jeg jo selv at den er svart bak. Bra jeg ikke betalte han de 100kronene.

Ser du har xbox, vurderte selv å kjøpe. Er den modda av noen slag? Tenkte å kjøpe konsoll pga simpelheten, men xbox virker jo som en slags pc. Så vetke æ, kanskje æ går får ps2.

Men så var det tv'ene, PANASONIC TX32PX10 er ute av kampen. Det står mellom 8858 eller FQ86, egentlig. Det er ikke noen andre kjempe tv'er i den prisklassen? Men hvorfor er FQ86 dyrere enn Philips sin 8858(opprinnelig pris) når 8858 har bedre bildekvalitet og en mere "utviklet" tv?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony er generelt dyrere enn Philips, men blir ofte "horet" men når det gjelder pris. 13998 er alt for dyrt for den Philipsen. 8844 ble solgt for 11k det siste halve året og den var tross alt utstyrt med en fjernkontroll til 1k i tillegg til den vanlige.

Som du ser av bildet på skjermen så kjøres det Xbox media player. Det betyr at den spiller alt av DivX, MP3 og annet. DivX funker utmerket (gir også DolbyDigital på DivX). Den er modifisert med andre ord. 8)

Anbefaler XBOX på det sterkeste.

Spillmessig så er også XBOX overlegen når det gjelder utvalg av gode spill og kommende spill. (doom3 osv)

XBOX har jo tross alt HDTV støtte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det tungt å modde den? Og få alt til å kjøre stabilt og bra? Har lyst på xbox, eller generelt spillekonsoll, er mye mere slack. Kan ligge i sofaen å spille osv. Men visst det er mye arbeid med xbox'en, med hensyn til modding osv så vetke jeg.

Når det gjelder tv så trur jeg at jeg skal gå får Sony'en pga det brae tilbudet. Men også på utseende. Men må jo ha orignalt tvbord da.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk et firma til å modde den for meg. Tok meg ett par timer med innstallasjon. Og så er det ikke mer å tenke på . Den gir meg faktisk oppdatert vær også. (fra Weahter Channel)

Vær obs på at bordet jeg har den stående på ikke er orginalt. Det tilhører FQ70 (SUFQ3 og ikkeSUFQ4 som tilhører FQ86)

Jeg har bestilt orginalt bord, men jeg er usikker på om det er noe forskjell egentlig. Kanskje farge i bakkant. Jeg kan ikke se noe forskjell på bilder, men bildene er kun tatt forfra. Hvis det ikke er forskjell på det nye bordet så får han som kjøpte FQ70 hos meg det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk også til innkjøp av en FQ86. Har alltid trodd jeg skulle kjøpe en Philips tv, men "sjefen" skulle ha et svart tv! Siden hun likte sonyen så godt, og det tross alt ikke er noe dårlig tv, slo jeg til på den. Fikk et "EM-tilbud" på SonyCenter i Bergen, 13k inkl bord.

Peakman: Ser ut som om eneste forskjellen på bordene er at bakplaten til beina på orginalbordet er svart. Blir litt finere sett fra siden.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eberland
    Peakman: Ser ut som om eneste forskjellen på bordene er at bakplaten til beina på orginalbordet er svart. Blir litt finere sett fra siden.
    Aha!
    Hadde de bordet inne da?

Ifølge Sony har de ikke fått det inn og aldri har de hatt det inne heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte som sagt i Bergen. Fikk Tv(det hadde de på lager) i midten av juni og fikk bordet nå i begynnelsen av august. De beklagte seg og sa at sony hadde store problemer med å levere osv.... men jeg fikk mitt - det ble meget pent

Hvorda er du fornøyd med billedkvaliteten?
    Jeg sliter litt med dårlig tv signal, noe som gir digitale etterslep ved raske bevegelser og tidvis litt kornete bilde. Ble ikke noe bedre når jeg prøvde digital kabeltuner. På dvd er jo bilde sylskarpt...
    Synes heller ikke SMART funksjonen er noe videre smart :? men det er nok en vanesak

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har godt tv signal så det er ikke noe problem hos meg. Det jeg er mest usikker på er om jeg egentlig liker picture power funksjonen. Blir vel i det skarpeste laget når jeg ser på film (kan sette den i digital pluss stilling men da får man jo dårligere panorering)

Ellers så syns jeg den er litt treg ved valg av tekst tv og pap og slikt.

Er hvert enkelt ben svart eller er det bare bakplaten for kablene?

Bruker aldri smart funksjonen. Jeg ser i 4:3 stilling.

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    æsj æsj æsj
    hater det nye digital dritet på tver, er så utrolig dårlig bilde. omtrent samtlige tver har skikkelig dårlig "digitalt" bilde med alle slags ekle feil.er også på jakt etter tv. enten en sony til ca 20k+ eller et annet merke til 10-13k

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •