Hjelp, jeg vil ut av TV-labyrinten!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hjelp, jeg vil ut av TV-labyrinten!

Etter lang tids klaging fra min spillentusiastiske kjæreste over min håpløst gammeldagse og dårlige TV, er innkjøp av en ny en på trappene.

Ettersom jeg hadde lovlig lite peiling på hva man skal se etter (annet enn det estetiske ), har jeg prøvd å lese meg sånn noen lunde opp. Av plasshensyn bør det være en 32", subsidiært en 37". Jeg har klart å sette opp en slags liste over de jeg har funnet som virker bra, i nevnte størrelse og til en ålreit pris.

TVen vil bli brukt ca. like mye til TV-titting, film og Xbox, men det er kvalitetene ved film og spilling som er viktigst. God (nok) lyd også, ikke å forglemme. Her er de jeg ikke har klart å eliminere fra aktuell-listen:

Panasonic TX-P37X10Y
    Sony KDL-32W5500 evt. 37"
    Sony KDL-37EX500 evt. 32"
    Panasonic Viera TH-37PX80
    Panasonic TX-L32S10
    Philips 37PFL5604H
    Samsung UE32B7050

Kan dere rekke ut en hjelpende hånd til en som har gått seg vill i TVlabyrinten og gjerne vil komme ut med det beste alternativet? Hvilken ville DU valgt?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann,og velkommen til forumet:grin:

I dette tilfellet,med hovedfokus på film,og i den prisklassen så hadde jeg helt klart valgt en av plasmaskjermene til Panasonic!
    Det er et sikkert kjøp i mine øyne!!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med ovenfornevnte, men du må velge den nye modellen; Panasonic TX-P37X20.

Fjorårets modell Panasonic TX-P37X10 har av uforståelige grunner lavere lysutbytte en PX80 og bildebehandlingen av SD-kilder er ikke direkte noe å skryte av. Noe grønnstikk må du også regne med, men for det fleste så betyr ikke dette allverden.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det! Det er kjekt med noen guruer å spørre når man selv ikke kommer seg noe videre

Hvordan vil Panasonic-plasmaen være mtp. Xbox? Også har jeg lest en del om noe som tydeligvis er ganske skummelt: input lag. Det er viktigere at tven fungerer optimalt med spill enn med film. Såvidt jeg har kunnet lese meg til skal Sony være gode på det?

Hva tror dere om Sony KDL-32EX500 eller Sony KDL-32V5500?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har spillt Xbox 360 og PS3 på våres Panasonic 42" plasma i nesten 4 år nå.
    Helt super tv til den slags bruk.
    Ingen innbrenninger, ikke noe input lag som jeg merker, og alt er bare supert.

Kan virkelig også anbefale Panasonic sine plasma-tver!

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom dere har mulighet å få plass med en 37" så bør dere sterkt vudrere det. 32" føles fort lite i dag.

Ellers er jeg enig i anbefallingene av Panasonic.

Lykke til
    Peter

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe. Det var med Panasonics testvinnerplasma at hele denne herligheten begynte. Hadde jeg bare beholdt skylappene på og kjøpt den med én gang...sukk :roll:

Men altså, hvorfor Panasonic'ene fremfor si Sony KDL-V5500? Beklager at jeg må ha det inn med t-skje, men jeg liker å vite hvorfor noe er bedre enn noe annet Og hva med innbrenning på plasmaene?

Det kan kanskje til nød gå an å presse inn en 37". Blir dommen Panasonic vs. Sony 37V5500 (som er favoritten blant de fra Sony) den samme da?

Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ser på Sony bør du vurdere nye EX500.

Foreløpig ikke kommet noen tester, men virker lovende og ser etter min mening betydelig penere ut enn v5500 som har en stor høytaler plassert i underkant. Introprisen på denne er omtrent som prisen på w5500 nå og den skal tilsynelatende være minst like god, men venter fortsatt på tester! Skal nevnes at noen sliter litt med hangups og treghet, men håp om at dette skyldes litt umoden firmware...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelpes. Synes ikke jeg gjør annet enn å lese tester og anbefalinger, men blir bare mer og mer rådvill...

Listen over aktuelle kandidater har altså ikke blitt nevneverdig mindre, til tross for ganske entydige svar fra dere ops: Jeg er langt fra utakknemlig, men dette er vanskelig, altså. Når jeg først skal kjøpe en ny, er jeg såpass kresen at jeg ikke vil være i tvil om at jeg har valgt riktig.

Hvis DU skulle kjøpt en plasma fra Panasonic, enten 32" eller 37", hvilken ville det vært? Er X20 verdt å vente på kontra X10Y, når en ser på pris opp mot forskjellen?

Takk for at dere holder ut og tar dere tid til å svare!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Nå tror jeg jeg - endelig - har kommet frem til noe konkret.

Panasonic TX-L37V10E

Litt over tiltenkt pris, men det er greit når det synes som det er en veldig god TV.

Hva tror dere om den? *spent*

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDready flott i den størrelsen.

Sitat Opprinnelig postet av Maja_S
    Hvis DU skulle kjøpt en plasma fra Panasonic, enten 32" eller 37", hvilken ville det vært? Er X20 verdt å vente på kontra X10Y, når en ser på pris opp mot forskjellen?
    Med det jeg vet i dag, ville jeg kjøpt en X10 (X20) i 37" i din situasjon.

V10 lages vel ikke i mindre enn 42" - og med god grunn: de aller fleste må opp i 50-60" for å kunne se forskjell på HDready og Full-HD oppløsning ved normal sitteavstand. (2-3 m).

Hvor fant du den V10 37"?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Nå tror jeg jeg - endelig - har kommet frem til noe konkret.
    Panasonic TX-L37V10E
    Husk på at V-serien med en L-foran størrelsen betyr at det er en LCD-skjerm.....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg fant til min store overraskelse ut at det ikke var en plasma ops:

Men jeg fant også den X10en, som jeg nå har bestemt meg for.

Tusen takk for all hjelp, og for at dere satte meg på Panasonic-plasma-sporet :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •