Panasonic TH-42PV600 Defekt....?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
  1. #1
    Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Panasonic TH-42PV600 Defekt....?

    Jeg har en 3-4 år gammel Panasonic TH-42PV600 Plasma. Nå har det dukket opp en tynn vertikal linje mitt på skjermen. Den blir grønn og blå alt etter bilde. Er tv n bare skrot nå? Ser for meg at dette kan være en kostbar rep.
    Samtidig e det vel 5 år garanti. Håpen den skulle holde en liten stund til. Men har lyst på ny og større tv.

  2. #2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sevald
    Jeg har en 3-4 år gammel Panasonic TH-42PV600 Plasma. Nå har det dukket opp en tynn vertikal linje mitt på skjermen. Den blir grønn og blå alt etter bilde. Er tv n bare skrot nå? Ser for meg at dette kan være en kostbar rep.
    Samtidig e det vel 5 år garanti. Håpen den skulle holde en liten stund til. Men har lyst på ny og større tv.
    Høres ut som panelet er defekt, om det ikke går på garantien så er det bare å kjøpe ny TV. :cry:

  3. #3
    Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vet ikke hva problemet kommer av, men dette lukter en reklamasjonssak ja.
    Hvor kjøpte du skjermen? Dersom skjermen ikke er paralell importert er det bare å ta kontakt med Panasonic Norge

    Hyggelige folk i andre enden

    EDIT: Ikke send e-post. De har nok et par hundre å svare på så det går fort en uke og to før du får svar. Men ringer du vet de helt sikkert hva som er problemet.

  4. #4
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke bland inn garanti her; den gis av produsenten og er vanligvis bare 1 år.

    Reklamasjonstid på 5 år har man ifølge (en juridisk tolkning av) forbrukerkjøpsloven. Her er det ingen automatikk i at man får gratis reparasjon -- men det går som regel om man står på sitt. Avhenger av typen feil, og naturligvis 100% av at man ikke selv har gjort noe som kan ha forårsaket feilen.

  5. #5
    Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tv er kjøpt på Elprice. Så jeg får kanskje ta en tlf der på mandag. Håper dei evt har en låne tv eller er det krise. Men hvis dette er reklamasjon. Så rekner jeg med at den ikke blir reparert. Men heller erstattet med en ny. Dette var jo topp modellen i sin tid. Lure på om det kan erstattes med den kjipeste modellen som lages i dag... Jaja alt dette får jeg vel svar på8)

  6. #6
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sevald
    hvis dette er reklamasjon. Så rekner jeg med at den ikke blir reparert. Men heller erstattet med en ny.
    Nei, det er reparasjon som gjelder.

  7. #7
    Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Nei, det er reparasjon som gjelder.
    +1

  8. #8
    Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prosessen er slik: Du ringer Panasonic Norge og får om mulig vite hva problemet er - du ringer utsalgssted (F.eks ElPrice) - de henviser deg til serviceverkstedet de har avtale med. Verkstedet tar da en vurdering av problemet og hvordan saksgangen blir videre..

    Har selv gått denne prosessen.

  9. #9
    Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok:-) Da gjør jeg det. Stripen e ikke til å leve med. Så jeg ringer i morgen.

  10. #10
    Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lykke til, håper det løser seg

  11. #11
    Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har jeg ringt Panasonic Norge. Der snakket jeg med en svenske som kunne svare på fint lite. Ringte Elprice for å bli henvist til deres serviceverksted. Der kunne dei fortelle at det høres som en reklamasjonsjobb. Dei henter og leverer TV gratis. Så det lover jo bra. Håper på at den skrotet og at jeg kanskje får nå. Lei av den dumme sølvrammen rundt tv:grin:

  12. #12
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    siden Panasonic nettopp har kommet med nye modeller, så ville ikke jeg godtatt fjorårets modell hvis det blir snakk om å erstatte den du har nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •