Pioneer LX5090: er viftene bare til pynt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer LX5090: er viftene bare til pynt?

Det har skjedd et par ganger de 18mnd jeg har hatt tv'en at det har kommet en "surrelyd" fra tv'en. Begge ganger har tempraturen i rommet vært ganske høy. Skru av tv'en og la den kjøle seg litt, og få ned tempraturen i romme forøvrig så har den sluttet. Legger merke til at det sitter 3 vifter på toppen av tv's bakside. Disse har til dags dato ALDRI vært aktive. Selv om baksiden er glovarm så står viftene helt stille. Er disse bare til pynt, eller slår de bare inn når tv'en tar fyr? Noen andre som har sammer erfaringer?

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er vel ikke dekoderen din som står med volumet lågt og tv volum på fullt?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei det er ikke høytaler eller volum relatert. hører at det er en kondensator eller lignende som lager lyden.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ikke slått deg at "surrelyden" kommer fra viftene ? De er temperatur regulert og starter først ved behov, dvs når TV blir litt for varm...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    viftene står bom stille. de ser man lett gjennom gitteret på baksiden. så viftelyd er det ikke.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Switchblade
    viftene står bom stille. de ser man lett gjennom gitteret på baksiden. så viftelyd er det ikke.
    Mulig det, men min KRP har både synlige og usynlige vifter. Noen sitter på toppen eg er lett synlig og noen inimellom elektronikken og er ikke synlig med mindre du tar av bakplata, noe jeg har gjort.....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slo på tråden til pioneer support, og svaret jeg fikk der var at det skulle være veldig varmt før de viftene startet opp og at med klima vi har i norge så kom de så godt som aldri til å starte... så da tolker jeg de dithen at pioneer ikke har noe tro på global oppvarming

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •