Samsungs 2010 LED-TVer (C6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 18 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 358
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av darkfame
    OK. Jeg koplet først til direkte til TVen med en HDMI 1.4 kabel og kjørte Auto. Senere koplet jeg den tilbake i DSP-Z7, og testet 3D på nytt. Sjekk om du kjører bildeprosessering på receiver som kan forringe signalet. Kjør den på "Pass-through" eller tilsvarende hvis du har mulighet for det.

Jeg driver og researcher litt rundt mulighetene med en hurtigknapp for Gamemode. Den het tidligere Entertainment mode, og hadde en knapp på fjernkontrollen som het E.MODE. Det bør da kunne programmeres inn i en Harmony hvis TVen fortsatt har denne funksjonen intakt, men det er bare ikke tatt med på fjernkontrollen som følger med TVen.
    aha, hvor stiller jeg i såfall dette? kjenner ikke receivern min godt nok når det kommer til innstillinger.

har en set menu knapp hvor det står auto setup, manual setup, system memory og signal info.

på manual er det en input menu, inne der kan jeg gå til de forskjellige og velger bd/hd dvd(der ps3 er plugga nå mens jeg prøver)
    der inne kan jeg velge I/O assignment. men etter det skjønner jeg ikke så mye

vet jo ikke om det er rett sted engang heller.

edit: fant noe som het HDMI scaling. den står på THROUGH.

men virker som det kan være jeg som har fucka opp på I/O settings tidligere, for etter å ha vært der igjen har jeg grått bilde flere steder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I/O Assignment brukes for å endre på innganger og utganger. Du kan f.eks. omdefinere den optiske inngangen merket SAT bak på receiveren til en annen ingang som ikke har egen optisk inngang. Det samme gjelder for bilde (HDMI, Component osv.). Du bør ikke endre noe her hvis du ikke vet hva du gjør.

Jeg har måtte omdefinert et par optiske innganger tidligere, og da har det vært en veldig nyttig funksjon å bruke.

HDMI scaling. Da er du ihvertfall på rett sted under settings. Det bør ligge under Video settings (eller tilsvarende navn). Jeg vet ikke hvordan menyen er bygd opp på din modell.

Jeg ser at din modell har HDMI 1.3a, så i teorien burde 3D via PS3 fungere. Har du nyeste firmware installert? Du kan eventuelt gjøre et søk på Google og se om andre har lykkes med å få PS3 til å funke med 3D mot denne modellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har helt sikker fått surra meg inn på I/O settings tidligere uten å ha helt visst det.

Kjørte en factory reset på receivern. Plugga ps3 inn i tven, lasta inn 3d støtte. plugga den i forsterkern igjen slik som du gjorde og vips det funker som bare det!

kan ikke annet enn takke og bukke

hvis du i fremtiden skulle finne ut av det med gamemode knapp så får du en stjerne til i margen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av barezell
    jeg har helt sikker fått surra meg inn på I/O settings tidligere uten å ha helt visst det.

Kjørte en factory reset på receivern. Plugga ps3 inn i tven, lasta inn 3d støtte. plugga den i forsterkern igjen slik som du gjorde og vips det funker som bare det!

kan ikke annet enn takke og bukke

hvis du i fremtiden skulle finne ut av det med gamemode knapp så får du en stjerne til i margen
    Bra det funket til slutt.

Hvis du har en Harmony fjernkontroll, ville jeg har lastet inn en tidligere/eldre Samsung TV profil med E.MODE knapp, og lagt denne inn på Harmony fjernkontrollen og testet mot din TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke enda men vurderer sterkt enn sånn lekker touch sak. har vel 5-6 kontrollere ligganes så er på tide.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke enda men vurderer sterkt enn sånn lekker touch sak. har vel 5-6 kontrollere ligganes så er på tide.
    Logitech Harmony One har touch skjerm øverst på fjernkontrollen. Koster 995,- hos NetOnNet.

Ellers har du jo Logitech Harmony 1100 som kun er en stor touch skjerm, men det spørs om den er verdt prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte på 1100 egentlig, trur jeg får en kurrant pris via jobben.

men får se ann ble bil her for noen dager siden og 55" samsung på fredag. på tide og roe ned

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er noe forskjell på 46C6005RWXXE og 46C6005XXE. XXE betyr vel at det er nordisk men hva betyr RW? Ser at Siba selger 46C6005RWXXE, mens Lefdal selger 46C6005XXE 1000 kr billigere

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3D Samplere

Hei folkens. etter mye Googling fant jeg et par 3D samplere til Samsung sine 3D tv'er

biohemmet.se
    Der finner man blant annet Samsung sine samplere som dere sikkert har sett i diverse butikker

Filene som virker best er "3D Demo mix master_Euro.tp" og "BEP Highlight tp master_Euro.tp"

Fantastisk å se på!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du på de filmene gjennom pc? Trengs det noe spesiell programvare?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maze4real
    Hei folkens. etter mye Googling fant jeg et par 3D samplere til Samsung sine 3D tv'er

biohemmet.se
    Der finner man blant annet Samsung sine samplere som dere sikkert har sett i diverse butikker

Filene som virker best er "3D Demo mix master_Euro.tp" og "BEP Highlight tp master_Euro.tp"

Fantastisk å se på!:-D
    Testet du via nVidia 3D Vision, eller spilte du filene over nettverket på Samsung TV?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det går å legge filene på usb-minnepinne?

Og gjerne kjøre både fra ps3 og usb inng på tv?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er en annen side med 3d stuff:

3DGuy website: 3D Downloads

man kan kjøre filene via mediaplayer, så trykker man 3d knappen og velger 3d format (side by side eller over under)

Morten

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er samsung sine 55 led tv'er 6005/6705 spesielt på SD signaler?
    Jeg har en Sony 52 ex700, fantastisk bilde på f.eks LOTR filmene (Vanlig dvd) og på et par bluray filmer jeg har testet. (nettopp fått tv'en i hus)

Men det er ikke veldig bra på f.eks litt eldre serier på tv3. Signalet jeg har i kåken er altibox (hadde parabol, cd, før) Ser flere her klager litt over signalene fra altibox.

Så det jeg egentlig lurer på er om det er tv'en som er for dårlig på sd signal, eller om det KUN er signalene som gjør tv'en litt kornete.
    Vil jeg få det noe bedre på en Samsung55 enn min 52 sony?

Vanskelig å få testet da butikkene ikke har altibox signalet i sjappa

Jeg gikk fra en gammel haug av en 42" lcd, så det jo ikke noe tvil om at ting uansett blir mer synlig på en 52
    Sitteavstand er 4,50 ca

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    her er en annen side med 3d stuff:

3DGuy website: 3D Downloads

man kan kjøre filene via mediaplayer, så trykker man 3d knappen og velger 3d format (side by side eller over under)

Morten
    Jepp, gjorde som Morten, kjørte inn på USB stick, Media Play og trykte 3D (Side-by-Side)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olakjerre
    Jeg har en Sony 52 ex700, fantastisk bilde på f.eks LOTR filmene (Vanlig dvd) og på et par bluray filmer jeg har testet. (nettopp fått tv'en i hus)

Men det er ikke veldig bra på f.eks litt eldre serier på tv3. Signalet jeg har i kåken er altibox (hadde parabol, cd, før) Ser flere her klager litt over signalene fra altibox.

Så det jeg egentlig lurer på er om det er tv'en som er for dårlig på sd signal, eller om det KUN er signalene som gjør tv'en litt kornete.
    Vil jeg få det noe bedre på en Samsung55 enn min 52 sony?

Vanskelig å få testet da butikkene ikke har altibox signalet i sjappa

Jeg gikk fra en gammel haug av en 42" lcd, så det jo ikke noe tvil om at ting uansett blir mer synlig på en 52
    Sitteavstand er 4,50 ca
    jeg sitter typ 3 - 3.5m unna en samsung 55" 8705. Har canal digital vanlig jalla boks, men blir absolutt ålreit bilde! klart det ikke like bra som hd, men det er helt akseptabelt og ikke noe kornete i det hele tatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olakjerre
    Samsung har brukt mye penger på R&D i forbindelse med prosessering av SD signaler, og mener selvsagt at de er veldig gode på dette området. Erfaringsmessig har jeg sett flere TV modeller som er bra på HD, men bare dårlig/middels på SD. Personlig syns jeg Samsung skiller seg litt ut, og er generelt bedre enn andre TVer på SD.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sitter typ 3 - 3.5m unna en samsung 55" 8705. Har canal digital vanlig jalla boks, men blir absolutt ålreit bilde! klart det ikke like bra som hd, men det er helt akseptabelt og ikke noe kornete i det hele tatt.
    Det høres ut som her det egentlig. Jeg har jo ikke så veldig lyst å bytte tv. Det jeg liker med sonyen er jo at den har veldig lite refleksjoner.

Var tidligere i dag å så en sony slik jeg har i 40" størrelse, mot en samsung led (c6005) i 37, det var jo bortimot samme bildet ut i fra hva jeg kunne se.

En kompis har en 55" (ue7070), får kikke litt på han sin når han kommer fra ferie

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Forrvirret :(

Jeg gikk inn her for og få noen råd ang hvem 3d tv jeg skulle kjøpe.. Favoritten i utgangspunktet var samsung 8000 serien.. Men nå har jeg ikke peiling lenger

Er det bare samsung som har den konverterings muligheten for og se og spille ps3 fra 2d til 3d??

Noen som har erfaring med denne konverteringen fra 2d til 3d med ps3 spilling??

Opptatt av dette og selvfølgelig vanlig tv kikking og bluray filmer..
    Bruker fiber altibox som signal.

Hva anbefaler dere?? Trenger hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henigr
    Jeg gikk inn her for og få noen råd ang hvem 3d tv jeg skulle kjøpe.. Favoritten i utgangspunktet var samsung 8000 serien.. Men nå har jeg ikke peiling lenger

Er det bare samsung som har den konverterings muligheten for og se og spille ps3 fra 2d til 3d??

Noen som har erfaring med denne konverteringen fra 2d til 3d med ps3 spilling??

Opptatt av dette og selvfølgelig vanlig tv kikking og bluray filmer..
    Bruker fiber altibox som signal.

Hva anbefaler dere?? Trenger hjelp
    Hei,

Ja. Det er bare Samsung som har mulighet for 2D til 3D konvertering.

Jeg har testet 2D til 3D konvertering på noen spill på PS3, og det fungerer. Du får en viss dybdefølelse. Opplevelsen vil nok være forskjellig fra spill til spill. Men det kan på ingen måte sammenlignes med ekte 3D spill på PS3.

Side 9 av 18 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •