Samsungs 2010 LED-TVer (C6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 18 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 358
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KristianP
    Hei,

Har selv gått til anskaffelse av 8705 hos Elkjøp, men sliter med Ghosting. Bildet er GRISELEKKERT - Få tv'er som kan sammenlignes, men jeg får fnatt av ghostingen under bevegelser..

Kunne du delt alle innstillingene dine?

:-D
    Ghosting på denne TVen? Er du sikker på det faktisk er ghosting du ser?
    Prøv å skru av Motion Plus (under Bildealternativer), og se om problemet forsvinner. Hvis kilden ikke er god nok (mye artifacts o.l. i bevegelser, typisk lav bitrate på MPEG strømmen) er det mulighet for å få en slags aura-effekt rundt bevegelser.

Jeg har ikke gjort så mye andre innstillinger på TVen enn det jeg nevnte i forrige tråd, nemlig å korrigere bakgr. belysningen. Standard innstillingen på denne TVen er overraskende bra. Den eneste innstillingen som i stor grad påvirker bevegelser i bildet er Motion Plus (som er aktiv som standard).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par spørsmål ang. CA modul til denne modellen. Vil denne CA-modulen som Elkjøp selger fungere? Elkjøp - Canal Digital CA-modul

Da vil alle kanaler fungere, inkludert HD sendinger?

CA-modulen er ikke helt min greie. Er det kun dekryptering som gjøres i denne modulen, og TVen står for resten av jobben?

Newcomer KristianP sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darkfame
    Ghosting på denne TVen? Er du sikker på det faktisk er ghosting du ser?
    Prøv å skru av Motion Plus (under Bildealternativer), og se om problemet forsvinner. Hvis kilden ikke er god nok (mye artifacts o.l. i bevegelser, typisk lav bitrate på MPEG strømmen) er det mulighet for å få en slags aura-effekt rundt bevegelser.

Jeg har ikke gjort så mye andre innstillinger på TVen enn det jeg nevnte i forrige tråd, nemlig å korrigere bakgr. belysningen. Standard innstillingen på denne TVen er overraskende bra. Den eneste innstillingen som i stor grad påvirker bevegelser i bildet er Motion Plus (som er aktiv som standard).
    Hei,

Takk for tips.

Skal prøve det.

Uansett kilde (hdtv, bluray eller dvd) så enten hakker personene når de beveger seg litt eller så skjer det som du sier at de har en liten aura rundt seg.. utrolig irriterende!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Takk for tips.

Skal prøve det.

Uansett kilde (hdtv, bluray eller dvd) så enten hakker personene når de beveger seg litt eller så skjer det som du sier at de har en liten aura rundt seg.. utrolig irriterende!!
    Dette høres ut som Motion Plus problemer. Du kan også eksperimentere med å sette Motion Plus til Klar (sørger for at bilder i bevegelser er klare, men gjør ikke noe ned jevnheten), eller Jevn (som kun jevner ut bevegelsene).

Du bør også sjekke om du har nyeste firmware installert på TVen. Du kan gjøre sjekk direkte mot internett fra TVen, men Update serveren til Samsung er ikke alltid helt oppdatert. Hvis du går inn på Samsungs hjemmeside og finner fram modellen, vil du lett kunne se på datoen på oppdateringen om den er nyere er den som er installert på TVen. Filene skal bare pakkes ut på en minnepenn og plugges i TVen. Du vil få opp en melding på skjermen hvor du kan velge Programvareoppdatering. Min TV hadde ikke nyeste firmware, men fikk allikevel beskjed om at ingen oppdatering var nødvendig fordi Samsung ikke hadde oppdatert filene på deres update server.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat kjøpt meg SAMSUNG UE55C7705 LED TV som jeg fikk testet i går.

Er kjempe fornøyd med bildet, men følte at bildet hang litt etter i raske scener, noen andre som har merket dette?

Jeg bruker playstation 3 til bluray spiller kan denne ha noe med dette å gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par spørsmål ang. CA modul til denne modellen. Vil denne CA-modulen som Elkjøp selger fungere? Elkjøp - Canal Digital CA-modul

CA-modulen er ikke helt min greie. Er det kun dekryptering som gjøres i denne modulen, og TVen står for resten av jobben?
    Ingen som kan svare meg på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei!

Jeg hadde en gammel CA modul som i sin tid ble kjøpt inn til en Force Duo Master, jeg satte den inn i tv sammen med kortet mitt, og alle kanalene kom inn, til og med HD kanalene. Jeg er kjempe fornøyd med bilde kvalitet, spesielt på HD kanalene, så nå blir min Dreambox pensjonert:-D

Inge
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Icey
    Har akkurat kjøpt meg SAMSUNG UE55C7705 LED TV som jeg fikk testet i går.

Er kjempe fornøyd med bildet, men følte at bildet hang litt etter i raske scener, noen andre som har merket dette?

Jeg bruker playstation 3 til bluray spiller kan denne ha noe med dette å gjøre?

Prøv å slå av absoulutt all bildebehandling og sette bevegelse kreteser til lav.Mye av dette er gjort i film modus.
    Så kan du prøve å slå av/på de enkelte forbedringskretser til tv ikke henger med mere.
    Det er nok 100HZ/200HZ som jobber litt overtid og som gir henget i bildet.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres ut som Motion Plus problemer. Du kan også eksperimentere med å sette Motion Plus til Klar (sørger for at bilder i bevegelser er klare, men gjør ikke noe ned jevnheten), eller Jevn (som kun jevner ut bevegelsene).

Du bør også sjekke om du har nyeste firmware installert på TVen. Du kan gjøre sjekk direkte mot internett fra TVen, men Update serveren til Samsung er ikke alltid helt oppdatert. Hvis du går inn på Samsungs hjemmeside og finner fram modellen, vil du lett kunne se på datoen på oppdateringen om den er nyere er den som er installert på TVen. Filene skal bare pakkes ut på en minnepenn og plugges i TVen. Du vil få opp en melding på skjermen hvor du kan velge Programvareoppdatering. Min TV hadde ikke nyeste firmware, men fikk allikevel beskjed om at ingen oppdatering var nødvendig fordi Samsung ikke hadde oppdatert filene på deres update server.
    Der ja - ble litt bedre.. fortsatt keen på å prøve litt diverse innstillinger fra andre, men det kommer vel med tiden..

Et annet spørsmål. Bak på tv'en er det inngang for lan... men det er jo ikke en tcp/ip kabel.. er dette noe ekstrautstyr? link?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der ja - ble litt bedre.. fortsatt keen på å prøve litt diverse innstillinger fra andre, men det kommer vel med tiden..

Et annet spørsmål. Bak på tv'en er det inngang for lan... men det er jo ikke en tcp/ip kabel.. er dette noe ekstrautstyr? link?
    Jeg regner med at overgang ligger i posen med kabler, det gjor i allefall det på min 8705.
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coopers
    Jeg regner med at overgang ligger i posen med kabler, det gjor i allefall det på min 8705.
    Har selv en 8705 - overgang fra tcp-ip kabel ikke sant? får sjekke etterpå.. har seff pakka ned det.. :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det følger med et LAN adapter du plugger i bak TVen, som har RJ45 kontakt.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun satellittuneren som er forskjell på 6005 og 6705 ja? En på Hifi-klubben som mente det var bedre panel og mindre problemer med ujevnt baklys på 6705..

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det følger med et LAN adapter du plugger i bak TVen, som har RJ45 kontakt.
    Der ja - fungerte perfekt! Begynner å bli mer og mer glad i denne tv'en:razz:

Noen som har prøvd å koble harddisk eller større minnepenn til for så å bruke opptaksfunksjonen?

Fungerer? Men kanskje ikke like godt som f.eks. GET PVR?

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt ingen som har noen innstillinger å poste, eller som eventuelt har funnet noen andre steder på nett?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk endelig min 55" 8705 på freddan! er kjempe fornøyd med bilde, avatar på bluray ser helt uvirkelig bra ut!

men er som flere her også veldig interessert i hvilke innstillinger som fungerer best, hvilke av alle de forskjellige modusene som det lønner seg og ha på. Det er så utrolig mange at det er lett å bli forvirret.

Har slitt litt med ghosting eller aura. hva enn man vil kalle det. spesielt i spill. (fifa wc2010 x360, uncharted 2 ps3) det forsvant helt når jeg satte på game mode. Nå kjører jeg alt utenom ps3 rett i forsterker (pga rx-v1800 ikke støtter 3d)

men game mode menyen ligger temmelig godt gjemt, må inn i typ 3-4 menyer og det blir kjedelig og måtte inn og ut for å skru det av/på før og etter gaming. Finnes det noen hurtigknapp, går det evt å programere inn en av knappene på kontrolleren? Hva gjør egentlig fargeknappene 1-4?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av barezell
    fikk endelig min 55" 8705 på freddan! er kjempe fornøyd med bilde, avatar på bluray ser helt uvirkelig bra ut!

men er som flere her også veldig interessert i hvilke innstillinger som fungerer best, hvilke av alle de forskjellige modusene som det lønner seg og ha på. Det er så utrolig mange at det er lett å bli forvirret.

Har slitt litt med ghosting eller aura. hva enn man vil kalle det. spesielt i spill. (fifa wc2010 x360, uncharted 2 ps3) det forsvant helt når jeg satte på game mode. Nå kjører jeg alt utenom ps3 rett i forsterker (pga rx-v1800 ikke støtter 3d)

men game mode menyen ligger temmelig godt gjemt, må inn i typ 3-4 menyer og det blir kjedelig og måtte inn og ut for å skru det av/på før og etter gaming. Finnes det noen hurtigknapp, går det evt å programere inn en av knappene på kontrolleren? Hva gjør egentlig fargeknappene 1-4?
    Hvis du har PS3 på egen inngang, og ikke bruker den som Bluray spiller så kan du vel egentlig bare la den stå på hele tiden. Jeg har kommet fram til at Motion Plus på spill fungerer best med Klar innstillingen (eventuelt Av, Motion Plus er grået ut i menyen i Gamemode). Jeg hadde håpet Samsung hadde lagt ut Game Mode på Tools menyen (egen knapp på fjernkontrollen), men det hadde de altså ikke. Ulempen ved å kjøre Gamemode er jo at du ikke får fordelene av TVens egenskaper til å forbedre bildekvaliteten ved bevegelser. Men syns selv bildekvaliteten er vel så bra i Gamemode, og du får ingen input lag. Slik jeg forstår det er Gamemode bare en hurtigfunksjon for å skru av Motion Plus, MPEG/Støyfilter osv.

Jeg får ikke testet noe særlig mer for øyeblikket da jeg venter på ny TV. TVen jeg leverte inn hadde et hjørne formet som en trekant som var mørkere enn resten av skjermen (lettest å se når en hel farge fyller skjermen det området). Etter litt research har jeg funnet ut at dette ikke er så uvanlig på 55", og forekommer av og til på 46" (som jeg har). Jeg anbefaler alle å sjekke dette slik at dere kan få byttet inn TVen i en ny en istedenfor reparasjon.

Jeg kjørte 3D fra PS3 via HDMI 1.3 via Yamaha DSP-Z7. Det fungerte fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker ps3 som bluray spiller, derfor det er litt knotete.
    og for å gjøre det verre så spiller jeg mest på x360 som bruker hdmi 4 slikt som tv og mediastreamer også.

fikk ikke opp 3d valget når jeg kjørte auto på ps3 via forsterkeren. og nå etter jeg har brukt 3d på den på direkte i tven så får jeg ikke noe annet enn en helt grå skjerm om jeg prøver plugge ps3 via forsterker. står ikke noe på skjermen, bare helt grå. (plugger jeg ut en kabel så kommer det ikke opp noe feil melding om at den ikke får noe signal, bare grey screen fortsatt) Mye merkelig, prøvde flere kabler og forskjellige innganger på forsterkeren uten hell. Prøvde stille bort 3d fra ps3, ved å velge støttende formater til maks 720p uten noe hell.

skulle virkelig vært mulig å lage noen hurtigknapper, vil det være mulig f.eks med en harmony?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av barezell
    bruker ps3 som bluray spiller, derfor det er litt knotete.
    og for å gjøre det verre så spiller jeg mest på x360 som bruker hdmi 4 slikt som tv og mediastreamer også.

fikk ikke opp 3d valget når jeg kjørte auto på ps3 via forsterkeren. og nå etter jeg har brukt 3d på den på direkte i tven så får jeg ikke noe annet enn en helt grå skjerm om jeg prøver plugge ps3 via forsterker. står ikke noe på skjermen, bare helt grå. (plugger jeg ut en kabel så kommer det ikke opp noe feil melding om at den ikke får noe signal, bare grey screen fortsatt) Mye merkelig, prøvde flere kabler og forskjellige innganger på forsterkeren uten hell. Prøvde stille bort 3d fra ps3, ved å velge støttende formater til maks 720p uten noe hell.

skulle virkelig vært mulig å lage noen hurtigknapper, vil det være mulig f.eks med en harmony?
    OK. Jeg koplet først til direkte til TVen med en HDMI 1.4 kabel og kjørte Auto. Senere koplet jeg den tilbake i DSP-Z7, og testet 3D på nytt. Sjekk om du kjører bildeprosessering på receiver som kan forringe signalet. Kjør den på "Pass-through" eller tilsvarende hvis du har mulighet for det.

Jeg driver og researcher litt rundt mulighetene med en hurtigknapp for Gamemode. Den het tidligere Entertainment mode, og hadde en knapp på fjernkontrollen som het E.MODE. Det bør da kunne programmeres inn i en Harmony hvis TVen fortsatt har denne funksjonen intakt, men det er bare ikke tatt med på fjernkontrollen som følger med TVen. En annen mulighet er å programmere Harmony fjernkontrollen til å gå inn i menyen og justere på dette ved hjelp av en macro. Men det blir fort mye rot hvis ikke alle kommandoene kommer fram til TVen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kom på en innstilling som dere bør teste som opplever ghosting/aura effekt. Under avanserte bildealternativer, finnes det en innstilling som heter LED Motion Plus (må ikke forveksles med Motion Plus). Eksperimenter med denne innstillingen i kombinasjon med Motion Plus. Prøv f.eks. med Motion Plus Standard og LED Motion Plus Normal (Off er Default/Factory settings).

Side 8 av 18 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •