Samsungs 2010 LED-TVer (C6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 18 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 358
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støtte for Canal Digital CA?

Noen som vet om UE46C7705 har støtte for Canal Digital sine CA moduler? Vet at UE46B7705 er støttet, sendt mail til CD men ikke fått noe svar enda.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    Noen som har ett svar på dette?
    ja det finnes clouding på den, men på min er det nesten ingenting og etter kalibrering så ser jeg det kun ved overgang fra lyse senere til veldig mørke sener, men har hørt fra avsforum at det er forskjellig hvor mye man ser det.

Morten

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maze4real
    Noen som vet om UE46C7705 har støtte for Canal Digital sine CA moduler? Vet at UE46B7705 er støttet, sendt mail til CD men ikke fått noe svar enda.
    ja jeg har canal digital parabol med orginal cam fra CD, fungerer 100%. Ha hat dette i 3 uker og ingen frysninger, stop eller noe. PVR fungerer også bra, men mangler serieopptak, men spurte Samsung om det og de sa det er på vei.

morten

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    ja jeg har canal digital parabol med orginal cam fra CD, fungerer 100%. Ha hat dette i 3 uker og ingen frysninger, stop eller noe. PVR fungerer også bra, men mangler serieopptak, men spurte Samsung om det og de sa det er på vei.

morten
    Takker for svar, men er det da trygt å anta at det også gjelder for CD Kabel-tv?:-D

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NOen som har noen kalibrerte innstillinger til disse tvne enda? Og anbefalinger til hva de forskjellige anre parameterene burde stå på?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, men er det da trygt å anta at det også gjelder for CD Kabel-tv?:-D
    den skal være godkjent for kabel også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker! :-D

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Det kommer av lystoffrørene i taket over tven og rundt tven. Dette som skaper flimringen.
    Prøvde det samme med lysrørene over og på siden av tven avskrudd.. Samme flimringen.. :-? Kan andre tver på siden av også virke inn? Må nesten ha egne demorom for 3D hvis lysrør og andre tver forstyrrer..

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    999
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom elkjøp på sartor en dag, de hadde rigget opp et partytelt rundt sin samsung 55" i 8000 serien, gjorde sikkert susen for å få vekk problemet med lysstoffrørene i taket.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Ue55c7705

Hei,

Nå har jeg endelig fått min nye UE55C7705 etter mye om og men.
    Den henger mellom to vinduer. 3D er uaktuelt på dagtid da lyset fra vinduene gjør at det flimrer. Det må nok blendes helt for at det skal virke tilfredstillende.
    Ellers ser bildet veldig bra ut. Mulig jeg kan tweake innstillingene noe for å dempe flinringen. Har ikke gått veldig i dybden i innstillingene enda. Hadde LE46A866 før, men reklamerte på den etter 2 gangs service da de ikke fikk orden på cloudingen. Jeg merker antydning til clouding på denne TV'en også. Men ikke på langt nær slik det var på 866'en. Hadde det ikke vært for at jeg fikk velge denne TV'en som kompensasjon for at service/reklamasjon på den andre tven tok så lang tid, så ville jeg helt klart gått for en plasma (G20,V20,VT20). Da ville jeg sluppet clouding. (Styr unna Elkjøp om du vil ha effektiv support i ettertid. Neste gang kjøper jeg TV på HIFIklubben. Det er verdt noen tusen ekstra for bra service). Så får se hvor lenge denne blir hengende på veggen før jeg selger den. (Samboern synes også den er litt stor). Kan vurdere bud på 25k.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mine problemer (til nå)

Da har jeg hatt min nye UE46C7705 i 4 dager og her er det jeg har hatt problemer med foreløpig;

Slår av tv'en for kvelden og neste morgen er ingen av HDMI inngangene fungerende.
    Ringer Samsung support og blir anbefalt å dra ut strømmen og alle kabler i en time og deretter prøve på nytt.
    Gjør dette og alt virker fint igjen.
    Dette har skjedd 3 ganger til nå.

CA modulen virker men finner ingen digitale kanaler, kun analoge og radio.
    Noen som vet hva man må gjøre? Hvilke alternativer man må velge?
    Har Canal Digital Kabel tv.

Internet@TV virker ikke.
    Fikk beskjed om å laste ned nyeste software, har gjort dette, men fremdeles er det bare en velkomstskjerm som forteller meg at denne tjenesten kanskje ikke er tilgjenglig i alle land.
    Internett testen på TV'en er bestått.

Skal ringe Samsung på mandag men håper noen av dere kan hjelpe før dette (ellers blir det sikkert service...)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg puttet min gamle cam som satt i en sony w4500 rett inn i min nye C7705. Dette fungerte ypperlig med en gang :-D

PS: ja bruker den på kabel TV

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Digitale kanaler

Får du frem digitale kanaler? Hvilke innstillinger brukte du på søket/etterkant av søk?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du frem digitale kanaler? Hvilke innstillinger brukte du på søket/etterkant av søk?
    Ja jeg fikk til og med fler kanaler enn det jeg hadde før

Husker ikke hvilke innstillinger jeg brukte men mener jeg bare kjørte gjennom kanalsøket uten å redigere noe.

Fant 122 digitale + en haug analoge og noen radiostasjoner.

Edit; jeg puttet inn kanalkortet, cam modulen og kabelen før jeg slo på tv'n for første gang. Vet ikke om dette har noe å si.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HifiCarl
    Her er en artikkel til med mer utfyllende om de forskjellige modellene: Samsung 2010 fladskærme - indtryk - FlatpanelsDK

Og en fin sammenligningsoversikt:
    Hva er forskjellen på Wifi og Wifi ready? Ser at det er forskjell på 7000 og 8000 der...

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pat2007
    Hva er forskjellen på Wifi og Wifi ready? Ser at det er forskjell på 7000 og 8000 der...
    Jeg ville tro at WIFI, betyr at den har innebygd WIFI-modul.
    WIFI-ready betyr at modulen er tilleggsutstyr, altså må man kjøpe en wifi-dongle sak utenom for å kunne koble til WIFI.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Jeg ville tro at WIFI, betyr at den har innebygd WIFI-modul.
    WIFI-ready betyr at modulen er tilleggsutstyr, altså må man kjøpe en wifi-dongle sak utenom for å kunne koble til WIFI.
    OK, takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

6 serien

Sitat Opprinnelig postet av Vag
    Det håper jeg også. Kjøpte 6 serien ifjor. Da blir det fjernkontroll hvis den funker ja!
    Heisan, kjøpte nettopp ue 32b led , sliter med blue screen aktig bilde.
    Skarpe kanter rundt personer slik at det ser unaturlig ut spesielt på film.
    Samme på DVD, har altibox Vanlig tuner og hd fra viasat. Har prøvd meg rundt i instillinger men blir ikke førnøyd.. Var dette kjent? evt. instillings tips.?:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble kvitt clouding problemene på min ved å ha litt fornuftige innstillinger på bakgr. belysning, bla.a. å ha på lys sensor som justerer ned bakgr. belysning når det er mørkt i rommet. Hvis jeg har denne på et sted mellom 2 og 5, er det (nesten) ingen clouding å se.

Det eneste problemet med dette er når du kjører i 3D modus kjører den full rulle på bakgr. belysning (clouding er tilbake). Hvis rommet er mørkt nok, ser du crosstalk når kontrasten er høy (mørke konturer mot lyse og vica verca). Men dette bør kunne forbedres med noen briller som klarer å stenge ut alt lys. Det kommer vel kanskje noen nye briller etterhvert... men kanskje ikke i år.

Motion Plus er bra når den funker, men det forekommer noen hakk her og der. Jeg antar at den er relativt følsom for kilden, og uregelmessigheter i kilden forårsaker dette. Noen andre som har lagt merke til dette? Jeg er nok noe ekstrem i forhold til følsomhet på dette området.

Fjr: Ang. skarpe kanter. Det er en egen innstilling for å forsterke kanter. Denne står påslått under Standard bilde innstilling, men ikke under Film. Du finner den under Bildealternativer hvis jeg husker rett.

Se egen tråd for en merkelig feil jeg har på denne TVen (med bilde).

Newcomer KristianP sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darkfame
    Jeg ble kvitt clouding problemene på min ved å ha litt fornuftige innstillinger på bakgr. belysning, bla.a. å ha på lys sensor som justerer ned bakgr. belysning når det er mørkt i rommet. Hvis jeg har denne på et sted mellom 2 og 5, er det (nesten) ingen clouding å se.

Det eneste problemet med dette er når du kjører i 3D modus kjører den full rulle på bakgr. belysning (clouding er tilbake). Hvis rommet er mørkt nok, ser du crosstalk når kontrasten er høy (mørke konturer mot lyse og vica verca). Men dette bør kunne forbedres med noen briller som klarer å stenge ut alt lys. Det kommer vel kanskje noen nye briller etterhvert... men kanskje ikke i år.

Motion Plus er bra når den funker, men det forekommer noen hakk her og der. Jeg antar at den er relativt følsom for kilden, og uregelmessigheter i kilden forårsaker dette. Noen andre som har lagt merke til dette? Jeg er nok noe ekstrem i forhold til følsomhet på dette området.

Fjr: Ang. skarpe kanter. Det er en egen innstilling for å forsterke kanter. Denne står påslått under Standard bilde innstilling, men ikke under Film. Du finner den under Bildealternativer hvis jeg husker rett.

Se egen tråd for en merkelig feil jeg har på denne TVen (med bilde).

Hei,

Har selv gått til anskaffelse av 8705 hos Elkjøp, men sliter med Ghosting. Bildet er GRISELEKKERT - Få tv'er som kan sammenlignes, men jeg får fnatt av ghostingen under bevegelser..

Kunne du delt alle innstillingene dine?

:-D

Side 7 av 18 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •