Samsungs 2010 LED-TVer (C6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 358
    Newcomer Useless sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

55c6005

Fikk min tv idag, bestillt på komplett, og har koblet den opp.
    Første inntrykket er som følger:

- Bildet er meget bra!
    - MEN.... "Blooming" er fremtredende, ikke bare i gjørner, men også flekkvis i hele skjermen.
    - Kan bekrefte at det er mye reflekser i skjermen.

Tipper det er lite å gjøre med "blooming" men håper noe kan reduseres. Hadde håpet på at 2.gen edge skulle ha bedre kontroll på lyset.
    Skal prøve å kalibrere litt etterhvert. Er det noen som har gjort dette på tilsvarende skjerm, og som har noe å ta utgangspunkt i?

EDIT: Legger ved noen bilder som viser "bloomingen". Ta bildene med en liten "klype salt", linsen er skitten og eg har skrudd opp ISO en del. Effekten bør dere se uansett :-(
    Ellers er utgangspunktet på innstilling NORMAL, med alt "dildall" avskrudd.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke tatt de nye modellene men de gamle LED var tårlig OK i film modus som utgangs punkt. Så kan du prøve å se hvor høyt/lavt lys styrken kan settes. Kontrast bør antagelig settes litt ned og farge like så-selv liker jeg alt av bilde behandling av slått for mest mulig "ekte" bilde prøv å se.
    Gråskala og farge rom er nesten umulig uten måle utstyr som er laget for LED+erfaring.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hæ? har du fått den??? Hvilken modell snakker du her? Trodde ikke disse 3d modellene kom før i mai

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har fått en UE55C6005, ikke en 3d-tv .

Newcomer Useless sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Han har fått en UE55C6005, ikke en 3d-tv .
    Tok et bevisst valg utenom 3D, eg er av personlig oppfatning at dette ikke er noe eg kommer til å bruke mye, og at eg ikke ville betale 8000-10000 kr ekstra for 3D. Valget ble derfor 6005, som eg foreløpig ikke er helt fornøyd med, som beskrevet. Hvis kalibrering ikke viser seg å redusere "blooming" kommer eg til å bruke returretten. Da blir foreløpige altenativer

- 55" C8005 (Edge LED med det Samsung hevder har baklys egenskaper:???: )
    - 55" CXXX (den "gamle" LCD serien, ikke denne hypen om tynnest mulig via EDGE LED)
    - Droppe Samsung å gå for Sony 52" HX900 som er ventet inn i juni, den har baklys!

Hvorfor har Samsung valgt å satse på EDGE LED når erfaringer tilsier at det går på bekostning av bildekvaliteten:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Useless
    Tok et bevisst valg utenom 3D, eg er av personlig oppfatning at dette ikke er noe eg kommer til å bruke mye, og at eg ikke ville betale 8000-10000 kr ekstra for 3D. Valget ble derfor 6005, som eg foreløpig ikke er helt fornøyd med, som beskrevet. Hvis kalibrering ikke viser seg å redusere "blooming" kommer eg til å bruke returretten. Da blir foreløpige altenativer

- 55" C8005 (Edge LED med det Samsung hevder har baklys egenskaper:???: )
    - 55" CXXX (den "gamle" LCD serien, ikke denne hypen om tynnest mulig via EDGE LED)
    - Droppe Samsung å gå for Sony 52" HX900 som er ventet inn i juni, den har baklys!

Hvorfor har Samsung valgt å satse på EDGE LED når erfaringer tilsier at det går på bekostning av bildekvaliteten:???:
    Tviler på at du blir kvitt all clouding via kalibrering desverre. Men har du vurdert plasma?? Her får du garantert mer for penga å bedre bilder for prisen+0 clouding og bedre innsysvinkel. F.eks G20 til panasonic som ser ut til å gi utrolig mye for penga! Du må nok opp bak LED med local dimming ala HX900 m.fl for å overgå plasma skjermene på rent sort.

Samsung har valgt Egde lett på 2 kriterier slik jeg ser det: design og at det koster mindre å lage=mere profitt=bedre bunn linje. Konklusjon penga rår!

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Useless
    Fordi tvene blir tynne, folk liker tynne tver, folk kjøper tynne tver og samsung tjener noe innisatans masse penger på tynne tver.

Også har vi lyd og bilde som mener bildekvaliteten blir bedre.....

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der var ekstremt mye blooming, og jeg hadde irritert meg grenseløst. Men det er også en grunn til å ikke velge edge-led. Prøv kanskje å bytt den inn og få et nytt eksemplar. Hvis det er fortsatt like ille, så hever du kjøpet.

Men for all del, prøv å kalibrer først.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Det der var ekstremt mye blooming, og jeg hadde irritert meg grenseløst. Men det er også en grunn til å ikke velge edge-led. Prøv kanskje å bytt den inn og få et nytt eksemplar. Hvis det er fortsatt like ille, så hever du kjøpet.
    Du var jo entusiastisk til forrige generasjon før den kom og en stund etter, men kjøpte jo B855 (mener jeg å huske) i stedet. Ville du fortsatt prioritert plasma foran egde led med den nye serien også?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 6000-serien tilgjengelig. Fant denne hos Komplett: link

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet noen hva som er forskjellene på de tre modellene i 6 serien? C6005, C6705 og C6715? Bortsett fra utseende og at C6705 og C6715 har DVB-S.
    Hi-fi klubben selger alle tre.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Du var jo entusiastisk til forrige generasjon før den kom og en stund etter, men kjøpte jo B855 (mener jeg å huske) i stedet. Ville du fortsatt prioritert plasma foran egde led med den nye serien også?
    Jeg var veldig entusiastisk til LED'ene i starten og litt utover, men så leste jeg og erfarte mye negativt og derfor holder jeg meg unna EDGE-LED modellene. Jeg foretrekker definitivt plasma, men baklys LED er også å foretrekke. 9704 fra Philips var jo fantastisk, men alt for lite muligheter til kalibrering. Toshiba 46SV685 var den tven som imponerte meg mest av fjorårets LED tver, og gleder meg til å se neste generasjon fra Toshiba... Gleder meg også veldig til å se plasma serien til Samsung også, selv om Panasonic tydeligvis vinner plasma deleni år...

litt OT... sorry

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Jeg var veldig entusiastisk til LED'ene i starten og litt utover, men så leste jeg og erfarte mye negativt og derfor holder jeg meg unna EDGE-LED modellene. Jeg foretrekker definitivt plasma, men baklys LED er også å foretrekke. 9704 fra Philips var jo fantastisk, men alt for lite muligheter til kalibrering. Toshiba 46SV685 var den tven som imponerte meg mest av fjorårets LED tver, og gleder meg til å se neste generasjon fra Toshiba... Gleder meg også veldig til å se plasma serien til Samsung også, selv om Panasonic tydeligvis vinner plasma deleni år...

litt OT... sorry
    Hvorfor skulle Panasonic vinne Plasma delen i år? De er altfor dyre i forhold til hva Samsung's plasma blir, og bildekvaliteten til Samsung er vel like bra?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Hvorfor skulle Panasonic vinne Plasma delen i år? De er altfor dyre i forhold til hva Samsung's plasma blir, og bildekvaliteten til Samsung er vel like bra?
    Var kanskje litt kjapp på avtrekkeren der, så jeg har vel egentlig lite grunnlag egentlig. Men en grunn til at jeg sier det er fjorårets smell med all buzzingen. Det buzzet på samtlige plasma modeller, og Samsung kom aldri med en 100% løsning. Bortsett fra enkelte som fikk det fikset, og det er allerede meldt noen tilfeller av buzzing på de nye modellene også så jeg veit ikke helt hva Samsung driver med for tiden. Jeg for min del er veldig spent på å se PS50C7705, som tilsvarer C8000 modellen i USA...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet sikkert om C8000 kommer til Norge eller ikke? Er denne C7705 modellen identisk? Blir kanskje evnt PS63C7705, 63 tommeren jeg kommer til å gå for...Avventer tester, og for å høre hvordan det er med buzzinga...?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C8000 kommer nok, og tror nok jeg venter på den...

Of course, no lineup would be complete without plasma. Samsung’s C6500 and C7000 series plasmas are fairly close in feature set (though the C7000 is 3D capable) and close in price as well. You can get a 58” C6500 for $2,399, while the 7000 runs $2,699.

The C8000 series plasmas are the highest end plasmas that Samsung will be releasing in the first half of 2010. They include a Real Black Filter and Motion Judder Canceller to deliver the best picture quality possible. A 58” C8000 can be yours for $2,999 when Samsung’s plasmas launch in May"

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei og nei....har de denne buzzinga på årets modeller også graver vel Samsung sin egen grav...?

This is the one complain I have with the c8000. I head a buzzing sound from 8+ feet away. I can hear it during normal viewing unless their is some constant noise in the program. Its audible during moments of calm and talking.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

6705

Har bestilt denne idag:

Elkjøp - Samsung 55" LED-TV

Noen som vet hvordan den er?

Risker kanskje litt, men what the hell

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en UE55C6005 en ukes tid nå. Er sånn midt på treet fornøyd med billedkvaliteten, lyden er derimot bedre enn på B serien. Ville ha en tynn TV som jeg kunne få så tett inntil veggen som mulig. Samsung er en av de veldig få merkene som har plassert inngangene nedover eller til siden, og muliggjør derfor montering helt inntil vegg. Med veggfeste jeg bruker (Thinstall fra Chief) + TV'en, så bygger det totalt 4cm ut fra vegg. Høy konefaktor:wink:

Ellers har også denne TV'en tendenser til blooming/clouding, men det er jo en trade-off jeg må ta med på kjøpet siden jeg vil ha så tynn TV. Uniformiteten er bedre enn det jeg har sett av B serien, men fortsatt forbedringspotensial her. 100Hz prosesseringen funker ikke særlig bra, merkelig at de enda ikke har klart å få til dette bedre. Ser film stort sett på min JVC H750 (projektor), så TV'en blir stort sett bare brukt til nyheter/sport og serier. Til dette fungerer den helt fint og den ser jo lekker ut der den henger klistra til veggen.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Noen som vet sikkert om C8000 kommer til Norge eller ikke? Er denne C7705 modellen identisk? Blir kanskje evnt PS63C7705, 63 tommeren jeg kommer til å gå for...Avventer tester, og for å høre hvordan det er med buzzinga...?
    Etter det jeg har hørt er PS50C7705 så og si identisk med amerikanske C8000, men jeg kan ikke bekrefte dette enda.... Tror heller det ikke foreløpig kommer noen C8000 til Norge enda.

Side 4 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •