Samsungs 2010 LED-TVer (C6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 18 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18
Viser resultater 341 til 358 av 358
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det første du bør gjøre er å sette tvn i FILM modus da denne er den beste modusen for videre kalibrering med måleutstyr.

Tvn er den fremdeles for "kald" i bilde på ca 8000-8700K på de jeg har målt men bilde har en OK balanse når alle hjelpe kretser som dynamisk kontrast o.l er slått AV. Du kan evt legge inn tall fra andre tver å se hva du synes-bilde kan bli bedre men det er ingen garanti da det er tildels store variasjoner på samme modell på 2 tver.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Det første du bør gjøre er å sette tvn i FILM modus da denne er den beste modusen for videre kalibrering med måleutstyr.

Tvn er den fremdeles for "kald" i bilde på ca 8000-8700K på de jeg har målt men bilde har en OK balanse når alle hjelpe kretser som dynamisk kontrast o.l er slått AV. Du kan evt legge inn tall fra andre tver å se hva du synes-bilde kan bli bedre men det er ingen garanti da det er tildels store variasjoner på samme modell på 2 tver.

Har satt den i FILM og stilt inn, synes liksom ikke det er noe smell i bildet....

Og problemet med Pixler når mørke ting beveger seg raskt over skjermen er kun ved vanlig tv sending ikke HD....
    Skjønner ikke det...

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Selv må jeg si at 46C7705 er en stor skuffelse.
    Lyslekkasje i hjørnene, dårlig innsynsvinkel, ikke mye en skal flytte seg til siden, før sortnivå forsvinner.

Ta en titt i siste Hjemmekino, stor tv test der. Samsung 46C7705 ble totalt slaktet. Må være årets dårligste tv i den prisklassen. Sony NX710 derimot ble hyllet som en fantastisk tv. Og som en av få som virkelig duger med kant-led.
    KDL46NX710 er en fantastisk tv og i en annen klasse enn 7705 etter min mening. Formidabelt sortnivå, svært god bildebehandling på bevegelser og ekstrem skarphet. Samme med KDL46HX800. Denne får man til rundt 15000 nå og er et vesetnlig bedre kjøp en Samsungen.

Så det finnes mange andre alternativer som er mye bedre enn Samsung LED. Samsung LCD f.eks.

Kan også sitere Hjemmekino der de sammenligner LE40C535 med 7705: "Side om side med C7705 er det klasseforskjell på de bildene vi opplever. C535 er bedre på det alle meste, men det som virkelig stikker seg frem er sortnivået. C535 tegner opp et kontrastrikt og flott bilde med dypt sort, uten ujevnt baklys"
    Dette sier vel litt. Her er det snakk om en TV til 4000 kr..

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TimJ
    Hei,

Noen som har innstillinger for UE55C7705? Blir sprø av å stilli og stille og aldri bli helt fornøyd.... Tror jeg er for tett og utålmodig til å ha sånn tv....

En til ting,
    Når jeg ser på vanlig tv, ikke HD sending, kommer det småfirkanter (pixler?) der hvor mørke ting beveger seg på skjermen... Dette er driiiiiiiiiiiiiiiit irriterende.....
    Noen som har en ide?
    Dårlig signal? Har du Riks-TV?
    Har selv parabol fra Canal Digital, og der er kvaliteten upåklagelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har satt den i FILM og stilt inn, synes liksom ikke det er noe smell i bildet....

Og problemet med Pixler når mørke ting beveger seg raskt over skjermen er kun ved vanlig tv sending ikke HD....
    Skjønner ikke det...
    En får ikke smell i bilde på samme måte når det er mere rett fargemessig-men gi det litt tid så blir du vant til det da dette er MYE nærmere virkeligheten og ikke tegneserie virkeligheten som de fleste tver kommer i som standard.

Smellet i bildet i de andre bildemodusene kommer av at tvn kjører bla blå fargen til himmels noe som gir super grønt gress og ultra blå himmel+konstant solbrente folk Den klipper også i mørke scener slik at bilde ser veldig lyst og fint ut-men du mister mye detaljer i bakgrunn og mørke scener.

Lurer på hvilke signal du har? Er dette det samme på f.eks NRK/TV2 på SD også? De pleier og ha OK signal kvalitet på digitale signaler.

Har du prøvd å sette sette motion plus til 0 på begge under egendefiert? Se om du har det samme problemet da.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Noen som har innstillinger for UE55C7705? Blir sprø av å stilli og stille og aldri bli helt fornøyd.... Tror jeg er for tett og utålmodig til å ha sånn tv....

En til ting,
    Når jeg ser på vanlig tv, ikke HD sending, kommer det småfirkanter (pixler?) der hvor mørke ting beveger seg på skjermen... Dette er driiiiiiiiiiiiiiiit irriterende.....
    Noen som har en ide?
    det er nok komprimeringen som er dårlig, derfor får du artifacts på tv-sendinger, kan også være at du har slått på alt mulig mikk-makk filtre på bildet, slå det av.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En får ikke smell i bilde på samme måte når det er mere rett fargemessig-men gi det litt tid så blir du vant til det da dette er MYE nærmere virkeligheten og ikke tegneserie virkeligheten som de fleste tver kommer i som standard.

Smellet i bildet i de andre bildemodusene kommer av at tvn kjører bla blå fargen til himmels noe som gir super grønt gress og ultra blå himmel+konstant solbrente folk Den klipper også i mørke scener slik at bilde ser veldig lyst og fint ut-men du mister mye detaljer i bakgrunn og mørke scener.

Lurer på hvilke signal du har? Er dette det samme på f.eks NRK/TV2 på SD også? De pleier og ha OK signal kvalitet på digitale signaler.

Har du prøvd å sette sette motion plus til 0 på begge under egendefiert? Se om du har det samme problemet da.

Har slått av alt av bildebehandling....
    Jeg har Canal Digital Parabol, den simple HD dekoderen... Kjører lyden og bildet gjennom Onkyo TX-SR608.

Men dette problemet er bare under IKKE HD sending... Ved HD og BD gjennom PS3 er bildet overlegent...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    det er nok komprimeringen som er dårlig, derfor får du artifacts på tv-sendinger, kan også være at du har slått på alt mulig mikk-makk filtre på bildet, slå det av.

Komprimeringen? Tenker du da på film kvaliteten?

Litt noob her nå, hehe:-)

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tja, vet ikke helt jeg. Har heller ikke fått til film-modus. Synes det blir for tamt og "plasma-aktig" for meg. Har du sett CSI Miami? Der snakker vi "overfarger" (HDR?). Jeg foretrekker egentlig tydelige farger. Kanskje det er det som skiller LCD og plasma tilhengerne også?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare ikke kom her å si at du bruker dynamisk modus? :-D

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Bare ikke kom her å si at du bruker dynamisk modus? :-D
    Ikke jeg, nei. Det blir for unaturlig, kan du si..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Tja, vet ikke helt jeg. Har heller ikke fått til film-modus. Synes det blir for tamt og "plasma-aktig" for meg. Har du sett CSI Miami? Der snakker vi "overfarger" (HDR?). Jeg foretrekker egentlig tydelige farger. Kanskje det er det som skiller LCD og plasma tilhengerne også?
    Stemmer nok at jeg er plasma fan Men plasma smører også litt mere på fargene etter kalibrering er min erfaring.

Kalibrerte en 55" 7705 sist uke-bilde ble utrolig bra og rett etter D65 standard fra 10IRE til 100IRE, hele bilde var naturlig-men det stemmer det du sier at det er litt "tamt" i fargene særlig på hud toner. Plasma er litt bedre her synes jeg selv.

CSI ser bare sykt ut i mine øyne på LED-LCD i f.eks dynamisk modus... snakker om tegneserie med knall farger

Får litt vel mye farger på min 60" også på CSI da det virker som de smører litt tykt på fargemessig men kult å se på!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting jeg sliter litt med noen ganger er lipsync...
    Etter at jeg kjøpte ny tv og ny reciver hender det noen ganger at lipsync er helt feil.... Har mulighet for å stille dette på reciveren, men det hjelper lite...
    Noen andre med Parabol som sliter med dette?
    Noe med tv`en som gjør dette eller er det reciveren?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CSI ser bare sykt ut i mine øyne på LED-LCD i f.eks dynamisk modus... snakker om tegneserie med knall farger
    Prøv CSI Miami i HD i dynamisk modus på en LG 55LE850 i et bekmørkt rom. På med solbrillene, av med t-skjorta og tanning for fullt! :-D

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Prøv CSI Miami i HD i dynamisk modus på en LG 55LE850 i et bekmørkt rom. På med solbrillene, av med t-skjorta og tanning for fullt! :-D
    Man må heller ikke glemme å sette bakgrunnsbelysningen på fullt 8)

Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen så sliter me å få tilbudet med 2 ekstra briller og filmene??

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jornbr
    noen så sliter me å få tilbudet med 2 ekstra briller og filmene??
    Hvilke 2 ekstra briller?

Min far kjøpte 46-tommeren av 8000 serien rett før jul, og da sendte jeg inn via nett det som skulle til for å få tilsendt 3 stk 3D Blu-ray filmer. Han fikk med 2 stk 3D briller ved kjøpet av TV-en.

Og så kjøpte han en 3D Blu-ray spiller hvor jeg måtte sende inn informasjon på nett for å få tilsendt 8 blu-ray filmer (jeg hjalp ham med utfylling av all info).

Ingen filmer har kommet enda!

Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Hvilke 2 ekstra briller?

Min far kjøpte 46-tommeren av 8000 serien rett før jul, og da sendte jeg inn via nett det som skulle til for å få tilsendt 3 stk 3D Blu-ray filmer. Han fikk med 2 stk 3D briller ved kjøpet av TV-en.

Og så kjøpte han en 3D Blu-ray spiller hvor jeg måtte sende inn informasjon på nett for å få tilsendt 8 blu-ray filmer (jeg hjalp ham med utfylling av all info).

Ingen filmer har kommet enda!
    jeg glemte jo å nevne det gjelder 63" å tilbudet med 7 filmer og 2 ekstra briller. 1 sett følger med.
    shrek filmene er det samsung så skal senne. å jeg har registrert meg, og fått bekreftelse på mail.

men di 2 ekstra brillene og imax filmene er det expert så skal senne. dem sier dem sente dem 11januar.
    syns dem burde vært her nå...

ser jeg har postet i feil tråd heheh,,, er jo LED tråden dette...

Side 18 av 18 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •