Samsungs 2010 LED-TVer (C6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 18 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 358
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    God Jul!

Står tvn i FILM modus med alle "hjelpekretser" avslått?. Høres ut som tvn sin bildebehandlig jobber overtid. Slå av ALLE støy(forbedrings) kretser etc.

Prøv isåfall og forandre på bevegelse kretsen. Sett den på egen definert og prøv deg fram fra 0 og oppover.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    God Jul!

Står tvn i FILM modus med alle "hjelpekretser" avslått?. Høres ut som tvn sin bildebehandlig jobber overtid. Slå av ALLE støy(forbedrings) kretser etc.

Prøv isåfall og forandre på bevegelse kretsen. Sett den på egen definert og prøv deg fram fra 0 og oppover.
    Har prøvd meg frem på film-modus og brukte noen innstilninger som var postet på denne tråden fra en dansk test. Bildet i film-modus blir ikke helt etter min smak. Blir i overkant grått og tamt. Ellers har jeg prøvd å slå av alt av støyfilter, motion plus osv. Er fortsatt merkelig hvor små bevegelser som skal til for at det oppstår problemer. Skal prøve å koble til hdpvr for å evt utelukke problemer med innebygd tuner eller cam. Er det andre konkrete komplette innstilninger jeg kan prøve ut? Er vel gjerne variasjoner fra tv til tv, men greit å ha noe å ta utgangspunkt i.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer sterkt å kjøpe en 40C6715. Skarpheten er falmet helt på min PX80 Plasma så er påtide med et nytt.

Liker godt å se mye blu-ray og dvd. Er det bra sortnivå, skarphet etc. på dette tvet? Er det godt egnet til film?
    Som regel er rommet helt mørkt når jeg ser film, det er 2 vinduer bak tven men de har sorte persienner.

Ville jeg blitt fornøyd med dette tvet tror dere?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Vurderer sterkt å kjøpe en 40C6715. Skarpheten er falmet helt på min PX80 Plasma så er påtide med et nytt.

Liker godt å se mye blu-ray og dvd. Er det bra sortnivå, skarphet etc. på dette tvet? Er det godt egnet til film?
    Som regel er rommet helt mørkt når jeg ser film, det er 2 vinduer bak tven men de har sorte persienner.

Du nok bli fornøyd med sortnivå og skarphet men kommer ann på om du liker måten LCD bygger opp bildene på...

Har til dags dato enda ikke sett en LCD som har like behagelig/nautrulig bilde som plasma. For meg blir bilde unaturlig skarpt og kunstig. Innsynsvinkel er også et problem på LED-LCD. Mange har også rapportert om ujevnt bakklys(clouding) men her er det store forskjeller på hver enkelt tv.
    Bildene på LED-LCD blir meget bra etter kalibrering men jeg synes personelig at de ikke er på Plasma nivå enda. Dette selv om mange LED-LCD slår plasma i sortnivå og skarphet så er det noe med måten bildene blir bygget opp på som ikke er like bra i mine øyne.

Vil tro at en Plasma vil gjøre en minst like god jobb i ditt rom siden du har det mørkt og ser film.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjenner til andre 6-serier av Samsung LCD, og vil absolutt si det er en svært god TV. Jeg er ikke en av dem som vil anbefale plasma, da jeg merer de er mer "blur" enn LCD - uansett plasmamodell.

Selvsagt er det ulikheter på kvalitet i plasma som i LCD, men liker du "skarphet/klarhet" framfor litt mer myk/varmere/blur bilde, er LCD teknologien for deg. Men kjøp ikke noe dårligere enn 6-serien til Samsung (har selv 52" - M87 - forgjengeren til 6-serien, og den kan fortsatt konkurere med de beste modellene på markedet i dag - over 3 år etter lanseringen).

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe enkelt valg men trodde egentlig LED var like god på både film som Plasma og enda bedre på tv titting.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe enkelt valg men trodde egentlig LED var like god på både film som Plasma og enda bedre på tv titting.
    Og i tillegg er det den mest naturlige teknologien om den skal benyttes som monitor til en PC - eller til en spillkonsoll for den saks skyld.

Innbrenningsfaren er null på en LCD (jeg har sett innbrenning på mange plasmaer). Tror heller ikke LCD (eller LED) taper seg i kvalitet med tiden slik du kan risikere med plasmaen (er noe usikker på denne siste påstanden, men mener å ha lest noe slikt et annet sted).

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siba har kampanje på UE46C6705 som kansje kunne vært noe, dette er jo litt større tv og.

Liker egentlig god skarphet å klarhet under film med fine detaljer.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siba har kampanje på UE46C6705 som kansje kunne vært noe, dette er jo litt større tv og.

Liker egentlig god skarphet å klarhet under film med fine detaljer.
    Jeg har 55-tommeren. På blu-ray er den sylskarp. Noe av det beste jeg har sett. Den har meget bra flyt i bildet og jeg er svært var for panoreringer og her synes jeg den er megabra. Kobler du til PC så er leverer den også et fantastisk bilde.

However så er cloudingen/ghosting et tema, og slik jeg forstår det forskjellig fra skjerm til skjerm. Kalibrering hjelper uansett mye på dette.

Det er det minuset jeg finner med skjermen og skulle gjerne vært foruten dette, men variasjonene er store. Avatar for eksempel leverer et fantastisk bilde uten lyter, IMHO. På enkelte andre filmer vil du se clouding/ghosting når det er mørke scener.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Jeg har 55-tommeren. På blu-ray er den sylskarp. Noe av det beste jeg har sett. Den har meget bra flyt i bildet og jeg er svært var for panoreringer og her synes jeg den er megabra. Kobler du til PC så er leverer den også et fantastisk bilde.

However så er cloudingen/ghosting et tema, og slik jeg forstår det forskjellig fra skjerm til skjerm. Kalibrering hjelper uansett mye på dette.

Det er det minuset jeg finner med skjermen og skulle gjerne vært foruten dette, men variasjonene er store. Avatar for eksempel leverer et fantastisk bilde uten lyter, IMHO. På enkelte andre filmer vil du se clouding/ghosting når det er mørke scener.
    Litt rart det der ned clouding. 6-serie skjermen jeg så hadde litt av dette problemet (sees bare når skjermen er helt svart), mens på min M87 - forgjengeren, er dette problemet helt fraværende.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor godt vises cloudingen? Er det slik det kan bli skikkelig plagsomt og at den mister mye av skarpheten i mørke scener?

PX80 min ser slik ut nå under mørke scener:

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor godt vises cloudingen? Er det slik det kan bli skikkelig plagsomt og at den mister mye av skarpheten i mørke scener?

PX80 min ser slik ut nå under mørke scener:
    Jeg har ikke sett dette som noe problem ellers på den tv-en jeg har sett på (6-serien) så lenge det er bilde på skjermen. Men det ser ut til at det skrives at det er helt tilfeldig fra tv til tv hvordan cloudingen oppleves.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om jeg bare skal gå for C6705 på siba da.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om jeg bare skal gå for C6705 på siba da.
    Denne modellen er svært mye tynnere enn den referansemodellen jeg har til 6-serien, så egentlig vet jeg ikke så mye om denne modellen egentlig.

Har nettopp installert en UE46C8705, og den krever endel innstillinger. Nå var det riktignok Riks-TV, og kvaliteten kan ikke sammenlignes med kvaliteten på min Canal Digital parabol sine bilder, men mkv filer i 1080p ser nå svært så lovende ut (har ikke fått testet Blu-ray filmer skikkelig enda).
    UE46C8705 har direkte støtte for en rekke videoformater, og kobles til en ekstern harddisk, fungerer den som en skikkelig PVR. Trykk enkelt pause rett i TV-sendingene, og play når du skal fortsatte der du slapp. Genialt!

UE46C8705 er også svært tynn, og jeg har forundret meg litt over forskjellen på lyset i panelet i forhold til min gamle Samsung LE52M87. Min gamle TV er tykk i forhold til de nye, men den har heller ingen clouding, og baklyset er fullstendig jevnt (den er på 50Hz, men jeg merker heller ikke etterslep - knallsterke farger grunnet clear panel, og jeg er fornøyd med sortnivået).

Baklyset på UE46C8705 er ikke jevnt ved levering. Det blir i hovedtrekk lysere på midten. Mullig dette lar seg justere bort, men siden dette ikke er min egen TV, får jeg ikke testet dette ut med det første.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest endel skrøyt om UE46C6705 så satser på jeg blir fornøyd med den, er egentlig mest på utkikk etter god skarphet, sortnivå, fine detaljer så håper denne tven kan levere dette. Gikk ikke å bestille TVen på Siba fikk bare opp en feilmelding når jeg trykker bekreft, har sendt mail til Siba om problemet så håper det ordner seg så jeg kan få bestilt det i dag.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk på at du også får C6005 til 1000,- billigere, dette er klin lik tv bare uten internet@tv (gadgets du ikke bruker) og satelitt-tuner.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, hadde ingen anelse om at det var nesten samme tv Da kan jeg bare handle den på komplett, der jeg kjøpte den gamle tven og.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung: løs opp skruene rundt ramma ved lyslekkasje i hjørnene!:shock:

Noen som har prøvd det? Høres noe vågalt ut...

7-serien 3D LED-TV – en ny dimensjon i din TV-opplevelse - UE46C7705 3D LED-TV - LED-TV - TV | SAMSUNG

STEG 2 Bildeproblemer

Lommelykt-effekt (lys slippes ut fra hjørnene av skjermen)
    : Lommelykt-effekten forekommer når LED-TV skjermen avgir overflødig lys fra en eller flere av hjørnene.

STEG 3 Lommelykt-effekt (lys slippes ut fra hjørnene av skjermen)

Lommelykt-effekten kan være forårsaket av:

• Stram styrofoam pakning som legger for mye trykk på hjørnene på TV-skjermen.

• Skruene i innfestningen av skjermen er festet for hardt og forårsaker trykk i hjørnene på skjermen.

• Trykk på TV-en. Noe som støtter på TV-en eller TV-en lener mot noe.

Lommelykt-effekten kan forsvinne over tid. Om det er Styrofoam pakning som strammer kan det ta 2 eller 3 uker etter trykket fra pakningen er sluppet for LCD-panelet til å jevne ut og avslutte lommelykt-effekten.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har gode instillinger for Blu-ray på modellen UE46C6005?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innstillinger

Hei,

Noen som har innstillinger for UE55C7705? Blir sprø av å stilli og stille og aldri bli helt fornøyd.... Tror jeg er for tett og utålmodig til å ha sånn tv....

En til ting,
    Når jeg ser på vanlig tv, ikke HD sending, kommer det småfirkanter (pixler?) der hvor mørke ting beveger seg på skjermen... Dette er driiiiiiiiiiiiiiiit irriterende.....
    Noen som har en ide?

Side 17 av 18 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •