Samsungs 2010 LED-TVer (C6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 18 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 358
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

samsung UE46C7705

hei, har nettopp kjøpt samsung UE46C7705. Den anbefales på det sterkeste! 3D funksjonen funger konge, spesielt på 3D materiale. Så nettopp Avatar i 3D, hvilket ble nesten like bra som på kino!

lurer på en ting, noen som har link til hvordan man best kan kalibrere innstillingene for kontrast, farger osv... for 3D funksjonen?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på det samme,

kjøpte UE55C9005 igår :-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis, Dag! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk :-)

Kona likte den modellen best, da var jeg lett å lure:shock:

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hun så prisen? :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Og hun så prisen? :shock:
    37.5`

Greit når far betaler :razz:

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte modellen som heter Samsung 6005 på elkjøp. På esken jeg fikk står det C6000. Er dettte samme tv?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Bestilte modellen som heter Samsung 6005 på elkjøp. På esken jeg fikk står det C6000. Er dettte samme tv?
    de modellene som slutter på 5 er vel norsk modell?
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomasevjuk
    hei, har nettopp kjøpt samsung UE46C7705. Den anbefales på det sterkeste! 3D funksjonen funger konge, spesielt på 3D materiale. Så nettopp Avatar i 3D, hvilket ble nesten like bra som på kino!

lurer på en ting, noen som har link til hvordan man best kan kalibrere innstillingene for kontrast, farger osv... for 3D funksjonen?
    Selv må jeg si at 46C7705 er en stor skuffelse.
    Lyslekkasje i hjørnene, dårlig innsynsvinkel, ikke mye en skal flytte seg til siden, før sortnivå forsvinner.

Ta en titt i siste Hjemmekino, stor tv test der. Samsung 46C7705 ble totalt slaktet. Må være årets dårligste tv i den prisklassen. Sony NX710 derimot ble hyllet som en fantastisk tv. Og som en av få som virkelig duger med kant-led.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Fikset.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske generelt spørsmål som avslører min noe manglende kompetanse her. Koblet til pc via HDMI til min Samsung LED nå. Får oppløsning på 1380 og ikke alternativ om noe høyere. TV'n takler vel 1920. Ikke mulig å få til dette sikkert? Går ut fra at det er skjermkortet på pc'n som ikke er godt nok?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske generelt spørsmål som avslører min noe manglende kompetanse her. Koblet til pc via HDMI til min Samsung LED nå. Får oppløsning på 1380 og ikke alternativ om noe høyere. TV'n takler vel 1920. Ikke mulig å få til dette sikkert? Går ut fra at det er skjermkortet på pc'n som ikke er godt nok?

Samsung har ofte 1 hdmi inngang som støtter data 100%, er ofte hdmi 1. Prøv denne inngangen, det står hdmi/dvi på den.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    Samsung har ofte 1 hdmi inngang som støtter data 100%, er ofte hdmi 1. Prøv denne inngangen, det står hdmi/dvi på den.

Byttet til denne nå. Merke ikke noe forskjell i valg av mulig oppløsning. Men er det sånn at dette er begrenset av skjermkortet i pc'n?

Har forøvrig (som fryktet) cloudingproblematikk med min nye tv. LItt lightbleed i hjørner hadde jeg regner med, men dessverre er det spredt utover hele skjermen og er ganske tydelig med helt svart skjerm. Er dette noe enn bare må leve med, eller har de fleste kun lightbleed i hjørner? Finnes det innstilninger som reduserer dette betydelig som er verdt å prøve ut?

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Selv må jeg si at 46C7705 er en stor skuffelse.
    Lyslekkasje i hjørnene, dårlig innsynsvinkel, ikke mye en skal flytte seg til siden, før sortnivå forsvinner.

Ta en titt i siste Hjemmekino, stor tv test der. Samsung 46C7705 ble totalt slaktet. Må være årets dårligste tv i den prisklassen. Sony NX710 derimot ble hyllet som en fantastisk tv. Og som en av få som virkelig duger med kant-led.
    Har nevnt dette før, men mens jeg ventet på at samsung skulle få ut finger'n å erstatte den defekte m61 var jeg og kona å så på mange modeller, og en som stakk seg dårlig ut på klubben i by'n var 7705. 6005 ved siden av med samme film, grusa den. 7705 lakk lys i alle kanter, og sortnivå som en 10 år gamal t skjorte. jeg havna på en lcd 755.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttet til denne nå. Merke ikke noe forskjell i valg av mulig oppløsning. Men er det sånn at dette er begrenset av skjermkortet i pc'n?

Har forøvrig (som fryktet) cloudingproblematikk med min nye tv. LItt lightbleed i hjørner hadde jeg regner med, men dessverre er det spredt utover hele skjermen og er ganske tydelig med helt svart skjerm. Er dette noe enn bare må leve med, eller har de fleste kun lightbleed i hjørner? Finnes det innstilninger som reduserer dette betydelig som er verdt å prøve ut?
    fikk kalibrert min 7705 og da ble det nesten borte, ved å sette skyggedetaljer til -2 , hjelper det veldig på lysslepp i hjørnene. Du kan også undersøke hvis tv'en henger på vegg, blir det verre når den har stått på en stund. Er det lite når den er kald. Vet av erfaring at del blir verre hos meg når tv'en er varm.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    fikk kalibrert min 7705 og da ble det nesten borte, ved å sette skyggedetaljer til -2 , hjelper det veldig på lysslepp i hjørnene. Du kan også undersøke hvis tv'en henger på vegg, blir det verre når den har stått på en stund. Er det lite når den er kald. Vet av erfaring at del blir verre hos meg når tv'en er varm.
    Tusen takk for tips. Er det forresten behov for mye kalibreringer generelt for å få utnyttet bilde på tv'n? Venter på cam fra canal digital enda, så har ikke fått testet så mye. TV'n min er soveromstv på vegg, så blir ganske mye kikking i mørkt rom. I forhold til temperatur er jo rommet ganske kaldt om dette skulle ha eventuell betydning for cloudingen.

Jeg har tatt kontakt med elkjøp om problematikken, men fikk beskjed om å kontakte samsung direkte. Jeg tror jeg skal klare å leve med dette, men vil selvsagt bytte om denne tv'n er godt over gjennomsnittet når det kommer til clouding.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for tips. Er det forresten behov for mye kalibreringer generelt for å få utnyttet bilde på tv'n? Venter på cam fra canal digital enda, så har ikke fått testet så mye. TV'n min er soveromstv på vegg, så blir ganske mye kikking i mørkt rom. I forhold til temperatur er jo rommet ganske kaldt om dette skulle ha eventuell betydning for cloudingen.

Jeg har tatt kontakt med elkjøp om problematikken, men fikk beskjed om å kontakte samsung direkte. Jeg tror jeg skal klare å leve med dette, men vil selvsagt bytte om denne tv'n er godt over gjennomsnittet når det kommer til clouding.
    Samung sine tv'er trenger mye kalibrering. Synd dem ikke har thx modus som feks panasonic. Men når tvene blir kalibrert riktig kan man få et meget bra bilde med nesten ingen clouding som jeg har på min 7705

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung sine LED pleier å ligge på ca 8500-9000 Kelvin i FILM modus med gamma under 2 så JA det er behov for kalibrering. Bildet blir mye mere naturlig og bedre men mister "smellet i farger/skaphet" som mange liker.

Fatisk kan tvene bli mere følsom på innsysvinkel etter kalibrering er min erfaring en MÅ sitte rett forran i rett høyde for at bilde skal bli best.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytta min 63" samsung plasma mot 55" 7705 etter 3 stk 63" med buzz. Etter litt kalibrering har jeg fått bort så og si alt av clouding. Er meget fornøyd sålangt. Den er litt følsom med innsynsvinkel men syns det fungerer greit når jeg sitter i de ytterste posisjonene på sofaen min.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått koblet til cam fra canal digital med min samsung 6005. Er veldig usikker hva jeg synes om bildekvaliteten. Enkelte kanaler ser bra ut, men det er gjennomgående endel støy og etterslep. Sitter nå å ser på transformers på canal film HD og også her er det tydelige etterslep. Har ikke lest om dette som et problem med tv'n, og begynner å frykte at det må være noe galt med enten akkurat denne tv'n, evt innebygd tuner eller cam. Noen med innspill?

Side 16 av 18 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •