Samsungs 2010 LED-TVer (C6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 18 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 358
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er ingen freak men litt over middels interessert i TV og teknologi generelt. Kjøpte Samsung UE46C7705 i juni og er kjempefornøyd! Irriterer meg faktisk ikke over noe vesentlig, og internett funksjonaliteten som feks YouTube funker etterhvert (flere oppdateringer) veldig bra. Denne TV koster nå under 15'.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Parabolfan
    Har anskaffet Samsung UE46C7705. Noen som kan anbefale en soundbar løsning eller et annet bra men ikke kostbart lydsystem. Synes det er litt spinkel lyd på TVen
    Hva er budsjettet ditt? Har du bluray spiller? Mange fine systemer rundt om som er både med og uten blu-ray.

Samsung har flere hvis du vil bruke 1 fjernkontroll. Vil anbefale å ikke kjøpe de billigiste fra Samsung til ca 3k da disse ikke har den beste lyden er min erfaring.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer en del TV-er bl.a Samsung sin 8705. Ser enkelte på forumet til flatpanels.dk skriver at ny sw/firmware til 8705 har fått fjernet litt av crosstalk problemet i 3D. Noen her inne som har samme erfaring eller er det bare ønsketenkning da den har litt mer crosstalk problemer i 3D enn andre 3D skjermer?

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ny test av 46C7000 her:

Product Review: Samsung UN46C7000 3D LCD TV

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har anskaffet Samsung UE46C7705. Noen som kan anbefale en soundbar løsning eller et annet bra men ikke kostbart lydsystem. Synes det er litt spinkel lyd på TVen
    Da ville jeg tatt en kikk på dette: SAMSUNG HW-C450 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben

Det står utstilt hos Hifi-Klubben Marcus Thranes gate. Hørte ikke på det selv men.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HifiCarl
    Da ville jeg tatt en kikk på dette: SAMSUNG HW-C450 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben

Det står utstilt hos Hifi-Klubben Marcus Thranes gate. Hørte ikke på det selv men.
    Har sett på denne men den passer til 40" står det og min er 46" så det passer nok ikke helt

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harman/Kardon SB15 Lydplanke | Soundgarden

http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...e-m-sub-2.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grønn 8705

Sitat Opprinnelig postet av SyntaxError
    Jeg har kalibrert gråtonen på min 8705 etter denne guiden, bildet ble helt fantastisk etterpå:

GREYSCALE & COLOUR CALIBRATION FOR DUMMIES

colorimeter får du her hvis du ikke har et tilgjengelig:
    Gretag Macbeth i1Display LT - Apple Store (Norge)
    Brukte hele helga på å kalibrere min nyinnkjøpte 8705.
    Klarer ikke å få bort alt for grønn farge på de gråe detaljene i mine BD-filmer. Det ar så grønt at poden som er svakt r/g farveblind reagerte.

Trenger råd: Skal jeg sende tilbake TV'en eller stole på at den er justerbar?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bemoltu
    Brukte hele helga på å kalibrere min nyinnkjøpte 8705.
    Klarer ikke å få bort alt for grønn farge på de gråe detaljene i mine BD-filmer. Det ar så grønt at poden som er svakt r/g farveblind reagerte.

Trenger råd: Skal jeg sende tilbake TV'en eller stole på at den er justerbar?
    Hørtes rart ut med så mye grønt! Hvilke probe og program og kilde/test plate bruker du?
    Veldig-veldig få prober som er stabile og måler rett under 30 IRE så ville ikke lagt så mye vekt på å justere under dette.

Selv ser jeg ofte bort fra målinger under 30 IRE så lenge grå skala "sitter" over. Min erfaring er at resten av gråskala fort kommer på utur hvis en legger for mye vekt på lave IRE. Prøv å sette 0,10 og 30 IRE til 0 å se hva som skjer da-de trekker antagelig mot blått som de fleste LED gjør men dette er MYE bedre enn at bilde trekker mot grønt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Hørtes rart ut med så mye grønt! Hvilke probe og program og kilde/test plate bruker du?
    +

Hva annet enn Avatar...
    Fra nyeste PS3 og naboens Samsung BD-P1620.

I dag har jeg en litt eldre(?) LE46A956 som jeg sammenligner med.
    Den gir ikke de samme grønne tonen. Heller ikke podens UE40B6050.

Bjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken probe? Avatar er utrolig blå i utgangspunktet med fargefilter og matrix har grønt så flere filmer som har fargefilter over seg egentlig håpløst og kalibrere noe som helst etter er min mening!

Eneste som duger er å bruke gode test bilder enten via HTPC, DVD/BD eller signalgenerator som jeg selv foretrekker evt BD testplater da mye kan spille inn på innstillinger hvis HTPC/PC blir brukt som kilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Hvilken probe? Avatar er utrolig blå i utgangspunktet med fargefilter og matrix har grønt så flere filmer som har fargefilter over seg egentlig håpløst og kalibrere noe som helst etter er min mening!

Eneste som duger er å bruke gode test bilder enten via HTPC, DVD/BD eller signalgenerator som jeg selv foretrekker evt BD testplater da mye kan spille inn på innstillinger hvis HTPC/PC blir brukt som kilde.
    Jeg måtte jo klage litt til mine kollegaer i dag, så i morgen får jeg testplater fra Monster og ...husker_ikke... Det med blåfargen i Avatar er en _helt_ annen diskusjon!!

Bjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny firmware

Ny firmware til 8705/7705 tilgjengelig, T-VALDEUC-3003.

Mulig det bare er meg, men etter denne oppdateringen syns jeg at svartnivå og bildeklarhet/kvalitet ble enda bedre, og clouding ble mindre synlig.
    Oppdateringen finnes på Samsung sin hjemmeside.
    OBS, oppdateringen resetter personlige innstillinger og tv'n må settes opp på nytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Firmware 3003 gjelder også for 6000 serien,kan lastes direkte inn via nettet.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan fortelle om sine erfaringer med opptaksmuligheten man nå har fått direkte fra tv til harddisk via USB på de nye modellene i 8000-serien?

Hvor stor harddisk bør man minst ha?

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg røk på en 46c7705 da Lefdal nyåpnet i Sandvika sist onsdag. Så i tråden at det var ny firmware tilgjengelig og lastet ned T-VALDEUC_3003.exe fra samsung.no (engelsk utgave var det eneste alternativet). Filen er 130 MB (137 284 751 byte) stor iht "properties" i windows.

Tømte en 2gb-minnepinne jeg har, og la .exe-filen over, da som eneste fil på pinnen. Kjørte denne inn i tv'en mens den var av, og prøvde å oppgradere etter å ha slått på tv'en igjen. Fikk da beskjeden: "Programvareoppgradering. Ingen fil tilgjengelig for oppgradering. Vennligst sjekk den og prøv på nytt".

Jeg har ikke koblet tv'en direkte til antenne (vet ikke om dette har noe å si), og tar alle kanaler inn via anal-digital-hd-pvr.

Resultatet er det samme med pinnen i usb1 og usb2, og enten jeg går via meny->?->programvareoppgradering eller via source->usbX->programvareoppgradering.

Tv'en har p.t. fw-versjon 2010/10/11_002004.

Jeg har dessverre ingen nettverkskabel lang nok til å plugge den rett i routeren for tiden, og usb-dongel må nok vente til etter jul pga pris...

Noen som har en detaljert beskrivelse av hvordan de har gjort det. eller andre tips om hvordan jeg kan få oppgradert denne?

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må kjøre .exe-filen på pcen først, da pakker den ut filer som TVen kan lese og oppgradere firmware

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kjørt exe filen og pakka den ut på minnepinnen?

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Prosedyren kom klart frem da jeg dobbeltklikket for å kjøre .exe-filen på minnepinnen direkte... Legger den ut her, så kan andre som leker med slikt midt på natten finne hele "smørbrødlisten" enkelt ;-)

How to prepare the USB Memory Drive

Firmware Version : T-VALDEUC-3003.3

1. Save the firmware file from Samsung.com onto your computer.
    File Name : T-VALDEUC.exe
    2. Connect the USB Memory Drive to the USB port of your PC.
    Copy the file onto the USB Memory Drive.
    3. Go to the USB Memory Drive and then double click the file.
    4. Press the "Install" button.
    5. Unzipping is in progress and program will close automatically after installation.
    6. A folder containing the firmware files has been added to the USB memory drive.
    Folder Name : T-VALDEUC
    7. Safely disconnect the USB memory drive by right clicking the green check mark on the taskbar and then left click"Safely Remove".

Da fungerte det å putte den i tv'en, meny->?->programvareoppgradering->Via USB

Happy camper :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Er det noen som kan fortelle om sine erfaringer med opptaksmuligheten man nå har fått direkte fra tv til harddisk via USB på de nye modellene i 8000-serien?

Hvor stor harddisk bør man minst ha?
    både 7 og 8 serien er PVR -ready, dvs man kan ta opp til usb fra intern tuner.

Dette fungerer sånn helt middels greit. Du får et irriterende "Opptak" ikon øverst i venstre hjørne som hopper rundt mens opptak pågår.

Du kan ta opp fra EPG, men ikke velge serieopptak. Du kan ikke starte opptak midt i et program og få med deg starten av programmet i opptaket.

Du kan ikke se på andre kanaler mens opptak pågår (kun en tuner) Men du kan se på andre kilder, f.eks HDMI. Selv tar jeg opp med innebygget PVR, og kan se annen kanal via tuner tilkoblet på hdmi..

Størelse på disken kan du la lommeboka di avgjøre.. 500 GB bør være en grei start.

Side 15 av 18 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •