Samsungs 2010 LED-TVer (C6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 18 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 358
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå er jeg helt ør i hode av alle disse modellene og snakk om clouding og innstillinger på Samsung tvene.

Jeg vil kjøpe meg ett nytt LED tv. Sitter ca 3-4m unna, og måtte syre unna 55" pga denne avstanden. Derfor må det vel bli en 46". Eller vil en 40" passe bedre?

9 serien blir alt for dyr, 8 serien har jeg vurdert, men hører så mye rart her anngående clouding og missnøye med panelene. Burde jeg likesågodt valgt en serie 7 eller 6 tv? Kan vel bruke 20k på tv, men hadde ikke gjort noe om den kosta 10k.

Tven skal brukes til film, tv, PS3 og Wii.

Er 200Hz tvene merkbart bedre også på 2D? Eller har dette kun noe for seg ved 3D? Det lille jeg har prøvd 3D var slitsomt å kikke på.

Pleace help me :cry:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fiskekongen
    Nå er jeg helt ør i hode av alle disse modellene og snakk om clouding og innstillinger på Samsung tvene.

Jeg vil kjøpe meg ett nytt LED tv. Sitter ca 3-4m unna, og måtte syre unna 55" pga denne avstanden. Derfor må det vel bli en 46". Eller vil en 40" passe bedre?

9 serien blir alt for dyr, 8 serien har jeg vurdert, men hører så mye rart her anngående clouding og missnøye med panelene. Burde jeg likesågodt valgt en serie 7 eller 6 tv? Kan vel bruke 20k på tv, men hadde ikke gjort noe om den kosta 10k.

Tven skal brukes til film, tv, PS3 og Wii.

Er 200Hz tvene merkbart bedre også på 2D? Eller har dette kun noe for seg ved 3D? Det lille jeg har prøvd 3D var slitsomt å kikke på.

Pleace help me :cry:
    Veiledning til størrelse: BRAVIA TV-er : Sony

med din avstand er det 52" eller mer som gjelder, så stort som du har råd til er ven den generelle regelen
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har en modell i C6000 serien, hva syns dere om den?

Hvordan er bildet på digitale tv sendinger i SD og HD? DVD? Blu-ray?

Sortnivå?

Detaljer i mørke scener?

Refleks og gjenskinn?

Er det mange som er plaget av ujevnt baklys?

Internett og PVR?

Prisene har falt i det siste, og C7000 med 3D syns jeg det ikke er vært å bruke pengene på ennå. Vurderer heller kampanje tilbudet som Canal Digital og Komplett har på 46C6705 :

www.idtv.no

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som kan komme med noen brukererfaringer på C6xxx serien...?

Er dere fornøyd med Samsung tv'en etter å ha fulgt alle mulige justering og kalibrering tips?

Og noen som har hatt mulighet til å sjekke ut om det er noe særlig til forskjell på C7xxx og C6xxx serien på bildekvaliteten?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på akkurat det samme :razz:

Newcomer Xqisit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet forskjell på disse:

UE55C9005SW

&

UE55C9005ZW

?

Begynner å lure på om veggfestemuligheten på SW utgaven ikke er tilstede?
    Har sett en film på din side på en gjennomgang av TV's funksjoner og muligheter. Og den på filmen viser en modell av 9-serien som har 4 skruehull til foten på baksiden, den som jeg ser på nå har ikke det. Vil det da si at veggfestemuligheten ikke er der?

Håper noen vet.

EDIT: Fikk akkurat svar, SW utgave kan IKKE veggfestes!!!! (fa**n)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 40C6715, og generelt er jeg fornøyd. Kjøpte den fra amentio.no for ca 9500 for 3 uker siden - tror de hadde skrevet inn feil pris, for nå koster den det samme som på andre nettbutikker.

TV-bilde på full HD er noe av det beste jeg har sett, men så har jeg ikke sammenlignet med de latterlig dyre tvene. Neste litt ubehagelig å se hårene i haken til sangerdamene på Beat for beat.

Sortnivå er bra, med mindre man må ha full lysstyrke, men det gjelder vel de fleste tver. Clouding er ikke et problem til meg med lysstyrke på ca 12. Jeg har vindu bak sofaen, men har ikke opplevd problemer med gjenskinn i tv. Dessuten ser tven sinnsyk bra ut!

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alas

TV-bilde på full HD er noe av det beste jeg har sett, men så har jeg ikke sammenlignet med de latterlig dyre tvene. Neste litt ubehagelig å se hårene i haken til sangerdamene på Beat for beat.

Sortnivå er bra, med mindre man må ha full lysstyrke, men det gjelder vel de fleste tver. Clouding er ikke et problem til meg med lysstyrke på ca 12. Jeg har vindu bak sofaen, men har ikke opplevd problemer med gjenskinn i tv. Dessuten ser tven sinnsyk bra ut!
    Det må jeg si høres bra ut :-D

Leste også en test av C6740 i Hjemmekino. Med samme innstillinger så hadde C6740 bedre sortnivå enn C7700. Pussig, men når en billigere utgave er bedre, så gjør ikke det noe!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også ue40c6715, må si meg ganske fornøyd. Kunne du slengt meg instillingene dine? har vært for lat til nå med å bry meg med å stille inn farger osv perfekt.

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har de innstillingene som ble brukt på 7700?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hybelkanin
    Jeg har også ue40c6715, må si meg ganske fornøyd. Kunne du slengt meg instillingene dine? har vært for lat til nå med å bry meg med å stille inn farger osv perfekt.
    Jeg har brukt innstillingene fra denne siden: Samsung C6005 (LED-TV) test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Bortsett fra at jeg har backlight på rundt 12, siden jeg ikke sitter i mørket og ser på tv...

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er innsynsvinkelen på led tvene deres? Har en 46C7705. Meget bra bilde når en sitter midt i center. Men så fort en flytter seg en plass til siden i sofaen, blir sortnivået på motsatt siden av tv'en vasket ut.

Var jo innforstått med at det er begrenset synsvinkel på Samsung. Men at det skal være så dårlig? Det kan da ikke være riktig.

Har prøvd å skru ned baklys ned til 2.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Hvordan er innsynsvinkelen på led tvene deres? Har en 46C7705. Meget bra bilde når en sitter midt i center. Men så fort en flytter seg en plass til siden i sofaen, blir sortnivået på motsatt siden av tv'en vasket ut.

Var jo innforstått med at det er begrenset synsvinkel på Samsung. Men at det skal være så dårlig? Det kan da ikke være riktig.

Har prøvd å skru ned baklys ned til 2.
    LED skjermer i særdeles het har dårlig/elendig innsynsvinkel både sideveis og opp/ned. Ikke noe unikt med Samsung. En skjerm som er noe bedre er LG sin LE850/950.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, det har jeg virkelig fått erfart, dårlig innsynsvinkel så det holder på Samsung C7705... Må jo nærmest sitte både i vater og i rett vinkel for å få et optimalt bilde.:-?

Faktisk så kan bare en person se på tv'en omgangen. Burde vært en advarsel i butikkene om at LED er en singel-tv!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    ja, det har jeg virkelig fått erfart, dårlig innsynsvinkel så det holder på Samsung C7705... Må jo nærmest sitte både i vater og i rett vinkel for å få et optimalt bilde.:-?

Faktisk så kan bare en person se på tv'en omgangen. Burde vært en advarsel i butikkene om at LED er en singel-tv!
    nå tar du vel litt hardt i? vi har nå sittet en hel gjeng å sett tv hos kameraten min og han har en sånn tv. Men pleier å ta ned lyset og dra ned persienner, det er ganske mye skinn fra vinduene i sånn glossy skjerm. men tv er plasert i samme høyde som hodene til folk som skal se på tv og sitteplassene er plasert optimalt i forhold til tv.

men hvis du plaserer alt feil og setter tv i et hjørne eller langt oppe på veggen så kan alt skje men får håpe du bruker sunn fornuft
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk er det bare når jeg sitter rett foran skjermen i hodehøyde at sortnivået er topp. En plass til siden i sofaen, dvs sitter rett foran den ene ytterkanten på tven, blir sortnivået vasket bort på motsatt siden av tven.

Har blitt usikker på om innsynsvinkel skal være så dårlig. Eller om det det er en feil på 46C7705.... Irriterende er det

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vippet en stund litt frem og tilbake på om jeg skulle velge en ue55 i 6/7 serien.
    Eller en ue46 i 8 serien.

Valgte det siste, pga pvr og 3d.

Men nå sitter jeg her med "clouding" (et begrep jeg trodde kun de mest bildekvalitetskresene brukte) og irriterer meg en del over dette..
    Så klart det synes kun i mørkt rom, med mye mørke scener på skjermen. Men dog.. en Tv til 16.000 burde ikke hatt dette problemet.

Og hva DVB-T og PVR anngår, finnes det ikke noen måte å fortelle TV`n at jeg har en aktiv antenne som trenger 5V forsyning via antennekabelen? Jeg klarer ikke få inn en eneste RikstTV kanal. I motsetning til grundig tuneren hvor jeg slår aktiv antenne på, og får krystallklare signaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok desverre nesten "standard" med noe clouding på Egde LED nesten uansett når du ser film i mørkt rom. Eneste måten å bli kvitt dette helt er å kjøpe tv med Bakled f.eks LE850, HX900, 9705 evt Plasma.

Du kan evt sette tvn i film modus å sette baklys på 0 å se om det blir bedre bruk de innebygde expert mønstre for å justere lys, kontrast.

Får du ikke inn noe rikstv når du søker på bakkenett via innstillings meny på tv?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cloudingen skal jeg nok overleve, det er som sagt ikke tilstede ved vanlig "TV" bruk. Men til film i mørkt rom var det småkjipt. Nå har jeg PJ og 102" lerret i stua, så i utgangspunktet ser vi ikke så mye film på tv.

Ang RiksTV så har jeg aktiv antenne som trenger 5v for å fungere. Dette har vært null problem med tuneren som har støtte for dette. Det har vist ikke tv.

Så vurderer litt å bytte den inn mot UE55C6xxx som er omtrent i samme prisklasse. Funksjonene 8000 har over 6000 virker å være uvesentlige etter å ha prøvd dette. Så i praksis er nok dette like gode Tver i mine øyne, og da er vel 9" ekstra å foretrekke?

EDIT:
    Koblet antenne kabelen via grundig tuneren, slik at tuneren forsyner den med +5V, da ble det straks bedre. Men PVR funksjonen skuffer. Virker ikke som at jeg kan ta opp fra EPG. Og når jeg tar opp manuellt med "Rec" knappen, så står det "Opptak" og en rød prikk øverst i venstre hjørne. Denne flytter seg opp/ned eller høyre/venstre hvert 3. sekund.. Utrolig forstyrrende.

Klarer virkelig ikke å bestemme meg her nå.. Større skjerm og få tilbake et par tusen, eller beholde 46" og 3D.
    Hva går jeg glipp av med en C6005 vs en C8705.. Bare lokal dimming, 3d, pvr og Internet@tv ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har anskaffet Samsung UE46C7705. Noen som kan anbefale en soundbar løsning eller et annet bra men ikke kostbart lydsystem. Synes det er litt spinkel lyd på TVen

Side 14 av 18 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •