Samsungs 2010 LED-TVer (C6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 18 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 358
    Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen med innstillinger til 46" 7705?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Jeg har ikke noen mørke områder, så DOA kan jeg ikke håpe på. Men jeg har masse clouding. Men var/er clouding så ille på din at du ikke ser noe på mørke filmer i de områdene?

Det du sier med at det tar 20-30 min er ikke noe jeg har tenkt på, men det er værre etterhvert ja. Det kan også ha noe med at øynene trenger 30min på å "stille seg om" til mørke omgivelser.

Men skal laste ned nyeste software som du sier. Og se hva som skjer, mulig dimmingen blir bedre. For anntar dette er softwarebasert.

Geir Arne
    Clouding var på grensen til at det påvirket detaljer i det aktuelle området i mørke scener.

Det med 20-30 minutter er jeg helt sikker på at ikke har øynene som trenger tilpassning, da jeg testet både med lys av og på. Konklusjonen min ble at det var temperatur avhengig, og når TVen har stått på i 20-30 minutter har den kommer opp i en viss temperatur. Det er vel omtrent så lenge TVen må stå på for at den er optimal til 3D visning.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darkfame
    Clouding var på grensen til at det påvirket detaljer i det aktuelle området i mørke scener.

Det med 20-30 minutter er jeg helt sikker på at ikke har øynene som trenger tilpassning, da jeg testet både med lys av og på. Konklusjonen min ble at det var temperatur avhengig, og når TVen har stått på i 20-30 minutter har den kommer opp i en viss temperatur. Det er vel omtrent så lenge TVen må stå på for at den er optimal til 3D visning.
    Hvilke innstillinger bruker du på tven din?

Bare for å sammenligne.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Hvilke innstillinger bruker du på tven din?

Bare for å sammenligne.

Geir Arne
    Jeg har ikke TVen lengre som hadde dette clouding problemet (TV nummer 2 hadde heldigvis ikke samme problem), men når jeg hadde den satt jeg ned bakgr. belysning til 5. Det var det som måtte til for å kompansere for cloudingen i mørkt rom. Det var ikke nødvendig å gjøre noen endringer på kontrast eller lysstyrke. Jeg har også erfart at du oppnår best sortnivå når du sitter rett foran TVen samt at TVen er i samme høyde som hodet ditt. Jeg ser stor forskjell på sortnivået om jeg står oppreist eller sitter.

Vær oppmerksom på at av og til er det faktisk kilden du bruker som har for dårlig sortnivå. Mange filmer og TV sendinger har ganske dårlig sort nivå. Sin City er en utfordrende film på sort nivå, fin test film.

En annen mulighet istedenfor å justere bakgrunnsbelsyning opp og ned manuelt i forhold til lysforholdene i rommet er selvsagt og skru på den innebygd lyssensoren (se under Eco mode).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er det jeg har knota meg fram til. Brukte litt av de instillingene som ble linka til tidligere og styra litt selv. kan nok fortsatt bli mye bedre. bare å kommentere om det er noe som absolutt burde være annerledes.

har slitt litt med blurryness rundt karakterene på filmer dette er vel motion plus som står for?

picture:
    backlight: 12
    contrast: 95
    brightness: 45
    sharpness: 90
    colour: 50
    tint: 50/50

advanced settings:
    blacktone: off (usikker på denna gjør i forhold til hdmi black level?)
    dynamic contrast: off
    gamma: 0
    expert pattern: off
    rgb only mode: off
    colour space: auto
    white balance:
    r-offset: 25
    g-offset: 25
    b-offset: 26
    r-gain: 30
    g-gain: 23
    b-gain: 31

flesh tone: 0
    edge enhancement: on
    led motion plus: normal ( hva kjører folk her? hva er forskjellen på vanlig motion plus og led motion plus? )

picture options:
    warm1
    size 16:9
    digital noise filter: off
    mpeg noise filter: off
    HDMI black level: normal (denne har blitt grået ut, slik at jeg ikke får stilt på den lenger, er det på grunn av en annen setting?)
    motion plus: standard (se led motion plus)
    auto protection time: 2 hours
    smart led: high (er dette lokal dimming? )

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av barezell
    her er det jeg har knota meg fram til. Brukte litt av de instillingene som ble linka til tidligere og styra litt selv. kan nok fortsatt bli mye bedre. bare å kommentere om det er noe som absolutt burde være annerledes.

har slitt litt med blurryness rundt karakterene på filmer dette er vel motion plus som står for?

led motion plus: normal ( hva kjører folk her? hva er forskjellen på vanlig motion plus og led motion plus? )

motion plus: standard (se led motion plus)
    auto protection time: 2 hours
    smart led: high (er dette lokal dimming? )

LED Motion Plus er kun i forhold til bakgrunnsbelysningen. Den kjøre raske sykluser igjennom LEDene i bakgrunnsbelysningen (forbedrer responstiden). LED Motion Plus fungerer enda bedre på skjermer med full LED bakgrunnsbelysning (dvs. ikke edge LEDs).

Motion Plus har en helt annen oppgave enn LED Motion Plus. Den påvirker hva som vises av bilder i stor grad, da den for å jevne ut bevegelser "lager" egne bilder basert på informasjonen den finner i endringer/bevegelser fra bilde 1 og bilde 2. Det er dessverre ikke alltid dette fungerer optimalt på alt av filmer/kilder, og du kan få endel "rare" effekter i enkelte scener. Øyet oppfatter det som regel som noe unormalt i bildet. Opplevelsen du får er at filmene oppleves som de er filmet med et vanlig film kamera med høyere framerate enn en vanlig spillefilm med 24 bilder i sekundet.

Smart LED er Precision Dimming til Samsung. Hvis du skrur av denne funksjonen, "nedgraderes" TVen i praksis til en 7-serie. Precision Dimming og høyere kontrastnivå er det som skiller en 8-serie fra en 7-serie.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forklarte en del, takker!

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Har du lyse områder bare i kantene, eller har du noe (hadde) midt på skjermen
    ved helt mørkt bilde (clouding)? Hva har du gjort for å justere bort det?
    Har ikke sjekket i totalt mørkt rom, men det er mest merkbart i kantene. Er et lite problem her, da tven så og si aldri brukes under slike forhold. Ble merkbart bedre når jeg justerte ned brightness til 31.

Sitat Opprinnelig postet av coopers
    Jeg har vel ikke gjort noe spesielt med bildjusteringer, det eneste er vel å dempe lyset. Men jeg fant disse på flatpanels.dk, men dette er til 40":

Nedenfor kan du se mine kalibrerede indstillinger på Samsung C8705.
    After calibration
    Profile: Movie
    Backlight 7
    Contrast 95
    Brightness 45
    Sharpness 0
    Color: 50
    Tint: G50/R50
    Black Tone: Off
    Dynamic Contrast Off
    Gamma 0
    Color Space Auto
    Flesh Tone 0
    Edge Enhancement Off
    xvYCC Off
    LED Motion Plus Off
    Color Tone Warm2
    Size Screen Fit
    Digital Noise Filter Off
    MPEG Noise Filter Off
    HDMI Black Level Low
    Motion Plus Standard/Fra
    • R-Offset: 25
    • G-Offset: 25
    • B-Offset: 26
    • R-Gain: 30
    • G-Gain: 23
    • B-Gain: 31
    Dette er ganske like instillinger som jeg har selv nå, bortsett fra at jeg har satt brightness til 31, color til 57 og backlight til 16(lyst rom), sharpness står på 14. Slet litt med å få fargene til å sitte - så jeg endte opp med å justere "hudfarger" til +5, da jeg syns bildet selv med "warm 2" var litt blått og blast. Ser overnevnte instillinger er til C8705, gamlingene har C6705. Forøvrig brukbart fornøyd med tven ellers.

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kikket på Samsung UE55C8705 (i dagslys), og synes det var bra bilde, med unntak av en ting. Jeg synes mørke områder var enten helt sorte eller for lyse/grå. Det vil si at jeg så lite detaljerp, og bildet virket blast/kontrastfattig for halvmørke scener. Jeg kan ikke gå god for at TV var riktig kalibrert, og selvsagt hel umulig å sammenligne med andre TV-er da det var forskjellige plasseringer og lysforhold i butikken. Men er jeg inne på noe, er dette noe som Samsung eller LED-skjermer generelt sliter med?

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Jeg kikket på Samsung UE55C8705 (i dagslys), og synes det var bra bilde, med unntak av en ting. Jeg synes mørke områder var enten helt sorte eller for lyse/grå. Det vil si at jeg så lite detaljerp, og bildet virket blast/kontrastfattig for halvmørke scener. Jeg kan ikke gå god for at TV var riktig kalibrert, og selvsagt hel umulig å sammenligne med andre TV-er da det var forskjellige plasseringer og lysforhold i butikken. Men er jeg inne på noe, er dette noe som Samsung eller LED-skjermer generelt sliter med?
    Har null erfaring med C8705, men har litt erfaring med C6705(som jo er en helt annen tv), og jeg oppfatter ikke den som blass.. Hvis disse øko-funksjonene står på kan tven være litt blass. Hvis f.eks funksjonen som justerer baklyset i forhold til lyset i rommet står på og min. bakgrunnsbelysning er satt for lavt, vil skjermen virke blass(hvertfall i mitt rom). Den har riktignok noe problemer når det er mørkt i rommet med at skjermen ikke blir helt sort i kantene, men det er jo velkjent. C8705 burde ha mindre av dette problemet med sin form for dimming.

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest igjennom mesteparten av tråden, og sitter igjen med inntrykk av at til vanlig TV bruk uten 3D er 6000 serien middels bra, men at 8705 serien er meget god.
    Stemmer det at 8705 3D modellene har bedre 2D bilde en de rimligere LED tvène fra samsung,
    og er 7705 3D tv på høyde med 8705 angående bildekvalitet?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    55" UE55C7705XXE på superonsdagstilbud i dag! Kun 19.995,- :-)

Elkjøp - Samsung 55" LED-TV

Hvordan er egentlig 7705 sine tekniske spesifiksjoner i fht. 8705?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Hvordan er egentlig 7705 sine tekniske spesifiksjoner i fht. 8705?
    Som nevnt tidligere.. Precision dimming (aka Smart LED). 8-serien er oppgitt med en del høyre kontrast enn 7-serien. Jeg vet ikke om dette er pga. Smart LED, eller om det også er et annet panel. Forskjellen på oppgitt kontrastnivå er dog enda større mellom 7-serien og 6-serien.

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestillte meg 7705 idag, fikk sett en demo med 3d sending av 55", vet ikke hva tegnefilmen het, men det var noe romvesen med i filmen , og syntes det var skikkelig artig når "gunnerene" stakk ut fra tvèn :-)
    Bilde i vanlig format var også svært bra, så jeg gleder meg til jeg får det i hus :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har grublet litt på 55" (prosjektor var egentlig planen). Noen som har noen tanker eller erfaringer rundt dette? Sitteavstand er ca 3.5m.

Budsjettet tillater neppe noen bedre modell enn C6005 i så tilfelle (rundt 16k).

Newcomer Sherpa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt, eller lettere sagt impulsbestilt 55" 7-serien til prisen av 20k, som er en meget god pris. Jeg venter på at TV-en skal bli sendt i slutten av august og har benyttet tiden til å lese mer om denne type LED-EDGE og andre TV-er. Har begynt å få noen tvil da mange har mindre bra efaring med TV-en.

Jeg går fra en 40" Samsung LCD fra 2007 til denne.

Vil jeg bli fornøyd med TV-en mon tro?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vært stille på denne tråden en stund, så kan gi mine 2 cents angående 46C8705.

Jeg var innom lefdal og der sto denne tv'n til 22295,-, men jeg fant den på hifiklubben til 18495,-, så endte med at jeg kjøpte den der.
    Har hatt den i hus i snart 2 uker nå, og etter en litt humpete start har jeg begynt å like den mer og mer. Min erfaring med denne tv'n er at den er veldig følsom på inn-signalet, og evt. forstyrrelser i disse signalene vil synes tydelig.
    Jeg hadde problemer med hakking og hopping i bildet, spesielt ved panorerings-scener, lag og forsinkelse ved raske scener, og at kontrastnivået endret seg kontinuerlig fra litt lysere til litt mørkere om hverandre. I tillegg så var det greit med clouding. Jeg har digital-tv/hd fra canal digital.
    Det første jeg gjorde for å bedre dette var å bytte ut hdmi-kabelen som fulgte med dekoderen, med en dyr kabel. Jeg hadde aldri trodd at det skulle ha så mye å si, men det gjorde stor forskjell i både hakking og lag.
    I tillegg har jeg fått justert innstillingene på tv'n (som det er mange av) mer og mer, har bla.a. slått av funksjonen "Motion Plus", og nå er så godt som alle disse irritasjonsmomentene borte. Bildet er stabilt og fint, og ikke minst krystallklart, spesielt på hd-kanalene. Det kan hakke litt en gang i blant, men dette tror jeg skyldes inn-signalet/forstyrrelser i kabel-nettet.
    Det er litt clouding, men virker som det har blitt mindre etter div. justeringer og nå legger jeg nesten ikke merke til det lenger, selv ikke på svært mørke scener. Jeg syns at sortnivået på denne tv'n er helt utmerket. Gråskjæret som noen før meg har nevnt på kan ha med at de har sett tv'n i en opplyst butikk, og med demo-innstillingen, som butikker ofte bruker.
    Blu-ray er helt herlig å se på, har desverre ikke fått testet 3D-funksjonaliteten enda, men det har jeg planer om å gjøre ikveld.
    Jeg gikk fra en sony 40w3000 til denne, og er absolutt fornøyd så langt.
    Lykke til med tv-kjøpet!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et spørsmål angående Samsung UE406705. Jeg har nettopp satt opp TVen i stua og jeg la merke til at det "flimrer" litt på skjermen.
    Jeg mistenker at årsaken til dette er dårlig HDMI kabel, men er ikke helt sikker.
    "Flimringen" forsvinner når jeg aktiverer LED Motion Plus, så jeg syntes det er litt merkelig.
    Er det noen av dere som har vært borte i liknende problem?

Oppsett:
    WD Live -> Harman Kardon AVR255 -> Samsung UE406705 (alt med hdmi)

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C9005 er nå å se i butikker, tror det er bare de største Elkjøp butikkene som har fått de foreløpig...

Et par førsteinntrykk på 46". TVen er grisepen, og oooooser kvalitet og bling. Byggekvaliteten føles skikkelig solid, selv om den er 8-9 mm tynn. Skjermen skrudd av er beksvart som de fleste andre samsung led-tvene. Foten er STOR, nesten alt for stor men her ligger jo alt av tilkoblingsmuligheter og stæsj. "iphone" Fjernkontrollen er helt rå. MEN, jeg kan ærlig talt ikke se noe særlig forskjell på 8705 og 9005 med det første. Den er meget smooth på bevegelser, men sliter fortsatt litt på raske bevegelser. Sortnivået virker meget bra, og det er veldig lite antydninger til clouding. Her tror jeg 9005 har en stor fordel. Tror denne tven krever mye kalibrering som alle de andre samsung led-tvene for bildet virker noe "feil" i forhold til det jeg ser på thx modusen på LE850 f.eks. Men jeg ser overhodet ikke grunnen til at denne skal koste 44 000 kr, altså nesten 1000 kr per tomme selv. Men utseende og design messig er den i en HELT annen divisjon en alt annet på markedet!

PS: dette er kun basert på noen få minutters titting og lett sammenligning med 8705 i butikk...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk også sett på en 46" C9005 på Elkjøp Forus i Stavanger i dag. Der kostet den kr 39995, mens jeg ser DinSide oppgir veil 35000 i en artikkel som omhandler TVen :s Finner ellers ingen priser på internett. Fikk opplyst at den sannsynligvis kan leveres i midten av September.

Har stort sett samme inntrykk som deg. Utrolig kvalitet og gadgetfaktor. Metallfoten var massiv, og ikke bare tynt metallomslag. Selv om den er 7,6 mm tynn virker den veldig solid sammenskrudd. Funksjonsknappene på TVen var utrolig stilige. Når en tar i fronten på TVen (foten) kommer det en mekanisk luke ut av foten, og belysning i knappene dimmes opp. Etter noen sekunder inaktivitet trekker luken seg tilbake inn i foten. Så var det fjernkontrollen med touch...
    En ting jeg også synes er veldig stilig med 9000-serien er at bildepanelet ligger helt i plan med rammen (de fleste andre borderless TVer har panelet noen millimeter lengre inne, og en glassplate forran).

Jeg synes derimot 9000-serien var ett hakk bedre enn 8000-serien. (Mulig jeg ble litt blendet av designet og gadgetfaktoren, men det skulle bare mangle prisforskjellen tatt i betraktning). Som MaW nevner er det ikke antydning til clouding i butikklokalet (på 8005 kan jeg se litt). Innsynsvinkelen virker også å være noe bedre på 9005. Disse tingene gjør jo sitt til at sortnivå og kontraster fremstår bedre. Fikk fiklet litt i menyene, og med dyn.kontrast justert ned er det mye mindre synlig autodimming. Veldig bra med innstillingsmuligheter, bla 10p hvitbalanse og RGB. Mulighetene bør altså ligge til rette for å gjøre en skikkelig kalibrering.
    Overraskene grei lyd også i den lille flisa - uten at jeg vil anbefale noen å bruke TV-lyden. WiFi-dongle og en liten kone-fjernkontroll fulgte også med.

Knipset noen bilder med telefonen:
    Vedlegg 69250 Vedlegg 69251 Vedlegg 69252 Vedlegg 69253 Vedlegg 69254 Vedlegg 69255

Side 12 av 18 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •