Samsungs 2010 LED-TVer (C6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 18 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 358
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink

Sitat Opprinnelig postet av Groolsch
    Har du fått en bekreftelese på at den kommer til Norge, jeg sente en mail for noen uker siden og dette fikk jeg til svar da jeg spurte når C9000 kom til Norge:

Hei

Takk for din E-mail til Samsung Electronics Nordic.

This model will not be released in the nordic, this is only for America.
    You can check our homepage under press andmy inspiration for product
    information.

Med vennlig hilsen
    Tobias Samsung support
    only for America er jo bare sprøyt.

At under 8mm, experience the new and very stylish leader in home entertainment - 9000 55" LED TV - 3D TV - Television | SAMSUNG

Jeg var i London for noen uker siden, og da hadde 2 stk. 55" utstilt i elektronikk avdelingen hos Harrod's.
    Fikk også med meg en "brosjyre" for denne modellen

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torgrim
    Hei
    Jeg sliter med å spille av filmer og musikk som ligger på mine Macer.
    Det funker flott på min Denon Receiver men ikke på Samsung TVen (8-serie)

Jeg finner DLNA servern, og kan bla meg frem til filene, men når jeg forsøker å spille av får jeg bare feilmeldingen "feil filformat"

hvordan DLNA program bruker du på din iMac?

mvh
    Torgrim
    Jeg bruker eyconnect, mkv filer over DLNA fungerer hvis du døper dem om til .avi istedenfor .mkv

morten

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darkfame
    Hvor fikk du tak i det 3D kitet? Jeg har bare funnet det på Amazon.
    eller kjøp det sammen med BD spiller:

Samsung BD-C6900+SSG-P2100T/XC Blu-ray-spiller med 3D-støtte - TV OG BILDE - DVD, Blu-ray og video - Blu-ray spiller

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darkfame
    Hvor fikk du tak i det 3D kitet? Jeg har bare funnet det på Amazon.
    Hei!

Jeg fikk det med på kjøpet når jeg kjøpte tv og 3d bluray spiller. Jeg bestillte dette på et Samsung Roadshow, så jeg fikk dette tilsendt når de fikk det inn. Jeg regner med at siden dette dukket opp hos meg, så er det vel mulig at settet er på vei ut til butikkene. Jeg spurte en selger i dag, de hadde ikke fått noe inn i butikk....

Inge
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Feilpost

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med 46" Samsung C6715 ?

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå justert meg gul og blå på en C6705, og bildet har blitt mye bedre. Disse lyse områdene i kantene ved mørkt rom er hvertfall sterkt redusert og svartnivået er ok. Har bl.a brukt Hifi-klubbens kalibreringsplate. Føler imidlertid ikke jeg er helt i mål med fargene. Noen som har denne skjermen som kan dele fargeinstillingene evt har tips til kalibreringsmetode?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som jeg har hatt denne TVen (UE46C8705) en liten stund, har jeg kommet fram til at det er svært varierende resultat på MotionPlus teknologien til Samsung. I enkelte filmer/serier/opptak sliter tydeligvis MotionPlus en del med å analysere bildet/bevegelser, og det hender av og til at de glatte/rene bevegelsene opphører og det blir mer eller mindre stuttrete. Bunnen av bildet henger også i enkelte tilfeller ikke med resten av bildet. I ett tilfelle flyttet faktisk kanal logoen seg fram og tilbake. Kjører for øyeblikket nyeste firmware som ligger ute på samsung.com. Testet på flere forskjellige kilder, både på HD og SD sendinger. Testet på to TVer av samme modell.

Innstillingen jeg har kjørt på er Standard. Når jeg tester med MotionPlus avslått er det ingen slike tilfeller.

Noen andre som har lagt merke til dette, eller har noen innspill?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Groolsch
    Har du fått en bekreftelese på at den kommer til Norge, jeg sente en mail for noen uker siden og dette fikk jeg til svar da jeg spurte når C9000 kom til Norge:

Hei

Takk for din E-mail til Samsung Electronics Nordic.

This model will not be released in the nordic, this is only for America.
    You can check our homepage under press andmy inspiration for product
    information.

Med vennlig hilsen
    Tobias Samsung support
    Tvene kommer i månedsskiftet august/september, og vil stilles ut i alle store samsungforhandlere . Jeg gleder meg!!

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De veilledende prisene på C9000 er helt latterlige med tanke på at det IKKE er bakbelyst led.... 8)

Men for all del, blir morsomt å se! Spesielt en 8 mm tynn 55"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal nok mye til at jeg blir intressert i fotball, men fytt i katta så bra bilde det er på TV2HD kanalen nå!!!! Jeg blir mer og mer fornøyd med denne tv'en!!!!

Inge

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coopers
    Det skal nok mye til at jeg blir intressert i fotball, men fytt i katta så bra bilde det er på TV2HD kanalen nå!!!! Jeg blir mer og mer fornøyd med denne tv'en!!!!

Inge
    Kan jeg da spørre om hva du har gjort med innstillingene. Klarer ikke bli fornøyd med denne (8705) om jeg har lyst en gang. Kraftig lyslekkasje i begge hjørner i bunn. Bittelitt i de øvre. Har også hvite flekker (clouding?) over 1/3 av skjermen. Den er ubrukelig i mørke rom. Men veldig bra med litt lys på.

Men den "lokale dimmingen" (såkalt; precision dimming?) til samsung er virkelig en vits. Virker som om den bare dimmer hhv venster og høyre side. Det dummeste tv kjøpet jeg har gjort noen sinne, og virkelig ikke noe jeg kan anbefale andre med mindre det skal brukes i opplyst rom.

Eller, er det bare jeg som er ubrukelig til å kalibrere? Innstillingene jeg bruker er som følger;
    Lyse rom;
    Baklys: 8
    Kontrast: 90-ish
    Lysstyrke: 35 mener jeg.
    Lokal dimming: Høy
    Fargetemp: normal eller varm 1
    Ganske fornøyd med dette. Heldigvis.

Mørke rom;
    Baklys: 3-5
    Kontrast: 90-ish
    Lysstyrke: 25-28.
    Lokal dimming: Høy
    Fargetemp: normal
    Men dette blir håpløst. Ved bak-/lystyrke på 3/25 er bildet beksort men alt for mørkt i mørke scener og med 5/28 er det akkurat til å leve med i mørke scener men merkbart mer grått i sortnivået. Bildet er som dere skjønner veldig mørkt, og det er min egen feil. Men problemet er at om jeg øker baklyset og lysstyrken til et fornuftig nivå blir bildet blasst og kjedelig, spess det sorte. Virkelig ikke hva jeg hadde forventet av en tv til over 30k.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke har hatt TV'en så lenge og har kjøpt hos Elkjøp e.l. så ville jeg returnert den. Jeg har brukt et halvt år på å reklamere på min LE46A866. Det resulterte i at Elkjøp og Samsung kompenserte meg for tiden det hadde tatt, da de brukte ofr lang tid og ikke gjorde en god jobb med reklamasjonen. Jeg fikk en ny 55" 3D tv som kompensasjon, med 3D spiller og briller. Foreløpig så er jeg fornøyd, selvom clounding ikke er helt borte på denne heller. Tror ingen LCD vil være helt fri for dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vel ikke gjort noe spesielt med bildjusteringer, det eneste er vel å dempe lyset. Men jeg fant disse på flatpanels.dk, men dette er til 40":

Nedenfor kan du se mine kalibrerede indstillinger på Samsung C8705.
    After calibration
    Profile: Movie
    Backlight 7
    Contrast 95
    Brightness 45
    Sharpness 0
    Color: 50
    Tint: G50/R50
    Black Tone: Off
    Dynamic Contrast Off
    Gamma 0
    Color Space Auto
    Flesh Tone 0
    Edge Enhancement Off
    xvYCC Off
    LED Motion Plus Off
    Color Tone Warm2
    Size Screen Fit
    Digital Noise Filter Off
    MPEG Noise Filter Off
    HDMI Black Level Low
    Motion Plus Standard/Fra
    • R-Offset: 25
    • G-Offset: 25
    • B-Offset: 26
    • R-Gain: 30
    • G-Gain: 23
    • B-Gain: 31

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Har nå justert meg gul og blå på en C6705, og bildet har blitt mye bedre. Disse lyse områdene i kantene ved mørkt rom er hvertfall sterkt redusert og svartnivået er ok. Har bl.a brukt Hifi-klubbens kalibreringsplate. Føler imidlertid ikke jeg er helt i mål med fargene. Noen som har denne skjermen som kan dele fargeinstillingene evt har tips til kalibreringsmetode?
    Har du lyse områder bare i kantene, eller har du noe (hadde) midt på skjermen
    ved helt mørkt bilde (clouding)? Hva har du gjort for å justere bort det?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coopers
    Jeg har vel ikke gjort noe spesielt med bildjusteringer, det eneste er vel å dempe lyset. Men jeg fant disse på flatpanels.dk, men dette er til 40":

Nedenfor kan du se mine kalibrerede indstillinger på Samsung C8705.
    After calibration
    Profile: Movie
    Backlight 7
    Contrast 95
    Brightness 45
    Sharpness 0
    Color: 50
    Tint: G50/R50
    Black Tone: Off
    Dynamic Contrast Off
    Gamma 0
    Color Space Auto
    Flesh Tone 0
    Edge Enhancement Off
    xvYCC Off
    LED Motion Plus Off
    Color Tone Warm2
    Size Screen Fit
    Digital Noise Filter Off
    MPEG Noise Filter Off
    HDMI Black Level Low
    Motion Plus Standard/Fra
    • R-Offset: 25
    • G-Offset: 25
    • B-Offset: 26
    • R-Gain: 30
    • G-Gain: 23
    • B-Gain: 31
    Tenkte å teste denne selv om den er til 40". Har funnet noen innstillinger fra de amerikanske modellene, men de passet ikke for meg. Dessverre.

Må nok bare tåle å se på tv'en med litt lys i rommet. Da er det i allefall bra. Virker jo som om alle skjermer uansett prisklasse har problemer. Sony sin toppmodell er den eneste som "ikke" har svakheter man blir plaget av.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den første TVen jeg hadde av 46" C8705, hadde en merkbar mørkere trekant form i det ene hjørnet (mulig reflektor for Edge LEDet i hjørnet var ute av posisjon) samt en ujevnhet i bakgrunns belysningen (clouding) midt på skjermen litt over Samsung-logoen. Denne var ganske lett å oppdage hvis du så på TVen med lysene av. Det som jeg synes var litt spesielt var at TVen måtte stå på i 20-30 minutter før denne ujevnheten ble synlig.

TVen ble erklært DOA pga. det mørkere trekant formede området i det ene hjørnet. Etter en ukes venting fikk jeg omsider ny TV. Denne hadde ingen spesielt merkbare områder med clouding annet enn noe i hjørnene (som dessverre ikke er til å unngå med Edge LEDs), og ingen mørkere trekant formende områder i hjørnene.

For meg virker det som det er merkbar forskjell fra TV til TV i forhold til kvalitet/produksjon, og at noen ender opp med å få et bedre eksemplar enn andre. Sjansene for å få en helt perfekt TV er lik 0. Du vil alltid finne et eller annet å utsette på den.

Med precision dimming skal du kunne se at den kan dimme ned og opp flere områder både oppe og nede av skjermbildet avhengig av hva som skal vises på skjermbildet. Den beste måten å teste dette er å ha tilkoplet en PC hvor du flytter rundt på et lyst vindu med svart bakgrunn.

Jeg vil også anbefale alle og laste ned nyeste versjon av firmware (fastvare) på www.samsung.com til sin TV, og installere med en USB minnepenn. Online sjekken du kan gjøre via TVen er aldri oppdatert, og rapporterer om at du har nyeste versjon selv om det ikke stemmer.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noen mørke områder, så DOA kan jeg ikke håpe på. Men jeg har masse clouding. Men var/er clouding så ille på din at du ikke ser noe på mørke filmer i de områdene?

Det du sier med at det tar 20-30 min er ikke noe jeg har tenkt på, men det er værre etterhvert ja. Det kan også ha noe med at øynene trenger 30min på å "stille seg om" til mørke omgivelser.

Men skal laste ned nyeste software som du sier. Og se hva som skjer, mulig dimmingen blir bedre. For anntar dette er softwarebasert.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kombinasjon av firmware oppgradering og instillingen fra flatpanels.dk gjorde susen. Nå ble det mye smell i fargene. Må teste sortnivået til kvelden da jeg ikke har 100% lyskontroll.

Takker og bukker.

Geir Arne

Side 11 av 18 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •