TvNorge og TV2 faller ut av kanallisten til Samsung LED TV'er ved bruk av CAM

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TvNorge og TV2 faller ut av kanallisten til Samsung LED TV'er ved bruk av CAM

Hei, har 2 samsung LED tver hjemme og har CAM ifra canaldigital på begge. Nå i flere dager har jeg opplevd at TVnorge og TV2 plutselig forsvinner ifra kanallisten på plass nr. 4 og 5. Kjører nytt kanalsøk, som normalt ikke hjelper, med kun kort tid etter så er de på plass igjen.

Noen som opplever det samme? Meget irriterende...

Har hatt full service på kabelanlegget og signalene er upåklagelige, så det har ikke noe med det å gjøre...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jo en drømmesituasjon- jeg har prøvd å kvitte meg med de kanalene lenge uten å lykkes

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever akkurat det samme med mitt Samsung LCD tv (LE40B535). Her er det TV2 og NRK 1 HD som forsvinner flere ganger i uken. Har Strong CAM-modul merket Canal Digital. Kanalene forsvinner både kanallisten og i favorittlisten. MEN, trykker man siffertast 4 kommer kanalen til syne igjen og begge kanalene legger seg til i listen igjen.

Kjører man kanalsøk forsvinner alle favoritter og selvinnlagte kanalnumre. Jeg ønsket å endre på listerekkefølgen på kanaler med selvinnlagte kanalnumre, men med denne situasjonen må jeg sette opp kanallisten på nytt ca. annenhver dag.

Hvor ligger feilen - hos CD, Samsung eller Strong?
    Hvilken brukerstøtte kan gi annet enn grøthue-svar?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt om en til som sliter med at kanaler forsvinner på Samsung. Jeg kjenner ikke Samsung, men Sony. Hos Sony legger kanalene seg tilbake i den rekkefølge Canal Digital har styrt det til selv om man har sortert kanalene. Hos Sony kan dette enkelt fikses ved å skru av slike oppdateringer. Kanskje Samsung også har en form for automatiske ting som du kan skru av?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja si det. Vet ikke hva som gjør det men det er iallefall sykt irriterende.

Noen andre som har noen tips? Jeg har både orginal og uorginal CAM på 2 forskjellige tver og begge har samme problem...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte Canal Digital brukerstøtte. De mente at feilen lå i cam-modulen. Leverte denne med kort til forhandler. Skal få låne en annen modul derfra som virker på andre TV-er der. Dersom denne heller ikke virker, må det kreves at Samsung leverer ny Firmware til TV-en.

Samsungs håndtering av kanaler er i utgangspunktet elendig, så her burde det vært en oppgradering uansett. Dersom man kjører kanalsøk forsvinner alle favorittkanalene og alle egenvalgte kanalnumre. Hvert kanalsøk gir derfor mellom 30 og 60 minutter etterarbeid.

Dette er ikke greit på nye TV-er i 2010! Hører dere Samsung? Skjerp egget!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snodig hvis det skal være løsningen. Har 2 forskjellige kort og CAM å begge sliter med akkurat det samme...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kringla Heimsins
    Ringte Canal Digital brukerstøtte. De mente at feilen lå i cam-modulen. Leverte denne med kort til forhandler. Skal få låne en annen modul derfra som virker på andre TV-er der. Dersom denne heller ikke virker, må det kreves at Samsung leverer ny Firmware til TV-en.

Samsungs håndtering av kanaler er i utgangspunktet elendig, så her burde det vært en oppgradering uansett. Dersom man kjører kanalsøk forsvinner alle favorittkanalene og alle egenvalgte kanalnumre. Hvert kanalsøk gir derfor mellom 30 og 60 minutter etterarbeid.

Hvordan gikk dette???

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kringla Heimsins

2010 er ikke sååå stort..bilene flyr jo ikke engang!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått "lånecam" av forhandler. Dette er også en Strong-modul. Nå er det enda verre. Når jeg slår på TV-en kommer meldingen "forvrengt signal". Må ta hele Cam-modulen ut og sette den inn i TV-en igjen. Da kommer bilde (og alle kanaler inntakt.)

Forhandler mener at Samsung har softwareoppdatering på gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk melding av Samsung brukerstøtte. De forteller at jeg skal legge in siste firmware. Hvilket vil si at de ikke har lest mailen min engang, der jeg forteller at siste firmware er innlagt.
    Ser at det kommer en oppdatering om tre uker på samme firmware i Italia. Google Translate

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •