TV i økonomi-klassen (8-9000) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja det jeg også tenkte litt på slim.
    Har 9 lapper til rådighet, rent teknisk sett.. men er redd
    jeg drikker bort en av de, til helga.. (fotball-kulturen amen).

Fått deg TV enda du, slimchaddi?

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av niccen
    Ja det jeg også tenkte litt på slim.
    Har 9 lapper til rådighet, rent teknisk sett.. men er redd
    jeg drikker bort en av de, til helga.. (fotball-kulturen amen).

Fått deg TV enda du, slimchaddi?
    japp, plukker opp LG 47 LH4000 imorgen =D med veggfeste og pakka, gleder meg!:-P :idea:

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AlmaRex
    Forstår ikke hva du mener med utsagnet "Fra 3m kan man fint lese skrift som er i 1080p på en 50". Ergo kan man klart se forskjellen til 720p."

Finnes mange eksempler, her er ett 720p vs. 1080p - Satellite TV Guru
    Jeg forstår heller ikke hvorfor folk fremdeles går rundt å tror at større oppløsning er ensbetydende med bedre bildekvalitet. Det er i ofte langt fra tilfelle.

Skal man ha TV primært til PC så er plasma feil valg.
    Helt klart at ikke oppløsning er det samme som bedre med bilde, men dagens høyoppløste bilder tillater STORE bilder. Noe som ihvertfal jeg setter pris på. Så kan jo de som er nostalgiske sitte 5m unna en 32", men jeg sitter nå under 2.5m fra en 50" og skulle gjerne valgt 60" om jeg hadde råd =)

"So, in essence, a 1080p TV will be better if:
    1) it is equal or better than a comparable 720p model in contrast, black level and color accuracy
    2) you sit close enough to take advantage of the increased resolution
    3) you are watching 1080p content, such as movies on Blu-Ray disc"

Check, check og check!
    Stor forskjell på bildet av harry potter også

Helt klart at man ikke velger en plasma for å bruke som PC skjerm, men jeg bruker TVen også til det og det fungerer helt utmerket. Har en kompis som har en 40" LCD samsung og han ble grønn av misunnelse når han så bildet over HDMI på pcen her =)
    Innbrenning har jeg ikke noe problem med, bildet er toalt flimmerfritt og responstiden er praktisk talt 0. Blir sjøsyk når jeg gamer på pc skjermen min etterpå.

Newcomer Rocker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Sliter med akkurat samme problemstilling som trådstarter, inkl samme budsjett.
    Har lest tråden med stor interesse, men har et spørsmål såklart

Hvordan er denne i forhold til de det snakkes om her: LG 50PS8000

Rettelse: MAX 9000,-

EDIT: Feil modell...ordnet rett nå

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Helt klart at ikke oppløsning er det samme som bedre med bilde, men dagens høyoppløste bilder tillater STORE bilder. Noe som ihvertfal jeg setter pris på. Så kan jo de som er nostalgiske sitte 5m unna en 32", men jeg sitter nå under 2.5m fra en 50" og skulle gjerne valgt 60" om jeg hadde råd =)

"So, in essence, a 1080p TV will be better if:
    1) it is equal or better than a comparable 720p model in contrast, black level and color accuracy
    2) you sit close enough to take advantage of the increased resolution
    3) you are watching 1080p content, such as movies on Blu-Ray disc"

Check, check og check!
    Stor forskjell på bildet av harry potter også

Helt klart at man ikke velger en plasma for å bruke som PC skjerm, men jeg bruker TVen også til det og det fungerer helt utmerket. Har en kompis som har en 40" LCD samsung og han ble grønn av misunnelse når han så bildet over HDMI på pcen her =)
    Innbrenning har jeg ikke noe problem med, bildet er toalt flimmerfritt og responstiden er praktisk talt 0. Blir sjøsyk når jeg gamer på pc skjermen min etterpå.

Sett deg 6 fot fra PC-skjemen din så kan jeg garantere deg at du IKKE ser forskjell på de to Potter fjesene med mindre du bruker kikkert eller er en ørn.

Merk deg at alle kriteriene som beskrives må være på plass om du skal kunne få utbytte av en 1080P TV vs 720P TV.

At en 720P TV til 8K er bedre på alt annet enn oppløsning er hevet over enhver tvil.

Ja, hadde du valgt deg en 60" så hadde du kanskje klart å se forskjell på 2,5 meter på ett stillbilde, det klarer du neppe med 50". Og ikke på en film hvor det er mye bevegelser.

Det er tidligere rapportert om mange som har hat problemer med IR på LG sine modeller, så det ville jeg sjekket opp.

Selv har jeg en 42" og en 50", begge på 720P og det gir glitrende bilder. Når jeg skal se 1080P materiale benytter jeg meg av PJ og 1002 lerret, da er det grei forskjell på 720P og 1080P på 3,5 meter, uten at det er direkte revolusjonerende forskjell. Det er mye større forskjell på lydsiden fra feks DTS til DTS-MA etter min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AlmaRex
    Sett deg 6 fot fra PC-skjemen din så kan jeg garantere deg at du IKKE ser forskjell på de to Potter fjesene med mindre du bruker kikkert eller er en ørn.

Merk deg at alle kriteriene som beskrives må være på plass om du skal kunne få utbytte av en 1080P TV vs 720P TV.

At en 720P TV til 8K er bedre på alt annet enn oppløsning er hevet over enhver tvil.

Ja, hadde du valgt deg en 60" så hadde du kanskje klart å se forskjell på 2,5 meter på ett stillbilde, det klarer du neppe med 50". Og ikke på en film hvor det er mye bevegelser.

Det er tidligere rapportert om mange som har hat problemer med IR på LG sine modeller, så det ville jeg sjekket opp.

Selv har jeg en 42" og en 50", begge på 720P og det gir glitrende bilder. Når jeg skal se 1080P materiale benytter jeg meg av PJ og 1002 lerret, da er det grei forskjell på 720P og 1080P på 3,5 meter, uten at det er direkte revolusjonerende forskjell. Det er mye større forskjell på lydsiden fra feks DTS til DTS-MA etter min mening.
    Har du en bra tv ser du forskjell på 720p og 1080p. Ikke noe problem på 58-60tv å se forskjellen.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se på samsung ps 551, den går for akkurat 8k hos komplett, mange her på forumet som har den! en flott tv med alt av de nyeste funksjonene, MYE tv for pengene!

Newcomer Rocker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke noe svar på mitt spørsmål, så jeg bestilte LG 50PS8000 :twisted:
    Tror jeg blir fornøyd med denne ihvertfall 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjR
    Har du en bra tv ser du forskjell på 720p og 1080p. Ikke noe problem på 58-60tv å se forskjellen.

Ja, det er jeg enig i og det er helt avhengig av sitte avstand, men du får ikke noe bra 58-60" 1080P TV for 8K. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får gjerne skrive her om hvordan du synes 47LH4000 var da slimchaddi.
    Titter så smått på denne selv. Er liksom B551, 47LH4000, og evt PS8000 som frister mest. Litt mer lysten på Plasma fordi alle skal ha det til at bildekvaliteten er hakket mer bedre enn det er på LCD, LCD er også alikevel litt fristende med tanke på null IR problemer. Men så har Plasma-skjermer tilnærmet null i responstid. Er ikke lett

47LH4000 ligger jo på en meget akseptabel pris ser jeg :-D

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av niccen
    Du får gjerne skrive her om hvordan du synes 47LH4000 var da slimchaddi.
    Titter så smått på denne selv. Er liksom B551, 47LH4000, og evt PS8000 som frister mest. Litt mer lysten på Plasma fordi alle skal ha det til at bildekvaliteten er hakket mer bedre enn det er på LCD, LCD er også alikevel litt fristende med tanke på null IR problemer. Men så har Plasma-skjermer tilnærmet null i responstid. Er ikke lett

47LH4000 ligger jo på en meget akseptabel pris ser jeg :-D
    har ikke fått mulighet til å åpne den enda da rommet mitt omgår ommøblering, har men i løpet av neste uke så skal jeg ha det i orden, da skal jeg teste den på forskjellige ting, blu ray, xbox 360 osv, 47LH4000 kosta 7500kr forrige uke, den var satt ned 15% som ukens tilbud. Jeg funderte LENGE over om jeg skulle gå for samsung plasmaen eller LG lcden, konklusjonen falt på at jeg skal bruke tven mest til spill, og derfor er IR uakseptabelt i noen som helst grad...XD

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut. Vurderer LH4000 selv, ikke mye vonde utsagn om den..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •