"Blafring" på lcd tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Blafring" på lcd tv

Har en sony KDL40-W4500 som jeg er forsåvidt fornøyd med, men det er slik at av og til "blafrer" fargene enkelte steder på bildet av og til (vanskelig å forklare, men fargene på bildet er ikke stødige som man skulle tro de var på en LCD tv). Mest merkbart når jeg ser på tv. Bruker CAM kort rett i tv og digital tv fra Canal Digital fra vegg. Noen som har samme problem og vet hva som gjør det ? Og kan man gjøre noe med det ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bpinnsvin
    Har en sony KDL40-W4500 som jeg er forsåvidt fornøyd med, men det er slik at av og til "blafrer" fargene enkelte steder på bildet av og til (vanskelig å forklare, men fargene på bildet er ikke stødige som man skulle tro de var på en LCD tv). Mest merkbart når jeg ser på tv. Bruker CAM kort rett i tv og digital tv fra Canal Digital fra vegg. Noen som har samme problem og vet hva som gjør det ? Og kan man gjøre noe med det ?
    Åssen er innstillingene på skjermen da? Har du kalibrert den på noen måte eller er det rettutaveskeninnstilllinger? Kan vær høy kontrast eller andre overdrevne innstillinger som er årsak til probl.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Åssen er innstillingene på skjermen da? Har du kalibrert den på noen måte eller er det rettutaveskeninnstilllinger? Kan vær høy kontrast eller andre overdrevne innstillinger som er årsak til probl.
    Ok. Instillingene på tv er som følger :

Backlight : 3
    Contrast : 80
    Brightness : 50
    Color : 50

Color temp : Varm 1
    Sharpness 4

Ja, kontrasten er litt høy..skal prøve å stille på den. Takk for tips

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder