Ny TV 42"-46" - nesten bare til tvbruk.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer royrov sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV 42"-46" - nesten bare til tvbruk.

Mine foreldre skal kjøpe seg ny TV. Men vi er litt usikre på hvilken..
    Kom derfor gjerne med tips og begrunnelse på hvilken dere ville ha kjøpt.
    Er åpent for alle typer, plasma, LCD, LCD-LED...

- Størrelse: 42"-46"
    - Brukes 99% til TV (parabol, viasats hd dekoder)
    - Prisområde: ca 10 000 (kan strekkes litt, +- 5k?)
    - Helst god lyd, da de ikke orker å slå på stereoanlegget for å se nyhetene (lydplanke?)

Håper noen tar seg bryet med å komme med forslag med gode argumenter

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man behøver ikke punge ut så mye for en meget brukbar TV, enten det er snakk om 42" eller 46".
    Kan få mye bra for rundt 10 lapper eller litt underkant

Komplett.no - LG 47" LCD-TV 47LH4000

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony 46W5500 som er et ok tv til en ok pris :

Komplett.no - Sony Bravia 46" LCD-TV KDL-46W5500

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig ville jeg helt klart gått for en Plasma fra f.esk fra Pansonic da bildet er mye mer naturlig enn på LCD.

Mer kan du leser her: Kampen om årets folke-tv - Lyd og Bilde
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke kjøp 46W5500 nå ettersom de nye modellene til Sony kommer nå i løpet av uken.

Få kroner skiller utgående w5500 og ny EX500.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Personlig ville jeg helt klart gått for en Plasma fra f.esk fra Pansonic da bildet er mye mer naturlig enn på LCD.

Mer kan du leser her: Kampen om årets folke-tv - Lyd og Bilde
    Plasma bruker mye strøm og avgir sykt mye varme.Kan ikke fraktes liggende og er følsomt for innbrenning på enkelte modeller.Til film er plasma bra,men som allround tv er lcd mye bedre grunnet lysstyrken selv i dagslys,men det er da min mening....

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Plasma bruker mye strøm og avgir sykt mye varme.Kan ikke fraktes liggende og er følsomt for innbrenning på enkelte modeller.Til film er plasma bra,men som allround tv er lcd mye bedre grunnet lysstyrken selv i dagslys,men det er da min mening....
    Da kan du jo sjekke FBI's siste test der testerne ikke viste hva de testet selv om de klart så forskjell på plasma og LCD 8) . Beste flatskjerm i blindtest - FBI - NRK
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan du jo sjekke FBI's siste test der testerne ikke viste hva de testet selv om de klart så forskjell på plasma og LCD 8) . Beste flatskjerm i blindtest - FBI - NRK
    Jeg snakket om min mening,ikke FBI.......
    Uansett så bruker plasma fortsatt mest strøm og de blir veldig varme. DET har ikke noe med bildekvalitet og gjøre!! Dessuten så var testen i DEMPET belysning og som du kan lese (hvis du gidder) så skriver jeg at i DAGSLYS er LCD bedre enn plasma grunnet større lysstyrke.Det betyr også en del for de som bare skal bruke tv til vanlige programmer.
    På film i dempet belysning er nok plasma best,men det var ikke det trådstarter spurte om

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Jeg snakket om min mening,ikke FBI.......
    Uansett så bruker plasma fortsatt mest strøm og de blir veldig varme. DET har ikke noe med bildekvalitet og gjøre!! Dessuten så var testen i DEMPET belysning og som du kan lese (hvis du gidder) så skriver jeg at i DAGSLYS er LCD bedre enn plasma grunnet større lysstyrke.Det betyr også en del for de som bare skal bruke tv til vanlige programmer.
    På film i dempet belysning er nok plasma best,men det var ikke det trådstarter spurte om
    Har en LG 42PG6000 i en stue med masse dagslys - intet problem. Testet en Sony LCD der som gikk i retur pga unaturlig bilde. Ingen forskjell i lysutbytte. Min KRP500M derimot liker litt dempet belysning for å spille.

Når det gjelder strøm så bruker plasma mer strøm ja, men strøm gir varme noe vi trenget 70-80% av tiden i Norge.

Newcomer royrov sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av miaudio
    Ikke kjøp 46W5500 nå ettersom de nye modellene til Sony kommer nå i løpet av uken.

kommet noen tester på denne ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En plasmaskjerm bruker ikke mer enn en lyspære mer i strøm enn en lcd. Aner ikke om de blir varmere men isåfall ser jeg på dette som en ekstra panelovn Bare positivt mao.

Når det gjelder lysstyrken er jeg enig med deg men mener bestemt at en plasma holder i vanlige stuer. Dessuten må man jo dimme de ned på kvelden for ikke å bli blendet. Hvem gidder det? Har tv på samme innstilling hele tida og trives med det, selv i sterkt dagslys. I forhold til gamle crt-tv'er er jo plasma mye bedre når det gjelder lys. Så er man fornøyd med sin gamle crt, blir man garantert fornøyd med en plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av miaudio

Er EX500 bedre enn W5500 da? Har nettopp bestilt sistnevnte. Ser at Multicom har førstnevnte til 9 349,-.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en LG 42PG6000 i en stue med masse dagslys - intet problem. Testet en Sony LCD der som gikk i retur pga unaturlig bilde. Ingen forskjell i lysutbytte. Min KRP500M derimot liker litt dempet belysning for å spille.

Når det gjelder strøm så bruker plasma mer strøm ja, men strøm gir varme noe vi trenget 70-80% av tiden i Norge.
    Hei,
    Hvilken Sony tv var det som gikk i retur?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lg 47sl8000

Anbefaler Lg 47sl8000. MPX har den på tilbud nå til ca 10000. Fint design og bra bilde på den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •