Problemer med innbrenning på Samsung PS50B551. HJELP!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med innbrenning på Samsung PS50B551. HJELP!

Jeg har nettopp kjøpt Samsung PS50B551. Bildekvaliteten er det ingenting å si på, men jeg har problemer med to ting. 1. Bildet brenner seg kun etter 3 min. med samme bilde! 2. Jeg ser på film via en MacBook. Bruker DVI->HDMI inn i TVen. Problemet er at bildet henger etter lyden. Er det Macen eller TVen?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ang innbrenning; har du satt lysstyrke kontrast osv på skjerminnstillinger veldig høyt? -prøv i tilfelle å sette disse litt mer nøytralt.. rundt 50% f.eks.

Er TVen helt ny så vil i noen tilfeller skjermen være mer var for innbrenning, IR, første tiden, være litt ekstra forsiktig da.. men allerede etter 3min hørtes sinnsykt ut... min Pana V10e står lett på samme bilde etc i timer uten noe antydninger til IR eller innbrenninger..

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    ang innbrenning; har du satt lysstyrke kontrast osv på skjerminnstillinger veldig høyt? -prøv i tilfelle å sette disse litt mer nøytralt.. rundt 50% f.eks.

Er TVen helt ny så vil i noen tilfeller skjermen være mer var for innbrenning, IR, første tiden, være litt ekstra forsiktig da.. men allerede etter 3min hørtes sinnsykt ut... min Pana V10e står lett på samme bilde etc i timer uten noe antydninger til IR eller innbrenninger..
    +1

Jeg satt strømsparing til høy og lot tven kjøre skjermvask noen netter. Etter det har det ikke vært noe problem. Litt midlertidig innbrenning vil det alltid være om man spiller et mørkt spill med helt lyse healthbars, ammo stats osv. Jeg bruker skjermen som PC skjerm hver dag uten problemer =)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Cell Light" stod på fullt. Har skurd det ned nå. Kontrasten stod faktisk på fullt :S Kanskje den bare må "gå seg inn" litt... Så en film som ikke dekket hele skjermen i går, og nå er det to streker på hver side i overgangen mellom der det ikke ble spilt film og der det ble spilt film... Er det mulig at det er feilproduksjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermvask. Vil det si det som heter "Screen Burn Protection" -> "Scrolling", eller bare en hvit skjerm?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har norske menyer, men det er nok "scrolling". Den kjører svart/hvit i et rullende mønster over hele skjermen.

Problemet du opplever er at i starten er halveringstiden veldig rask for fosforet i skjermen din. Etter noen timers bruk flater dette ut veldig. Innbrenning er forskjell i slitasje på skjermen din, etter mange timersbruk vil disse forskjellene bli minimale pga halveringstiden har flatet ut.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rakhir
    "Cell Light" stod på fullt. Har skurd det ned nå. Kontrasten stod faktisk på fullt :S Kanskje den bare må "gå seg inn" litt... Så en film som ikke dekket hele skjermen i går, og nå er det to streker på hver side i overgangen mellom der det ikke ble spilt film og der det ble spilt film... Er det mulig at det er feilproduksjon?

selv var jeg også vant med "umormalt" høye verdier på kontrask lysstyrke etc, helt til jeg fikk Panasonicen, som er THX kalibrert, da innså jeg hvor lavt verdiene egentlig skulle være for å få et "korrekt" bilde.. likevel valgte jeg å skru litt på enkelte for å tweeke litt, men svært lite..

bare det å skru ned til mer normalte verdier vil nok bedre situasjonen mye, spes i begynnelsen nå som TVen er ny..

selv har jeg ikke kjørt noe vask, scrolling eller slik på skjermen siden jeg fikk den, kun brukt til spill,film,tv etc.. har hatt i bakhodet at jeg ikke går fra TVen over lengre tid, men det er også alt jeg har gjort for å begrense..

nå har jeg ikke merket noe i det hele tatt heldigvis, og jeg har letet mye, for jeg var meget redd for innbrenninger siden dette var min første plasma, og jeg bruker den en del til spill, med statiske bilder i hjørner..

prøv å sett den på hvitvask ei stund å sjekk om dette du har fått forsvinner, evt sett tv på tom kanal med "snø" hvis den ikke har vaskeprogram.. skru så ned verdier slik du unngår slikt i fremtiden - samt at bildet faktisk blir mer korrekt og bedre..

vanskelig å få sort bilde, og bra detaljer i skyggeparti når lysstyrken fra TVen lyser opp hele rommet:P

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme tv og jeg også får IR etter bare noen få minutter om det er tv-logo,undertekst,4:3 format eller fks i spill med et HUD.

Men det går heldigvis fort bort, jeg kjører tv i Standard modus.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Har samme tv og jeg også får IR etter bare noen få minutter om det er tv-logo,undertekst,4:3 format eller fks i spill med et HUD.

Men det går heldigvis fort bort, jeg kjører tv i Standard modus.

høres helt sykt ut, selv har min stått på i timesvis med HUD uten noe antydninger..

sjekk innstilliger; skru ned lysstyrke til ca 50%, samme med kontrast og slike ting.. hvertfall første tiden..

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rakhir
    2. Jeg ser på film via en MacBook. Bruker DVI->HDMI inn i TVen. Problemet er at bildet henger etter lyden. Er det Macen eller TVen?
    Prøv og kjør en annen kilde inn på samme inngang på tv'n, så finner du ut om det er tv'n eller pc'n.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    høres helt sykt ut, selv har min stått på i timesvis med HUD uten noe antydninger..

sjekk innstilliger; skru ned lysstyrke til ca 50%, samme med kontrast og slike ting.. hvertfall første tiden..
    Kan ta å sjekke det når jeg kommer hjem, men synes bildet er ganske så lys svakt allerede i standard modus.. Men skal sjekke hva innstillingene er i standard modus.

Men synes og det er rart det blir så fort IR...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar Jeg tror faktisk at begge problemene begynner å bli bedre nå... Trengte nok bare litt tid. Har hatt den stående nå med hvit skjerm i noen timer.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg hjemme og Standard innstilling er følgende:

Cellelys: 4
    Kontrast: 95 -----> Satt denne ned til 45 også nå, se om det hjelper litt på IR.
    Lysstyrke: 45
    Skarphet: 50
    Farge: 50

Ser at HUD'en til Aliens vs Predator var der når jeg slo på tv nå...regner med det blir borte ved å se litt på vanlige tv sendinger....

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Da er jeg hjemme og Standard innstilling er følgende:

Cellelys: 4
    Kontrast: 95 -----> Satt denne ned til 45 også nå, se om det hjelper litt på IR.
    Lysstyrke: 45
    Skarphet: 50
    Farge: 50

Ser at HUD'en til Aliens vs Predator var der når jeg slo på tv nå...regner med det blir borte ved å se litt på vanlige tv sendinger....
    spiller du med xbox eller ps3?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    spiller du med xbox eller ps3?
    har det noen betydning?

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    har det noen betydning?
    jepp, ps3 kjører blu ray mens xbox ikke har full hd spill en gang....Vesentlig forskjell er det vell på prosessorhastigheten til ps3 og reaksjonstiden på tven, om dette samarbeider bra, xbox er veldig dårlig på dette

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    jepp, ps3 kjører blu ray mens xbox ikke har full hd spill en gang....Vesentlig forskjell er det vell på prosessorhastigheten til ps3 og reaksjonstiden på tven, om dette samarbeider bra, xbox er veldig dårlig på dette
    Jeg tengte mest på IR, som jeg bare gikk utifra at du også gjorde...da det er det du har vært mest opptatt av i det siste...

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    har det noen betydning?
    Det*skal*ikke*ha*noen*betydning.

Hva*som*skjer*inni*konsollen*har*ikke*noe*å*si*på* om*bildet*på*TVen*din*brenner*seg*inn*eller*ikke.

EDIT:*Helt*latterlig*bug*på*forumet*at*mellomrom*b lir*til*stjerner>.<

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste en plass at man ikke bør har på høy kontrast de 150-200 første timene,
    særlig kombinert med høy innstilling på Cellelys.

Mine innstillinger:
    Cellelys: 8
    Kontrast:60
    Lys: 47
    Skarphet:0
    Farge: 53

Senere vil jeg prøve lavere innstilling på Cellelys og høyere på Kontrast,
    for å få bedre kontrast/sortnivå.

Avanserte innstillinger:
    Svarttone: Mørk
    Dynamisk kontrast: Av
    Gamma: 0
    Fargerom: Auto

Bildealternativer:
    Fargetone: Normal
    DigitalNR: Av
    Svartnivå HDMI: Normalt

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HT
    Leste en plass at man ikke bør har på høy kontrast de 150-200 første timene,
    særlig kombinert med høy innstilling på Cellelys.

Mine innstillinger:
    Cellelys: 8
    Kontrast:60
    Lys: 47
    Skarphet:0
    Farge: 53

Senere vil jeg prøve lavere innstilling på Cellelys og høyere på Kontrast,
    for å få bedre kontrast/sortnivå.

Avanserte innstillinger:
    Svarttone: Mørk
    Dynamisk kontrast: Av
    Gamma: 0
    Fargerom: Auto

Bildealternativer:
    Fargetone: Normal
    DigitalNR: Av
    Svartnivå HDMI: Normalt

på panasonic V10e sin THX modus, som jo er laget for så korrekt bilde som mulig, så er faktisk mye av innstillingene lavere enn dette igjen, mener jeg å huske.. så skal ikke være særlig nødvendig med noe høyere hvertfall:-)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •