LG PG6000 - avknapp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG PG6000 - avknapp?

Hei

Jeg har overnevnte TV, men finner ikke noen knapp til å slå av TV.... :smile: Knappen på fronten får jeg ikke til å slå av TV, så det blir stående i stand by hele tiden. Er det et eller annet jeg ikke har oppdaget her? :grin:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder PG3000 er det ingen av-knapp ser jeg. Det samme gjelder sikkert for PG6000 også vil jeg tro?

"There is no on/off switch, it is on standby at all times unless unplugged"

Finn fram bruksanvisningen, så får du sikkert verifisert akkurat dét.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer nok det. PG6000 har ingen avknapp - du må nok til med en skjøtekontakt med bryter om du må slå helt av. Var slik før - at jeg måtte fysisk slå av med bryter, men har vendt meg av med det da færre og færre kommer med avknapp .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Stemmer nok det. PG6000 har ingen avknapp - du må nok til med en skjøtekontakt med bryter om du må slå helt av. Var slik før - at jeg måtte fysisk slå av med bryter, men har vendt meg av med det da færre og færre kommer med avknapp .
    Skjønte det måtte være noe ja... Har hatt TV i to år, men tenkte plutselig at jeg skulle spare litt strøm å slå den av... Da blir det sløsing der da :-P Men er ikke det litt "farlig" - at man ikke kan slå helt av???

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mona35
    Skjønte det måtte være noe ja... Har hatt TV i to år, men tenkte plutselig at jeg skulle spare litt strøm å slå den av... Da blir det sløsing der da :-P Men er ikke det litt "farlig" - at man ikke kan slå helt av???
    Det går minimalt med strøm når det står i standby. Dessuten bidrar det lille som går til at du holder varmen og strømmen i Norge er noe av den reneste av energi du får, selv om Jens sier noe annet for å kunne legge avgifter på dette og. Rare greier dette så lenge strømmen går til en strømsluker av en EL-bil er den ren, men bruker du den til fyre med er den ikke ren. Blir litt matt av slikt.

For øvrig er huset fult av ting som står med strømmen på hele tiden og tror ikke dagens TV er mer farlig en det meste annet av el utsyr som vi har. Var nok litt annerledes med de store kassene med katoderør.

edit: dyslektiker
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Standby på dagens apparater er under 1 Watt. Det er fullstendig ubetydelig. Brannfare er også tilnærmet lik null.
    Det er nok gamle bekymringer som henger igjen fra tidligere tider.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott, da slipper jeg å bekymre meg for sånt Takk for svar forresten!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •