Lyse hjørner problem på nytt Samsung LED 55"..! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Samsung skjermene krever meget mye kalibrering før de blir noe god.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jeandaniel
    hehe har du led?

Hmm.. Jeg er ikke fornøyd med samsungen til nå.. Jeg plages av lyse hjørner, også når skjermen er sort (feks Bluray spiller står på uten film) så ser en masse lys flekker rundt på hele skjermen, særlig i hjørnene..

Er dette ett problem som ikke går ann å rette opp i???! I verste fall så blir det nok 58" Plasma for dette her var ikke gøy..

å btw.. Skal noen kjøpe kalibrerings dvd så IKKE kjøp Monster ISF sin til 399,-! Kunne klart meg like godt uten.
    Har Samsung 966 Led ja, men ikke edge led. Har ikke de plagene med backlight bleed og clouding som edge led har.

Newcomer Jeandaniel sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terka
    Gjorde selv noen forsøk på PS50B855 (litt mindre modell en den du nevner).
    Første hadde så høy Buzz' at vi leverte avtalte å levere den tilbake og få ny. Når vi fikk ny så oppstod det en høy pipelyd i den etter en ukes tid som var såpass irriterende at vi slo av tv'en og hentet prosjektor opp i stua i stedet. Denne ble så levert inn og byttet i en Samsung UE55B7070 som vi er ganske så fornøyde med.

Vi har også lyse hjørner/felter når skjermen sort/ikke mottar signal, men hos oss er ikke dette synlig når det er levende bilder (som man normat bruker tv'en til) eller vi viser bilder via DLNA funksjonaliteten. Slik det er hos oss så er ikke dette sammenlignbart med hvor plagsomt støyen fra PSxxB855 var.
    (Jeg har dog lovet å ikke fortelle fruen hvordan hun kan få frem/når hun kan se disse lyse feltene.. :-D )
    Nå når det er dagslys så ser jeg ikke feltene, men i går kveld så var dem der hele tiden. De var utrolig synlige. T.o.m på bluray var dem der, og det irriterer vettet av meg.

Asså, jeg mener.. Skal en kjøpe et Tv til 25.000kr ordinær pris og LED i tillegg så skal det være 99.9% minst. Mulig jeg er kravstor, jeg har heller ikke peiling på tv apparater, men jeg er temmelig skuffet.

Tenkte å ta en telefon til Expert i dag å høre hva de har å si..

Evt.. Er 58" plasmaen å anbefale eller må jeg bort i fra samsung?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet noe om LG 60"?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet noe om LG 60"?
    Sikker noen som lurer på hvor man få en 5090 til 12000,- om du ikke har skrevet det....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5090 får man på bruktmarkedet

Edit:

Noen som vet om en aktuell Bluray spiller som kan sammenlignes med Pioneer sin bdp320 til samme pris eller mindre?

Ser ut til at alt som ble handlet i går, går rett tilbake til butikken i morgen.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5090 får man brukt for 12000,-
    Spørsmålet fra Ingenør'n var nok, HVOR får du kjøpt den brukt for 12 lapper?
    Er nok noe(flere) som kunne tenke seg og kjøpe den..

Noen som vet om en aktuell Bluray spiller som kan sammenlignes med Pioneer sin bdp320 til samme pris eller mindre?
    Ser ut til at alt som ble handlet i går, går rett tilbake til butikken i morgen
    Gå for f.eks LG 60ps8000 til rundt 20 lapper, så kan du kjøpe et Bluray 5.1 hjemmekino fra LG for rundt 4 lapper.. Da tror jeg du skal berge deg bra - lenge..

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har allerede kjøpt den av en kamerat. Henter den i morgen, samt 7070en blir levert tilbake til butikk.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Har allerede kjøpt den av en kamerat. Henter den i morgen, samt 7070en blir levert tilbake til butikk.
    Ok, men den tror jeg nok du blir fornøyd med, selv om den er 5" mindre...
    Og om du vil ha alt i pioneer, så kan du jo fleske til og kjøpe en bluray hjemmekino fra pioneer også, slikt som pioneer's lx01bd...

LX01BD LX serie Blu-ray hjemmekinosystem med "Omni-Directional" høyttalere - Pioneer Surround Hjemmekinosystemer

Den "boksen" som følger med i tillegg til bd-spilleren har 3hdmi innganger .. slik at du kan koble opp f.eks tv-tuner for og få lyden fra den også ut av høytalerene, uten masse kabler fram og tilbake... +at du får alt på samme inngang i tvn...trenger ikke gå fra hdmi 1 til hdmi 2 når du skal gå fra tv til blu ray... bare bytte inngang på "boksen"...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert ikke dumt. Har selv KRP500M så det var ikke jeg som skulle handle 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøst, leverer du den tilbake til butikken p.g.a de lyse feltene?
    Og jeg trodde jeg var kravstor, synes bilde er helt sinnsykt bra på min 55" led 7070, kjøpte den for 3 uker siden og er like fornøyd nå som da jeg bar den inn i stua første gang!

Ser de lyse hjørnene når det er helt mørkt men det er så lite at jeg tenker ikke over det engang. Skjønner ikke helt alt oppstyret p.g.a det. men men, folk er forskjellige!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen liker å se film uten forstyrrelser og andre ikke.

På den 7070en jeg fikk var det utrolig mye, t.o.m selger fikk litt bakover sveis. Ikke nok med det, så skal bilde være mørkest mulig under mørke scener, men alikevel sortnivået skal være slik at du kan se en minste skygge, og dette gir Kuro meg. Syntes også designet på en 55" til 25.000,- i butikk kunne vært en smule bedre.

Er kjempe fornøyd med Kuroen og angrer ikke ett sekund. Klart, bildene er ikke like lyse, men FOR ett komponent!! 8)

Hadde jeg vert deg, så hadde jeg ventet til nesten generasjon av LED tv kommer. Da du sannsynlighvis kommer til å ha ett eller flere garantiproblem i garanti perioden.

Smaken er som baken, i mitt tilfelle er det bildet og lyden som betyr mest under filmkvelder.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •