Forbruker.no: Mest (Sony) TV for pengene

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Forbruker.no: Mest (Sony) TV for pengene

Det kan man saktens spørre seg om når man står der, ansikt til ansikt med elektronikkbutikkens bugnende TV-vegg.

Utvalget er enormt, og de store produsentene har gjerne flere utstyrsvarianter på samme størrelses- og oppløsningstema. Jo dyrere modellen er, jo flere og mer fancy logoer er klistret på skjermen.

Krysningspunktet

Spørsmålet vi aktet å finne svar på var, hva du får for de ekstra kronene, og om det finnes noen gyllen middelvei. Modellen med det ideelle krysningspunktet mellom pris og kvalitet.

Sony har et helt arsenal av 40-tommere i sitt LCD-sortiment. Vi har sett på de tre modellene med full HD, KDL-40V3000, KDL-40W3000 og KDL40X3500, med veiledende priser på henholdsvis 17.000, 19.000 og 28.000 kroner. Skjønt her kan det som alltid være mye å spare på å ta en prissjekk i markedet.

NB! KDL-40W3000 og KDL40X3500 kan benyttes som såkalte IDTV-er i det digitale bakkenettet. Les mer om IDTV og muligheten for boksfritt bakkenett her.

Vår testvinner

Etter at alle poenger er talt opp og priser veid inn, er det testens mellomste bukken bruse, KDL-W3000, som er den av de tre Sony TV-ene som gir mest for pengene, og følgelig stikker av med testseieren.

Les testen på Forbruker.no: Mest TV for pengene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er litt "trist" at de bruker så hakkanes gale priser for sammenligningene.

Det er godt mulig de har lagt til grunn en veil pris fra Sony, men når markedsprisene er milevis fra så sier de svært lite.

Newcomer Jaune sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte akkurat på om jeg skulle bestille en KDL-W3000 i dag til 10990+
    Men er litt usikker på hva dataoppløsninger er på disse Full HD tvene, får mann 1920x1080 på HDMI/DVI fra PC på disse? VGA er godt nok for meg.
    Ellers virker det som en god tv til en meget bra pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jaune
    Lurte akkurat på om jeg skulle bestille en KDL-W3000 i dag til 10990+
    Men er litt usikker på hva dataoppløsninger er på disse Full HD tvene, får mann 1920x1080 på HDMI/DVI fra PC på disse? VGA er godt nok for meg.
    Ellers virker det som en god tv til en meget bra pris.
    Svaret er ja. Både via HDMI og VGA. Men det krever at skjermkort og driver støtter det. På min litt eldre DELL fungerte det bare via DVI (eller var det VGA?), mens den nyeste altså taklet 1080 både via VGA og DVI. (Via DVI-til-HDMI overgang). Råbra bilde!

Newcomer Morty sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får man sett HD-materiale via VGA eller kun via HDMI eller DVI ?

Lurer på hvilken inngang som er best å bruke fra PC på både LCD og plasma, i tilfelle flatskjermen ikke støtter 1:1 pixelmapping etc. Slik at ikke bilde på tv får helt feil oppløsning og dårlig til å surfe, spille og se filmer på..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •