Test: 3 plasma-TVer - oppløftende plasmadyst

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Test: 3 plasma-TVer - oppløftende plasmadyst

Det er feriepengetid, og det er slett ikke i alle norske familier at feriepengene går til flybilletter eller sommerhus i Danmark. For mange er det årets mulighet til å gå til anskaffelse av en fin ny flatskjerm.

Vi har her testet årets nyheter fra Panasonic, LG og Samsung, alle 42-tommer store plasma-TV-er. Alle har veiledende utsalgspriser fra 14.995 til 16.995 kroner.

Vinneren fra Panasonic er et knallkjøp. Den er meget god, og er å få til en super pris.

De tre 42-tommerne ble plassert skulder ved skulder i vårt testrom sammen med våre to plasmareferanser Panasonic TH-42PV600 og Pioneer PDP-427XA.

Av de tre nykommerne måtte Panasonic TH-42PX70 finne seg i å stille med et favorittstempel. Panasonic er ikke bare verdens største produsent av plasma-TV-er. Den forrige plasmagenerasjonen til Panasonic var sammen med Pioneer i våre øyne også markedets beste, hestehoder foran resten av feltet.

LG og Samsung har på sin side jobbet knallhardt med å korte ned forspranget til tetduoen, og smaksprøvene vi ble servert på årets CES-messe tydet på at de to koreanske elektronikkgigantene hadde spennende plasmating på gang.

Hva har så de nye 2007-modellene å melde? Strekker de plasmastrikken ytterligere noen centimeter, og sist men ikke minst, hvilken av de tre er det beste kjøpet?

Les testene på Forbruker.no: Oppløftende plasmadyst.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var vell ikke de store overaskelsene i denne testen.... :-)

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud. Prøv å se videoomtalen som ligger der. "Hm, hva skal jeg filme mens denne mannen står og prater", tenker kameramannen. "Skal jeg filme TV-en mannen står og peker på? Nei, jeg filmer mannen. Eller vent! Kanskje jeg skal panorere i motsatt retning, slik at man ser halve mannen og ingen TV? Ja, det er nok best."

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Herregud. Prøv å se videoomtalen som ligger der. "Hm, hva skal jeg filme mens denne mannen står og prater", tenker kameramannen. "Skal jeg filme TV-en mannen står og peker på? Nei, jeg filmer mannen. Eller vent! Kanskje jeg skal panorere i motsatt retning, slik at man ser halve mannen og ingen TV? Ja, det er nok best."
    Tja... har ikke sett videoen selv, men man får vel ikke noe inntrykk av bildekvaliteten på skjermene med en "frimerkevideo" uansett, så det var kanskje like greit å filme mannen?

Samma det - finnes det forresten en tilsvarende Panasonic 37" som er ditto billigere? Så på komplett.no, men der var 37-tommeren dyrere???

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man ser en god del forskjell i sortnivået på de forskjellige TV-ene, faktisk. Bildekvaliteten ellers er det vanskelig å si noe om av videoen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Tja... har ikke sett videoen selv, men man får vel ikke noe inntrykk av bildekvaliteten på skjermene med en "frimerkevideo" uansett, så det var kanskje like greit å filme mannen?

Samma det - finnes det forresten en tilsvarende Panasonic 37" som er ditto billigere? Så på komplett.no, men der var 37-tommeren dyrere???
    Hva mener du med frimerkevideo? Jeg bare dobbelklikker (opera) og så får man full skjerm....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om videoen blir fullskjerm, har den ikke høyere oppløsning enn orginalen. Derfor vil det være like vanskelig å se detaljer el.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •