Test: Rå spillmaskin

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 53
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Test: Rå spillmaskin

Sonys forrige spillkonsoll, PlayStation 2, har vært soleklar markedsleder i forhold til tilsvarende konsoller fra konkurrentene Microsoft og Nintendo.

Spesielt i de siste par årene har PlayStation her til lands hatt stor suksess med karaokespillet SingStar og spørrespillet Buzz, spill som har markert dataspillenes overgang til massemarkedet én gang for alle.

Mange begynte imidlertid å lure på om Sony hadde bommet litt når de lot Microsoft få mer enn et års forsprang med sin nestegenerasjonskonsoll Xbox 360, som ble lansert før jul i 2005.

Les testen på Forbruker.no: Rå spillmaskin.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ang. spill så blir det jo litt smak og behag, samme med hd-dvd vs blue ray.

Jeg har ikke sett så mye av PS3, men prøvde den i en butikk, og jeg ble veldig skuffet av grafikken. Det var vel og merke bare brukt standard gul videokabel, så den har sikkert mer å hente. Selv tror jeg grafikken blir bedre med tiden, etter hvert som spillene utvikles bedre.

PS3 skal jeg ha uansett, men det får vente til høsten da den sikkert har sunket litt i pris og fått flere spill.

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grafikken er ikke så ille synes jeg, den er utrolig detaljert og kjapp. Spillutviklerene har jo enda ikke tatt ut hele potensialet i PS3 og på COD3 er det endel bugs. Har ikke fått testet BR film

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da PS2 var speller ny, kostet den mellom 4000-5000 kr. Hvis man tar med inflasjon siden den tid, er ikke 5500-6000 så gæærnt for PS3. Hvis man tar hva X360 kostet da den kom + HD-DVD-drev, så blir det ikke så veldig langt i fra prismessig heller. Tror personlig at PS3 kommer til å kjøre i fra X360 over tid, akkurat som PS2 solgte overleget alt annet fra forrige generasjons konsoller.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det noen reell konkurrent til PS2?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javisst, Dreamcast. Sega hadde jo endel lengre fartstid i spillbransjen enn Sony.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Javisst, Dreamcast. Sega hadde jo endel lengre fartstid i spillbransjen enn Sony.
    men ikke Microsoft eller Nintendo vil jeg tro

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sega har da holdt på med spill mye lenger enn Microsoft.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Jeg har ikke sett så mye av PS3, men prøvde den i en butikk, og jeg ble veldig skuffet av grafikken. Det var vel og merke bare brukt standard gul videokabel, så den har sikkert mer å hente. Selv tror jeg grafikken blir bedre med tiden, etter hvert som spillene utvikles bedre.

PS3 skal jeg ha uansett, men det får vente til høsten da den sikkert har sunket litt i pris og fått flere spill.
    Hvis de brukte kompositt utgangen er det på ingen måte rart du ble skuffet, da sender den ut standard PAL oppløsning (576p).
    Blir ikke bedre enn PS2 da.
    For å få utbytte av maskinen må man bruke HD skjerm 720p eller bedre, og komponent eller HDMI tilkobling.

Hvis du ikke har HD TV/PJ og stor hunger etter HD film, så er det nok like greit å vente til det er kommet flere spill som er noe å ha

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De to stedene vi har testet PS3 har begge steder hatt en ny LCD skjerm tilkoblet, alt i oppsett fra Sony så da må man regne med at de har valgt skjerm som er tilpasset og korrekte kabler. Man viser da ikke frem sitt nye, fancy produkt på en amatørmessig måte.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Hvis de brukte kompositt utgangen er det på ingen måte rart du ble skuffet, da sender den ut standard PAL oppløsning (576p).
    For å få utbytte av maskinen må man bruke HD skjerm 720p eller bedre, og komponent eller HDMI tilkobling.

Hvis du ikke har HD TV/PJ og stor hunger etter HD film, så er det nok like greit å vente til det er kommet flere spill som er noe å ha
    Ikke for å være nesevis eller ubehagelig på noen måte,
    men standard PAL blir nok 576i, og det kan godt hende at på enkelte matriale snakker vi ikke om det en gang men 476i/p hvis vi snakker om BD. Har prøvd selv og ikke haket av for 1080i og p i menyen og avspilt BD DVD. PJ fortalte meg at dette var 476P i 60Hz.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Ikke for å være nesevis eller ubehagelig på noen måte,
    men standard PAL blir nok 576i, og det kan godt hende at på enkelte matriale snakker vi ikke om det en gang men 476i/p hvis vi snakker om BD. Har prøvd selv og ikke haket av for 1080i og p i menyen og avspilt BD DVD. PJ fortalte meg at dette var 476P i 60Hz.
    Det er nok helt korrekt som du sier, jeg var litt rask i vendinga. :-D
    Men, fortsatt komponent eller HDMI samt HD skjerm/PJ for å få utnyttet PS3 på en skikkelig måte :-D

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 er mer enn bare oppløsning. Hvis

stemmer, betyr det jo at PS2 i utgangspunktet var en helt meningsløs investering, da den har samme oppløsning som PS1.

Når det gjelder boksene oppsatt av Sony...har sett et par av dem, og begge hadde helt forferdelig bilde (nevnte i en annen tråd). Klart, man ser grafikken er noen hakk over PS2/Xbox/Wii, men bildet var blasst, utvasket, grumsete og generelt sett ekstremt lite tiltalende. Nesten så man skulle tro de kjørte skjermen på (dårlige) fabrikkinnstillinger og plugget maskinen i med kompositt. Eller RF.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 er mer enn bare oppløsning. Hvis

stemmer, betyr det jo at PS2 i utgangspunktet var en helt meningsløs investering, da den har samme oppløsning som PS1.

Når det gjelder boksene oppsatt av Sony...har sett et par av dem, og begge hadde helt forferdelig bilde (nevnte i en annen tråd). Klart, man ser grafikken er noen hakk over PS2/Xbox/Wii, men bildet var blasst, utvasket, grumsete og generelt sett ekstremt lite tiltalende. Nesten så man skulle tro de kjørte skjermen på (dårlige) fabrikkinnstillinger og plugget maskinen i med kompositt. Eller RF.
    Men i alle dager, ingen grunn til å gå i skytter grav over dette!

Det er ikke rart om en blir lite imponert av en maskin som er beregnet på HD oppløsning og skal ha fantastiske bilder, men så ser man på den i butikk hvor den er koblet til via kompositt (576i) og blir skuffet.

Hadde jeg sett den i butikk og den var koblet til via kompositt og jeg ikke var klar over det så hadde jeg aldri i verden kjøpt den for 6.000kr.

Dette hadde absolutt ingenting med PS1 eller PS2 å gjøre

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke snakk om noen skyttergrav, bare det at du påpekte at om man ikke har et HD-display blir PS2 og PS3 samme ulla. Dette stemmer ikke, men det er ikke nødvendigvis så selvsagt for uinnvidde. Det er heller ikke fanboyism, kan konstantere at Xbox 360 ser uendelig mye bedre ut enn Xbox, selv på en 28" CRT.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke snakk om noen skyttergrav, bare det at du påpekte at om man ikke har et HD-display blir PS2 og PS3 samme ulla. Dette stemmer ikke, men det er ikke nødvendigvis så selvsagt for uinnvidde. Det er heller ikke fanboyism, kan konstantere at Xbox 360 ser uendelig mye bedre ut enn Xbox, selv på en 28" CRT.
    Ahh, slik ja, da er jeg så og si enig.
    Men de som ikke har HD tv kan jo like godt kjøpe Xbox, da de ikke får bruk for BD spilleren.
    Det er tross alt så mye mer spill til den, og den er så mye billigere.

Har PS3 selv så jeg vet hva det dreier seg om

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener dere seriøst at Sony sine utstillingsmodeller ikke er satt opp med best mulig kabel og best mulig TV for å gjøre produktet forlokkende?

Er vel ingen som prøver å selge et LCD TV med å vise bilder via en bordantenne, f.eks...............

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at karene på elkjøp klarer å stille inn bildekvaliteten på PS3 og TV'n som er koblet til Da blir det sansynligvis ikke så bra bilde med kompositt..

Har selv spilt PS3 (Motorstorm) hos HFK før jul på en god projekter med HDMI og da kan jeg si at bildet var veldig bra!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har PS3 av media muligheter?

Xbox360 er et Microsoft produkt og er fullt ut samarbeidsvillig med Windows Media Center, trådløst eller kablet.

Men for all del - jeg har egentlig ikke peiling. Synes bare Sony har priset varen for høyt og det går ut over oss forbrukere. Om nå det store salget uteblir så vil nok prisene falle ganske raskt.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS3 addresses matters of life and death

Sitat Opprinnelig postet av CW Lover
    Den ekke så mye kraftigere at den er vært 1500 kr mere..

Quote fra The Times 27.03.07

"Games analysts in Tokyo said that the computing power of Sony’s machines could be considerably underexploited by games manufacturers. The console contains a powerful and expensive chip that was co-designed by Sony, IBM and Toshiba. It is partly responsible for the high cost of the console"

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •