Test: Tatung 32-toms LCD-TV - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile bra svartnivå

svartnivået må jeg si er meget bra utifra forutsetningene. nå er jeg ingen 'entusiast', men etter min mening er svartnivået meget bra. faktisk er alt med denne tv'en imponerende prisen tatt i betraktning. kan ikke se at det skal være verdt å legge så mye mer penger i en 32 tommer enn dette. jeg sitter heller med denne i ett år eller 2, for så kanskje oppgradere til noe større og bedre. men denne tv'en duger plenty. beste kjøpet under 10-12000 er nå min mening...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dobbeltpost.

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå koster den 3995,- på Netshop, da snakker vi vel "butikk" eller? :-D
    Soveromstv....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Kjøpte denne tv'en selv fra MPX , og grunnet at jeg ikke har råd å hente ut htpc'n litt, så tenkte jeg .. jaja den får erstatte den slitte 17" crt skjerm som jeg har til pc'n ellers ..

joa .. pakker opp og kobler den til.. hehe.. må si det var ganske elite følelse å ha en 32" på pc pulten da .. sukk , hadde den bare hatt oppløsning som stod i stil Tror nesten jeg må ha en Dell 30" til pcbruk etter dette.. tok etpar runder i quake 4 og need for speed.. det var sykt ;D

Har jo prosjektør med 104" lerret fra før av da men, var noe anna dette.. på pc pulten .. my altar of por...eh.. joy

Anyway tilbake til topic. Jeg får iaffal ikke gjort noe fornuftig med den enda til PC bruk . Når jeg kobler den til via DVI - HDMI kabel (som jeg originalt har til prosjektøren), Så insisterer tv'en å enten kjøre i 1920x1080i mode, eller i 1280x720p , og selv om jeg setter 1280x720 oppløsning på pc'n , så kutter den en haug rundt kantene. Så det var litt skuff..

Tenkte jeg skulle prøve med VGA da , og se om jeg fikk til 1:1 mapping der. Men da sier den bare "No VGA signal" akkurat som den får feil signal, og slår seg av ???

Har et ATI Radeon X1950pro med 2x dvi ut , og bruker en dvi til vga adapter.

Såeh.. noen som har no tips etc re pc bruk ? For den skal trosalt stå på soverommet koblet til en htpc hele tiden, så er jo greit å få 1:1 mapping.

Men til denne prisen , er jeg imponert hvor mye tv jeg får. Men den er justert helt uti natta rett ut av eska, men en liten runde med den særs kjipe instillings menyen, og så begynner det se rimelig bra ut . Har etpar hundre 720p filmer å kjøre på den, så blir bra det fremover.

Har ingen problemer med å anbefale den på noen måte , må bare finne ut av dette me instillinger og koblinger. Noe kjip/dårlig fjernkontroll som treffer dårlig, men ellers.. bra tv, lyssterk med veldig bra sort nivå. En del synlig bildestøy på film etc, men er vel bare jeg som er vandt til prosjektør så har egentlig ikke noe sammenlignings grunlag.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten followup.

Ville si at jeg fikk til å kjøre den i PC mode med VGA kabel nå. Så nå kjører jeg 1360x768 ut fra pc'en. Prøvde meg litt på powerstrip for å få 1366x768 ut av pc'en men fikk ikke dette til, så får søke etter andre programmer etc.

Merket meg noe rart i går når jeg brukte VGA utgangen, at på noen farger så var det veldig "ant" aktig, at det var akkurat som små maur/snøing på fargen akkurat som den ikke fikk bestemt seg åssen farge den sku velge.

Men når jeg slo den på idag, så var det ikke synlig / borte. Merkelige greier.. ellers er jeg storfornøyd med tv'n , ble enda mer glad i den nå som jeg fikk til pc oppløsninga. Litt synd at den ikke støtter PC modus med digital overføring, d.v.s DVI - HDMI . Det hadde vært ypperlig, 1:1 med digital overføring.

Men kan ikke få alt i denne prisklassen..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulighet for å koble til surround? Må jo ha bra lyd også

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får ikke koblet til VGA

Jeg har det samme problemet. Kjøpte en Tatung V32MCHK-EE1 i dag, og er eldig fornøyd så langt, men jeg klarer ikke koble til tv' via VGA kabel fra min PC. Har et nVidia GeForce GO 6600 skjermkort på PCen.

Hva gjorde du for å koble den til PCen? Trenger hjelp fort....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte den i går og det gikk helt greit å koble mot PC i visse oppløsninger. Prøv å sette oppløsningen til 1024*768, 32 bits farger og 60hz. Da fikk jeg bilde i 4:3. Jeg får også signal i 1360*768, men det virker på meg som om bildet ikke er 1:1 pixelmapped. Skal teste litt senere.

Har for øvrig et Geforce 7900GS skjermkort som er koblet fra DVI-overgang til VGA, ingen andre skjermer tilkoblet.

Ang surround: Det er en coaxial digital-utgang på TV'en, skal prøve å koble den til min Yamaha surroundforsterker i morgen og gi tilbakemelding.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elektrolars
    Jeg kjøpte den i går og det gikk helt greit å koble mot PC i visse oppløsninger. Prøv å sette oppløsningen til 1024*768, 32 bits farger og 60hz. Da fikk jeg bilde i 4:3. Jeg får også signal i 1360*768, men det virker på meg som om bildet ikke er 1:1 pixelmapped. Skal teste litt senere.
    har også denne TVen og bruker 1360x768, men alikevel er ikke bildet skarpt, så det virker ikke som den har 1:1 pixelmapping, har en plasmaTV fra panasonic på jobben som har samme oppløsning og denne er sylskarp, skulle gjerne hatt det slik på Tatungen også, den skal jo støtte det, men det virker som et eller annet ikke stemmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestillt en VM32MCHK-EEE1 og har tenkt å kople til PC'n.
    Ser på side 49 i bruksanvisningen på http://www.tatung.no/files/manualer/V32MCHK-EE1.pdf at det er oppgitt timing data. Er det noen som har prøvd/kontrollert dette for 1360x768 med f.eks PowerStrip EnTech Taiwan | Utilities | PowerStrip ?

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei jeg skal snart kjøpe meg en bærbar pc, denne har hdmi utgang, så går det og koble den til tvn via den eller er det bedre og bruke vga utgangen, men lurer også på hvilken oppløsning jeg får da når jeg spiller av dvd, siden jeg da også skal bruke bærbaren til dvd avspiller får jeg 1360*720p foreksempel?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Skal kjøpe meg ny flatskjerm nå, og vurderer sterk denne "32 fra Tatung.
    Forstår av det jeg leser her at de fleste er fornøyd, men at det er noe problemer med tilkobling til PC? Noen som kan forklare en amatør på enkelt norsk hva disse problemene innebærer?
    Forøvrig ser jeg også at det finnes to versjoner av denne TV`n. En med og en uten DVB-T, til samme pris på mpx.no.

Noen som har noen formening om hvilken av disse jeg bør gå for? Og hva er DVB-T?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En LCD skjerm gir skarpest bilde hvis den mates med et signal som har nøyaktig samme oppløsning som skjermen. LCD-TV'er har enten 1366x768 eller 1920x1080 pixler. Dersom skjermkortet i PC'n og elektronikken i TV støtter dette på HDMI/DVI/VGA kontakten kalles det 1:1 pixelmapping, dvs uten kvalitetstap. Hvis ikke vil detaljer(bokstaver) bli uskarpe og farger kan skli ut.

DVB-T er digitalt bakkenett (DVB-C er digital kabelTV, DVB-S er digital satelittTV). I Norge skal det digitale bakkenettet bruke MPEG4 kompresjon mens resten av verden bruker MPEG2. De TVene som selges i dag med DVB-T mottaker har MPEG2 dekoder og kan brukes til å ta i mot svenske TV-sendinger. Mer om dette på Digitalt bakkenett (DVB-T)- Alt du trenger å vite - Hjemmekino.no og www.ntv.no

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elektrolars

Har for øvrig et Geforce 7900GS skjermkort som er koblet fra DVI-overgang til VGA, ingen andre skjermer tilkoblet.

Ang surround: Det er en coaxial digital-utgang på TV'en, skal prøve å koble den til min Yamaha surroundforsterker i morgen og gi tilbakemelding.
    Intressant å høre om du får til 1:1 på denne skjermen, jeg har samme skjermkort.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Intressant å høre om du får til 1:1 på denne skjermen, jeg har samme skjermkort.
    Har vel gitt opp å få til 1:1 pixelmapping på skjermen. Har prøvd både 1366*768 og 1368*768, men ser ingen forskjell fra 1360*768 som jeg synes virker i overkant uskarpt til å være 1:1 pixelmapped. Enten er ikke tv'en skarpere eller så skjer det noe med signalene på veien til panelet. Ganske skuffende egentlig med tanke på at både aftenposten.no (forbruker) og Tatung-representanten på forumet hevdet at det ikke var noe problem å kjøre 1:1. Ser også at tv'en står oppgitt med de spesifikasjonene på diverse 1:1 nettsteder (som f.eks. pixelmapping » Full List). Har også testet med en DVI --> HDMI kabel for å se om det hjalp, noe det absolutt ikke gjorde.

Jeg har uansett bestemt meg for å beholde skjermen, for mye styr å sende den tilbake samt at jeg ikke legger merke til det hvis jeg sitter i sofaen og kjører mediaportal. Spill er ikke så aktuelt lenger.

For øvrig virker den digitale lydutgangen veldig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar
    Men hva syntes dere? Er det bedre å kjøpe med DBV-T? Altså til samme pris?
    Eller går dette på bekostning av andre egenskaper i TV`n?
    Burde jeg kjøpe med eller ute DVB-T?

Newcomer Skyhawk sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av audioslave84
    Takk for svar
    Men hva syntes dere? Er det bedre å kjøpe med DBV-T? Altså til samme pris?
    Eller går dette på bekostning av andre egenskaper i TV`n?
    Burde jeg kjøpe med eller ute DVB-T?
    Hei

DVB-T er nok en veldig god egenskap så lenge den passer med det norske bakkenettet,det gjør den altså ikke. Tatungen har MPEG2 dekoding meden RiksTV (det norske digitale bakkenettet) benytter seg av MPEG4. Så da får du velge selv hva du har bruk for.8)

EDIT: Dette står lenger oppe også,jeg såg ikke det før nå:???:

Marius

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere enn meg som har problemer med volumet på Tv`n?
    Er veldig stor forskjell fra hakk 2 til 3 på volumstyrken..
    Mulig det går an å endre på dette via innstillinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problemet selv og ikke funnet noe løsning. En annen ting er at det kommer et høyt "knepp" hver gang jeg bytter kanal og har lyd på ekstern forsterker (gjennom coax digital ut). Det er såpass høyt at jeg må mute forsterkeren ved kanalbytte fordi jeg er redd for høyttalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man gå via forsterker?
    Er det ikke mulig å koble på høytalere direkte via pc audio in..?
    Eventuelt andre løsninger på dette?
    Ufattelig irriterende med den store forskjellen i volum på de ulike volumtrinnene..

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •