Test: Plasmakonger i duell - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Kanskje det... flere Panasonic eiere på div forum (inkludert dette), "angriper" i allefall Pioneer på dette med retention og hevder problemet nærmest er ikke-eksisterende på Panasonic. Derfor syntes jeg det var litt rart....
    Retention er tilstede på Panasonic oxo. Jeg kjørte moderate innstillinger (ca 1/3 kontrast) og fikk retention på min. Over hode ikke sjenerende, men det var der. Panasonic eiere angriper xx6 serien (noe jeg er enig i). Pioneer skal ha ryddet opp i dette og fikset "problemet". Om de er like gode som PV60/600 gjennstår å se. Jeg har ikke sett at noen har no problemer med de nye Pio panelene. Panasonic mener jo at de er oppe på CRT nivå når det gjelder innbrenning. Om det er CRT fra 1980 sier de ikke no om :P

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Da har Forbruker faktisk foretatt seg målinger av sortnivået på de to plasmaene, og det er tydelig at Panasonic virkelig scorer LANGT bedre enn Pioneer, 0,085 cd/m2 på Panasonic mot 0,341 på Pioneer... Min 50" Pioneer har en del bedre sortnivå enn 42-tommeren, derfor sikkert vårt inntrykk Håkon, det er tydelig at 42-tommeren stiller litt svakere enn 50-tommers versjonen i så måte. Kunne vært spennende å fått målt 506/507 også da, ettersom den vitterlig stiller seg en del bedre på det området...

Jeg er forsåvidt ikke så overrasket over målingen på Pioneer TVen, det samsvarer jo med spesifikasjonen (1100 (lysutbyttet) / 3000 (kontrastnivået) = 0,366 (laveste lysutslipp gitt signal på 0 IRE), det som overrasker er det ekstremt gode sortnivået på Panasonicen, som ikke står i samsvar til sin spesifkasjon på 750 (lysutbytte) / 3000 (kontrastnivå) = 0,25. Stemmer altså målingen til Forbruker, noe den vitterlig ser ut til, i det minste basert på det sammenligningsbildet de viser til, har altså Panasonic valgt å oppgi et langt lavere kontrastnivå enn hva som er reelt! Det er altså slik at kontrastnivået gitt sortnivå på 0,085 og 750 cd/m2 lysutbytte burde vært oppgitt til 8800:1 - på tide å oppdatere spesifikasjonsarket, Panasonic?

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da kommer min nye PV600 levert på døren i morgen. Dårlig tid nærmeste uke, men skal skrive litt om hva min personlige mening er når jeg får kjørt den inn litt.

Kommer sikkert med masse spørsmål til dere veteraner snart også. TV´en ble valgt etter noen runder i butikker, ca 1.000 timer på ulike forumer, en TV avbestilt etc

Valgte en plasma til slutt da jeg stort sett har oppfattet bildet fra gode plasmaskjermer mer behagelig for mine øyne under avspilling av DVD. Det er dette den vil bli brukt 70% av tiden.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •