Forbruker.no: Test av tre LCD-TVer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Forbruker.no: Test av tre LCD-TVer

Til helgen braker det løs. Verdens beste fotballspillere samles på tysk gress for å avgjøre hvem som kan titulere seg verdensmestere i fotball og heve seierstrofeet den 9. juli. Selv om ikke Norge er med, kan et rekordstort flat-TV-salg her hjemme de siste ukene tyde på at mange nordmenn planlegger å tilbringe mange sommerkvelder foran TV-en.

Fotball trives best på store skjermer. Vi har derfor denne gangen valgt å teste tre nye og spennende 40-tommere som alle tar mål av seg til å bringe deg tettere på fotballdramaet i Tyskland, nærmere bestemt Samsung LE40R71, JVC LT-40S70 og Sony KDL-40V2000.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

R71

Jeg fikk min 40R71 for en uke siden og har ikke vært helt fornøyd med bildet, kjente godt igjen beskrivelsen i testen vedr billedforbedringsleamikken som gjør bildet urolig og slitsomt å se på. Søkte litt rundt og fant ut at hvis man setter TV'n i film-mode så slår den av (ihvertfall deler) av forbedringselektronikken, justerte deretter farger, kontrast etc. Vips så ble det plutselig en helt annen TV 8-)

En halv time med google og en halvtime med justering viste seg å være den foskjellen som skulle til. Er nå meget fornøyd med bildet

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fleggis
    Jeg fikk min 40R71 for en uke siden og har ikke vært helt fornøyd med bildet, kjente godt igjen beskrivelsen i testen vedr billedforbedringsleamikken som gjør bildet urolig og slitsomt å se på.

og jeg som tenkte denne TV'en var "bankers" siden teknologien kom fra M60'en. Humf... javell... da må jeg vel kjøpe meg en annen tv da.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arctic_celi
    og jeg som tenkte denne TV'en var "bankers" siden teknologien kom fra M60'en. Humf... javell... da må jeg vel kjøpe meg en annen tv da.
    Da anbefaler jeg deg å lese testen om igjen. Dette handler nemlig også om smak og behag. JVC'en og Sony'en får jo stryk på sortnivået. Det er ikke alle som legger like mye vekt på sortnivået som meg, men det er også de som er helt enige med meg, og noen her på forumet som er nesten autister på det området.

Min påstand er at om en TV ikke har godt sortnivå så duger den ikke til film, den kan være fantastisk på Playstation og tegnefilmer og til og med fotballkamper. Men klarer den ikke å vise ordentlig svart så funker det bare ikke for meg.

Dersom du hovedsakelig skal spille XBOX360 og se fotballkamper så tviler jeg ikke på at testens vinnere kan være bedre enn Samsung'en, jeg hiver også gjerne med LG'en og Hitachi'en som ikke rakk med i testen, de har jo også fått hederlig omtale andre steder. Men skal du ha en god allrounder så holder jeg fremdeles en finger på Samsung.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Men skal du ha en god allrounder så holder jeg fremdeles en finger på Samsung.
    Vel blir vanlig tv-titting fra kabel og en del film for min del.
    Har sett på tv-en selv og synes den var veldig skarp... med noen problemer at den laget støy... tenkte at det bilde forbedringen var noen man kunne slå på og av etter som det passet. Men det er det jo ikke.... og det er kipt å ha unødvendig støy i bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arctic_celi
    Leste du ikke resten av innlegget mitt? Sett TV'n i Film mode, juster farger kontrast etc og det blir en helt annen TV. Stikk i en butikk og prøv davell...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fleggis
    Leste du ikke resten av innlegget mitt? Sett TV'n i Film mode, juster farger kontrast etc og det blir en helt annen TV. Stikk i en butikk og prøv davell...
    OK, kjøper.. også får jeg sende den tilbake hvis den ikke er bra nok.
    Hvor leste du om justeringen? Har du en link?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har link:

http://www.avforums.com/forums/showt...=1#post3047077

Det er også mulig å skru av elektronikken i service menyen (se side 103) - men dette anbefales ikke om du ikke vet hva du gjør. Kan ødelegge TVn osv (men dette er beskrevet)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xvani
    jeg har link:

http://www.avforums.com/forums/showt...=1#post3047077

Det er også mulig å skru av elektronikken i service menyen (se side 103) - men dette anbefales ikke om du ikke vet hva du gjør. Kan ødelegge TVn osv (men dette er beskrevet)
    Tusen takk! (noen burde fortelle tv-testeren dette)

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan man kommer inn i service menyen er nok ikke noe som bør være allemannskunnskap siden man faktisk kan ødelegge en god del ved å stille feil inni der. Testeren er nok klar over muligheten, det han nok synes er teit er at man ikke kan stille på det i den vanlige menyen.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Hvordan man kommer inn i service menyen er nok ikke noe som bør være allemannskunnskap siden man faktisk kan ødelegge en god del ved å stille feil inni der. Testeren er nok klar over muligheten, det han nok synes er teit er at man ikke kan stille på det i den vanlige menyen.
    fullstendig enig.

Det testeren ikke er klar over (ser ihvertfall ikke slik utifra hvordan han skriver) er at mye elektronikk blir skrudd av i "movie mode". På avforums.com trodde man tidligere at det kun var dynamisk kontrast som ble avskrudd, men nå diskuterer de om det ikke kan være noe mer som blir skrudd av.

Diskusjonen pågår i tråden jeg linket til, og imens kan kanskje pstraums fortelle oss egentlig hva "movie mode" gjør?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •