Forbruker.no: Test av Viewell 37" LCD-TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Forbruker.no: Test av Viewell 37" LCD-TV

Forbruker.no tester Viewells 37" LCD-TV med overraskende godt resultat.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Til rundt 14.000 må jo dette være et absolutt greit kjøp i 37"-klassen... Så lenge TVens software er av akseptabel kvalitet, noe som tyder på at er tilfelle, er jo gjerne panelene de samme som på dyrere enheter fra f.eks. Sony og Samsung. Tradisjonelt har de noe mer ukjente merkene imidlertid hatt problemer på dette feltet, men ut i fra denne testen ser det ut til at Viewell har håndtert den delen greit.

Litt dumt at det ikke er noen HDMI-inngang på TVen, men så lenge DVI inngangen har HDCP-støtte, noe det tyder på, er jo en overgang alt som skal til da...

Newcomer WebKnight sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen her som har denne TV'en?

Synes denne TV'en virker veldig bra i forhold til pris. Er det noen her på forumet som har denne TV'en og kunne komme med kommentarer til hva som er bra og hva som ikke er bra og om man er enige med testen på forbruker.no.

Og hva får man hvis man legger på 10 000 kr som man ikke gjør på denne? Tenker da på TV'er på 37"-42".

Viewell sin 32" fikk også gode skussmål på dinside.no

Så virker som Viewell er et merke der man får mye for pengene.

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det var litt for mange "dårlig bilde, men bra for penga" kommentarer i den artikkelen. For tre lapper til så får man en av Samsungs splitter nye 40" R-serie LCD-skjermer, det må da være et bedre kjøp om man ikke har en absolutt grense på pris.

Skal si prisene på middels store skjermer faller fort for tiden, wheeee!!! :-)

OK

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd denne tv'en enda?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har. Har hatt tv-en ca en uke, og er rimelig bra fornøyd, mange finesser, bra txt-tv del, uvant å se på LCD kontra vanlig TV, men med personlige innstillinger og støyreduksjon av via digitaldekoder får man bra og klare bilder. PIP er fin. Selv om det er bare en tuner kan man se i to kanaler samtidig og swappe på lyd og bilde. Er fornøyd med kjøpet, og man får denne for 12,500 nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ubrukelig

Sitat Opprinnelig postet av kesse
    Noen som har prøvd denne tv'en enda?
    Har hatt den noen dager og min mening er at den er totalt elendig og se fotball på.spillerne synes nesten ikke idet hele tatt i et tåkehav.Orange farger klarer den ikke i det hele tatt,heller ikke bilder i bevegelse.Føler at jeg er blitt lurt av testen av Viewellen.Den er koblet opp mot et parabolanlegg.Fotball VM er blitt en stor nedtur,skal ta frem gammel tven igjen.Synes testene av lcd tv er useriøs når test-teamet ikke har påpekt så store svakheter.Bror min kjøpte en Samsung til kr.25000 og den har mye av de samme problemene.Lcd tver er ikke bra nok ennå er min mening.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Nå med HDMI

Denne TV'en er den heteste kandidaten hvis jeg skal gå til innkjøp av TV nå. Nå har det gått en stund siden denne kom og lurte derfor på om flere har fått testet denne TVen. Blir litt skremt av at den er ubrukelig til å se fotball på ifølge fyk1, kan dette ha vært hans innstillinger eller har flere denne erfaringen med denne/LCD TVer generelt?

Skal bruke TV'en mot HTPC/PS3 og lurer da på om folket vil anbefale denne eller har andre gode alternativ. TVen skal være 32/37 tommer og ikke koste særlig mer enn 10 lapper. Skal legge mer pæng i TV om 2-3 år

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    testen nevner ikke PC-kompabilitet såvidt jeg ser?

-k

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    testen nevner ikke PC-kompabilitet såvidt jeg ser?

-k
    Defor lurer jeg på om noen andre har hatt erfaring med denne TVen og hva deres inntrykk er

Kommer med HDMI i oktober. Prisen er ikke halvgær'n og den ser flott ut, men hadde jo vært fint om den fungerte bra til TV titting også da

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •