Forbruker.no: Store bilder - store opplevelser (test av 5 LCD hjemmekinoprojektorer) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Helt enig med Rolf her. Tenkte selv i mine yngre dager å hive ut TVen og bare leve med Barco 808s'en min, og gjorde det til slutt. Fungerte i to uker så ble jeg lei av 92" på nyhetene... Jeg anbefaler det samme - TV som TV og projektor til film, spill, fotballkamp og alle andre begivenheter som fortjener storskjermens gunst!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile jeg vil ha hjemmekino forts..

Vanskelig dette her, vi har ikke plass til begge deler..Forresten, vi kan stenge ute sollyset sommerstid, men får det ikke helt mørkt.
    Hvis vi har 30 laken, vil det holde til projector og lerret av "god Kvalitet? Bildet blir ikke større enn 215cm bredt og tilsvarende høyt..Bør vi da satse på DLP eller LCD?
    Herlig å finne et aktivt forum hvor det er sakkunnskap og vilje til å prøve ting.. takk!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Korpus
    Vanskelig dette her, vi har ikke plass til begge deler..Forresten, vi kan stenge ute sollyset sommerstid, men får det ikke helt mørkt.
    Hvis vi har 30 laken, vil det holde til projector og lerret av "god Kvalitet? Bildet blir ikke større enn 215cm bredt og tilsvarende høyt..Bør vi da satse på DLP eller LCD?
    Herlig å finne et aktivt forum hvor det er sakkunnskap og vilje til å prøve ting.. takk!
    Man trenger ikke å ha det 100% mørkt.. Det finnes også lerret med høy gain som fungerer veldig bra i dagslys, se test i Fidelity nr 11, side 92 (HD skjerm til sensasjonspris: 25000 kr)
    30k holder, for gode filmopplevelser vil jeg uten tvil anbefale DLP!

PS Morsomt at det står Nykommer under signaturen, når jeg ble medlem i Mai 2004...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Lerretet du viser til, john_harald, har vært mye omtalt her inne. Jeg har selv sett dette live, og det passer nok best i butikklokaler eller lignende. Uansett er disse lerretene nå helt avlegs sammenlignet mot de nye dagslyslerretene fra danske DNP. Disse benyttes bl.a. i X-screen, som har blitt vist i ulike sammenhenger. Prisen er imidlertid relativt stiv på disse lerretene, og det er etter mitt syn også litt for mye glimring i lyse scener (+ en del øvrige problemer, tar ikke alle her).

Uansett er det som du sier muligheter for bruk av projektor i lyse omstendigheter, men det spørs nok uansett om det heller svarer seg å kjøre et normalt lerret og projektor til film og annen storskjermunderholdning og TV til nyheter allikevel...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    30.000, hmm. Mitt tips:

TV:
    Panasonic 37" plasmaskjerm: rundt 12.000, mulig du bør vente på neste generasjon (PA/PV60, hhv WVGA/XGA oppløsning samt HDMI inngang til ev. HDTV), ev. gå på PA50 på tilbud rundt omkring, flott skjerm uansett og HDTV kommer jo ikke helt med det første her på bjerget (PA50 serien mangler HDMI inngang og vil trolig ikke støtte HDTV).

Projektor/lerret:
    -Epson TW-600 fordi denne har støtte for opp til 1600 AL, og dermed kan du booste lysutbytte hvis du skal benytte den i lyse omstendigheter. Pris rundt 13.000.
    -Lerret. Her får du et bra nedtrekk (f.eks. Greyline) til rundt 3000.
    -Oppheng/HDMI-kabel: rundt 2000 har du en grei pakke.

TOTALT: 30.000.

Sikkert mange andre alternative løsninger, så hvis du ønsker videre innspill på pris kan jeg anbefale å opprette en tråd om emnet under "pris -og produktjakt"!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg vil ha...

Tusen takk! nå fikk vi noe å snakke om her hjemme, kanskje en ommøblering må til?? :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Størrelse på lerret

En ting ang lerret Korpus:
    Du nevner at du vil sitte 2,5 til 3m unna. Da vil jeg anbefale ett på litt under 2m bredde. Mange vil synes at det er ubehagelig å sitte så nært, og dessuten vil rutemønsteret på en LCD begynne å synes på disse avstandene.

Har selv 2m lerret og synes ikke det er noe behagelig å sitte nærmere enn ca 3,5m. Andre som har vært innom vil enda lenger unna.

Ellers slenger jeg meg på TW600 anbefalingen. Meget fleksible innstillinger og svært plasseringsvennlig !

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de nevnte LCD projektorene over, er det vel en som utmerker seg litt med å kunne benytte kortere sitteavstand enn mange av de andre pga en smooth screen teknologi. PT-AE900 fra Panasonic. Denne projektoren benytter små microlinser som skal være med å viske ut litt av rutemønsteret på LCD panelet, men det er mange som synes dette gjør bildet litt for diffust igjen og foretrekker den litt "falske" skarpheten man kan få fra et mer tydelig fokusert LCD rutenett.

Hvilke projektor som egner seg best til den spesifikke brukers behov kan vel diskuteres, og avhenger vel av hvilke preferangser man har, men man kan vel si at alle disse LCD projektorene gir et forholdsvis godt bilde for en billig penge og at forskejllene i ytelse ikke er så veldig store. Man kan vel også merke seg at det er Epson LCD paneler i alle projektorene borsett i fra Sony HS60 som produserer sine egene paneler.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Geir Amundsen som har gjennomført testen, den samme Geir Amundsen som jobbet (?) i Lyd og Bilde?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Stemmer... Han har skiftet beite.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo tydelig å se på de siste tester av projektorer i siste L&B...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo tydelig å se på de siste tester av projektorer i siste L&B...
    La ikke dette føre til "dissing" av L&B igjen..

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke ment som dissing, men heller kreditt til GA, og konstatering av det faktum at L&B savner den kompetansen han innehar.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •