Forbruker.no diskusjon: Velg riktig TV til OL (test av 5 stk 37" LCD-TVer)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Forbruker.no diskusjon: Velg riktig TV til OL (test av 5 stk 37" LCD-TVer)

I forbindelse med artikkelen har vi også laget en spørrundersøkelse på hvilket syn en har på det faktum at mange av de store produsentene velger å kutte ut 37" størrelse til fordel for 32 og 40". Legg inn din stemme og fortell din mening HER!

Ingress fra Forbruker.no:
    Er den gamle bilderørs-TV-en din klar for nok et OL? Eller er det på tide å feire norske jubelscener med en ny flatskjerm?

Tradisjonelt selges det rekordmange TV-er i forkant av store idrettsarrangementer, og spesielt vinter-OL genererer svært høye salgstall.

Forbruker.no/digital har testet fem 37-tommers LCD-TV-er:
    • JVC LT-37M60
    • Philips PF7320
    • Grundig Xentia 37
    • Thomson Intuiva 37LB130S5
    • QPVision 37" HD-05

Les hele testen her.

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, min CRT Sony KV36 FQ80 er klar for OL, og om 4 år ser jeg på OL med en SED TV regner jeg med.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Fin test, synes nesten litt synd på norske QPvision da, de blir jo nærmest slaktet over alt (som dessverre også er fortjent)...

For øvrig synes jeg testen holder en moderat og fin tone både på resultat og innhold (testvinneren får 4 av 6) og ikke minst er jeg imponert over at hver enkelt TV kalibreres skikkelig! Selv testresultatene før og etter kalibrering publiseres, svært nyttig informasjon for mange.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig utvalg

Vil bare si at det var da et fryktelig snevert utvalg av skjermer. Ikke noen av de jeg er interessert i.......
    Og med så mye publisitet denne testen har fått synes jeg jo det er veldig synd.

Noen grunn til det?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Paradoksale forskjeller

Vi tenker på å bytte ut 21-tommeren (CRT) med en flatskjerm. Besøkte venner sist helg som hadde kjøpt en 32-tommers HD-skjerm, tror det var Samsung. DVD-avspilling så flott ut, men da det ble skrudd over på NRKs sportssendinger, ble jeg paff. Makan til støyfulle bilder hadde jeg ikke trodd jeg skulle se -- til tross for at verten bedyret at TV-signalene hans var meget gode.

Så var jeg innom den lokale hvitevarebutikken, og så en Panasonic 42-tommers plasmaskjerm med flotte bilder. Ble temmelig overrasket da betjeningen fortalte at det var en ikke-HD-skjerm fôret med signaler fra den gamle takantenna!

Tok turen over til butikkens elektroavdeling som ligger like ved, og fikk demonstrert forskjellene på HD- og nevnte Panasonic-skjerm når det ble matet med høyoppløste signaler. Det var ikke lett å se forskjell -- annet enn pikselstørrelsen når man gikk tett innpå.

Jeg vil jo nødig kjøpe en skjerm som ikke er HD-klar. Det er jo nesten synonymt med å gå rundt med IDIOT-stempel i panna, skal man tolke norsk dagspresse. Men samtidig orker jeg ikke å se på støyfulle TV-sendinger. Da venter jeg heller to år.

Eller bør jeg ikke?

Er i høyden (på en handlekraftig dag...) interessert i å bruke 12-15 lapper på en skjerm. SÅ mye ser vi ikke TV.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tonsberg
    Vi tenker på å bytte ut 21-tommeren (CRT) med en flatskjerm. Besøkte venner sist helg som hadde kjøpt en 32-tommers HD-skjerm, tror det var Samsung. DVD-avspilling så flott ut, men da det ble skrudd over på NRKs sportssendinger, ble jeg paff. Makan til støyfulle bilder hadde jeg ikke trodd jeg skulle se -- til tross for at verten bedyret at TV-signalene hans var meget gode.

Så var jeg innom den lokale hvitevarebutikken, og så en Panasonic 42-tommers plasmaskjerm med flotte bilder. Ble temmelig overrasket da betjeningen fortalte at det var en ikke-HD-skjerm fôret med signaler fra den gamle takantenna!

Tok turen over til butikkens elektroavdeling som ligger like ved, og fikk demonstrert forskjellene på HD- og nevnte Panasonic-skjerm når det ble matet med høyoppløste signaler. Det var ikke lett å se forskjell -- annet enn pikselstørrelsen når man gikk tett innpå.

Jeg vil jo nødig kjøpe en skjerm som ikke er HD-klar. Det er jo nesten synonymt med å gå rundt med IDIOT-stempel i panna, skal man tolke norsk dagspresse. Men samtidig orker jeg ikke å se på støyfulle TV-sendinger. Da venter jeg heller to år.

Eller bør jeg ikke?

Er i høyden (på en handlekraftig dag...) interessert i å bruke 12-15 lapper på en skjerm. SÅ mye ser vi ikke TV.
    HD Ready LCD/Plasma er dårlige på vanlige sendinger! Gå innom en forhandler som har igjen en rimelig Sony 32 CRT og ha den et par år. Da vil utvalget bli bedre. Nå er det slik at en kan få noe HD materiale, men det aller meste er jo ikke det enda, så da blir det å se på den elendige kvaliteten som bl.a, LCD gir idag. Vent, vent på SED skjermene som kommer hit i 2007, den teknologien ser lovende ut, noe LCD absolutt ikke er.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eller bør jeg ikke?

Hd-Ready er entet kvalitetsstempel, bare så det er sagt. Det koster atskillig mer om du skal ha samme kvalitet som en topp lavoppløselig skjerm. Naturlig nok om man skal trøkke inn 3 ganger flere punkter på samma område.

Det skal dog sies at det finnes hd klare skjermer som viser lavoppløselige signaler (dagens tv samt dvd) like godt som de beste lavoppløselige. Selv om enkelte her er veldig negative (og selv heller ikke har hd skjerm og desperat prøver å overbevise seg selv om at de ikke trenger det så er dette i mine øyne absolutt noe å ta hensyn til. Men ta avgjørelsen selv, dra på en skikkelig butikk og få sett tv'er både med vanlig signal og med hd signal.

Når du kun sier at kammeraten din har samsung tv sier dette meg lite. Deres billig modell har null støyfjerning og korning og grums vises derfor lett på denne. I tillegg er også denne 2 bit lavere på fargene enn de større modellene, og du får derfor lettere graderinger som heller ikke hjelper på.

Når kammeraten din sier han har "gode signaler", har han parabol eller digital kabeltv boks? Hvis ikke har han i likhet med alle oss andre det jeg kaller møkkasignaler på tv Fullt av støy og faxxxxx. Har mistanke om det siden du sa dvd så bra ut.

Uansett hva du ender opp med, la avgjørelsen til slutt ligge på hva du selv ser og føler. Se selv, ikke la oss andre ta siste ord da smaken er som baken og folk sjeldent rakker ned på det de har selv.

Lykke til.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av gromkaellen
    Vil bare si at det var da et fryktelig snevert utvalg av skjermer. Ikke noen av de jeg er interessert i.......
    Og med så mye publisitet denne testen har fått synes jeg jo det er veldig synd.

Noen grunn til det?
    Årsaken er i følge artikkelen todelt; dårlig tilgjengelighet av 37"-ere generelt (flere store produsenter har kuttet ut størrelsen) og dårlig tilgang på de 37"-ere som eksisterer... Ett viktig kritierie for testen var at skjermene skulle være tilgjengelig til innkjøp nå.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eller bør jeg ikke?

Velkommen til forumet Tonsberg, synes du skrev et meget aktuellt og godt inlegg her, om et tema som jeg tror det er mange som går å lurer på fortiden.

Tror litt av problem stillingen er at de nye HD-Ready tvene i dag er presset såpass på pris for å tilfredstille HD-Ready stempelet at man har et forholdvis godt bilde system i selve skjermen, men at signal og oppskalerings elektronikk osv som skal behandle et Standard kringkastet tv signal er meget dårlig i forhold og lager dårlige resultater på skjermen.

Derfor får man den typiske Finding Nemo effekten med gnistrende bilde på enkelte optimaliserte digitale kilder, mens et støyete "mosaikk" bilde hvis man skal se dagsrevyen eller enda værre en fotball kamp - formel1 osv.

HD-Ready flatskjermer er vel forsåvidt også blitt et motebegrep i disse dager, og jeg er redd man enten må vente til bildebehandlings elektronikken i skjermene er blitt mer voksen, eller man får mer HD materiale å vise på skjermen skal man få gode resultater hjemme i stua. Tror nesten jeg heller ville gått med et "idiot" stempel i panna og heller blitt fornøyd utifra dagens TV bilder og kjøpt en forholdsvis billig 16:9 32" CRT skjerm og blitt fornøyd med bilde i dag og de neste årene mens utviklingen raser videre, og heller kjøpt noe skikkelig flatt og gromt noe når dagens LCD og Plasma flatskjermer begynner å hope se opp på bruktmarkedet og søppelfyllingen....

Synes også SED teknologien som enkelte andre her nevner, ser veldig lovende ut for fremtiden, så jeg synes ikke det er så vanskelig å vente med å flatte ut ....

Dette ble kankje litt OT for den egenlige tåden din om 37" LCD testen her lygren, og jeg synes det var en forholdsvis grei test for disse skjermene, og det med QPvision er vel også greit nokk utifra de erfaringene jeg har. Litt morsomt mde det seierspall oppsettet av skjermene på bildene fra testen også, men jeg må inrømme at bilde av tilkobblings terminaler og "medaljens" bakside ofte er blandt de ting jeg savner med mye AV elektronikk i dag, og et bilde av tilkobblings muligheter osv synes jeg slike tester kunne kostet på seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDTV sendinger kommer ikke før om lenge (2008-2009?), så sånn sett er vel vanlig lav-oppløslig lcd/plasma ok. Men om ikke lenge (1-2 måneder) ruller HDTV-videospillere inn for fullt (Bluray / HD-DVD), så da er kanskje ikke "HDTV ready" så dumt allikevel

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ferber
    HDTV sendinger kommer ikke før om lenge (2008-2009?), så sånn sett er vel vanlig lav-oppløslig lcd/plasma ok. Men om ikke lenge (1-2 måneder) ruller HDTV-videospillere inn for fullt (Bluray / HD-DVD), så da er kanskje ikke "HDTV ready" så dumt allikevel
    Det vil vel adri passe bedre enn akkurat når disse kommer at en faktisk har en rimelig og god 32 CRT for TV, og en HDTV avsett for filmkvelder.Og med dagens priser på CRT er det en mulighet som økonomisk er oppnåelig for mange.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ferber
    HDTV sendinger kom for lenge siden hvis man skal være nøyaktig. 1989 i japan, 1996 i usa og 2004 i europa. Første norske var i 2005 (oktober). Det man vel kan si er at 100 % hdtv sendinger kommer ikke før om lenge.

Ikke glem xbox360, htpc'er (mce osv) samt ps3.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Snevert utvalg...

Etter å ha lest alle blader samt det som er på nettet om tester av flatskjermer må jeg si at det rimelig frustrerende å forholde seg til at kun et lite utvalg av produktene blir testet.
    Hvorfor tester de ikke ALT som er til salgs i Norge???

Det er en jungel der ute med ulike årsmodeller og typebetegnelser og for en uvitende sjel som IKKE bruker uker på research er det tilnærmet umulig å finne ut av hva som egentlig er bra og dårlig med de ulike modellene.

For eksempel selger Elkjøp en Philips 42" plasma (42PF5320) for under 10.000 kroner nå. Den finner jeg ingen tester på i Norge. Kan sikkert ramse opp 30-40 modeller som er til salgs NÅ som heller ikke er testet noe sted.

Har lenge prøvd å finne ut av hva som er den beste "blekka" når det gjelder testing og stoff om flatskjermer i Norge men må inrømme at når de KUN tester 10% av det som er på markedet blir det til at jeg ikke helt stoler på objektiviteten ved disse testene.

Et av disse bladene burde bestemme seg for å bli best i testing og kjøre løpet fullt ut ved å teste alt som er til salgs i Norge fortløpende og sørge for at resultatene ligger tilgjengelig på nettsidene deres. På den måten ville de bli autoritetsledende på stoff om flatskjermer i Norge.

Allerede nå hører jeg invendinger om at det er importørenes feil fordi man ikke får skjermer til testing men det er et ikke holdbart argument. Rykk ut til butikkene og hent hjem skjermene på prøve og test de ut og fortell oss resultatet. Det kan da umulig være tilfredstillende for en forbrukerjournalist som skal teste flatskjermer å KUN teste 10% av alt som er tilgjengelig?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Problemet med dette scenarioet er mange, sånn utover det kostnadsmessige ved å teste hver enkelt skjerm i markedet skikkelig kommer i tillegg;

1. Tilgang. Hvorfor bruke mye tid og krefter i et forbrukermagasin på å teste produkter det ikke er mulig å få tak i på månedsvis?

2. Endringer i markedet på pris og spesifikasjoner vil gjøre det lite nyttig å lagre testene for ettertiden, hele grunnlaget for testen endres jo hver gang en ny, oppgradert modell kommer eller prisbildet endres.

Når det er sagt burde nok utvalget i denne testen vært noe bredere, 8-10 skjermer er fint, men igjen, problemene rundt tilgang samt det faktum at mange av produsentene har kuttet 37" gjorde vel at de valgte å gjøre det på den måten denne gangen.

En oppfølgende test på 32" og 40" LCD'er kan jo for øvrig være interessant!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tobba
    Etter å ha lest alle blader samt det som er på nettet om tester av flatskjermer må jeg si at det rimelig frustrerende å forholde seg til at kun et lite utvalg av produktene blir testet.
    Hvorfor tester de ikke ALT som er til salgs i Norge???

Det er en jungel der ute med ulike årsmodeller og typebetegnelser og for en uvitende sjel som IKKE bruker uker på research er det tilnærmet umulig å finne ut av hva som egentlig er bra og dårlig med de ulike modellene.

For eksempel selger Elkjøp en Philips 42" plasma (42PF5320) for under 10.000 kroner nå. Den finner jeg ingen tester på i Norge. Kan sikkert ramse opp 30-40 modeller som er til salgs NÅ som heller ikke er testet noe sted.

Har lenge prøvd å finne ut av hva som er den beste "blekka" når det gjelder testing og stoff om flatskjermer i Norge men må inrømme at når de KUN tester 10% av det som er på markedet blir det til at jeg ikke helt stoler på objektiviteten ved disse testene.

Et av disse bladene burde bestemme seg for å bli best i testing og kjøre løpet fullt ut ved å teste alt som er til salgs i Norge fortløpende og sørge for at resultatene ligger tilgjengelig på nettsidene deres. På den måten ville de bli autoritetsledende på stoff om flatskjermer i Norge.

Allerede nå hører jeg invendinger om at det er importørenes feil fordi man ikke får skjermer til testing men det er et ikke holdbart argument. Rykk ut til butikkene og hent hjem skjermene på prøve og test de ut og fortell oss resultatet. Det kan da umulig være tilfredstillende for en forbrukerjournalist som skal teste flatskjermer å KUN teste 10% av alt som er tilgjengelig?
    1. enkelte modeller er egentlig ikke tiltenkt salg i norge. for å få den aktuelle skjermen til test må man da kontakte avdelingen i landet den er tatt inn fra (f.ex england) eller få den fra kjeden som har tatt den inn. Dette kan du som oftest glemme da det gjerne er snakk om et lite parti som muligens også skal brukes som inntrekker og ikke selge mye.

2. norske magasiner er mye mindre enn f.ex what video og andre gigantiske publikasjoner. På samme måte som top gear kan knuse og mose og prate drit om alt mulig og likevel står alle produsenter i kø for å levere biler til de uken etterpå kan internasjonale blekker i større grad velge og vrake. De har også gjerne bedre økonomi og derfor flere journalister som kan gjøre jobben. Det er også enklere å få tak i alt i London enn i Oslo.

3. underholdningsgraden i et magasin er også viktig. Å skrive side opp og side ned om produkter som rett og slett evt ikke holder mål eller ikke hadde fått bedre omtale enn middelmådig hadde blitt kjedelig og kunne slått ut negativt salgsmessig. Vil derfor tro at mange produkter derfor blir oversett av den grunn.

4. mange skjermer som selges idag er også gamle, gjerne opp mot 2 år gammel teknologi. Slike skjermer blir også gjerne oppfattet som uinteressante å teste.

Til slutt vil jeg bare anbefale deg å bruke internett. Mange tester børster bare overflaten og har kanskje også oversett noe viktig. Og hvilken garanti har du for at den som har testet produktet har samme prioriteringer som akkurat du?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

[QUOTE=lygren]Problemet med dette scenarioet er mange, sånn utover det kostnadsmessige ved å teste hver enkelt skjerm i markedet skikkelig kommer i tillegg;

"1. Tilgang. Hvorfor bruke mye tid og krefter i et forbrukermagasin på å teste produkter det ikke er mulig å få tak i på månedsvis?"

Her er det selvsagt snakk om å teste produkter som er i salg og på LAGER.
    Redaksjonelle kostnader er et prioriteringsspørsmål. Setter du en journalist på å teste alle skjermer som er i salg innen 4 uker så er blekka helt oppdatert og kan deretter konsentrere seg om å teste nye produkter. Jeg vet ihvertfall at jeg som forbruker vil satt umåtelig stor pris på dette.

"2. Endringer i markedet på pris og spesifikasjoner vil gjøre det lite nyttig å lagre testene for ettertiden, hele grunnlaget for testen endres jo hver gang en ny, oppgradert modell kommer eller prisbildet endres."

Dette mener jeg er helt feil. En god blekke tar vare på sine tester på internett sidene deres fordi det tilhører det journalistiske produktet deres. Og for forbrukeren er det jo kjempebra å se en test når du f.eks. skal kjøpe en brukt skjerm som kom ut for 3 år siden.

"Når det er sagt burde nok utvalget i denne testen vært noe bredere, 8-10 skjermer er fint, men igjen, problemene rundt tilgang samt det faktum at mange av produsentene har kuttet 37" gjorde vel at de valgte å gjøre det på den måten denne gangen."

Jeg mener fremdeles at ALLE skjermer bør testes og at den første redaksjonen som innser betydningen av dette vil suse forbi samtlige konkurrenter i markedet rett og slett fordi de signaliserer at de tar forbrukerens problemer med å velge på alvor!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

"1. enkelte modeller er egentlig ikke tiltenkt salg i norge. for å få den aktuelle skjermen til test må man da kontakte avdelingen i landet den er tatt inn fra (f.ex england) eller få den fra kjeden som har tatt den inn. Dette kan du som oftest glemme da det gjerne er snakk om et lite parti som muligens også skal brukes som inntrekker og ikke selge mye."

Dette bare understreker forbrukerens problemer. Men som sagt, kjøp produktet på prøve og test det ut. Etterhvert vil en journalistisk aktør som går inn for å teste alt ha såpass tung påvirkning at alle ser verdien av å få produktet sitt testet av denne.

"2. norske magasiner er mye mindre enn f.ex what video og andre gigantiske publikasjoner. På samme måte som top gear kan knuse og mose og prate drit om alt mulig og likevel står alle produsenter i kø for å levere biler til de uken etterpå kan internasjonale blekker i større grad velge og vrake. De har også gjerne bedre økonomi og derfor flere journalister som kan gjøre jobben. Det er også enklere å få tak i alt i London enn i Oslo."

Her er det altså snakk om å teste det som er til salgs og på lager i Norge.
    Dessuten er det slik at VI er verdensmestere i kjøp av forbrukerelektronikk
    og nye produkter fyker inn i landet i rekordfart og gjerne med priser som ligger under det store utland. Og hvor mange journalister skal til for å teste 40 skjermer på noen uker??? Jeg konkluderer fremdeles med at dette er en redaksjonell beslutning og jeg savner en redaksjon som bestemmer seg for å teste ALT til forbrukerens beste!

"3. underholdningsgraden i et magasin er også viktig. Å skrive side opp og side ned om produkter som rett og slett evt ikke holder mål eller ikke hadde fått bedre omtale enn middelmådig hadde blitt kjedelig og kunne slått ut negativt salgsmessig. Vil derfor tro at mange produkter derfor blir oversett av den grunn."

Underholdningsgraden handler da vitterlig mest om måten slike tester presenteres på. Man kan gjerne teste de 2 beste skjermene men skrive kjedelig språk og dermed lite underholdende. At produktet etter en test ikke holder mål er jo nettopp det forbrukeren vil vite om og å da unnlate å foreta slike tester fordi produktet er dårlig er å ikke ta oss forbrukere på alvor.
    Salgsmessig vil en blekke som tester ALT og dermed også det konkurrentene IKKE tester sette en NY standard for hva man forventer av en redaksjon som skal være våre AUTORITETER på dette fagområdet. Jeg velger å tro at de som setter forbrukernes behov for informasjon først også vil selge mest.

"4. mange skjermer som selges idag er også gamle, gjerne opp mot 2 år gammel teknologi. Slike skjermer blir også gjerne oppfattet som uinteressante å teste."

Test alt som er i salg og fortell oss forbrukere om slike ting. Ellers blir det litt ovenfra og ned holdning å bare skal gå på de presumptivt beste (og dyreste) produktene hele tiden. Poenget mitt er jo nettopp at det for meg ser ut til at alle redaksjoner tester de samme produktene mens det fremdeles er 90% produkter igjen å teste der ute.

"Til slutt vil jeg bare anbefale deg å bruke internett. Mange tester børster bare overflaten og har kanskje også oversett noe viktig. Og hvilken garanti har du for at den som har testet produktet har samme prioriteringer som akkurat du?"

Internett brukes men se f.eks på siden til Norges største blad om hjemmekino, dvd&hjemmekino. De har jo ingenting. Ikke engang arkivstoffet er lagt ut. Det handler tydeligvis bare om å selge bladet, ikke merkevaren. Det holder bare ikke. Og til slutt: En test er bedre enn ingen test, man bør ihvertfall bli ørlite klokere selv om man ikke har noen garanti for at alt som står der er å stole på!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norske audio blader tester ikke mer på nett enn de gjør i magasinet. Dessuten gidder de sjeldent jobbe uten å få betalt for det for å sette det på spissen. Tenker først og fremst på diverse forum og fora her og der som er basert på frivillige. Skjønner frustrasjonen men slik er det bare. Forhåpentligvis blir ting bedre, men økonomien i norske blader er rett og slett ikke god nok til å kjøpe inn 40 flatskjermer vil jeg tro, samt at tv programmer er avhengig av å presentere resultater raskt så folk ikke mister interessen.

Jeg leser sjeldent tester i blader og setter meg heller ned og leser kommentarerer og reaksjoner fra folk blandt annet på dette forumet og andre.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Vil det være store forskjeller på LG 37LB2 og 32LB2?

Hvilke?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •