Test: Marantz DV7600

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Test: Marantz DV7600

Marantz DV7600
    • SACD, DVD-Audio, HDCD-dekoding
    • Progressiv scan (PAL/NTSC)
    • Inn/utganger: HDMI, komponent, scart (RGB), S-video og kompositt. Digital coax- og optisk utgang. RS232 og analoge lydutganger.
    • Video DAC:216MHz/12-bit.
    • Audio DAC:192kHz/24-bit DAC for all 6 channels.
    • Frekvensområde: 4 Hz - 44 kHz.
    • Signal/Støyforhold>115 dB.
    • Dynamikk: CD 98 dB DVD 100 dB.
    • Forvrengning, THD: 0.003%.
    • Mål: BxHxD: 440 x 96.3 x 305.5 mm
    • Vekt: 4.6 kg.
    Veiledende pris i Norge: 9.995,-

Fåes også fra Fyndbørsen for rett i underkant av kr. 8.000,-.

Testutstyr:

Denon 2910
    Epson EMP-TW600
    Jungson Moon Harbour CD
    Audiovector Mi3
    Arcam FMJ A32 integrert stereoforsterker

Oppakking/oppsett:

I tillegg til spilleren (og selvfølgelig en fjernkontroll) har Marantz lagt ved et minimum av tilkoblinger. Ikke det at Marantz er dårligere enn andre, men på en DVD-spiller med veiledende utsalgspris på ca 10.000,- kroner burde man snart forvente noe mer enn en komposittkabel på bildesiden. Når kommer førstemann som legger ved en HDMI-kabel av respektabel kvalitet? Fjernkontrollen som følger med er heller ikke mye å skryte av. Litt billig og plastaktig. Den virker, bevares, men den mangler bl.a. bakgrunnsbelyste taster. Positivt er det allikevel at knappene er gode å trykke på og reagerer bra. Heldigvis har jeg også en mulighet til å bruke fjernkontrollen til Marantz SR8500 som står i oppsettet. Brukermanualen er god og tykk, godt forklart med gode illustrasjoner.

La meg si det med en gang: Marantz DV7600 er en lekker spiller. Min utgave er i sølv, med en frontplate i børstet aluminium, blanke knapper og ben i aluminium. Ingen tvil om at den gjør seg godt i samspill med Marantz SR8500 som også står i racket.

Men enda viktigere enn fronten er hva som skjuler seg på baksiden.

Her finner en alt en trenger: HDMI, komponent, S-video og kompositt på bildesiden, og digital coax og optisk utgang i tillegg til de analoge tilkoblingene. RS232-port likeså. Men ingen I-link. Flerkanal må derfor kobles opp med fem forskjellige analogkabler. Tilkoblingene er kobberkledd og sitter med bra mellomrom slik at tilkobling er en enkel affære.

Bildekvalitet:

Jeg kobler DV7600 opp med både komponent og HDMI til min Epson TW600 LCD-projektor. Personlig synes jeg fremdeles at DVI-kontakter er en bedre løsning, da det er en stødigere og mer robust koblingsmåte enn de litt skjøre HDMI-kontaktene. Inntrykkene i denne testen fokuserer for det meste på den digitale varianten da det er denne som vil bli brukt mest i min kino. Inntil for få dager siden hadde jeg Denon DVD2910 i oppsettet og mye av testen baserer seg derfor på forholdet dem i mellom. DV7600 ble også grundig testet mot 2910 i vår lille projektor mini-shootout som du kan lese mer om her:

http://avforum.no/forum/digitale-projektorer/31487-shootout-sanyo-z4-epson-tw600-og-action-model-mkiii.html

Under kallibreringen så la jeg fort merke til at jeg måtte justere mye mindre på projektoren med DV7600 tilkoblet enn 2910. Fargene var lettere å få til, og spesielt den blå og røde fargen på kapittel 12 på DVE sitter bedre her. Det samme gjentar seg på komponent. Det er også behov for mindre justeringer på brightness og kontrast enn på 2910, og således kan jeg fastslå at DV7600 er riktigere oppsatt ”rett ut av boksen” enn 2910 er.

Marantz DV7600 har en oversiktlig og bra setup-meny, som inkluderer det meste av det en trenger. Dersom en ikke har bildekallibreringsmuligheter på bildefremviseren er det fullt mulig å få til en god kallibrering på DV7600. Alt fra gamma, chroma, hue og støyreduksjon. Jeg foretrekker dog å gjøre dette på projektoren.

På tide med film. Testen av denne spilleren i DVD & Hjemmekino fastslo at den var utrolig treg til å laste en plate. Disse tallene fikk ikke jeg (25 sekunder), selv om 19 sekunder fra tastetrykk til innlastingen var ferdig er i lengste laget. Der var 2910 en del raskere, og brukte omkring halvparten av tiden på samme jobben. Men 2910 var irriterende treg å manøvrere i menyene, og der er det gledelig å se at DV7600 er flere hakk raskere. Kapittelskift i DVE er en ren glede her til stor forskjell fra 2910. En annen positiv ting med DV7600 er at en har muligheter til å se hvilket subtitle-språk spilleren er innstilt på og å switche mellom de forskjellige språkene ved å trykke på Subtitle-knappen. Disse feltene var tomme på 2910 og lette en etter den norske teksten underveis i filmen måtte en tilbake til hovedmenyen å velge det der eller å sjanse og vente til selve teksten kom på skjermen.

De faste testfilmene ”lines” opp. Og inntrykkene fra de forskjellige filmene er like: Det er mer smell i fargene på Marantz-spilleren. De ”blør” heller ikke like mye ut som på 2910. Peter Gabriels live-DVD ”Growing Up” inneholder flere scener som egner seg bra for å teste dette.

Bildet er skarpt på DV7600, men i en ren sammenligning viser bildet på 2910 seg muligvis som littegrann skarpere? Eller er det graden av støy som spiller et puss? Det er nemlig den største forskjellen på disse spillerne; Marantz DV7600 sin mangel på støy. I forhold til 2910 er bildet nesten støyfritt. Til og med den irriterende dårlige SF-logoen på introen til Ringenes Herre-filmene blir akseptabel her. Og det skal godt gjøres! Jeg ser den samme tendensen i alle filmene, og når en vet hvor mange DVDer med middels og dårlig bildekvalitet er dette en kjærkommen god egenskap å ha i en DVD-spiller. Realta-brikken i Denons DVD-A1XV gjør selvfølgelig en enda bedre jobb, men den koster da også en god del mer.

Testfilmer:

The Rock: Katakombescenene, og scenene fra kontrollrommene. Gulfargen på bilen til Nicholas Cage i biljaktscenen.

LOTR FOTR: Åpningsscenen med Frodo i gresset, landsbyfesten, fyrverkeriet, løpeturen mot Broen til Kazaa Dum, panoreringene i borgen der Gollum holdes fanget.

Peter Gabriel – Growing Up: Flere scener i denne konserten med enormt mettede scener i blått og rødt som mange spillere har problemer med ”utflyting” av farger og manglende skarphet.

Monsterbedriften: En glimrende animasjonsfilm med et fantastisk spekter av farger. Skarphet og detaljer sjekkes bl.a. i den scenen der Mike vekker Sully, og han ligger og puster på pelsen.

Jarre in China: Strålende bildekvalitet på hele denne plata som viser potensialet til både spiller og projektor.

Kill Bill: Trenger jeg si noe mer enn drakten til Uma Thurman?

The Fifth Elementh: Den tradisjonelle DVD-versjonen er en av de mest støyfulle og lite gode DVD-produksjoner jeg har i samlingen min. Den er derfor godt egnet til å se hva en DVD-spiller klarer å levere av ”støyreduksjon.

Hva så med lyden:

En DVD-spiller i denne prisklassen bør helt klart ha ambisjoner om å matche dedikerte CD-spillere på lydkvalitet, og i mitt tilfelle skal den få bryne seg mot Jungson Moon Harbour, en dedikert CD-spiller til rett under 10k i Norge. Tanken om å ha et produkt som taklet både lyd og bilde bra i racket er veldig fristende. Begge spillerne kobles analogt med like kabler, for å teste ut de interne DACene i hvert enkelt produkt. Som forsterker bruker jeg Arcams FMJ A32, en integrert stereoforsterker av relativt godt renomè som også gjør nytten som ren effektforsterker i kinooppsett grunnet den smått geniale prosessorinngangen.

Jeg har noen testplater som er kopiert opp slik at jeg bruker begge spillerne samtidig og kun switcher på forsterkerinngangene. Nils Lofgrens ”Acoustic Live” og Kari Bremnæs`”Svarta Bjørn” er et par som går igjen. Når jeg satte i gang Lofgrens ”Keith don’t go” og switchet mellom spillerne reagerte jeg på at jeg synes Moon Harbour klarte seg utrolig mye bedre enn 7600. I all verden? Så stor forskjell? En rask målerunde avslørte da at utgangssignalet fra Moon Harbour lå ca 3 db høyere enn DV7600. Etter en rask justering bedret det seg og kampen om ”lydtronen” ble en del jevnere.

Isolert sett gjør DV7600 en respektabel og bra jobb på musikk. Det er et oppløst lysbilde, med et vell av detaljer. Stemmer/mellomtone virker den bra på. Men er den noe slank i bunnen? ”Fyret ved Tornehavn” avslører dette bra. Samme gjør Victor Baileys "Low Blow". Moon Harbour er et godt stykke foran i det nedre området. I mellomtonen kommer stemmen til Bremnæs enda mer frem, nærmest trer ut av lydbildet. På DV7600 ble hun stående noe mer i rekken. Akustisk musikk er DV7600 veldig god på, og jeg nyter flere spor av Lofgrens plate igjen før jeg begynner å sammenligne. Det første jeg legger merke til ved switching er at lydbildet er mykere, bredere og med en del mer fundament i bunnen. Antydninger til skarphet i diskantområdet er borte, og det hele fremstår mer harmonisk når Jungson har tømmene.

Dette er to spillere som har et svært forskjellig lydfokus. Jungson er en del mer fokusert i mellomtone og ikke minst i bunnen, rett og slett en noe mørkere klang. Marantz heller mer mot det oppløste og lyse. Mer detaljer, noe mer analytisk. Den attakkerer mer i toppen, og ved litt uomtenksom matching av utstyr kan det av og til ha en liten tendens til å bli litt hissig.

Som sagt er komponent-matching viktig. I samspill med mine Mi3 og Arcam-elektronikk finnes det antydninger til at det ble litt for analytisk og lys klang over samspillet og at en savner litt i bunnen. Men; hadde jeg ikke hatt Jungson Moon Harbour å teste mot hadde jeg klart kunnet leve med det DV7600 presterte i to kanaler. Sammenlignet med 2910 er det også et godt hopp opp, den klarte aldri å engasjere meg så mye som DV7600 gjør. Totalt sett er allikevel det noe mørkere utgangspunktet fra Jungson-spilleren er en bedre match i mitt oppsett enn DV7600 på CD-avspilling. Jungson Moon Harbour blir derfor utropt til vinner og blir fremdeles ansvarlig for å formidle musikk i to kanaler i min kino. En god dedikert CD-spiller slår fremdeles en kombinert en, og en skal tydeligvis godt opp i pris for å få noe som er i CD-spillerklasse.

Min bror har en Marantz CD5400, og fristelsen ble rett og slett for stor, jeg måtte teste denne kjapt mot DV7600. CD5400 har jo vunnet bestemanns-prisen i budsjettklassen i Lyd & Bilde i både 2003 og 2004, så det bør jo være en verdig motsander. På samme oppkobling og testmateriale avslørte DV7600 seg som en svært habil CD-spiller og her foretrakk jeg faktisk helt klart DV7600 sin lydsignatur. En bedre mellomtone og et bredere lydbilde var det som gikk igjen på notatblokka mi.

Konklusjon:

Marantz DV7600 er en glitrende god DVD-spiller som også presterer bra som ren CD-spiller. Den store styrken er mangelen på støy, roen i bildet og de virkelig godt mettede fargene. Spilleren overgår etter min mening 2910/3910 på både lyd og bildesiden. Lydmessig slår den godt fra seg sammenlignet med andre DVD-spillere, og også dedikete CD-spillere i den rimeligere enden av skalaen. At den utseendemessig tar seg godt ut er heller ingen ulempe. Fordelene veier godt opp for ulempene på denne spilleren, og jeg har ingen betenkligheter med å anbefale denne spilleren.

Positivt:

• Mangel på støy i bildet
    • Flotte mettede farger
    • Bra oppsatte fabrikkinnstillinger
    • Flotte detaljer, byggekvalitet
    • God på musikk
    • Rask i menyene

Negativt:
    • Ingen I-link for tilkobling av multikanal
    • Fjernkontrollen
    • Skulle gjerne sett en DVI-utgang også
    • Treg på å laste en plate
    • Manglende bassmanagement

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var testen ute ja, fin test (som vanlig) dette, Anfield. Fint at du ikke føler at det er et bomkjøp

Er ikke overrasket over utfallet i testen egentlig. Regnet nesten med at Jungsonen din skulle trekke det lengste strået når det gjelder musikkgjengivelse. Men her har som jo også som du nevner litt med matching å gjøre. Slik du beskriver forskjellene mellom spillerene kan jeg forstå at du foretrekker Jungsonen som avspiller av cd-mediet i ditt oppsett.

Når det gjelder bilde tviler jeg jeg ikke et sekund på at bedre støyreduksjon er et kjærkomment tilskudd. Er jo ganske kjent at avspillingsmediet er en flaskehals i dag. Tror nesten jeg må få byttet ut den staute 1910en min snart jeg også :-)

Men 19 sek å laste platen var da forferdelig lenge.. :? Skjønner ikke åssen de kan få til noe slikt på dagens spillere. Grait nok at man ikke bytter plater hele tiden, men uansett, selv rimeligere spillere klarer jo dette mye bedre. Kanskje 7600en har en sykt stor buffer å fylle i oppstarten :grin: Detter er dog noe jeg ikke hadde lagt veldig stor vekt på om jeg hadde vært fornøyd med spilleren ellers, noe jeg skjønner at du er.

En annen positiv ting med DV7600 er at en har muligheter til å se hvilket subtitle-språk spilleren er innstilt på og å switche mellom de forskjellige språkene ved å trykke på Subtitle-knappen.
    Dette er vel ikke noe nytt, eller er det noe jeg misforstår? Regner kanskje med det.. Er det slik å forstå at det er "default"-språkinnstillingen i dvd-spilleren man har direkte tilgang til via fjernkontrollen, eller er det kun vanlig subtitle-skifte du snakker om her?

Alt i alt en fin test som sagt, og spilleren gled jo fint inn med resten av komponentene dine

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flott test

Anfield,

igjen en flott test. Det er helt topp for AVForum og oss lesere at enkelte medlemmer påtar seg både kostnaden og tiden til å teste nye produkter på en såpass utfyllende og presentabel måte.

Mitt inntrykket fra andre poster vedr Marantz går også ut på at deres produkter er lydmessig forholdsvis "snille" med et nøytralt og oppløst lydbilde, muligens mangler det litt i bunnen. Noe du også antyder ved sammenligingen til Jungson-spilleren som har mer fundament. Dette kan også være noe av bagrunnen til at enkelte mener at Marantz, forsterker og DVD-spiller, blir for "snill" i et HT-oppsett. Hvordan opplever du Marantz'n lydmessig til film i forhold til 2910'n, og er den like engasjerende?

Håper også på en test av X-Boxen...

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti

Dette er vel ikke noe nytt, eller er det noe jeg misforstår? Regner kanskje med det.. Er det slik å forstå at det er "default"-språkinnstillingen i dvd-spilleren man har direkte tilgang til via fjernkontrollen, eller er det kun vanlig subtitle-skifte du snakker om her?
    Dette klarer jo ikke din1910 og heller ikke 2910 eller 3910.
    H&K DVD 25 klarer det heller ikke, så jeg vil si at det er bra.
    En selvfølge, javisst men likevel klarer ikke de mest populære spillerene på markedet dette.

Anfield, er lydbildet likt med analog og digital tilkobling?

Ikke så overraskende om den er det, siden det er samme produsent.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    I tillegg til spilleren (og selvfølgelig en fjernkontroll) har Marantz lagt ved et minimum av tilkoblinger. Ikke det at Marantz er dårligere enn andre, men på en DVD-spiller med veiledende utsalgspris på ca 10.000,- kroner burde man snart forvente noe mer enn en komposittkabel på bildesiden. Når kommer førstemann som legger ved en HDMI-kabel av respektabel kvalitet?
    .
    Må bare her nevne at med min Momitsu V880 N til ca 3K lå det med to meter OEM DVI-d kabel og en god OEM komponent kalbel !!
    Tydelig at de anerkjente merkene øker fortjenesten sin ved å ikke vedlegge brukbare kabler.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var kanskje litt uklar, var litt sent...

Er det slik å forstå at det er "default"-språkinnstillingen i dvd-spilleren man har direkte tilgang til via fjernkontrollen,
    Er det dette han mener, så er det ikke alle som klarer det nei.

eller er det kun vanlig subtitle-skifte du snakker om her?
    Eller dette? Dette klarer jo alle..

Hva var det du svarte på, Arendal? Er jo en viss forskjell på de to spørsmålene.

Og om det er default-språkinnstillingen man kan forandre rett fra fjernkontrollen kan jeg ikke skjønne at det skal være så spesielt. Selv om det er en funksjon mange andre ikke har, ser jeg ikke helt nytten. Man pleier vel å sette et evt. default-språk, og ferdig med det?

Det er uansett ikke noen stor deal, lurte som sagt bare på om det var noe jeg ikke forstod her.. Kanskje Anfield kan ta et bilde slik at jeg får det inn med t-skje

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vi mener et at når man trykker på subtitle knappene så kommer det frem unknown på alle språk unntatt engelsk, kanskje fransk og tysk.

Dette medfører at man må sitte og vente på teksten for å se om unknown nummer 16 er norsk eller islandsk.

OK, man kan gå inn i menyen og velge direkte der men det er likevel for dårlig i 2006.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha, det var jo det jeg trodde da. Mener at jeg ser hvilket språk som er i bruk selv på 1910, men dette må jeg dobbeltsjekke senere i dag. Ble litt usikker iom at dere var så sikre.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kenti: Det jeg mente med tekst/subtitle er akkurat som Arendal beskriver det. På Denons spillere kommer det frem "Unknown" og en må vente å se hva slags språk en har valgt. Det går selvfølgelig greit å skifte tekst på alle Denons spillere... Ikke noe stor sak dette med tekst, men var verdt å ta med syns jeg.

Ellers så hadde jeg håpet at jeg nå kunne leve kun med DV7600, og kanskje selge CD-spilleren. Men avstanden i lydkvalitet er fortsatt så stor at jeg velger å beholde Moon Harbour enda en stund. Blitt litt bortskjemt med den føler jeg.

Arendal: Jeg konsentrerte meg om å la DACene i spillerne gjøre jobben og testet kun analogt grundig. En kjapp switching til digitalt med SR8500 sine DACer avslørte at det er en liten forskjell også der, og jeg foretrakk den analoge. Nå brukte jeg jo Arcam FMJ A32 kun analogt.

Zocral: Takker!
    Hvordan opplever du Marantz'n lydmessig til film i forhold til 2910'n, og er den like engasjerende?
    Til film kjørte jeg digital coax til SR8500, og da gjør jo den jobben. Her må jeg si at jeg ikke merket den helt store forskjellen på DV7600 og 2910. Men lyden var absolutt bra både på film og musikk-DVD.

Apropos Xbox 360 og test, så overlater jeg denne til andre. Føler ikke at jeg har nok kompetanse siden jeg har vært "fraværende" på spillkonsoll siden 80-tallet...:lol:

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin test. Artig å høre at for meg at Jungson Moon Harbour Lux strakk det lengste strået. Har selv denne spilleren. Med tanke på hva det er mulig å få den for ved selvimport, er det imponerende og må sies å være et røverkjøp. Kan også nevne at det noe å hente på den balanserte inngangen. Bruker den mot min Thule IA150B. Selv på mine rimelige B&W 601 S3, hører jeg lett forskjell på balansert kontra RCA. Lydbildet er mer oppløst og detaljert med balanserte kabler.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for fin test !!

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er dette en 7600 tråd men jeg synes at å sammenlikne denne med Jungson blir som å sammenlikne end LCD / DLP projector mot en 3 rørs Barco eller noe.

Marantzen er en god mainstream spiller som jeg tror de ALLER fleste ville blitt svært godt fornøyd med, mens Jungson er en sær sak med spesielt utseende for spesielt intresserte.

De koster vel omtrent det samme i butikk, men den er en ren CD spiller.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Super test Anfield

Mye det samme som jeg kom fram til selv, men du har enda bedre utstyr å teste på og sammenligne mot.
    Dv7600 er absolutt en spiller som fortjener litt oppmerksomhet. Den gjør det meste bra sett i forhold til prisen syns jeg da.

Er enig med Arendal at det blir litt feil å forvente ett like bra resultat på cd avspilling som på en dedikert spiller til omtrent samme prisen. Regner med at selv Denon A1XV sliter for å matche Jungson på det feltet.
    Men så er det vel bare for å ha noe å sette den opp mot også at det ble gjort
    Dv7600 gir uansett ett så bra resultat på cd at de fleste billigere cd spillere, og gjerne også litt dyrere dvd spillere kommer til kort. Ser man hva man får i den totale pakken er den fantastisk slik sett

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i at det er ikke blir rettferdig å forvente at DV7600 skal yte like bra som Jungson Moon Harbour. Men gitt Marantz sitt rykte som musikkformidler, og mitt lille ønske om kanskje å klare meg med kun et komponent istedet for to var det verdt å teste ut. Desuten er det gull verdt å ha en fast referanse å teste og sammenligne mot for senere anledning.

Dette er dog en DVD-spiller og fokuset bør være deretter. Det viktigste budskapet i denne testen er dog bildekvaliteten, som er et godt steg i riktig retning for min del. Har sett enda litt mer etter at testen ble skrevet, og jeg blir mer og mer fornøyd med bildet.

Nå håper jeg det går frem av testen at DV7600 yter bra på CD-avspilling også. Men når den møter en dedikert CD-spiller i samme klassen, så må den melde pass. Ikke uten grunn kanskje at testerne i de norske fagbladene også faktisk har en dedikert CD-spiller i sitt oppsett i tillegg til en mer enn dugendes DVD-spiller.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som jo hadde vært spennende, hadde vært å sammenlignet bildedelen på DV7600 og DV6600. Noen som kan si noe om hvordan det skal være i teorien? Jeg har ikke noe behov for en påkostet lyddel, for meg er det bildet som er det viktigste. DV6600 har jo også fått mye skryt for å være ganske så støyfri.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra anmeldelse Anfield. Jeg har et lite spørsmål som du kanskje kan undersøke; leverer den 576i på HDMI-utgangen? Det er ikke vanlig at spillere gjør dette, men det kan være et stort pluss for meg i hvert fall....

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Feil, H&K DVD 25 klarer dette uten problemer. Har aldri observert det du beskriver.

For å bekrefte testet jeg nettopp "The Saint" med English, Arabic, Bulgarian, Danish, Dutch, Finnish, German, Icelandic, Norwegian, Polish, Swedish, Turkish på min DVD 25.

No problem.

T.o.m. min Pioneer DV-444 gjør dette uten problemer. Dette er en ukjent problemstilling for meg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Jeg har et lite spørsmål som du kanskje kan undersøke; leverer den 576i på HDMI-utgangen?
    Går desverre ikke med 576i over HDMI, nei...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    En selvfølge, javisst men likevel klarer ikke de mest populære spillerene på markedet dette.
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Kenti: Det jeg mente med tekst/subtitle er akkurat som Arendal beskriver det. På Denons spillere kommer det frem "Unknown" og en må vente å se hva slags språk en har valgt. Det går selvfølgelig greit å skifte tekst på alle Denons spillere...;-) Ikke noe stor sak dette med tekst, men var verdt å ta med syns jeg.
    Jeg har nå testet dette, og JO min Denon 1910 klarer fint å vise hvilke språk som er valgt/velges når man switcher mellom subtitles med fjernkontrollen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra av 1910 i så fall, for både 2910 og 3910 hadde problemer med dette. Men "Good for you....";-)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •