Test: LG 42PX4R

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Catch-22 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Test: LG 42PX4R

Etter å ha fått tven inn i stua og pakket den ut av esken ble jeg veldig glad over at bordstativet som følger med i prisen var allerede montert , det var da bare å hive den på plass på tv benken. Syns med en gang at tven sto litt ustabilt , jeg rotet litt i esken å jaggu fant jeg et par "skruer" som kunne skrus inn i tven på baksiden og to fester som kunne skrus i veggen bak.Fant frem noe skikkelig "kvalitets hyssing" og bindte tven fast i veggen.

Da kunne jeg endelig bynne å koble til kablene , ble posetivt overasket over at strøm kablen som fulgte med var 1,5 meter lang altid greit med lit exstra.
    Å koble til lyd og video kabler var en drøm i og med at kontaktene er montert horisontalt.

Fjerkontrollen ble jeg litt skuffet over , den er til forveksling lik en flyte-brygge.Menyene på tven var helt greie , automatisk instilling av kanaler fungerte som det skal i tilleg til Norsk språk for de som trenger det.

Utseende:
    Tven er i grå plast med en 2,5cm ramme i sort piano lakk runt bildet.
    Ser ganske så fin ut egentlig, man får definitift mye styggere tver en denne.

Lyd:
    Jeg ble enormt overasket over lyden i de innebygde høytalerne.
    Ikke at jeg har hørt på høytalere i så mange andre tver men jeg syns
    ikke dette var langt ifra utrolig.Fyldig og fin lyd som fylte "hele" rummet,flere av minne venner mente at det måtte vere en sub i tven .Men det er det vel strengt talt ikke plass til den er jo bare 9,5cm dyp.

Bilde:
    Nå må jeg først informere om at jeg kun har analog kabel tv fra UPC som er tynnet ut noe veldig i området jeg bor i .Jeg har lest her på forumet at det er et par som har hatt litt problemer med hakking til venstre på denne og modellen og den over "PX5R" tror jeg det var.Men det fikk jeg heldigvis ikke , det var forbausende likt en vilken som helst vanlig tv , ikke noe å sette fingern på her egenltlig.Har åsså koblet den til en Xbox med XBMC som jeg satte til 720p , det var veldig bra bortset fra noe flimring vis man har et still bildet på tven.Men vis bildet er i bevegelse er det ikke noe å se , å se på divx funker vel helt greit men det blir en del grafik "skrørt" aner ikke va det kalles på fag spåket.Men det er akkurat som når man ser divx på en pcskjerm,dette kommer vell av kvaliteten på divx filen og ikke tven tror jeg.

Har tatt jobben med å legge inn Windows Media Center Edition 2005 på min hjemme pc for å kunne streame WMV-HD via xbox 360. Det er da tven virkelig gir meg et smil.Har sett på de fleste filmen som kan lastes ned fra Microsofts Showcase sider,og det er helt top.Så klart som jeg kunne tenke meg det skulle bli.

Funkjsoner: Den har noen som frks PIP , vor jeg kan spille frks xbox på den ene delen av skjermen og dama kan se på tv på den andre .Men jeg må lese lit i manualen for å se om det går an å få lyd fra begge kildene samtidig .For det har jeg til gode å få til.

Info: LG 42PX4R

Jeg gir denne tven terning kast 5

Men jeg er ikke noen expert på plasma tver da.

Venligst se bort ifra eventuelle skrive feil. :-D

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Bra test, Catch-22, dette har garantert lesere som vurderer denne skjermen STOR nytte av!

Newcomer Vittoria sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har merka meg at modellen px3 har en liten fokuseringsforsinkelse (ca. et halvt sekund) på tekst i bildet fra scart/analog tv inngang. Har vel noe med at det er stillbilder. Spesielt på undertekst er det merkbart. Har du merka noe til dette på px4r?

Får forhåpentligvis denne px4r modellen i romjula.

Newcomer Catch-22 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vittoria
    Har merka meg at modellen px3 har en liten fokuseringsforsinkelse (ca. et halvt sekund) på tekst i bildet fra scart/analog tv inngang. Har vel noe med at det er stillbilder. Spesielt på undertekst er det merkbart. Har du merka noe til dette på px4r?

Får forhåpentligvis denne px4r modellen i romjula.
    Text som ruller over kjermen når jeg ser på kabel tv kan bli litt ufokusert ja.
    Men det er ikke noe som plager meg.Ikke noe feil på vanlig text bare rullende.

Newcomer Vittoria sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok :smile: Ser fram til å testa den sjøl snart. :grin:

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har denne tven selv og må si meg enig på de fleste punkter, men jeg må nevne et par ting.

1. Det første eksemplaret jeg fikk hadde en tendens til å plutselig vise en rosa strek på venstre side. Streken var synelig en times tid for så å være borte et par dager igjen. Jeg sendte selvfølgelig den inn igjen og fikk en splitter ny tv tilbake.

Nå har denne tven også begynt å vise samme type strek.... Jeg har snakket med hifiklubben der jeg kjøpte den og de var visst kjent med problemet. De skal bytte denne tven også. Det var visst flere som har klaget på dette.

De har faktisk sluttet å ta inn LG-produkter nå. Ser jeg en sammenheng her? Jeg kan legge til at jeg har flyttet i mellomtiden og kan uterlukke ting i leiligheten som har fremtvinget feilen.

2. Tven er ikke noe flink til å skalere farge når det blir mye av den nogenlunde samme fargen over mye av skjermen. F.eks en solnedgang (forøverig all type himmel som har flere fargenyanser) under havet, osv. Men dette er som sagt bare når det dekker en stor flate av tven jeg legger merke til det.

Så jeg skal høre med Infocare om jeg kan få en annen modell siden jeg har vært så uheldig med min. Tviler på at jeg får det men det er lov å håpe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg måtte slenge meg på her siden jeg plukket opp min PX4R igår. Har tittet i ca. 6 mnd etter en 42" plasma og endelig er den på plass.

Kan bare si at denne TV'en oppfyller ALLE mine krav og er utrolig fornøyd. Takler mine analoge UPC signaler kjempebra. Har bare fått testet DVD gjennom s-video, og det skuffet absolutt ikke. Sjekket også noen av HDTV showcasene gjennom VGA inngangen og alt jeg kan si er NYDELIG. Gleder meg til å få kalibrert litt, teste HDMI inngangen og Xbox 360.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •