Brukertest: Primare SPA 22 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 71
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tor
    selvfølgelig. det har du helt rett i. min skriveleif

Jeg har oppdatert testen noe, der står det litt mer utfyllende nå. Og så er det godt beskrevet hos Primare sine sider.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de virker spennende de nye klasse d forsterkerene til primare og ettersom jeg har forstått så er det mer av godsakene på vei fra primare i tiden framover.

har du sammenliknet lydsignaturen med andre klasse d forsterkere?. etter det jeg har erfart med de gamle monoblokkene jeg hadde så er det ihvertfall ekstremt hurtig respons fra disse og de kan være veldig morro på film når det virkelig står på . Grunnen til at jeg valgte å gå for over til transistor er at matchen med klasse d blokkene jeg hadde var langt fra optimal på jbl array. Jeg kunne spille sinnsykt høyt, men mellomtone/diskant ble altfor skrikende når jeg kjørte på med litt volum. Overgangen til A32 var som en åpenbaring og jeg trodde ikke mine ører hva jeg hørte, endelig låt det skikkelig bra. Nå mangler det bare at jeg kjøper en A32 til og brokobler en til hver høytaler, da blir det sikkert helt vilt.

Det rare er at jeg solgte 2 svs ultra subber for å tildels få råd til denne komboen og jeg var redd for at jeg ville savne den dype bassen, men det gjør jeg ikke det i det hele tatt når jeg først har fått en opplevelse av hva som foregår i bassen og hele lydbildet som array produserer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=tor]Ja de virker spennende de nye klasse d forsterkerene til primare og ettersom jeg har forstått så er det mer av godsakene på vei fra primare i tiden framover.

har du sammenliknet lydsignaturen med andre klasse d forsterkere?. etter det jeg har erfart med de gamle monoblokkene jeg hadde så er det ihvertfall ekstremt hurtig respons fra disse og de kan være veldig morro på film når det virkelig står på . Grunnen til at jeg valgte å gå for over til transistor er at matchen med klasse d blokkene jeg hadde var langt fra optimal på jbl array. Jeg kunne spille sinnsykt høyt, men mellomtone/diskant ble altfor skrikende når jeg kjørte på med litt volum. Overgangen til A32 var som en åpenbaring og jeg trodde ikke mine ører hva jeg hørte, endelig låt det skikkelig bra. Nå mangler det bare at jeg kjøper en A32 til og brokobler en til hver høytaler, da blir det sikkert helt vilt.

Det rare er at jeg solgte 2 svs ultra subber for å tildels få råd til denne komboen og jeg var redd for at jeg ville savne den dype bassen, men det gjør jeg ikke det i det hele tatt når jeg først har fått en opplevelse av hva som foregår i bassen og hele lydbildet som array produserer.[/QUO

Høres morro ut. Du skal ha en til ja . heh, blir kraft i sakene det tenker jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe jeg tror ikke det blir noen flere med det første. de koster litt ja :O

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe jeg tror ikke det blir noen flere med det første. de koster litt ja :O

8) Sant det. Penga forsvinner fort i disse sammenhenger. Jeg vurderer om jeg skal få meg en rimelig blu-ray. spiller. Kansje en Sony 550. Skulle vist gjøre bra susen det mente Bjørn.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det blir nok ikke noen dyr blurayspiller på meg enda. jeg venter ettpar generasjoner der. foreløpig har jeg bare samsung bd-1500, men den gir et bedre bilde enn playstation som jeg kjørte på før. I tillegg er samsungen raskere en mange andre standalone bluray spillere på markedet idag.

billig er den og.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen tvil om at dette er et kvalitetsprodukter i Hi End klassen, som virkelig kan løfte anlegget til nye høyder

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg er ihvertfall kjempefornøyd med sp32, det var ihvertfall en stoooor oppgradering fra receiveren som jeg brukte som preamp før. her er det bare å løpe å kjøpe.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Jeg er ikke ute etter en haug med fineser som jeg ikke bruker, i tillegg fordyrer dem produktet og forringer lyden. Jeg har heller ikke hatt noen gode erfaringer med RK (romkorreksjon). Så for meg så er nok SPA22 helt perfekt, det enkle er ofte det beste sies det

Den har 4 minuser, som kansje ikke er minus alikevel:
    1-Den har kun 5 forsterker(for meg er det ikke minus siden jeg forløpig ikke skal ha 7.1).
    2-Den har ikke skalerer for analoge videokilder, det kan oppgraderes (ikke minus for meg).
    3-Den har ikke HD-lyd, det kan oppgraderes.
    4-Den har ikke romkorreksjon (ikke minus for meg).

Så den eneste minus som jeg ser er at den ikke har RK, dem andre minusene kan du oppgradere. Om du finner ut du vil oppgradere disse minusene så tror jeg alikvel du finner en meget konkurranse dyktig forsterker pris-messig sett.

På påvente av HD-modulen så vil du få en meget god smakebit HD-lyden ved bruke av dem analoginngangen på forsterkeren, hvis du har blu-ray med analog-ut.
    Tja, vi har jo Multi-channel pcm, som kan kjøre full HD lyd. så det jo et pluss kan man si

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg er ihvertfall kjempefornøyd med sp32, det var ihvertfall en stoooor oppgradering fra receiveren som jeg brukte som preamp før. her er det bare å løpe å kjøpe.
    Hva effektrin bruker du på SP32 din?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toddi
    Tja, vi har jo Multi-channel pcm, som kan kjøre full HD lyd. så det jo et pluss kan man si
    Anbefaler også som andre at du kobler til en blueray analogt mens du venter på oppgraderingen. Det er himmelvid forskjell på lyden etter min mening (avhenger selvfølgelig av film som før). Regner med at du har bass management på SP 22, dvs at du kan stille opp/ned db på alle kanalene fra fjern kontrollen. Dette er spesielt relevant ved BD oppkobling analogt på LFE signalet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jostfe
    Anbefaler også som andre at du kobler til en blueray analogt mens du venter på oppgraderingen. Det er himmelvid forskjell på lyden etter min mening (avhenger selvfølgelig av film som før). Regner med at du har bass management på SP 22, dvs at du kan stille opp/ned db på alle kanalene fra fjern kontrollen. Dette er spesielt relevant ved BD oppkobling analogt på LFE signalet.
    Joda det kan jeg. Men trenger ikke det, når jeg kan kjøre det digitalt. Den har jo pcm, får jo full utbytte så lenge blu-ray spilleren kan kjøre/gjøre om til pcm.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har flere blu-ray spillere dekodings muligheter slik at man kan kjøre signalet til pcm. ukromprimert som gir full hd/blu-ray

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har sammenlignet Sp32 med f.eks Cary Cinema11a ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toddi
    Joda det kan jeg. Men trenger ikke det, når jeg kan kjøre det digitalt. Den har jo pcm, får jo full utbytte så lenge blu-ray spilleren kan kjøre/gjøre om til pcm.

Mulig at jeg misforstår deg. Men du får IKKE hd lyd igjennom coax eller optix. Da må du la dekoderen i BD spilleren gjøre jobben(via analoge kabler) mens du venter på oppgraderingen av din prosessor for da å bruke HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig at jeg misforstår deg. Men du får IKKE hd lyd igjennom coax eller optix. Da må du la dekoderen i BD spilleren gjøre jobben(via analoge kabler) mens du venter på oppgraderingen av din prosessor for da å bruke HDMI.
    Ja her misforstår du nok. Bruk HDMI og kjører signalet i Multi-channel pcm. Trenger ikke HD modulen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ikke fått prøvd dette selv. Men les på Primare så får du det helt 100 % der. godt beskrevet på nettsidene deres

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Noen her som har sammenlignet Sp32 med f.eks Cary Cinema11a ?
    Nei, desverre. ikke jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg også blingset litt, hvis du har SP32 så har den kansje HD dekoding allerede? , svarte egentlig på SP 22 som ikke hadde det.

Jeg har en SP 31 som jeg kjøpte før den falt i pris, har løst dette analogt mha noen kimber kabler foreløpig og er godt fornøyd med det.

Lykke til med den nye prossessoren ihvertfall, veldig gode produkter

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg også blingset litt, hvis du har SP32 så har den kansje HD dekoding allerede? , svarte egentlig på SP 22 som ikke hadde det.

Jeg har en SP 31 som jeg kjøpte før den falt i pris, har løst dette analogt mha noen kimber kabler foreløpig og er godt fornøyd med det.

Lykke til med den nye prossessoren ihvertfall, veldig gode produkter
    Jeg har SPA 22. Tror du skal lese på Primare sine hjemmesider. For jeg er ikke så flink å forklare. Der står alt meget godt forklart. Og jo Sp 32 OG SPA 22 har samme muligheter her,. Multi-channel PCM

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •