Brukertest: Primare SPA 22 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 71
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=zatz]Jeg er ikke ute etter en haug med fineser som jeg ikke bruker, i tillegg fordyrer dem produktet og forringer lyden. Jeg har heller ikke hatt noen gode erfaringer med RK (romkorreksjon). Så for meg så er nok SPA22 helt perfekt, det enkle er ofte det beste sies det

Den har 4 minuser, som kansje ikke er minus alikevel:
    1-Den har kun 5 forsterker(for meg er det ikke minus siden jeg forløpig ikke skal ha 7.1).
    2-Den har ikke skalerer for analoge videokilder, det kan oppgraderes (ikke minus for meg).
    3-Den har ikke HD-lyd, det kan oppgraderes.
    4-Den har ikke romkorreksjon (ikke minus for meg).

Så den eneste minus som jeg ser er at den ikke har RK, dem andre minusene kan du oppgradere. Om du finner ut du vil oppgradere disse minusene så tror jeg alikvel du finner en meget konkurranse dyktig forsterker pris-messig sett.

På påvente av HD-modulen så vil du få en meget god smakebit HD-lyden ved bruke av dem analoginngangen på forsterkeren, hvis du har blu-ray med analog-ut.[/QUOTE

godt svart. Kjekt at mangen engasjerer seg. lurer påom det var en som var litt hår sår.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Sånn for å forstå karakterene du satte bedre; hvilket produkt er referansen her siden du ga 10 på alt utenom finesser?
    Selv om jeg ikke har lyttet til den selv kan jeg jo nevne pioneer sin susano. Den har jo alt man kan tenke seg, man alikevel tør jeg å si at lydmessig er den ikke er bedre enn spa 22. Og jeg tror du kan drive tyngre høytarere med spa 22 enn susano, bare spa 22 får nok power. Vi har også Hegel, som jeg har lite erfaringer med. Men jeg mener at Primare rocker mer enn hegel. Men alt kommer jo ann hva man ønsker å da

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at AV er mer enn finesser. Husker når jeg hentet min SPA21, pakket den opp og hørte musikk på et par gulvstående Audiovector og en DVD26 som signalkilde. Mao. mye av det du har nå. Så, jeg kjenner godfølelsen du har nå.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    støtter den ikke lpcm over hdmi nå? er ikke dette det samme som HD lyd bare uten logoen i displayet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    støtter den ikke lpcm over hdmi nå? er ikke dette det samme som HD lyd bare uten logoen i displayet?
    Den skal ha støtte for LPCM :-D og da kan du få full utbytte av HD-formatene. Ja, iallefall i teorien skal det være det samme, men om det kan være kvalitetsforskjeller ute og går vet jeg ikke. Og så må du ha en blu-ray spiller med dekoder som støtter dem aktuelle HD-formatene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:d

Da fikk jeg meg min SP32 koblet opp i kinoen idag :-), som er broren til SPA22 og jeg ble veldig happy over løftet i lydkvaliteten. lydbildet åpner seg opp veldig kontra reciveren jeg brukte som preamp før. Det første som slo meg var en enormt god kanalseparasjon av lyden og hvor luftig og detaljert lyden var, det er som om rommet har blitt 5 ganger så stort. I tillegg oser produktet av kvalitet og var veldig enkelt å sette opp med onscreen menyen.

Jeg har bare testet på film foreløpig, men det jeg kan si om det jeg har testet er at detaljer i lydbildet og ikke minst tale kommer extremt godt fram.

nei nå må jeg tilbake å nyte litt mer godlyd. dette var morro.

6 på terningen til primare for dette fantastiske produktet tildeles fra meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer tor

Bestiller nok en SPA22 neste år jeg

Var nede på Soundgarden i Sandnes på en liten demo. Luftighet og detaljer var det jeg la merke til selv uten særlig høyt lydnivå. Litt usikker på lydsignatur da det spiltes på JBL TL260. Jeg kjenner ikke disse noe særlig. Hørte på de når jeg kjøpte mine SA Explorer men min smak sa SA 8-)
    Må nok prøve den hjemme før jeg bestemmer meg.

Kom gjerne med ytterligere inntrykk tor.

MVH Helge

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=tor]Da fikk jeg meg min SP32 koblet opp i kinoen idag :-), som er broren til SPA22 og jeg ble veldig happy over løftet i lydkvaliteten. lydbildet åpner seg opp veldig kontra reciveren jeg brukte som preamp før. Det første som slo meg var en enormt god kanalseparasjon av lyden og hvor luftig og detaljert lyden var, det er som om rommet har blitt 5 ganger så stort. I tillegg oser produktet av kvalitet og var veldig enkelt å sette opp med onscreen menyen.

Jeg har bare testet på film foreløpig, men det jeg kan si om det jeg har testet er at detaljer i lydbildet og ikke minst tale kommer extremt godt fram.

nei nå må jeg tilbake å nyte litt mer godlyd. dette var morro.

6 på terningen til primare for dette fantastiske produktet tildeles fra meg.[/

Gratulerer så mye. Det er en lekkerbisk det der. Jeg har ikke fått tid til å skrive eller svare i det siste. Men det kommer. Er tilbake fra ferie nå

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hmmerc
    Gratulerer tor

Bestiller nok en SPA22 neste år jeg

Var nede på Soundgarden i Sandnes på en liten demo. Luftighet og detaljer var det jeg la merke til selv uten særlig høyt lydnivå. Litt usikker på lydsignatur da det spiltes på JBL TL260. Jeg kjenner ikke disse noe særlig. Hørte på de når jeg kjøpte mine SA Explorer men min smak sa SA 8-)
    Må nok prøve den hjemme før jeg bestemmer meg.

Kom gjerne med ytterligere inntrykk tor.

MVH Helge
    heldig kar ja, han har fått en lekkerbisk der

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er vanvittig fornøyd med prosessoren og vil anbefale den til alle som søker det ultimate innen hjemmekino. Dette er bare gøy.

jeg har testet mest bare bluray filmer foreløpig.

løp å kjøp. dere kommer ikke til å angre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt Enig

Sitat Opprinnelig postet av tor
    jeg er vanvittig fornøyd med prosessoren og vil anbefale den til alle som søker det ultimate innen hjemmekino. Dette er bare gøy.

jeg har testet mest bare bluray filmer foreløpig.

løp å kjøp. dere kommer ikke til å angre.

Nå har ikke jeg hørt SP 32, men SPA 22 og 32 skulle ikke være så forskellige bortsett fra Amp. delen. Det som slår meg er hvor mye detaljer den gir ( spa 22) i hver kanal, hvor bra den fordeler ut lyd effektene, hvor korrekt centeren er og at det virkelig rocker. Mitt første inntrykk var også at dette var sinnsykt gøy. Løp å kjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toddi
    Nå har ikke jeg hørt SP 32, men SPA 22 og 32 skulle ikke være så forskellige bortsett fra Amp. delen. Det som slår meg er hvor mye detaljer den gir ( spa 22) i hver kanal, hvor bra den fordeler ut lyd effektene, hvor korrekt centeren er og at det virkelig rocker. Mitt første inntrykk var også at dette var sinnsykt gøy. Løp å kjøp.
    Bare gni det inn dere, hehe...

Har nettopp svidd av 23000,- på Pioneer 50", veggfeste, pioneer blu-ray spiller og monster HDMI kabel. Er i tillegg nå veldig sugen på ny forsterker :shock: og det er selvfølgelig Primare. Hvor skal dette ende :shock: ??

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Bare gni det inn dere, hehe...

Har nettopp svidd av 23000,- på Pioneer 50", veggfeste, pioneer blu-ray spiller og monster HDMI kabel. Er i tillegg nå veldig sugen på ny forsterker :shock: og det er selvfølgelig Primare. Hvor skal dette ende :shock: ??
    I high end heaven!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SPA22 står nå i stua for test

Lekkert og velkjent design. Solid byggekvalitet. Kjip remote.

Kjører 2 kanals og utstyret består av høytalere SA Explorer, sub JL Fathom f112, CD/DVD HK DVD30, PS3, HTPC, Dreambox og Pro-Ject Debut 3 platespiller

Har testet litt mot min SPA20. Det har sjedd ting ja

Klarere lyd, mer rom, mer tyngde i bunn er foreløpige intrykk.

Jeg kjører CD/DVD, PS3 og HTPC digitalt til SPA22.

Føler at det ikke trengs å spille så høyt for å få med detaljene i film eller musikk.

Må bare spille mer8-)

Helge

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Hmmerc]SPA22 står nå i stua for test

Lekkert og velkjent design. Solid byggekvalitet. Kjip remote.

Kjører 2 kanals og utstyret består av høytalere SA Explorer, sub JL Fathom f112, CD/DVD HK DVD30, PS3, HTPC, Dreambox og Pro-Ject Debut 3 platespiller

Har testet litt mot min SPA20. Det har sjedd ting ja

Klarere lyd, mer rom, mer tyngde i bunn er foreløpige intrykk.

Jeg kjører CD/DVD, PS3 og HTPC digitalt til SPA22.

Føler at det ikke trengs å spille så høyt for å få med detaljene i film eller musikk.

Må bare spille mer8-)

Helge[/QUOTE

Grattis.
    Ja spa er jo litt spesiell. Med at den er en ren Klasse D forsterker, med denne spesielle power enheten. Tar strømmen direkte, ikke noen kodensatorer for å lagre på strømm, ingen trafo. Den filtrerer strømmen, fjerner meget av nett støyen. Og på en enkel måte å si det på, ser den ikke hvilke impedans høytalerene har. Så den gir alltid max power, bare den får power. Dette gjør at den kan drive bortimot alt og med den samme lyden ut til høytalerene. Og den kan spille HD. Meget artig produkt dette her.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Hmmerc du har kjøpt et produkt av ekstremt god kvalitet. Jeg gikk selv fra yamaha rxv1800 og til primare SP32(som er mer eller mindre lik SPA22). Overgangen til primare var som en åpenbaring og jeg har samme opplevelser som du har. Ekstremt klar og transperent lyd, med et enormt rom. prøv til foreksempel scenen i morias miner, som jeg trodde hørtes bra ut fra før. Man føler på kroppen at man faktisk er der, da rommet er så vanvittig stort. det er helt sykt. jeg har testet endel på musikkdvder også og alt jeg forer den med spiser den opp og spytter ut igjen med enorm detaljering og dynamikk.

En annen ting jeg bet meg fast i er hvilket trykk det er i alle detaljene i mellomtone/øvre toner, noe som gjør at man få en ekstrem innlevelse i filmen og tale kommer utrolig godt fram. jeg kan nesten ikke forstå at det er mulig å få til et slikt bra produkt, jeg er over meg selv av begeistring.

i tillegg supplerte jeg frontrekka(jbl array1400) i kinoen med primare A32 idag noe som igjen ga et utrolig løft i lydbildet. mer ro i toppen og samtidig ekstremt åpent/detaljer og mer tyngde i bunnen. Dette gjør at jeg kan spille mye høyere enn før med stålkontroll uten at det blir stressende kjedelig og flatt å høre på.

Disse 2 primare boksene er uten tvil den beste oppgraderingen jeg har gjort i kinoen min.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Ytterligere inntrykk fra SPA22

Hei

Den er ikke kjøpt, bare lånt for test og lytting i mitt hjemmemiljø til mandag :-|

Men det spørs om jeg klarer meg uten denne lyden

Du sikter en del høyere en meg Tor med SP32 OG A32 :-D

Etter det jeg har hørt om A32 er den nok noe varmere i klangen enn SPA22.

Det er forskjellig teknologi. Transistor kontra klasse D. Passer kanskje bedre til Arrayene A32. Det viktigste er at du er fornøyd

Jeg bruker mitt anlegg som all round med alt fra tv nyhetene til The Dark Knight på BluRay.

Med SPA22 trengs ikke så veldig høyt volum for å få med trøkk og detaljer fra film eller musikk. Sikkert kjekt for leieboeren også dette :-D

Har testet gammel og god AC-DC på 50 på volum også

Det var skremmende høyt. Klart betydelig høyere volum her. Men fortsatt krystall klart. Explorerne fikk kjørt seg ja Den må vel levere mer en 120w når bare 2 kanaler er i bruk?

Har også spillt en del uten suben på. Har ikke savnet den veldig må jeg si. SPA22 gir betydelig bedre trøkk i bunn enn SPA20. Jeg deler suben på ca 40 hz.

Helge

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har rett idet med klangen ja. jeg kjørte klasse d på arrayene før og det var kult nok det, men hornlyden var for lys og slitsom å høre på når jeg spilte høyt.

jeg tror nok de nye digitale forsterkerene som står i spa22 fungerer endel bedre enn eldre klasse d forsterkere, men det kan kanskje du uttale deg om.

A32 har mer varme i klangen og produserer et mye mer engasjerende lydbilde en det jeg hadde før. Det var en utrolig oppgradering hos meg ihvertfall.

du må ikke finne på å levere fra deg SPA22 , hva for noe annet vil du prøve?. Jeg skal vedde på at om man setter denne opp mot de aller dyreste 7.1 surround prosessorene på markedet idag så hadde den ikke kommet ut som noen klar taper akkurat, ihvertfall ikke når det gjelder lydkvalitet. .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor
    Du har rett idet med klangen ja. jeg kjørte klasse d på arrayene før og det var kult nok det, men hornlyden var for lys og slitsom å høre på når jeg spilte høyt.

jeg tror nok de nye digitale forsterkerene som står i spa22 fungerer endel bedre enn eldre klasse d forsterkere, men det kan kanskje du uttale deg om.

A32 har mer varme i klangen og produserer et mye mer engasjerende lydbilde en det jeg hadde før. Det var en utrolig oppgradering hos meg ihvertfall.

du må ikke finne på å levere fra deg SPA22 , hva for noe annet vil du prøve?. Jeg skal vedde på at om man setter denne opp mot de aller dyreste 7.1 surround prosessorene på markedet idag så hadde den ikke kommet ut som noen klar taper akkurat, ihvertfall ikke når det gjelder lydkvalitet. .
    Jeg må bare rette på en misforståelse her. Spa 22 er ikke digital. dette er en ren klasse d forsterker. bare uten trafo og kond. Dette er langt i fra digitalt

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selvfølgelig. det har du helt rett i. min skriveleif