Cambridge Azur DacMagic - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 121
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Uff, fikk akkurat svar fra HFK om at neste forsyning ikke kommer før i juni, og det virker ikke som det lønner seg å bestille den fra utlandet :'(

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De siste dagene så har 2 av disse blitt solgt på avforum. Sett en annonse, mulig at det er en annen som ønsker å selge sin.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja. Ser ut som Abrahamsen V6 er veien å gå siden disse er umulig å oppdrive. Får bare håpe Abrahamsen klarer å levere nok

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    flott test må teste ut en slik jeg å tipper den er noen hakk bedre en dueten

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flott skrevet test!

Har testet min dacmagic i en god uke nå og er overlykkelig for at jeg spytta inn en del ekstra lapper og fikk sikra meg denne. Vel verdt hver krone og enda mere!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vanskelig å høre forskjell

Hei

Jeg har testet dacèn et par dager nå, og må si jeg hører lite forskjell mellom den, og direkte fra Sonos

Jeg kjører Sonos ZP80 som kilde, og har da en analog kable rett til forsterkeren. I tillegg har jeg en optisk kabel fra Sonosen til Dacmagic, og analog kable fra dac til forsterkeren. Kilden er da identisk. Det eneste som skiller er såvidt jeg vet DACèn. Analogkablene er også av identisk kvalitet.

Jeg har en Jasmine Serenade rørforsterker, og klipsch rb-62 høytalere.
    Musikken jeg har testet har stort sett vært i formatet FLAC.

Syntes jeg merker noe, spesielt mellom de forskjellig filterne. Men tror nok jeg må høre litt mer. Skal ta en blindtest nå for å verifisere dette.

Christian

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Oslo
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Endelig kan jeg benytte Squeezeboxen min!

Kan ikke si annet at denne gav nytt liv til den "rippa" musikksamlingen min. Jeg ble overbevist av en kompis en god stund tilbake å kjøpe en Squeezebox, hvilket er en kul dings, men lydkvaliteten er desverre dårlig.

Med denne rimelige DAC-en koblet til anlegget er det faktisk mulig å nyte musikken fra Squeezeboxen. Det er riktignok et lite stykke opp til T+A SACD 1245 R, men nå slipper jeg å lette på rævva for å bytte CD Kan ikke annet enn å anbefale denne DAC-en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question NAD 755 og EARS

Vurderer sterkt denne DACen, men jeg har noen spørsmål. Hvordan vil det være best å koble denne til min NAD 755-forsterker, og vil jeg kunne bruke EARS når lyden går gjennom DacMagic?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden det var aktivitet i denne tråden, men må bare hive meg på og bli med på lovprisingen av denne dac-en. Jeg kjører lyd fra en bærbar PC og Cambridge 640c cd-spiller til en NAd t755. Skal ikke si at jeg merker en enorm forskjell når jeg kobler CD-spilleren gjennom dac-en, men PC-en har fått en helt annen lyd. Jeg har stort sett lagret musikken som 320kb mp3. Også når jeg spiller gjennom Wimp ble lydbildet mye bedre. Så det betyr at selv om en ikke har alt lagret som Flac, kjører Sonos eller squeesebox, så vil du merke endringer med denne. Anbefales. Savner dog fjernkontroll for å endre kilde.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Streethassle
    Lenge siden det var aktivitet i denne tråden, men må bare hive meg på og bli med på lovprisingen av denne dac-en. Jeg kjører lyd fra en bærbar PC og Cambridge 640c cd-spiller til en NAd t755. Skal ikke si at jeg merker en enorm forskjell når jeg kobler CD-spilleren gjennom dac-en, men PC-en har fått en helt annen lyd. Jeg har stort sett lagret musikken som 320kb mp3. Også når jeg spiller gjennom Wimp ble lydbildet mye bedre. Så det betyr at selv om en ikke har alt lagret som Flac, kjører Sonos eller squeesebox, så vil du merke endringer med denne. Anbefales. Savner dog fjernkontroll for å endre kilde.
    +1. Utrolig bra produkt.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har testen denne dacen opp mot cambridge sin cd-spiller 740 og 840?
    Det skal jo være samme dac og der med innganger fra andre kilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes vel den låter helt likt som 740, men med merkbart bedre oppløsning og dybde/romfølelse via XLR. Har ikke hørt 840.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ketped
    Er det noen som har testen denne dacen opp mot cambridge sin cd-spiller 740 og 840?
    Det skal jo være samme dac og der med innganger fra andre kilder.
    Ingen av DACene er identiske.

DacMagic og 740C bruker samme konverter-brikke, men de øvrige komponentene er forskjellige. 840C har helt andre komponenter.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å kommentere det lille kontroverset at OP jobber i hifiklubben må jeg si at det er rart ingen har spurt ham om han faktisk har lov til å uttale seg offentlig på vegne av hifiklubben? Hvis ikke er det jo helt naturlig at han ikke opplyser dette med mer enn en liten notis.

Ellers så har jeg fått DACmagic selv nå og har ingenting å utsette på den selv om jeg ikke har satt meg spesielt godt inn i filterene og oppsettet av den. Trykket litt på de 3 knappene den kommer med og fant frem til det som hørtes best ut i mine ører. Og det høres jaggu i meg bra ut og

Det går og an å gå inn på hifiklubben og lese testene som er lagt ut der, produktet river med seg knallresultater i hytt og pine og for en såpass "billig" boks er det jaggu ikke ille. Selv når den blir koblet til referanseanlegg i altformyepengersklassen får den full pott nett som med mitt anlegg i 20.000 kroners klassen med hyllehøytalere. Helt rått!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig fornøyd med denne boksen her..Den har løftet mitt anlegg et par hakk syns jeg
    Strammere og kontrollert bass, og generelt hele rekka
    Så denne er bare å anbefale.
    Har denne tilkoplet cd spiller og squeezebox duet, og må si at denne dingsen "leverer"
    Terninkast 6

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei,

jeg går å lurer litt på om jeg skal kjøpe en slik DACmagic da jeg har hørt mye bra om den. Det jeg lurer litt på er hvordan jeg skal koble opp denne saken.

Nå har jeg en xbox 360 med ekstern harddisk hvor alle musikken min ligger på, og jeg bruker xboxen min til å spille musikk.

Xboxen er koblet til TV min med medfølgende ledninger (1 ledningen som blir til 5 og går inn i TVen), deretter fra TV til forforsterker med phono kabel. Dette gjør at jeg slipper å skifte kanal på forforsterkeren min når jeg skifter fra xbox til TV for å få lyd (bruker stereoanlegget til lyd både på xbox og tvtitting)

Spørsmålet er da, kan denne saken kobles mellom TV og forforsterker slik som jeg har koblet nå?
    Gjør TVen noen form for omkoding av lyden når den går via TVen til forforsterkeren? Synes det er greit å ha det koblet slik da jeg slipper å skifte kanal på stereoen. Hjelper denne boksen på lyden fra TV kanalene?

litt dumme spørsmål kanskje, men det er nå uansett det jeg lurer på

Takker for hjelp

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrtore
    hei,

jeg går å lurer litt på om jeg skal kjøpe en slik DACmagic da jeg har hørt mye bra om den. Det jeg lurer litt på er hvordan jeg skal koble opp denne saken.

Nå har jeg en xbox 360 med ekstern harddisk hvor alle musikken min ligger på, og jeg bruker xboxen min til å spille musikk.

Xboxen er koblet til TV min med medfølgende ledninger (1 ledningen som blir til 5 og går inn i TVen), deretter fra TV til forforsterker med phono kabel. Dette gjør at jeg slipper å skifte kanal på forforsterkeren min når jeg skifter fra xbox til TV for å få lyd (bruker stereoanlegget til lyd både på xbox og tvtitting)

Spørsmålet er da, kan denne saken kobles mellom TV og forforsterker slik som jeg har koblet nå?
    Gjør TVen noen form for omkoding av lyden når den går via TVen til forforsterkeren? Synes det er greit å ha det koblet slik da jeg slipper å skifte kanal på stereoen. Hjelper denne boksen på lyden fra TV kanalene?

litt dumme spørsmål kanskje, men det er nå uansett det jeg lurer på

Takker for hjelp
    Dacmagic (alle DACer) må ha et digitalt signal inn, det vanligste er optisk, coax eller USB. Husker ikke om det er mulig å sette inn en optisk kabel i din kabel fra xboxen til tv (er i tilfell en optisk utgang på kontakten på xbox enden, eller på en "klump" på kabelen. Du må evt ta lyden fra optisk til dac, og analog rca fra dac til receiver. Hvis det ikke er mulig på den kabelen du har er det mulig at du får kjøpt en kabel som kan brukes.

Edit:
    Xbox.com | Catalog - Xbox 360â„¢ høydefinisjons AV-kabel

Hvis det er en slik kabel du har skal det være mulig å koble til en optisk kabel.

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå skaffet meg en Dacmagic.
    Har tidligere hatt Abrahamsen V6 og A-Dac.
    Må si meg meget fornøyd.
    Som kilde bruker jeg Nad M55 og Logitech Squeezebox Duet.
    Fra Dac til Nad M3 forsterker har jeg Nordost Heimdall XLR(til dobbel pris av hva dacen koster:-))
    Lyden fra Dac/Duet kombinasjonen er i mine ører helt formidabel.
    Musikk som "betyr noe" har jeg i FLAC-format.
    Kan varmt anbefale Dacmagic.
    Har en mulighet til det, gir det klart best resultat med XLR.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

usb?

Hei!

Hva synes dere andre er best,usb eller optisk?

Eg bruker eit creative x-fi lydkort på pcen,men eg synest at usb til dac og dacens egen lydkort var best.Hva mener dere?

Har forøvrig lest ein utelandsk test hvor dei testet optisk/s/pdif oppmot usb,og der kunne ikkje han som testa seie ka som var best.Han hørte ikkje forskjell.So han meinte da var opptil kvar enkelt :-D

Er forøvrig superfornøyd med dacen Fikk den til jubileumspris

Newcomer kRisi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man gå fram på selve DAC'en for å f.eks skifte mellom optisk og USB?

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •